- Berichten: 1934
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een lekkage aan de bovenste kap.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Helemaal gelijk Brombeer, het is inderdaad de pre-load adjuster maar daarvan zijn alleen de O-ringen vervangen (de kap die ik ontving was een voorbeeld van een andere demper) en die gingen lekken na 2 maanden.Dit is geen kap, maar een heuse pre-load adjuster. Het is een cilinder met zuiger en werkt op oliedruk. Hij zit onder de wartel bovenop de veer en je kunt de veervoorspanning er traploos hydraulisch mee verstellen.
Zoals op bijv. een remzuiger gaat na verloop van tijd zich op die zuiger ook vuil afzetten en kunnen de o-ringen (te zien op de binnenkant op jouw foto 1) beschadigd raken en kan hij olie gaan lekken.
Het is een best prijzige gadget, geen simpele kap duzz.
Bromz heb 'm ook
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
We zijn weer klaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik hoop dat je je vergist Mike, maar aan de andere kant, je zou heel goed gelijk kunnen hebbenOnder mijn auto's vind ik Conti's al niks, laat staan dat ik ze op mijn motor monteer. Ik hoor wel meer klachten, zo ook van een maat van mij, GS 1200. Hij rijdt nu met Bridgestone A40 Adventure, hij zweert erbij. Zelf neig ik naar de Michelin PilotRoad 4 of Bridgestone T30 EVO.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
O jawel hoor, en minimaal 1x per jaar, is voor mij gewoon periodiek onderhoud. Alle lagers en assen in het vet anders moet je de boel met een hamer losslaan. Alle aansluitingen controleren en stekkers inspuiten. Alle draaipunten opnieuw smeren en zand en andere rommel verwijderen. Alle olie vernieuwen. Het voorkomt problemen en de motor gaat langer mee.Je kunt niet straffeloos je motor zomaar uit- en weer in elkaar sleutelen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Met het verlagen heeft het niets te maken, dat is al jaren zo en daar is niets aan veranderd. Maar de combinatie contiroadattack - zwabberen levert op Google veel hits op dus zeer waarschijnlijk zijn de banden de oorzaak, en dan kun je blijven zoeken naar een andere oorzaak zonder iets te vinden.Ik zie op een foto in een voorgaand bericht dat de voorpoten wel erg ver doorsteken. Is de motor achter ook verlaagd? Anders krijg je een geheel andere geometrie, veel steilere voorvork, meer druk op het voorwiel.....Dit icm een nieuwe (andere) band kan vreemde zaken opleveren.
Het hoeft niet zo te zijn dat het een vette blamage is voor Conti. Sommige banden doen het gewoon niet lekker onder bepaalde motoren. Ik denk dat de heren bandenexperts daar wel ervaring mee hebben en er meer over kunnen vertellen.
Maar waarom overstappen van een goede band, MPR4 naar een Conti RA? Omdat de CRA heel goed uit een test komt? Testen moet je niet blind op varen. Is vaak een persoonlijke mening van een journalist (ervaring??). Ook is de band vaak maar op een paar modellen getest.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Op mijn balhoofdlagers ligt een stofring en op die ring zit een rand die tegen de onderzijde van de rolletjes drukt. Toen ik het balhoofd ging monteren merkte ik dat er weerstand was, de lagers konden niet vrij rollen maar ik had meer het idee dat ze schoven omdat die rand er tegenaan drukte. Die opstaande randen heb ik er nu afgesneden en het balhoofd draait nu weer als een Zwitsers uurwerk. Ook heb ik extra veel aandacht besteed aan het terugplaatsen van de vorkpoten.En, wat was het probleem?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb net een tank leeggereden Brombeer, ik ga ff eten en dan mijn verhaal doen ;DWhatever
Je bedoelt deze dingen toch?
Dat randje zit daar juist om vuil buiten te houden. Het is niet de bedoeling dat je die afsnijdt, anders had de fabrikant dat wel voor je gedaan.
Dat randje val op en net in de passing waar het balhoofdlager in schuift. Als dat rubber randje de rollen raakt, kun je je afvragen of je het balhoofdlager ver genoeg ingedreven hebt, of dat je wel de juiste (dikte-)maat lager hebt gemonteerd. Of je hebt de verkeerde maat stofringen erbij.
Mijn idee was ook je balhoofdlager, je had het immers zelf ook al geopperd. Bij 'de Buren' is ook zo'n topic over dergelijk weggedrag, maar de TS is daar eigenwijs en wijt het daar niet aan.
Nu je de diagnose juist hebt gesteld, zou ik persoonlijk willen weten waarom de bovenkant van het lager zo hoog zit of hoe die stofring niet goed zit..?
Brom.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik weet het niet, in gemonteerde toestand kon ik dat niet zien, ik weet wel dat de weerstand door deze opstaande randjes werd veroorzaakt en dat het onvoorstelbaar is dat zulke rubbertjes zo'n grote invloed kunnen hebben.Liepen de seals op beide lagers aan of alleen de onderste/bovenste?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.