2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

03 nov 2010 10:55 #21 door pepdeze
Beantwoord door pepdeze in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Wat de tekst van twoplugs betreft heeft ie gelijk. De cross-tourer ziet er wel gelikt uit en zou ik als opvolger van de Varadero als dienstfiets wel willen proberen. Maar die cross-runner, heeft toch totaal helemaal niets met een all-road te maken?!

Jeroen

KTM 690 Enduro R.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 15:38 #22 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Wat ik nu begrijp is dat de Crosstourer een concept is op papier ,en de Crossrunner al mee gereden wordt en volgend jaar bij de dealer staat. ::)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 16:44 #23 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Sorry ,kreeg net deze beelden www.gaskrank.tv/tv/hersteller/honda-cros...11-auf-der-14073.htm toegestuurd  ;)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 18:46 #24 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ze zien er beiden goed uit op het filmpje....Een opvolger voor de AT en TA zit er direkt nog niet in denk ik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 18:46 #25 door HPoskam
Beantwoord door HPoskam in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik vindt het een super mooi ding, ook de motor is een plaatje  ;D ;D ;D

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 19:15 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Vul de rest zelf maar in

Menno heeft iets met MONEY

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 21:14 #27 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Menno heeft iets met MONEY


En is puutholder van de club...  ::) ;D

De Crossrunner is volgens honda GEEN off/allroad concept. De Crosstourer volgens Honda wel. Beide rijden, de Crossrunner staat in 2011 al bij de dealer, de Crosstourer volgt eind 2011 / begin 2012.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 09:13 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
als die motor wordt zoals in het filmpje mag hij van mij komen, rood/wit/blauw spuiten en het is een mooi ding, ben heel benieuwd naar het motorische gedeelte, en het rijklare gewicht.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 10:10 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Zojuist gesproken met een goede vriend die de Cross Tourer 'live' heeft mogen meemaken in Milaan.

@ Menno... Zelfs met jouw 2,12 meter ook voor jou bemoedigende woorden:

I Quote Pete:
>>> Well, BMW looks rather small (the classic non-Adventure version), and Crosstourer appears to me larger than Yamaha. No worries, it doesn't look small!

And also heavier than BMW of course. We are talking about big V4 liquid-cooled engine, that's a big mass.

Regarding the fuel gauge, it's there!<<< 

Jawel, eindelijk die vermaldelije brandstofmeter! Die hebben we op de Dero 12 jaar lang moeten ontberen...  ;D
Denk dat het 'gewicht' (lees: het gevoel waarop je het gewicht ervaart - de Super Tenere vond ik hierin een goed voorbeeld hoe het moet en die is immers ook 276 kg) maar vooral de prijs nog wel eens ernstig zou kunnen gaan tegenvallen...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 19:05 #30 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...



Crossrunner is 240 kilo.....


Denk dat de CrossTourer daar toch al snel 40 kilo bovenop gaat doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 19:23 #31 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Moet zeggen dat ik de beelden heel niet slecht vindt. Ik ben alleen wel erg bang voor de prijs die ze graag willen hebben voor de 'fiets'. Ik zit nou niet bepaald in het hoogste segment van de bigspenders en ik wil niet weer 15jaar wachten voor ik iets moois heb zoals nu met mijn AT  :P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 20:19 #32 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...



Crossrunner is 240 kilo.....


Denk dat de CrossTourer daar toch al snel 40 kilo bovenop gaat doen.


Dat hoop ik dan maar... want in dat geval is'ie 3 kilo minder zwaar als mijn huidige MK2 Dero...  ;D
Al dat ge* over gewicht... Persoonlijk (rij nu al 4 weken woon-werk verkeer met de Dero) ben ik maar wat blij met dat extra gewicht. Vooral met de storm van de afgelopen 2 dagen. Dero geeft geen krimp waar ik de Deauvilletjes, Fazertjes etc die ik iedere ochtend tegen kom, van links- naar rechts dwalen. Onvrijwillig!  ;D

Offroad puur sang zit er toch niet meer in. Maar daar waren de oerAlp, de oerTwin etc ook niet voor bedoelt. Dat wij (lees: onze leden) het er van gemaakt hebben, en dat sommigen hiermee een groter hart hebben als anderen, is bijzaak. 

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 20:41 #33 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...



Crossrunner is 240 kilo.....


Denk dat de CrossTourer daar toch al snel 40 kilo bovenop gaat doen.


Einddemper vervangen, scheelt al snel twintig kilo tegenwoordig  ;).

Aliminium frame, kontje is nog dunner als die van de spillebeen die er naast staat, plastic stenenvanger en spaakwielen, waar moet dat gewicht zitten dan?

p.s. motoGP radiateur zonder bescherming?  nice!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 20:55 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
@hotel... Ik denk dat zo'n 1200 CC V4 ook al het nodige gewicht met zich mee zal brengen...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 20:59 #35 door Tommieh
Beantwoord door Tommieh in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
nog altijd beter dan voor de BMW GS te gaan!
ziet er lekker uit allemaal hoor! vooral omdat het een Honda© is.
Ze komen wel met een GS look a like, weer net iets te laat vind ik.
Al hij 3 a 4 K goedkoper is dan de BMW zal het zeker weer een hit worden  ;D

de GS is te duur (als ik kijk in mijn budget) en ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn dero met open leo vinci's. Steppies helemaal kaal gestuurd, stuurt geweldig, toppie geluid, zit is goed, wheely in z'n 3, wat wil je nog meer??

budget . . . . . .  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 21:01 #36 door Driver
Beantwoord door Driver in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Dit zou best el eens de opvolger voor mijn AT kunnen worden, alhoewel opvolger, de AT blijft natuurlijk.
Heb ook een R1200GS in mijn bezit gehad. De Cross Tourer zal waarschijnlijk wel zwaarder zijn dan de R1200GS, maar als Honda de gewichtsverdeling van Crosstourer goed voor elkaar heeft is het gewicht wat mij betreft geen issue. 
Hoop wel dat de tank een beetje ruim bemeten is en Honda de dip bij lagere toerentallen zoals de VFR 1200  die kent, er uit heeft weten te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2010 07:19 #37 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

De Cross Tourer zal waarschijnlijk wel zwaarder zijn dan de R1200GS, maar als Honda de gewichtsverdeling van Crosstourer goed voor elkaar heeft is het gewicht wat mij betreft geen issue. 


Tot je hem neerlegt in de blubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2010 15:24 #38 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Dit zou best el eens de opvolger voor mijn AT kunnen worden, alhoewel opvolger, de AT blijft natuurlijk.
Heb ook een R1200GS in mijn bezit gehad. De Cross Tourer zal waarschijnlijk wel zwaarder zijn dan de R1200GS, maar als Honda de gewichtsverdeling van Crosstourer goed voor elkaar heeft is het gewicht wat mij betreft geen issue. 
Hoop wel dat de tank een beetje ruim bemeten is en Honda de dip bij lagere toerentallen zoals de VFR 1200  die kent, er uit heeft weten te krijgen.

Tot je hem neerlegt in de blubber.


Beide reacties (vwb gewicht) hebben idd een waardevol (zwaarte-) punt aangestipt.

Heb uitgebreid mogen kennismaken met de Yamaha Super tenere (S10, die nieuwe 1200) en juist dat is een fiets waar het qua gewichtverdeling prima voorelkaar zit. Met 276 kg slechts 7 kg minder op de schaal als een Dero ABS, maar met een dusdanig lichtvoetig (en speels) karakter dat je geen moment het idee hebt met een dergelijk zware motorfiets op pad te zijn.

Als het gaat om oppakken na omvallen... Wel eens een Goldwing 1200 opgepakt? Ik wel. Dik 400 kg (ook nog eens een Aspengate met alle toeters en bellen) maar dat ging eigenlijk verrassend makkelijk. Omdat nét als bij die nieuwe Yammie S10 het gewicht voor een groot gedeelte onderin zit.

Dat voordeel heeft bv de BMW GS (dat andere snaveldier...  ;D ) ook met het boxerblok. Bij de Adventure is het echter weer beroerd gesteld ivm die enorme tank...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2010 16:57 #39 door Driver
Beantwoord door Driver in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Uit ervaring kan ik zeggen dat ik het lastiger vind de Twin op te pakken na het omvallen dan de R1200GS.
Nu wordt de GS wel een beetje geholpen omdat deze vaak niet helemaal plat op de grond ligt maar steunt op 1 vd cylinders.
Ook heb ik wel eens een ST1300 overeind moeten zetten. 325kg, en dat viel achteraf erg mee.
Maar met een Xtourer zou ik niet direct de blubber opzoeken, daar heb je andere motoren voor.   
Maar een bospaadje of gravelpad moet toch wel lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2010 18:13 #40 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hier
  een praatje van de Honda-ing.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden