- Berichten: 1348
Die NC700X Is idd een mooi alternatief. Ben alleen nieuwsgierig of dat gemiddelde verbruik van 1:27 gehaald wordt. Dat verbruik halen de nieuwe Vstrom en de Versys nml ook. En dat zijn - sorry voor Honda - toch heel andere motorfietsen (meer vermogen en koppel, tankinhoud).
De NC700 lijkt me meer geschikt voor woon-werk verkeer. Tijd zal het leren. De Transalp 700 wordt voor 9.400 Euri ineens wél héél erg duur als je deze afzet tegen de NC700X... En ik weet niet (los van het feit dat ik de XL700V een steengoede motorfiets vind) of de Transalp 700 dat nog wel waard is...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Die NC700X is dan niet duur maar inderdaad: moet je van 51 pk en een koppel van 62 Nm bij 5800 toeren vrolijk worden?? Ik niet, hallo we leven bijna in 2012 Van een motor met 700cc mag je toch wel iets meer peekaas verwachten...tegenwoordig.....wil je met de concurrentie meekunnen....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Och het is maar net hoe je er naar kijkt. De Alp en de Africa Twin hebben hun reputatie te danken aan een oerdegelijk blok waar eind jaren negentig met gemak meer vermogen uit te peuren was.
De NC700X heeft het zelfde koppel als een AT maar veel belangrijker is dat het koppel ipv bij 6.500 tpm nu bij 5.800 tpm beschikbaar komt.
Weleens met een Royal Enfield gereden? Op een dijk met veel bochten niet bij te houden door een gemiddelde motorfiets met 4 - 5x zoveel pk met een gemiddelde bestuurder.
Eerst eens in het echt zien, dan proefrijden en dan pas oordelen lijkt me hier een goede volgorde zeker als je let op de prijs.
Jij bent toch ook nog steeds tevreden met je Alp?
Voor meer vermogen neem je er toch een hele andere motor bij? Heb je nu ook! :-*
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Och het is maar net hoe je er naar kijkt. De Alp en de Africa Twin hebben hun reputatie te danken aan een oerdegelijk blok waar eind jaren negentig met gemak meer vermogen uit te peuren was.
De NC700X heeft het zelfde koppel als een AT maar veel belangrijker is dat het koppel ipv bij 6.500 tpm nu bij 5.800 tpm beschikbaar komt.
Weleens met een Royal Enfield gereden? Op een dijk met veel bochten niet bij te houden door een gemiddelde motorfiets met 4 - 5x zoveel pk met een gemiddelde bestuurder.
Eerst eens in het echt zien, dan proefrijden en dan pas oordelen lijkt me hier een goede volgorde zeker als je let op de prijs.
Jij bent toch ook nog steeds tevreden met je Alp?
Voor meer vermogen neem je er toch een hele andere motor bij? Heb je nu ook! :-*
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat ben ik dus niet met je eens, ik sta om de dag aan de pomp met de Alp. Een beetje meer actieradius zou ik erg waarderen. Dus i.d.d. weg met die helmruimte en kom maar op met een grotere tankinhoud. En nog wat meer all-road, want dit model is enkel een straat-machine.350km met een tank is zat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De vraag is: wat wil je doen met je fiets?
Ga je er mee naar het werk? Ga je veel offroad? Wil je naar het Gardameer zoeven? Wil je de wereld rond?
Ik ga akkoord dat de AT dit allemaal wel kan!
Niet vergeten dat de AT ontworpen was om de Dakar te winnen maar door de beperking tot 450 cc in de Dakar zie ik direct nog geen echte opvolger komen, jammer maar helaas (al weet je nooit natuurlijk). De KTM rally 450 kost dus wel....25.000 euro! Voor de Dakar worden nu wel de Honda's 450 omgebouwd door Honda....Europe.
De tweede vraag is: wie heeft van het forum zoveel poen om een Crosstourer te kopen? Zij die het hebben zullen het wel doen maar om met je kapitaal door het veld te gaan crossen???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik twijfel niet aan de financiële draagkracht van de leden, laat dat duidelijk zijn! Ik had het trouwens zelf al genuanceerd. Blijft of je met een fiets van 17.000 euro het veld ingaat? Ik zou wel eerst twee keer nadenken en inderdaad, zeg nooit nooit! Maar dat is dan weer een andere discussie....
Ik zie de Cross Tourer wel zitten, wel om te touren dan, niet om te crossen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik hoop dat het een beest van een tourmotor is die erg comfortabel lange afstanden verwerkt en een gravel pad niet schuwt. Dan is het over 5 jaar wellicht tijd om een nette occassie te kopen en de Dero in te ruilen. We gaan het meemaken!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Raar smoeltje op die 2e foto
enne, die Dero is toch een stukkie hoger.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.