Het grote kleine klusjes topic...

03 aug 2017 17:48 #621 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb mijn motor zojuist weer opgehaald. Het sleutelbeen is nog niet oke, maar wil snel weer rijden, maar eerst wat onderhoud. Vanmiddag een broodnodige emmer sop er overheen gehaald, maar er is veel mank..

1) Veel kappen los.. dat wordt plastig knutselen
2) Spaak in t achterwiel gebroken
3) Remmen zijn slecht.. nieuwe blokken, revisie, leidingen en olie nodig.
4) ScottOiler weer monteren.

Nu over die laatste.. Die heb ik net schoongemaakt.. Gatver. Dikke ingedroogde Olie met Vel .. Maar goed. Hij is schoon.
Maar de montagebeugeltjes zijn compleet verbrokkelt..

Iemand een idee of deze te krijgen zijn?
En wat voor olie moet er in dit ding? Gewoon kettingolie uit een flesje?

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2017 18:11 #622 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Als ik 't niet vergeet zal ik even in de schuur kijken of ik nog wat heb liggen voor die Scottoiler Blommetje  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

03 aug 2017 21:41 #623 door Blommetje
Nog een vraagje, ik heb een zijstandaard. Gewoon een simpele stalen pijp.. veertje eraan om deze omhoog te houden. Tevens heb ik een bok.

Naar aanleiding van wat prachtig laswerk wat ik in de post ontving zelf ook maar een lasapparaat gekocht.. en wil ik twee dingen maken.
1) Een 'spijker' aan de bok om deze ietsje makkelijker eronderuit te halen. Dit lukt vaak niet met mn dikke neus van de laars.
2) Een plaatje zodat de standaard niet wegzakt in de grond. Al paar maal mn motor onderuit gehad hierdoor, bijv. met de Ardennen Challenge. Iemand viel, ik wil er snel heen, zet de standaard uit en begin te rennen... Ligt mijn eigen brommer in de modder..  ::)

Enfin, dat moet te doen maar er staat bij iets bij van dat je daarvoor wel moest opletten om niet met je broek eraan te blijven hangen ofzo? Zijn er tips? En misschien qua materiaal? Voor ik buiten fanatiek aan t rommelen ben en een dag later mn kuit openrijt aan mn eigen laswerk...

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

03 aug 2017 21:57 #624 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Het grote kleine klusjes topic...
lassen is niet voor watjes  :-[

03 aug 2017 22:32 #625 door paso
Beantwoord door paso in topic Het grote kleine klusjes topic...

Nog een vraagje, ik heb een zijstandaard. Gewoon een simpele stalen pijp.. veertje eraan om deze omhoog te houden. Tevens heb ik een bok.

Naar aanleiding van wat prachtig laswerk wat ik in de post ontving zelf ook maar een lasapparaat gekocht.. en wil ik twee dingen maken.
1) Een 'spijker' aan de bok om deze ietsje makkelijker eronderuit te halen. Dit lukt vaak niet met mn dikke neus van de laars.
2) Een plaatje zodat de standaard niet wegzakt in de grond. Al paar maal mn motor onderuit gehad hierdoor, bijv. met de Ardennen Challenge. Iemand viel, ik wil er snel heen, zet de standaard uit en begin te rennen... Ligt mijn eigen brommer in de modder..  ::)

Enfin, dat moet te doen maar er staat bij iets bij van dat je daarvoor wel moest opletten om niet met je broek eraan te blijven hangen ofzo? Zijn er tips? En misschien qua materiaal? Voor ik buiten fanatiek aan t rommelen ben en een dag later mn kuit openrijt aan mn eigen laswerk...

Ik heb een ?originele zijstandaard, zit een stuk rubber aan, werkt perfect i9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/tra...0552_zps60165efe.jpg
verder de schroef waar het rubber mee geklemd zit vervangen door een lange bout en een stukje buis, nog niet perfect maar het lukt nu wel om met de botten aan de standaard open te zetten.

XL 600V 03/87

10 aug 2017 18:58 #626 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Het grote kleine klusjes topic...
Originele achterveer TA 1987 vervangen door een (bijna) nieuwe Bitubo.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

10 aug 2017 19:46 #627 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mooi ROOD is niet lelijk.

On a bike no one ever asks are we there yet

12 aug 2017 15:51 #628 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
@Blommetje: ik heb 't doosje gevonden  :) Laat maar weten als je het wilt hebben, er zit oa nog een houder voor de Scottoiler in.

Grtz,
René

Bijlagen:

13 aug 2017 14:58 #629 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Wat rijden met de XRV betreft zit ik door werkdrukte via een koekblik een beetje in de luwte. Als ik dan es op pad ga, meet ik eerst even de accuspanning en laadt hem even bij.

In het nog koude maart ergens gebeurde het dat na starten de tripmeter zich nulde. Wat betekent dat de accuspanning onder de drempelwaarde van de tripmeter is geweest. Dat terwijl de accuspanning vooraf 12,64 was en de laadspanning daarna keurig 14,56. Maar, op zich is dat nullen al een give-away dat er misschien iets loos is maar hé, was nog half winter he! Accu's en tripmeter-elco's hebben het dan niet makkelijk.

Ik heb het gelaten en tot nog toe was er verder geen startprobleem tot ik vorige week met helm op en pak aan niet verder kwam dan rikke-tikke-tik... Accuspanning 11,56 maar wilde niet meer bijladen.

Nieuwe accu erin, opladen en knallen maar! Thuisgekomen was de laadspanning in orde. Beetje raar dat die accu zo snel achteruit was gegaan, dus voor de zekerheid lekstroom gemeten tussen min-pool en multimeter: 0,9 mAh.. (mag max. 0,1 zijn). De tripmeter heeft een eigen zekering die buiten het contact om continue spanning levert voor het geheugen van dat flutding. Zekering eruit, lekstroom nul. Zekering erin, lekstroom 0,9.

Quick-fix: dan maar even zonder tripmeter.

Waarschijnlijk die domme elco's in de tripmeter weer es overleden..?  ???

14 aug 2017 07:10 #630 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Het grote kleine klusjes topic...

Nieuwe accu erin, opladen en knallen maar! Thuisgekomen was de laadspanning in orde. Beetje raar dat die accu zo snel achteruit was gegaan, dus voor de zekerheid lekstroom gemeten tussen min-pool en multimeter: 0,9 mAh.. (mag max. 0,1 zijn). De tripmeter heeft een eigen zekering die buiten het contact om continue spanning levert voor het geheugen van dat flutding. Zekering eruit, lekstroom nul. Zekering erin, lekstroom 0,9.

Hoe doe je dit??

14 aug 2017 09:14 #631 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Minkabel van je acc  loshalen, multimeter op ampere stand en dan de multimeter op de minpool en aan de zojuistlosgekoppelde kabel. Dus de meter is serie met de accu en massa.

14 aug 2017 09:19 #632 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Je hebt er uiteraard een multimeter voor nodig. Vanaf 20 euro heb je zo'n ding al, hoewel de wat uitgebreidere wat meer mogen kosten.

Bij de oudere typen moet je meestal de rode sonde ompolen van 'V/Ohm' naar 'A', maar bij de nieuwere meters meet je met de rode sonde naast spanning (V) of weerstand (Ohm) ook mA en hoef je verder niks te doen.

In ieder geval, zet de keuzeschijf op de meter op 'DC A'  (of 'DC mA') en indien nodig de rode sonde in de (m)A poort.

Maak de min-kabel op de accu los. Steek de zwarte sonde op de min-pool van de accu en de rode op de min-kabel van de accu (of gewoon het frame). Als er een lekstroom is, zal dat nu verschijnen.

Veel motoren en auto's mogen een maximum lekstroom hebben omdat ze geheugen en andere dingen poweren als het voertuig niet in gebruik is. Hoeveel dit mag zijn staat in het WPH.

14 aug 2017 11:15 #633 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic Het grote kleine klusjes topic...
12v geschakeld in de linker zijkoffer op de AT. Ik moest er wel een 6mm gat voor in de dure HeavyDuties koffer boren  :'(.

14 aug 2017 12:22 #634 door PimW
Heb je wel een mooie waterdichte doorvoertule gebruikt? Anders loopt je koffer in een regenbui nog vol.

15 aug 2017 17:00 #635 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic Het grote kleine klusjes topic...
Een scherp oog  8). Maar nee, nog niet!

15 aug 2017 18:58 #636 door PimW
Heb ooit hetzelfde idee gehad, echter nooit uitgevoerd vandaar ;D
Wilde zelf in de deksel een compartiment of foam 'enveloppe' maken voor het laden van telefoon etc.

24 aug 2017 20:13 #637 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vorig jaar kocht ik een een reserve blok met doorgeblazen koppakking. Vorige week eindelijk toegekomen aan deze klus. Ik heb de kop gedemonteerd (eerste foto) en geconstateerd dat het vlak was ingevreten (tweede foto). Weggebracht naar een revisiebedrijf en (derde foto) dit was het resultaat. Kop is nu klaar voor montage.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

25 aug 2017 11:33 #638 door Blommetje
Binnenkort de voorrem in orde maken; Gisteren de spullen gehaald.

Gisteren ook de motor gewassen en her en der wat GoPro mounts geplakt. Rondje gereden en gefilmd en dat ging prima! Wel even gek, dat je een camera naast je stuur (op de koplamp) met 120p/u in de wind ziet wapperen. En gelukkig bedacht ik mijn bij thuiskomst dat ik er een touwtje aan had kunnen ::) Dan verlies je em in elk geval niet. Maar, kunnen gave beelden worden. De test op de A12 was niet echt schitterend. De trilling op een klinkerweg of dirt road zal wel heel veel invloed hebben.

Zondag ScottOiler onderdelen ophalen, dan is de ketting weer soepel. En er moet een nieuwe ketting op, genoeg te doen.

Bijlagen:

03 sept 2017 17:36 #639 door The Headless Horseman
Wilde ik vanmiddag samen met zoonlief nog een rondje doen, staan we compleet aangekleed om weg te rijden, knapt bij de Alp de koppelingskabel af  >:(

Ik had nog een gebruikte in een bak liggen, dus die heb ik er maar opgezet  :) Spul werkt weer  8)

Bijlagen:

03 sept 2017 18:31 #640 door PimW
Ik ging ook even prutsen maar toen had ik geen stroom in mn hokkie :(

Geen radio = geen doen.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden