Ik heb 'toevallig' 2 weken geleden een Twin blok weer in het frame geplaatst. Sorry, zie dit draadje nu pas!
@ Mirko: Eruit in je eentje = een eitje. Erin in je eentje = onmogelijk, nou...zo goed als! Dus regel echt maatjes want je wordt erg chagrijnig. Ik zal waarschijnlijk 10jaar de hel in moeten om te boeten voor mijn woordgebruik. >
Het verschil tussen het Twin en Alp blok is in ieder geval al dat die van de Alp via de linkerzijde erin moet. De Twin via de rechterzijde. ..
Ik kan dus heel nuttig beschrijven hoe die van de Twin erin moet maar dat werkt niet voor Marien ;D
Wat ik wel als tips heb:
1. echt met 3 personen! Ik ben eerst alleen begonnen, dat werd hem niet. Toen met mijn vrouw als gids en tilhulp erbij, dat werd hem niet (na 45min zweten). Toen toch maar 't maatje gebeld voor wie ik het werk deed... Dat incl. de juiste methode (die we na 2,5uur totaal ontdekten) was 2 minuten werk.
2. koop/zoek van dat schuimrubber folie van ca. 3/5mm dit en beplak het hele frame ermee. Veel dikker kon ik echt niet hebben want het is echt bizar krap! Een 4 cilinder trek je er van links naar rechts uit maar één of andere lijpe Japanner heeft waarschijnlijk ooit gedacht: "Dit blok is zo goed, dat hoeft er nooit mee uit!".
3. Lees in ieder geval de beschrijving van Haynes tot op de letter. ik herhaal:
Lees in ieder geval de beschrijving van Haynes tot op de letter :-X :-X Dit zegt genoeg :
4. Zorg dat het frame zo laag mogelijk is. Het blok optillen is al vermoeiend genoeg. Als het de eerst paar keer niet helemaal lukt is elke centimeter minder tillen er één. Bij mij stond het frame uiteindelijk nagenoeg op de grond, werkte perfect!
Waar ik na veel ploeteren achter kwam was dat het Twin blok eerst een deel aan de andere kant eruit moet en daardoor net de draai kan maken om in het frame te 'vallen'.
Gaat wat tegen je gevoel in maar dat was wel de truuk voor de AT. Ik verwijs dus naar punt 3! :