De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

02 mrt 2015 21:59 #121 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Nee mannen, gaat deze week niet lukken.
Dochterlief heeft vandaag de sleutel ontvangen van haar nieuwe huisje en er moet dus wat anders dan een alp dekseltje worden geschilderd deze dagen..
Ben blij dat ik donderdagavond even een paar uurtjes verlof heb gekregen voor de Tisch.,

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
02 mrt 2015 22:03 #122 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Weet mijn rooster voor volgende week nog niet, maar we houden contact!
Succes, winterschilder!
Discussie gesloten.
02 mrt 2015 22:05 #123 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Oostrit 2015, je gaat het echt missen  ;D ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 10:29 #124 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Ik zou zaterdag ook wel kunnen.

Ben onbestorven weduwnaar dit weekend dus tijd voor geknutsel! 8)

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 10:34 #125 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Ik bekijk even hoever het schilderwerk komt of zaterdag een optie is.
Ik laat het hier wel ff weten.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 17:50 #126 door PimW
Beantwoord door PimW in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Je hebt tegenwoordig toch een bovenloopkraantje in je schuur? ;D

Kun je niet een stevige balk/koker tussen de cilinders vastknopen en met een tegengewicht de boel optakelen. Dan vloep je het blok er toch zo in?

Ga jij dat eens ff uitzoeken ;D
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 20:38 #127 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Haha, Pim, ik moet schilderen van de week :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 21:58 #128 door PimW
Beantwoord door PimW in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Van mij mag je het ook een weekje laten wachten, ik ben er toch niet voor het resultaat ;D
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:02 #129 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Ik meen me te herinneren dat ooit iemand riep dat het makkelijker is om niet het blok in het frame te hangen, maar het frame over het blok te plaatsen !!
Dus blok op zijn zijkantje op een deken (of iets derglijks) en dan het frame eroverheen te puzzelen.
(Zelf nog nooit geprobeerd. Ik heb alleen maar blokken verwijderd en niet meer terug geplaatst ;) )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:17 #130 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Did it - done it - tried it.


Broodje Aap.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:33 #131 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Hoe we het doen we het, maar laten we niet het frame doorzagen, motor plaatsen en frame weer inlassen ;) :)

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:40 #132 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Tja weet je die japonezen..

Die maken voor ons een 40cm uitneembaar deel. Of geen. In de cross/enduro wereld is het heel normaal dat dragende frame-delen aaneen zitten gebout. Waarom geen twee-delig frame aan elkaar gebout?

Helemaal geen slecht idee, Mirko.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:43 #133 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

Tja weet je die japonezen..

Die maken voor ons een 40cm uitneembaar deel. Of geen. In de cross/enduro wereld is het heel normaal dat dragende frame-delen aaneen zitten gebout. Waarom geen twee-delig frame aan elkaar gebout?

Helemaal geen slecht idee, Mirko.


Ok we gaan een demontabel frame maken die je met bouten kan monteren en demonteren. Dan nemen we er patent op en laten meneer Honda er flink voor betalen

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 22:50 #134 door PimW
Beantwoord door PimW in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Zoals de nieuwe CCM eigenlijk :D



Weet alleen niet of het de bedoeling is dat je het uit elkaar haalt voor onderhoud, maar waarom ook niet.
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 23:01 #135 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Juist!!


Die Japansche Menschen maken duurzame dingen, maar enkel voor éénmalig gebruik. M.a.w. voor hun goedkoop. Het is niet hun bedoeling dat jij makkelijk een blok kunt wisselen. Zij doen die ene keer, in de fabriek, voor eigen gemak. Daarna is het de bedoeling dat je een nieuwe bij ze koopt  ;)
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 23:05 #136 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

Did it - done it - tried it.


Broodje Aap.


Ik was dat die dat riep Brom  :)

Did it - done it - tried it dus  ;D
En in mijn beleving werkt dat gewoon makkelijker. Niet zozeer omdat het dan beter zou passen ofzo, maar meer omdat een (los en kaal, dat wel!) frame gewoon beter hanteerbaar is kwa gewicht en vastpakken dan een blok.

Mocht er een volgende x komen ga ik t weer zo doen  :)

Ervaring gebaseerd op een Alp trouwens, niet van een Twin!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
03 mrt 2015 23:21 #137 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

Erin in je eentje = onmogelijk, nou...zo goed als! Dus regel echt maatjes want je wordt erg chagrijnig. Ik zal waarschijnlijk 10jaar de hel in moeten om te boeten voor mijn woordgebruik.  >:D


en

maar één of andere lijpe Japanner heeft waarschijnlijk ooit gedacht: "Dit blok is zo goed, dat hoeft er nooit mee uit!".


versus

En in mijn beleving werkt dat gewoon makkelijker [teveel ge-edit, Headless deed frame over blok kantelen],


Did that - done that - cried my eyes out. Het kan in theorie als het blok op een hoge bok vaststaat. De hoek die het frame moet maken gaat anders door de betonvloer heen. Je moet dan wel gevoel hebben voor inverted visualisatie.

Jip& Jannekes gaan beter voor Waffie  :)


(wel kicks dat je het zo gedaan heb, Headless!  ;D)

Discussie gesloten.
04 mrt 2015 17:59 #138 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

makkelijker is om niet het blok in het frame te hangen

\\

Klopt helemaal en is zeker geen broodje aap verhaal.\Ik zal de foto eens opzoeken want ik deed het samen met Valmanero Willem
Gewoon buiten op de stoep maar wel met een bandje eronder.\
Het frame is een stuk gemakkelijker te manoeuvreren als een blok. Qua gewicht dan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
05 mrt 2015 10:16 #139 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok
Hmm, mijn TA blok heb ik samen met een vriend erin getild.
Geen schades, gewoon heel rustig gedaan.

...al is het wel zo dat wij natuurlijk nog goddelijk jong zijn... :P :P :P

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
05 mrt 2015 13:34 #140 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen van een (bijna ) nieuw blok

Hmm, mijn TA blok heb ik samen met een vriend erin getild.
Geen schades, gewoon heel rustig gedaan.

...al is het wel zo dat wij natuurlijk nog goddelijk jong zijn... :P :P :P


Nu daag je me uit om het met mijn 52 lentes helemaal alleen te doen !!

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden