Gisteren samen met Jeroen het blokje er in getild.
Helaas was Herbert te ziek om mee te doen dus hebben we het met z'n tweetjes toch voor elkaar gekregen.
Geen cameraman aanwezig dus het in kantelen kunnen we helaas niet laten zien.
Wel de voorbereidingen.
Omdat we met 2 zijn heb ik een balkje tussen de cilinders bevestigd zodat we zonder problemen kunnen tillen en manoeuvreren. De klepdeksels zijn gemonteerd voordat het blok er in wordt gehangen, anders krijg je ze er niet meer op.
Het frame is ingepakt aan de linkerkant om beschadiging te voorkomen.
De positie waarin het blok er in wordt getild.
Let wel, wanneer de deksel er aan de linkerzijde af is en de tapeindjes uit de voorste uitlaatopening zijn verwijderd zou hij er zonder problemen in passen. Nu wordt het draaien en een beetje tillen maar uiteindelijk lukt het wel.
Ik dacht dat we ongeveer 3 minuten bezig zijn geweest.
De rest is eigenlijk alleen het opbouwen van alles.
Als alles is gemonteerd en de vloeistoffen zijn gevuld wordt de motor een aantal keren rond gestart zonder dat hij kan aanslaan om de olie de kans te geven om overal door te dringen.
Het eerste controle puntje is dan dat het oliedruk lampje uitgaat na een paar keer rond.
De benzine wordt aangesloten en Jeroen heeft de primeur om op de startknop te drukken.
der is doar in duuven weer hard gewerkt, zien we hem binnenkort stralen met een big smile die oldtimer
dat word een verrekkes mooien bike dacht ik zo, loat den olden moar schoeven.
Wel slim om op de achtergrond de laptop aan te hebben staan met technische tekening erop.
Vergeet je geen ringetjes, boutjes en andere kleine onderdelen.
Veel plezier gehad met het volgen van deze topic!
Ik heb gister even gespeeld met de timer functie op mijn gopro in de werkplaats: kun je iedere zoveel seconden een foto laten maken. Dingetje in een hoek gezet en ff wat gerommeld.
Zou leuk zijn om dat te doen als je een fiets van kaal frame tot compleet opbouwd
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord 2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Tja, een voorraad rotzooi bedoel je. Moeten nog ff naar de chemostort.
Maar vandaag even nog wat verder gebouwd aan het geheel en het begint al weer aardig op een waardig alpje te lijken.
De eerste proefrit moet nog worden gemaakt, maar eerst nog de finishing touch.
Carbs synchroniseren, ketting afstellen, valbeugeltjes monteren en vork olie vervangen en vooral een kenteken gaan halen bij de RDW.
Ik heb een hele bak boutjes en moertjes, ringetjes en busje over, maar ik kwam echt nergens iets tekort.
Dat komt, omdat ik alle boutjes en moertjes die ik ergens afdraai gewoon in een grote verzamelbak gooi, tot grote ergernis van Jeroen. Hij noemt het garage discipline, en laat ik die nou net niet hebben
Met dank aan Jeroen Emke, Herbert Stap, Piet Loomans en Joke die voor de koffie en broodjes heeft gezorgd.
En, zeg nou zelf.
Hij mag er weer wezen toch........
Verrek, ik zie nu pas dat ik de kettingbeschermer vergeten ben.
Morgen eerst maar doen.
Zwart met grijs Marcel.
Past goed bij mij. Altijd zwarte klauwen en grijs haar.
Alleen de voorgevel moet nog onderhanden worden genomen. ( van de Alp dan wel heh )
ohh ja, morgen even de teller ook op nul zetten. >
En deze hadden jullie nog tegoed.
Het inbouwen van mijn 94ér alp blokje met Woeste Willem.
Niet het blok optillen, maar het frame erover heen gooien.
Het kussen waar het blokje op lag op de achtergrond