Het grote kleine klusjes topic...

29 aug 2015 18:45 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ik wil ook graag een fatbar stuur met dezelfde maten als het originele Dero stuur, kan ik ook niet vinden.


Wat betreft dat stuur, daarmee kom je in de enduro- en cross-sturen terecht. Daarin zit veel verschil tussen hoogte en kromming. Qua breedte zijn er ruwweg 2 breedtes (waarvan de bredere zo'n beetje overeen komt met AT's).

De stuureinden hebben maar beperkt plaats voor alle dingen die aan een wegmotor stuureind gehangen worden. Meet dus hoeveel ruimte je nodig hebt voor grips, stuurcombi, spiegels e.d.).

Daarnaast zul je andere stuurklemmen moeten monteren (28mm) of risers van 22 naar 28mm.

Allemaal te krijgen hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 18:55 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...
Die risers van 28 mm is geen probleem, het is meer de hoogte van het stuur dat ik niet kan vinden en mijn grips zijn erg lang.
Ik heb het hele internet al afgespeurd zonder succes, alle sturen zijn te laag en zelfs met risers kom ik er niet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 19:00 - 29 aug 2015 19:17 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Opmaat risers?

Je kunt ook even kijken in de quad hoek, die hebben volgns mij een stuk hogere sturen.
Protaper contour Raptor gaat tot 143mm van bevestiging tot stuur einde (115mm van bevestiging tot de knik).
klikkie

Anders moet je een stalen stuur op jouw afmetingen laten maken. Moet kunnen  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 19:29 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...
Hoogte C 14 cm
Stuureinden 23 cm
Sweep is minder belangrijk maar liefst niet te weinig i.v.m. zithouding.
Ik moet ook rekening houden met mijn grote tanktas, daar drukken de hendels nu al in bij max uitslag.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 20:18 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb eens mijn ori stuur vervangen door een veel lagere. Ik heb dat verschil makkelijk kunnen compenseren met risers.

SW-Motech heeft risers in alle soorten en maten. Je kunt je daarmee een slag in de rondte combineren. Daar vind je gewoon wat je wil. Kwalitatief prima spul ook, netjes en duurzaam afgewerkt.

Misschien kun je voor een geschikte fatbar even bij BMW kijken. Die hebben op o.a. de GS'en standaard tapered sturen, dus zonder die losse stuureinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 21:44 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=141492047486&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 21:46 #27 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Bij wijze van test/uitproberen voor een clublid een oud setje voetsteunen 40mm verlaagd. Als dat nou bevalt gaan we een knappe opossing maken  :D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2015 20:06 - 09 okt 2015 20:08 #28 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Het grote kleine klusjes topic...
In de veronderstelling dat het eigenlijk nog niet nodig was - maar ach, even checken kan nooit geen kwaad - mijn bandenspanning van m'n Alp gecontroleerd. Stonden ze allebei op minder dan 2.0 bar, eentje zelfs op 1,5. Dus met m'n huis-tuin-en-keuken-compressor allebei weer even op de juiste spanning gezet. Achter moest volgens de Michelin website op 2.5, voor op 2.3.

Toch maar eens wat regelmatiger controleren.

Edit: bij het ontbreken van een foto hiervan, even een plaatje van m'n compressor  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2015 21:20 - 09 okt 2015 21:28 #29 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

(..) mijn bandenspanning van m'n Alp gecontroleerd. Stonden ze allebei op minder dan 2.0 bar, eentje zelfs op 1,5.

Toch maar eens wat regelmatiger controleren.


Prima en zinvolle actie. De buiten temperatuur daalt nu snel en als gevolg daarvan, de bandenspanning.


Ik heb zelf ook een beetje geknutseld. De winter komt er weer aan en ik rij altijd vrolijk door. Maar, ik kan me winter 2012 nog goed herinneren: van Nijmegen naar Maastricht, 8 uur 's-avonds. Vriesweer en oostenwind. Kapte dat ding ermee. Gewoon, alles uit! Met een mini-Mag in de mond, blote handjes op die gevaarlijke vluchtstrook.. Bleken de contacten van de hoofdzekeringhouder op het startrelais helemaal vergaan. Ik heb toen een paperclip verbogen en en net zo langs zitten prikken tot de kerstboom weer aan ging en Brommie toch nog veilig thuis kwam!

Maar toen ik later over nadacht, ik heb een jaar of 10 geleden al gedonder gehad op die plek, toen waren de kabeleindjes aan de stekkertjes zo aangevreten dat ze af wilden breken. Pekel. Ik heb die stekkertjes toen vervangen en netjes dubbel afgekrimpt. Maar, dat rubber kapje wat daar overheen zit en vuiligheid buiten houdt, was helemaal vergaan en sindsdien was die stekkeraansluiting open bloot.

Vandaar, 10 jaar later, die noodgreep-met-paperclip daar op die gure, donkere A73.. Het startrelais was reddeloos verloren, ik heb hem moeten vervangen. Zelfde stekkertjes er weer op, nog altijd open en bloot. 'Moet ik wel een keer wat aan doen', hoorde Brommie zichzelf denken!

Vanmiddag had ik eindelijk zin om er wat aan te doen, wetende die winter komt er weer aan. Ik heb al jaren een ouwe kabelboom van een CB550 liggen en die kannibaliseer ik bij tijd en wijle. Ik heb 1 zo'n sok die over multi-stekkerverbindingen horen, verknipt en samen met een stukje fietsbiba een mooie afdekking geknutseld in de hoop herhaling te voorkomen.


Van één zo'n sok die tuit afgeknipt. Paste strak om het stekkerblokje en hoofdzekering. Als opstaande rand.


Stukkie fietsband wat daar weer overheen kan..


Vastgezet met een tie-rap..



Spatwaterdicht is wat mij betreft voldoende, en het pekel(stof) buiten houdt. Job done!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2015 21:42 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Het betere porrelwerk Brom  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 13:56 #31 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
De winter komt er weer aan en de afgelopen jaren (incl een jaar onder een zeiltje buiten staan bij de vorige eigenaar) zijn niet zacht geweest voor mn motortje.

Dus maar een beginnetje gemaakt met de schetsplaten, voetsteunen, uitlaat en carterbeschermer. Zit nog een beetje te twijfelen over het frame en motorblok. Heb geen tijd/zin om het uit elkaar te trekken maar ik wil voorkomen dat het verder oxideert  :-\

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 14:20 #32 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Als t enkel moet stoppen en esthetiek ondergeschikt is, een busje Rustol van Owatrol halen. Verkrijgbaar bij de botenwinkel.

Voor landrotten totaal onbekend, wereldberoemd in de scheepvaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 14:40 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Dit zijn geen kleine klusjes meer Pim.
Kan ik over meepraten inmiddels.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 15:08 #34 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Het gaat ieder jaar een beetje sneller (vooral die schijtuitlaat) ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 20:38 #35 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Het grote kleine klusjes topic...
Niet boos worden Pim, maar d as t slangklemmetje bij de uitlaat vind ik wel een beetje knullig

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 20:42 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Pim is student Mirko  :o

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 20:53 #37 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Het grote kleine klusjes topic...

Pim is student Mirko  :o


Maar hij maakt wel hele mooie carterbeschermers

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 20:56 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Das ook weer waar en ook mooie reizen waar wij alleen maar van kunnen denken ........had ik toen maar.. toch  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 21:00 #39 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Het grote kleine klusjes topic...

Das ook weer waar en ook mooie reizen waar wij alleen maar van kunnen denken ........had ik toen maar.. toch  ;)


Heb ik toen ook gedaan, maar zou nu ook wel weer willen en dat gaat niet zo makkelijk meer... gewoon tegen vrouw, kinderen en werk zeggen dag ik ga een paar maanden met mn Alp touren haha

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 13:29 #40 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ja nou ik had een hele mooie rvs klem maar die past niet en de oude klem is vergaan dus ja.

Ik ga niet naar huis lopen omdat deze klem niet mooi staat :)

Overigens geloof ik niet dat op verre reis gaan een centenkwestie is, als ik zie wat een vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk kost...
Zuinig leven  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden