Het grote kleine klusjes topic...

02 okt 2017 18:20 #661 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...
Via marktplaats een originele Honda mistlampen set kunnen scroren voor een zeer klein prijsje. Kleine maar: geen bekabeling en bij de beugel afgeknipt en wat missende en/of dolgedraaide schroefjes.
Vandaag lekker bezig geweest en met resultaat  :).
Maar wat zijn die plastic zijkappen een crime. Meer tijd bezig geweest om die zonder afbreken te demonteren en weer te monteren 8).
Resultaat ziet er goed uit...nu in het donker nog eens goed afstellen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2017 22:07 #662 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
18 nieuwe kuiprubbertjes  :)
Bijlagen:

05 okt 2017 07:15 #663 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...

De bedieningsrubbers zitten simpel met een kraagje in de behuizing gedrukt, maar ze zijn met kit geseald aan de binnenkant. Ik heb de kitnaad met een hobbymes doorgesneden en ze eruit gedrukt. Daarna opgeschuurd met nat P150 (de krakelé zit best diep), daarna 280, 500, 1500, 2000 en afsluitend 2500. Nevellaagje kunststof primer erop, met UV-bestendige 2-K lak gespoten en 3 kwartier in de oven afgebakken. Ik ben aangenaam verrast!  :)

Allemaal Grote Kleine Auti Klusjes  :)

Welke kunstof primer heb je gebruikt en hoe lang / warm afgebakken?

Ik moet mijn tripmaster ook eens doen.

Africa twin RD07a 2000.

05 okt 2017 10:03 #664 door kees

Welke kunstof primer heb je gebruikt en hoe lang / warm afgebakken?

Ik moet mijn tripmaster ook eens doen.

Airo Automotive - Plastic Primer (V100FB0)

ColorMatic Finish 2K blanke lak.

Bron: http://www.jrtpaintings.nl/

Voor de lak staan verschillende uithard-methoden en tijden (open lucht -oven - infrarood etc). Ik durfde niet goed op 60 graden 3 kwartier, dus ik deed 40 graden 1 uur (mijn oven is niet variabel in te stellen). Daarna 24 uur gewoon verder laten uitharden.

Ik heb hem de volgende dag nog een keer nageschuurd met 2500 en nog eens gespoten en afgebakken. Hoe meer lagen hoe langduriger de bescherming.

De bedieningsrubbertjes aan de binnenkant weer afgekit met blue silicone pakking, omdat ik dat op de plank had.

Het resultaat is echt verbluffend! 8)

08 okt 2017 17:26 #665 door PimW
Bijlagen:

08 okt 2017 18:32 #666 door kees

WOW!

Spacers..  :)

08 okt 2017 18:54 #667 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Voorste ophangpunt van een brandstoftank zelfs. Later nog een uitsparing in de bus gemaakt om netjes in een hoekje van het frame te wonen.

Nu de achterkant nog.

11 okt 2017 12:53 #668 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Het grote kleine klusjes topic...
ik heb al een tijdje het probleem dat mijn richtingaanwijzer het even niet doet of dat het even duurt voordat ie aanslaat. vooral naar links. Het euvel zit hem in het knopje/schakelaar. Motor staat buiten, dus het zal corrosie of vocht zijn. Ik begrijp dat ik het beste even het schakelaartje goed schoon kan maken, maar heb daar even geen tijd voor.

Eerder heb ik zowel wat wd40 erin gespoten, werkte perfect, maar wel kort. Ook contactspray geprobeerd, werkte ook even.
Welke is nou het beste als easy fix? Ik begrijp het principe van contactspray niet zo goed. Op mijn vinger leek het een soort laagje aan te brengen.

A M S T E R D A M

11 okt 2017 13:43 #669 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...

ik heb al een tijdje het probleem dat mijn richtingaanwijzer het even niet doet of dat het even duurt voordat ie aanslaat. vooral naar links. Het euvel zit hem in het knopje/schakelaar. Motor staat buiten, dus het zal corrosie of vocht zijn. Ik begrijp dat ik het beste even het schakelaartje goed schoon kan maken, maar heb daar even geen tijd voor.

Eerder heb ik zowel wat wd40 erin gespoten, werkte perfect, maar wel kort. Ook contactspray geprobeerd, werkte ook even.
Welke is nou het beste als easy fix? Ik begrijp het principe van contactspray niet zo goed. Op mijn vinger leek het een soort laagje aan te brengen.

In, rond en op de contacten zit van de fabriek uit "dik" vet.
Dit vet zorgt er, na verloop van tijd, voor dat de contacten langzaam naar elkaar toe gaan wat voor de vertraging zorgt of ze raken elkaar zelfs helemaal niet. Als de temperatuur gaat dalen wordt het vet nog dikker en de problemen groter.
Er is maar 1 ding wat je kunt doen, de schakelaar helemaal open maken totdat je bij de contacten bent, die goed schoonmaken en opnieuw smeren met een dun smeermiddel.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

11 okt 2017 14:16 #670 door Sopa
dus dan zou als Quick fix wd40 logischer zijn, om het dikke vet wat te verdunnen

A M S T E R D A M

11 okt 2017 14:41 #671 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...

dus dan zou als Quick fix wd40 logischer zijn, om het dikke vet wat te verdunnen

Ja, mits de WD40 deze plaats kan bereiken, de contacten zitten vaak in een aparte behuizing.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

11 okt 2017 17:43 #672 door Sopa
Nou, ik heb hem even flink ingespoten en hij doet t weer. Voor hoe lang, zullen we wel weer merken

A M S T E R D A M

16 okt 2017 17:31 #673 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag even geëxperimenteerd met het ruitje. Met wat spul wat ik nog had liggen
Dit is een beetje afgekeken van nieuwere motoren, die hebben vaak een ruimte tussen de kuip en het ruitje.
En opzich werkt dit best goed, het is nog niet helemaal waar ik het wil hebben, maar het is een hele verbetering

Nog even wat meer verder experimenten. Ik wil het ruitje wat meer recht op hebben.
En dan de juiste afmetingen van al het materiaal kopen.
En dan misschien nog een leuk buisje er tussen monteren, voor de navigatie

Honda Transalp XL600V (PD06) '95
Bijlagen:

16 okt 2017 21:04 #674 door Sopa
Als je wat laspikkies wil zetten ofzo, laat maar weten

A M S T E R D A M

16 okt 2017 21:08 #675 door kees

Ik wil het ruitje wat meer recht op hebben.

Goeie kans dat een rechtere ruit juist meer turbulentie geeft achter de bovenkant.

19 okt 2017 19:49 #676 door kees
Ik zomer ook lekker na, dus ik nam vandaag opnieuw vrij.

Tijdje terug bromde ik hier dat ik op de AT van dubbel dimlicht naar enkel dimlicht wilde. Geen meerwaarde, behalve dat ik het cool uit vind zien, die ene lamp. Maar goed, ik heb toen een proefje gedaan waarbij ik de stroom aftapte van het parkeerlicht (of zgn. stadslicht), positie 1 van de schakelaar. Dus dan gaan beide parkeerlichten aan, en 1 dimlicht. In stand 2 komt dan dat 2e dimlicht erbij zoals het in stand 2 hoort, en groot- en seinlicht hebben een eigen circuit en daarmee onveranderd. Maar, er zat geen eigen relais tussen op stand 1.

Een relais in dit geval zorgt ervoor dat de piekstroom bij lampen inschakelen via het relais loopt en niet via de priegelige contacten van de lichtschakelaar. Nou schakel ik in dit geval maar 1x55W, maar het zat me niet lekker. Dus gaandeweg alle frutselspulletjes bij mekaar gesprokkeld en een relais ertussen gezet waarbij de spanning voor het parkeerlicht ook de impulsstroom is voor het relais naar het 1e dimlicht. Ik schakel nu of 1 dimlicht, of beide, of beide groot.

De kettinggeleiders op en onder de achterbrug waren ver ingesleten en de rolletjes van de ketting liepen daar tegenaan en raakte versneld de smering kwijt. De grote op de brug vernieuwd en het blokje eronder afgevlakt. En ook de transmissiedempers in het achterwiel vervangen.

Lekker bezig :)

19 okt 2017 23:46 #677 door SylAlp
Beantwoord door SylAlp in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mijn eerste klusje aan de Transalp: nieuwe koffers aan de beugels hangen door de adapter te vervangen. Er hingen alu koffers aan die maar niet goed wilden sluiten. Toch te link voor mij om daarmee te rijden, en de koffers waren zo oud dat de sloten van de deksels niet meer vervangen konden worden. Dus....mooie nieuwe zwarte koffers gekocht maar de adapter die op de beugels zat was te dik, die moest worden vervangen. Het is waarschijnlijk een simpel klusje voor een ervaren klusser maar ik weet het verschil tussen een bout en een moer en hoe een ratel werkt pas sinds kort dus ik toch ben reuze trots op het resultaat na drie uur prutsen (eraf en erop en weer eraf en weer erop, net zo lang tot ze goed zaten):

Edit: en ga nu snel m'n profielfoto vervangen want de koffers zijn nu dus zwart kunststof ipv aluminium
Bijlagen:

20 okt 2017 13:22 #678 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Netjes! Wat doe je met de oude alu koffers Sylvia?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

20 okt 2017 23:25 #679 door SylAlp
Beantwoord door SylAlp in topic Het grote kleine klusjes topic...
The Headless Horseman, Bedankt, ik ben er ook dik tevreden mee, ze zijn zelfs iets smaller dan de alu koffers zodat ik beter de berging in en uit kan.  :)
Misschien zet ik ze op markplaats. De verkoper van Hepco en Becker zei dat als ik er het verhaal van de sloten bij zou vertellen, iemand ze wel zou willen kopen, ook omdat de beugelbevesigingssloten nog te vervangen zijn.
Heb je soms belangstelling voor die koffers? Je zou dan wel een oplossing voor die dekselsloten moeten bedenken want die zijn niet meer te vervangen.

21 okt 2017 08:52 #680 door Sopa
Hoi, zijn de ruitjes voor de ouwe en nieuwe neus anders? Of passen alle ruitjes op alle neuzen?

A M S T E R D A M

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden