Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

07 nov 2014 13:11 #61 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Afdwalen is pas écht True Adventure  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
07 nov 2014 16:11 #62 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Emigreren is True Adventure ;-)

Maarruh: back to the new AT: al meer specs bekend?

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
07 nov 2014 20:28 #63 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Emigreren is True Adventure ;-)

Maarruh: back to the new AT: al meer specs bekend?


Nee. Op zowel de stelling als de vraag...  >:D  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
09 nov 2014 17:37 #64 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Serieuze kandidaat om de RD07a en de RD08 in te leveren voor dit nieuwe speeltje.
Meer foto's met details.
www.asphaltandrubber.com/bikes/honda-afr...e-photos/#more-77349

Geen schakelpook en koppelingshandle ??
Shift by buttons ?? 
ABS en VSC ?? Uitschakelbaar of met offroad modus ??

Ik krijg al vlinders in de buik. Jullie ook?
;D ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !
Discussie gesloten.
09 nov 2014 21:23 #65 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nee, voor mij hoeft dat niet. Zoveelste minder elektronica zoveelste beter. Geef mij het gewone motorrijden maar. Al weet ik ook dat je er in de toekomst niet meer om heen kan.
Ik wil echt MOTORRIJDEN! in de breedste zin van het woord.
Discussie gesloten.
09 nov 2014 22:58 #66 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
met injectie en abs kun je ook echt motorrijden hoor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
09 nov 2014 23:38 #67 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

met injectie en abs kun je ook echt motorrijden hoor.


Klopt! Maar het vereist wel een beetje gewenning... Moet ik eerlijk toegeven. Daarna wil je niet meer anders.

Eneh... We slapen immers ook niet meer in een plaggehut. Tenminste, het merendeel van de Nederlanders... ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
10 nov 2014 09:25 #68 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik reageerde uiteraard op het vorige bericht.

Als al die prullen uitschakelbaar zijn is het natuurlijk goed. Maar het kan allemaal weer kapot of storingen veroorzaken. Al die moderne snufjes zullen wel handig zijn hier bij ons in het drukke verkeer en daar zal de motor ook wel het meest gaan gebruikt worden.
Maar hij zal toch ook wel gebruikt gaan worden om er verre lange avontuurlijke reizen mee te maken. Dan mag het liefst zoveel mogelijk basic blijven. Ik weet het wel hoor, we leven anno 2014.
Maar of ik er nu echt op zit te wachten op een automatische of semi auto versnellingsbak of drukknopjes i.p.v. hendels. Nee hoor.

Meer dan 20 jaar geleden waren er ook al prototypes van auto's waar je dus geen sleutel meer voor nodig had en je gewoon vertelde waar je naar toe wou. Dus gewoon instappen en voor de rest niets doen. En daar gaat het allemaal naartoe. Het plezier verdwijnt. Maar dat is met alles zo, dat weet ik. En dat is zeer spijtig.

Ik vind dat ik nog NET on-topic bezig ben. Ik heb het over de snufjes van de nieuwe AT ;)
Discussie gesloten.
10 nov 2014 10:20 #69 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Als bij jou schakelen met een knopje of met je voet het verschil maakt tussen wel of niet plezierig motor rijden is het denk ik tijd voor een nieuwe hobby. Het argument dat de motor geschikt moet zijn voor verre reizen en dus simpel moet zijn begrijp ik ook niet zo....alsof ze in de rest van de wereld achterlijk zijn en nergens onderdelen verkopen. En op een verre reis op onbekende wegen kan dat abs misschien nog eens net wel jou lijf en je motor redden, terwijl je daar met die simpele xt500 zou zijn verongelukt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 nov 2014 11:26 #70 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik ga Arthur steunen,

Vooruitgang is voor vele erg beangstigend en  fabrikanten weten dat heel goed
daarom blijven innovaties vaak jaren in de kast liggen  of zie je deze in afgeslankte vorm om de stappen niet te groot te maken
later worden deze argumenten  juist weer gebruikt als ze onder het stof  uitgetrokken worden.

ik zie wel iets in die knopjes bediening, automatische schakelbak.
als we alle dingen opnoemen die we de laatste 20 jaar hebben zien veranderen en terug zouden willen naar simpel

nou van mij mag je
  en de toekomst dat is morgen al.





Discussie gesloten.
10 nov 2014 12:30 #71 door PimW
Onderdelen zijn er zeker. Pasmaken/repareren kan in de meeste gevallen ook. Maar je gaat niet overal fancy electronica vinden en dat kun je weer niet overal gefikst krijgen.

Maar zolang de remmen het nog doen en de motor nog start als de abs kapot gaat, wil ik er best mee rijden.
Discussie gesloten.
10 nov 2014 12:34 #72 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
die "fancy electronica" kun je bij iedere honda dealer kopen/bestellen. bovendien is het honda dus duurt het 30 jaar voor het kapot gaat :D. en reparatie is meestal kwestie van sensor met twee boutjes, easy fix.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 nov 2014 12:40 #73 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Als bij jou schakelen met een knopje of met je voet het verschil maakt tussen wel of niet plezierig motor rijden is het denk ik tijd voor een nieuwe hobby.


Oh...hmm. Geldt dat (tijd voor een nieuwe hobby) ook als je voorkeur hebt voor:
- een 2-pitter ipv een 4-pitter
- een v-twin ipv paralel-twin
- 600cc ipv 1600cc
- noppen of straatbanden

Met alle respect, motorrijden ís en blíjft een emotie. Die emotie is volgens mij voor ieder vrij om in te vullen naar persoonlijke voorkeur. Immers, Arthur, jij rijdt toch zelf ook op een Varadero? Je zou toch ook niet gelukkig worden als ik die morgen voor je omruil met een Goldwing? Als je dat niet prettig vindt, hoef je toch geen nieuwe hobby te zoeken?

Het argument dat de motor geschikt moet zijn voor verre reizen en dus simpel moet zijn begrijp ik ook niet zo....alsof ze in de rest van de wereld achterlijk zijn en nergens onderdelen verkopen.


In Namibië hebben ze niet op iedere hoek een onderdelen-shop (van het juiste merk). Dat ze daar de allernieuwste onderdelen niet of veel moeilijker kunnen leveren, heeft niets met "achterlijk" te maken. Sterker nog, ik denk juist dat het heel slim is dat ze zich in Namibië of Mongolië niet op die twee boeren en een paardekop uit Nederland richten.

En op een verre reis op onbekende wegen kan dat abs misschien nog eens net wel jou lijf en je motor redden, terwijl je daar met die simpele xt500 zou zijn verongelukt.


"Als de ABS jou het leven gaat redden, zegt dat in de meeste gevallen meer over jou dan over de techniek." - (copyright 2012, mijn instructeur)

Daarnaast vraag ik me af of je in verre oorden écht iets hebt aan je ABS, tractioncontrol en hele reutemeteut. Dan nóg blijft het persoonlijke voorkeur... en emotie.

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
10 nov 2014 12:45 #74 door PimW
Ok, ik las gister van een vent die de abs unit ergens in rusland stuk had. Moest uit Duitsland komen want lag nergens op de plank. Unit terw aarde van 1000 dollar, verzenden plus montage... Hoppa daar kan ik van op vakantie!

Ja want electronica op Honda's gaat nooit stuk (spanningsregelaars, electrischebrandstofpompen, cdi-units...).

Echt wel relevant om over na te denken.
Discussie gesloten.
10 nov 2014 14:37 #75 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
waar precies kan ik die goldwing komen ophalen Arjen? Je hebt natuurlijk een punt hier, alleen ik vind het al zo voorbarig om te roepen dat het niks is voordat je er 1 meter mee hebt gereden, misschien is het wel hartstikke leuk rijden met een knopje schakelen.

en inderdaad gaat abs bij bmw kapot,en kun je ook niet verder rijden, echter heb ik nog nooit gehoord of gelezen van kapotte abs op bijvoorbeeld een varadero, ook de hogedrukpompen van het injectie systeem gaan zelden echt kapot. Bovendien kan er aan een "simpele" motor ook van alles kapot gaan wat niet voorhanden is. maar ja dat hoort bij het avontuur van dergelijke reizen. Ik weet trouwens niet hoe het bij jou is maar ik rij ook niet dagelijks door namibie en mongolie, en mocht dat dan dit jaar wel gebeuren zou dan mijn motor daar toevallig ook nog net kapot gaan, nee hoor ik denk van niet ;),gewoon een avontuurlijk gokje.

Als het mijn leven red zal het mij een zorg zijn of het aan mij heeft gelegen of aan de techniek, jou instructeur is waarschijnlijk altijd 100% bij de les  ::)


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 nov 2014 14:59 #76 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Schakelen met knopjes is beslist niet nieuw, in Duitsland de 200cc Victoria Swing geloof ik had dat al in 1956
Discussie gesloten.
10 nov 2014 15:04 #77 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En was dat leuk? Ik ben namelijk van 1966

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 nov 2014 15:11 #78 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
snotterkuuken ik ben van 57 maar het was wel apart zeker voor die tijd maar owee als het kapot was en zeker nu, nu er niets meer aan onderdelen te vinden is voor die fiets. Maar zo zie je maar weer dat alle nieuwe dingen van nu niet persé helemaal nieuwe ontdekkingen hoeven te zijn.
Discussie gesloten.
10 nov 2014 15:23 #79 door PimW
Niet dagelijks, maar één/twee keer per jaar is voldoende om erover na te denken vind ik  :)

Mechanisch kan er een hoop stuk (alles zelfs), maar een gat in je carter kun je provisorisch fiksen met kneedbaar staal en een deuk in je velg is tot zeker punt mee te rijden. Evenals een lekke schokbreker.

Een ander wiel steken is met een beetje vernuftigheid overal ter wereld te doen. Vering kun je bijna overal iets op vinden. Een sensor/computer vervangen niet altijd.

Dan mag je toch wel nadenken in welke vorm die vernieuwing goed op zijn plek komt? Ik heb niks tegen injectie, abs etc, maar ik ben wel benieuwd naar ''wat als''.
Discussie gesloten.
10 nov 2014 17:40 #80 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
en dat "wat als" is dus volgend jaar het avontuur in mongolie, maar jij bent handig genoeg om dat "wat als" op te vangen.  Even voorbeeldje, ik rijd voor mijn werk met Mercedes vito, vanaf het aller eerste model, en daar waren best wat dingetjes mee, electronische gas pedaal ging kapot, centrale deurvergrendeling had een eigen leven, carrosserie scheurde naast de zijraampjes.... nu een aantal modellen later, meer electronica maar minder problemen, met mijn laatste model heb ik nu 230000 km gereden, er is alleen een verstuiver gesneuveld en verder helemaal niks. electronica anno 2014 is best betrouwbaar

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.257 seconden