Het grote kleine klusjes topic...

03 sept 2017 19:00 #641 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
;D

Hier een JBL Go + IPhone, heb je geen prik voor nodig  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2017 19:24 #642 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb geen ruimte voor zulks diepteinvestering hoor ;D

03 sept 2017 19:26 #643 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Het grote kleine klusjes topic...
In de afgelopen weken heb ik mijn projectmotor wat opgepimd (nee dat is geen spelfout) met: keienvanger, lage steppies, rempedaaldinges en case saver. Het versnellingspookje had ik nog liggen, is eigenlijk voor een XT600 en bleek tot mijn verbazing heel goed te passen. Ook had ik nog een handvatbeschermer en een klapspiegel klaar liggen, die hebben nu ook hun plekje gevonden.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

17 sept 2017 19:37 #644 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...
De choke werkte niet meer naar behoren dus die heb ik weer gangbaar gemaakt. Meteen het K&N filter schoongemaakt en nog wat poetswerk gedaan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

18 sept 2017 11:29 #645 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Het grote kleine klusjes topic...

opgepimd (nee dat is geen spelfout)

hahaha  ;D ;D. Heerlijk Freudiaans.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

18 sept 2017 13:25 #646 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Je hebt in elk geval geen last meer van het vastzitten van bouten en moeren Cas  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

18 sept 2017 15:34 #647 door Cas

Je hebt in elk geval geen last meer van het vastzitten van bouten en moeren Cas  ;)

Klopt Marien, die krijgen bij mij geen kans om vast te gaan zitten.
De Varadero heeft 2 chokeplunjers en de chokekabel beweegt een hevel die 2 draaipunten heeft. Ieder draaipunt heeft een veertje en die veertjes moeten de plunjers weer helemaal kunnen sluiten. Het is nu al voor de 2e keer dat die draaipunten bij mij stroef gingen en de choke dus niet helemaal dicht ging.
Als dat bij mij gebeurd moet dat ook het geval zijn bij andere Dero's, zeker bij die Dero's waarmee in de pekel wordt gereden.
Misschien een goed idee om die draaipunten te smeren iedere keer als je er bij kunt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

18 sept 2017 15:50 #648 door Oldtimer
Dat moet je toch gemerkt hebben aan verbruik en slecht lopen ???

18 sept 2017 16:04 #649 door Cas
Bij 285 km op reserve en flink stinken als je voor het verkeerslicht staat te wachten.

22 sept 2017 21:02 #650 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Het grote kleine klusjes topic...
De schuifmaat viel, met t scherpe puntje precies op de tank >:(  Nu een klein putje wat snel een groter, roestige plek wordt.

Aflakken met nagellak of iets om dit een beetje tegen te gaan?

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

23 sept 2017 22:40 #651 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ik reed al een eeuwigheid met een Mikuni vacuumpomp i.p.v. die Mitsubishi rond, om voor de hand liggende reden. Maar, ik heb 'ns stil gestaan een keer en verdacht na veel vijfen en zessen die Mikuni en verving hem door de originele. Het bleek achteraf niet aan de pomp te liggen en zou de vacuumpomp er weer in terug sleutelen, uiteraard want om voor de hand liggende reden. Da's nu zo'n beetje 3 jaar geleden...  :-X

Brommie is niet helemaal lui en gek, dus die 3 jaar met die originele pomp eraan, heb ik wel altijd een 2e reserve op zak gehad. Om voor de hand liggende reden. En want ja, nu ruim een jaar geleden stond ik ineens stil langs de A2. Nou is die Mitsubishi wisselen qua slangetjes een eitje, ware het niet dat het stekkertje onder de tank zit. Als je weet wáár, los gaat-ie vrij makkelijk. Maar andere terug erin steken een dra-ma, terwijl de vrachtwagens langs je heen razen.

Heel verhaal hierboven om een klein klusje vanmiddag aan te halen, die Mikuni vacuumpomp zit er na 3 jaar weer in. Die rotte A2-pomp van anderhalf jaar geleden had inmiddels al nieuwe punten met ontstoring. Ik heb de stekker van dat ding en de kabelboom afgeknipt en hem verplaatst naar beneden, in het vrije zicht.

Zal wel weer 10 jaar duren, maar die stekker trapt Brom niet meer in  :)

Bijlagen:

24 sept 2017 10:31 #652 door PimW
Ben ruim een uur bezig geweest van restmateriaal een knappe steun voor mn werkplaats wc-rol te maken. Die ligt al ruim een jaar op een van mn motorbokjes.

Vervolgens wilde dat allemaal niet en heb ik alles weer terug in de hoek geflikkerd waar ik het gevonden had.

Nu hangt de rol met een stuk pijp en ijzerdraad aan de deur, precies wat ik nodig had en minder dan 5minuten werk  :-X 8)

24 sept 2017 10:37 - 24 sept 2017 10:49 #653 door Oldtimer
wat een geluk Pim dat je ijzerdraad had  >:D

Ik heb toch weer een klein klusje op stapel.
Deze schuurvondst uit 1984 , import uit canada gaat de komende tijd op de brug.
Doel is om hem weer in showroomstaat te brengen.
33 jaar oud en maar 27 k op de teller moet toch wel lukken denk ik.
De zoektocht naar kleine onderdelen zoals knippers gaat beginnen.

24 sept 2017 18:16 #654 door kees

Truukje om je witte plastiek te re-viven: de verpoeierde vuillaag met thinner (of aceton) oplossen en wegpoetsen.

Je moet wat, op zo'n fijne nazomermiddag  :)
Bijlagen:

24 sept 2017 18:32 #655 door PimW
Jaaa het begon bij mij met een rot relaisje en is geescaleerd in een halfbakken opknap beurt.

Achterframe nieuw in de lak om de roest een paar jaar voor te blijven, plastic weer strak gemaakt en als we dan toch bezig zijn repareer ik mn zijkappies ook nog wel. Uitlaat ook weer roestvrij, koplampen worden weer waterdicht en nieuwe membraantje in de CV-carbs...

plusminus wat randzaken hier en daar  ;D
Bijlagen:

28 sept 2017 13:15 #656 door Doxa
Beantwoord door Doxa in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ter voorbereiding van <a href=" www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10925.0 ">het verwijderen van de "kat" (klikbaar)</a> zoek ik nog een foto van een nieuwe verbinding tussen (originele) uitlaatbochten en demper op een XL650. Ik zal mijn best doen om het proces hier te documenteren!

In bijlage overigens een interessante oplossing door een brit.

140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V
Bijlagen:

28 sept 2017 17:17 #657 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Het grote kleine klusjes topic...
Brug hoeft er helemaal niet uit om de uitlaat incl. cat te verwijderen.....
En ik zal ff kijken of ik een fotootje kan maken van de cat (of liever het ontbreken ervan) op de 650 die ik te koop heb staan...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

29 sept 2017 16:03 #658 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Het grote kleine klusjes topic...
Uhmmm... had het niet goed gelezen in eerste instantie want jij vraagt

een nieuwe verbinding tussen (originele) uitlaatbochten en demper

maar de originele bochten zitten vast aan de cat, dus de hele set wordt vervangen....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

30 sept 2017 20:38 - 30 sept 2017 20:41 #659 door kees
Eerder bleek dat mijn tripmaster het wel doet, maar 10x teveel stroom trekt voor het geheugen en dat kostte me een accu.

Ik krijg binnenkort een vervangende, maar zonder behuizing. Het kijkvenster van mijnes begon ook al aardig te krakeleren. Na advies van een autospuiter over aanpak en materiaal (autokoplampen hebben het zelfde euvel) dat tripmasterhuis beetgepakt.

De bedieningsrubbers zitten simpel met een kraagje in de behuizing gedrukt, maar ze zijn met kit geseald aan de binnenkant. Ik heb de kitnaad met een hobbymes doorgesneden en ze eruit gedrukt. Daarna opgeschuurd met nat P150 (de krakelé zit best diep), daarna 280, 500, 1500, 2000 en afsluitend 2500. Nevellaagje kunststof primer erop, met UV-bestendige 2-K lak gespoten en 3 kwartier in de oven afgebakken. Ik ben aangenaam verrast!  :)

Dat verhaal met die brandstofpompen laatst, daar zat me ook al heel lang iets dwars. Ik heb daar ook nog een tapkraan ergens zitten om de brander tank te vullen. Maar, ik heb het toen een beetje moeten doen met wat voor handen was en de slangaansluitingen van originele en Mikunipomp en aux-tapkraan zijn allemaal anders en da's hopeloos gekloot met slangdiameters en klemmetjes. Al helemaal als je een pomp vlug moet wisselen, want de originele voorgevormde brandstofslangen heb ik toen mee verknipt om min zin te bereiken. Ik heb bij CMS van de week wat prullaria besteld, inclusief de in- en uitgaande brandstofslang voor de Mitsubishi pomp. Zelfs de Honda-klemmetjes nam ik erbij. Ik heb het nu zo opgelost dat de Mikuni en de aux-kraan een set zijn. Mocht daar wat mee zijn, dan gaat dat hele spulletje eraf en duw ik die Mitsubishi met originele slangen in originele setting er zo op, mede dankzij dat nu lekker laag hangende stekkertje. Ik heb de punten-met-diode trouwens nagekeken, maar na 3 jaar geen enkel teken van inbranden..

Zo ook de hemelwaterafvoer van de tankdop i.c.m. de tankbeluchting. Daar ben ik es een stukje van kwijtgeraakt en ander stukje had droogtescheurtjes en bla-bla en klemmetjes heb je na verloop van tijd niet meer. Laatst brak dat Y-stukje ook nog af. Allemaal besteld bij CMS, want er gaat niets boven origineel wat dat betreft. De tripmaster o-ring was ook krakelé en ooit noodgedwongen vervangen door een te kleine, maar Rubberhuis om de hoek heeft o-ring op de rol en dat lijm je simpel aan elkaar. Omdat meestal betekent, grote is dikker en dan past het niet meer.

Allemaal Grote Kleine Auti Klusjes  :)

01 okt 2017 20:35 #660 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag eindelijk mijn stuur verhogers gemonteerd.
Helaas nog geen tijd gehad om een rondje te rijden dus kan nog niet vertellen hoe het voelt.
Tijdje geleden op de Alp van Hans gereden en had niet in de gaten dat het stuur verhoogd was.
Vond het erg lekker sturen maar was maar een klein stukje wat ik gereden heb.
Zal morgen mijn bevindingen delen.

Geniet.....maar drink met je maten.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden