Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het onderste lager is verwijderd en het nieuwe weer gemonteerd door Ad en de stofring op het bovenste lager gaat er mooi klem op dus dat klopt.Er zit een paar mm verschil in diameter tussen beide lagers, misschien zitten die seals verkeerd om?
De wartel druk volle mep bovenop de stofring, dan een borgring, nog een moer die ook met de borgring wordt gezekerd, dan de bovenste kroonplaat, revet en de grote moer.de wartel bovenop de stofring op het balhoofd duwt.
Dan kan het wel es stroef gaan, ja.. :
De originele lagers van de Varadero die er standaard inzitten zijn rollagers, nu zitten er conische lagers in, mss dat daar het probleem zit.
De originele lagers van de Varadero die er standaard inzitten zijn rollagers, nu zitten er conische lagers in, mss dat daar het probleem zit.
Nee, rollagers, deze dus. De nieuwe Africa Twin heeft overigens ook rollagers.Ik ken de Varadero niet, maar kan me niet voorstellen dat er origineel geen conische lagers in zitten.
Hahaha, inderdaad Brombeer, rolletjes en kogeltjes, klinkt logisch kogellagers dus maar daar is volgens mij helemaal niets mis mee.Ik wou er maar verder niks van zeggen, maar dat is een kogellager.
Een rollager (ofwel kegellager) heeft platte staafjes. Die kan konisch zijn, maar kan ook eruit zien als een klassiek kogellager zoals de meesten van ons zich een lager voorstellen, maar dan geen kogels maar kegels (rolletjes). Je hebt ze ook met 2 rijen kegels naast elkaar. Excentrisch, de hele reut.
Maar inderdaad, een AT heeft ook af-fabriek zo'n 2-delig kogellager.
Maakt niet uit voor welk type lager je hem vervangt, de dikte van het lager moet wel exact overeenkomen met de fabrieks-specs anders krijg je het nooit normaal gemonteerd.
What's in a name.. Je hebt vakbenamingen en volksbenamingen. Een kegellager is dacht ik met rolletjes, maar konisch. Als die rolletjes zitten zoals de kogels van een groefkogellager (een gewoon kogellager), dan heet het een cilinderlager. Maar da's allemaal i.d.d niet zo heel spannend.
Maar Cas, je snapt toch wel dat als je deezzzz in je Vara propt, het lastiger gaat sturen.. ;D
Vind je een kilo vet niet wat veel..?
Jij hebt mijn Dero nooit gezien Brombeer!Maar Cas, je snapt toch wel dat als je deezzzz in je Vara propt, het lastiger gaat sturen.. ;D
Jij hebt mijn Dero nooit gezien Brombeer!
kogellager. rollager (ofwel kegellager) platte staafjes. konisch , klassiek kogellager geen kogels maar kegels (rolletjes). Je hebt ze ook met 2 rijen kegels naast elkaar. Excentrisch,
2-delig kogellager.
hoekcontact lagers nastellen axiale krachten draagvlak is wel iets minder groot dan bij een kegellager.
naaldlagers vanwege het grote draagvlak, minimale inbouwmaat . Maar eigenlijk zou daar een glijlager in moeten zitten omdat de lagers geen hele omwentelingen maken.
Wat hou ik toch veel van jullie ???