2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

07 nov 2011 22:29 #141 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Moet toegeven dat ik hem mooi vind. Maar als ik dan lees wat het verbruik is......nee.
Dan rij ik liever een BMW met een verbruik van 1:25.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2011 09:36 #142 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Voor mij mag de topic-titel nu aangepast worden: 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS SHIT!  >:(

08 nov 2011 12:28 #143 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Voor mij mag de topic-titel nu aangepast worden: 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS SHIT!  >:(

Done.  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

08 nov 2011 14:07 #144 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Die Triumph is een BMW die al enkele onderdelen van de bekleding kwijt is, zo lijkt het wel. Ik vind de beide Honda's WEL leuk, met een lichte voorkeur voor de 700. We zijn tenslotte al bijna 2012!!

08 nov 2011 15:31 #145 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Tja, ahem... om zomaar te roepen "Maak er maar SHIT van" behoeft allicht een beetje toelichting van mijn kant (@TwoPlugs: hartelijk dank voor je quick response  ;) ) maar alles over Honda wat een toelichting zou zijn op dit verzoek is eigenlijk al gezegd...
Honda slaat mijns inziens de plank mis in vergelijk tot de concurrentie, ze slagen er niet in om een motor te maken die méérdere kwaliteiten in zich herbergt...
An sich kan een CrossRunner, CrossTourer, NC700X, Integra best wel 'aardig' zijn, maar: óf het benzineverbruik is abominabel, óf de tank is belabberd klein (voor de forens een belangrijk argument), erger nog: het verbruik is abominabel bij een te kleine tank... óf het is net geen reismotor óf net geen sportmotor... noem maar op... waarom niet dat nieuwe 700cc blok in een motor met een 20 liter tank? Is dat nou zo moeilijk, heren Honda?  :-\
'k Zie net dat volgend jaar een Kawasaki Versys 1000 komt, ik hoop dat ik niet verkeerd gok, maar het lijkt me een vrij 'basic' bike met tóch goede spec's (al is de benzinetank ook 'slechts' 21 liter...).
Als de prijs van de Kawa een beetje klopt dan kan Honda wel inpakken; er zijn simpelweg teveel alternatieven die wél een gevoelige snaar raken, of het nou een (waarschijnlijk dure) Triumph Explorer is of een (hopenlijk) betaalbare Kawa, 'kweetniet wat 't is met Honda... maar ze zijn de draad kwijt... 'k Heb ongelooflijk veel plezier op m'n Varadero, maar een opvolger zal zeker geen CrossTourer heten, ik blijf erbij: that is SHIT  >:D

opinions may vary oftewel: meningen kunnen verschillen ;)

08 nov 2011 17:47 #146 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
misschien rijden die nieuwe honda's wel zo leuk dat de rest wel kan inpakken, beetje vroeg voor al deze conclusies :-X

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

08 nov 2011 19:27 #147 door madero
Beantwoord door madero in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Zien er allebei wel errug mooi uit. Tankinhoud voorspelt idd geen doelgroep voor groottoerisme :(. Voorlopig nog maar geen (te snelle) conclusies trekken. De eerste testen etc afwachten om er meer gevoel bij te krijgen. Bovendien: dergelijke nieuwe fietsen kosten de hoofdprijs en zijn alleen maar weggelegd voor een kleine groep met kennelijk meer geld op de bank dan ik  :-\
Laat mij dus nog maar lekker op mijn derootje rijden!

08 nov 2011 19:47 #148 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Maarreh al heel wat comentaar gelezen, zal deze niet in het verlengde van de Varadero in de toekomst als clubmotor worden toegevoegd?
Hoewel ik zelf zeg @T for ever zal dat niet het geval zijn. En is er wellicht toch een toekomstige all road toevoeging in aankomst.

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

08 nov 2011 20:47 #149 door xrvtuur
Een jaar of 25 geleden werd eerst de TA en wat later ook de AT de grond ingeboord wegens te zwaar voor het terrein en veel te veel plastic, en zwabberfietsen op de snelweg. Als je 25 jaar later iedereen moet geloven zijn het nu de beste reis/rally fietsen ooit gebouwd ??? Nu komt Honda weer met wat nieuws, een V4 all road, en weer gaat het als 25j geleden..... Let op, dit ding gaat verkopen, gewoon vanwege het kicke blok.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

08 nov 2011 21:28 #150 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Cross runner staat op nr 2 van de poll bij promotor!
Let wel: de crossrunner wordt neergezet als crossover (net als mijn mitsubishi asx) niet als allroad.

09 nov 2011 09:14 #151 door Two Plugs

Een jaar of 25 geleden werd eerst de TA en wat later ook de AT de grond ingeboord wegens te zwaar voor het terrein en veel te veel plastic, en zwabberfietsen op de snelweg. Als je 25 jaar later iedereen moet geloven zijn het nu de beste reis/rally fietsen ooit gebouwd ??? Nu komt Honda weer met wat nieuws, een V4 all road, en weer gaat het als 25j geleden..... Let op, dit ding gaat verkopen, gewoon vanwege het kicke blok.

Ach, daarom verkoopt die VFR1200F ook al zo goed?  >:D Niet dus.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 nov 2011 09:32 #152 door Stan
Beantwoord door Stan in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ook maar eens een "mening" toevoegen....
De Crosstourer is toch veel, veel, heeeeeeeeel veel mooier dan een BMW GS of de nwe Triumph 1200!?!!
Honda kennende zal ie qua kwaliteit ook met kop en schouders boven de concurrentie gaan uitsteken, want een kenner zal niet kunnen ontkennen dat je een BMW GS niet voor de lage onderhoudskosten moet kopen. En dan zwijg ik nog over de roestende boutjes, slecht lakwerk dat afbladdert enz. Qua verbruik is een GS vergelijkbaar met een Varadero dus ook dat is geen argument. De nwe CT zal naar mijn verwachting een soortgelijk verbruik hebben.
Kortom, maak het niet dramatischer dan nodig...wacht de komst lekker af, rij tegen de tijd dat ie er is eens een stukje en dan praten we verder....kijken wie er dan nog steeds wil overstappen?!!
Groeten!

09 nov 2011 10:08 #153 door xrvtuur

Ach, daarom verkoopt die VFR1200F ook al zo goed?  >:D Niet dus.

Maar bij een tourmotor is meer dan 3 cilinders geen nieuwtje. En de VFR heeft nog al een eigenzinnig design. En de RT verkoopt ook minder als de GS. Maar het is sowieso een slechte tijd om motorfietsen aan de man te brengen, zeker in die prijsklasse.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

09 nov 2011 10:37 #154 door Two Plugs

Maar bij een tourmotor is meer dan 3 cilinders geen nieuwtje. En de VFR heeft nog al een eigenzinnig design. En de RT verkoopt ook minder als de GS. Maar het is sowieso een slechte tijd om motorfietsen aan de man te brengen, zeker in die prijsklasse.

Heb je idd een punt. Toch zie ik die nieuwe 1600 cc 6-cylinder LT/GT van BMW errug vaak langs komen. De VFR1200F eigenlijk alleen bij de dealer als verstoft showroommodel...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 nov 2011 12:13 #155 door xrvtuur
We gaan het afwachten Bernard, ik ben benieuwd naar je bevindingen als je een proefrit hebt gemaakt, want dat ga je dan ondanks je bezwaren toch wel doen he ;)
Als je de testen van die 1600LT leest is iedereen er happy over, maar ja komen we weer bij de aanschafprijs en de crisis..... vind ik het niet gek dat je hem weinig ziet, maar dat ligt niet aan die motor opzich.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

09 nov 2011 13:17 #156 door Stan
lees de motoplus van afgelopen week er nog maar eens op na....daar is men helemaal niet zo lyrisch over de K1600 van BMW, zeker niet als je de prijs/kwaliteit-verhouding kritisch bekijkt.
En natuurlijk gaat Bernard een proefrit maken en natuurlijk komt hij dan heel snel terug op alles wat ie hierboven verondersteld heeft... ;D

09 nov 2011 15:00 #157 door Two Plugs

lees de motoplus van afgelopen week er nog maar eens op na....daar is men helemaal niet zo lyrisch over de K1600 van BMW, zeker niet als je de prijs/kwaliteit-verhouding kritisch bekijkt.
En natuurlijk gaat Bernard een proefrit maken en natuurlijk komt hij dan heel snel terug op alles wat ie hierboven verondersteld heeft... ;D

Niemand is lyrisch over de Vstrom 650, toch is dat het best verkochte model van Suzuki ooit...
Zelfde geld voor de GS1200 en de GS800...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 nov 2011 18:31 #158 door Stan
Tja...daar zit wat in maar je wilt toch zeker niet gezien worden op wat de Opel Astra/VW Golf onder de motoren zijn......ik niet tenminste. Dan nog eerder een Triumph en ik ben nog ruim onder de 40 dus sowieso nog lang niet belegen genoeg voor een BMW... ;D

10 nov 2011 09:56 #159 door Two Plugs

Tja...daar zit wat in maar je wilt toch zeker niet gezien worden op wat de Opel Astra/VW Golf onder de motoren zijn......ik niet tenminste. Dan nog eerder een Triumph en ik ben nog ruim onder de 40 dus sowieso nog lang niet belegen genoeg voor een BMW... ;D

;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

10 nov 2011 10:41 #160 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik heb ook nog een VFR750. Die V4-motor is echt wel een pareltje! Ideaal zou zijn de V4_750 in mijn AT, 100 pk zou wel leuk zijn maar missch niet praktisch. Missch een langsgaan bij framebouwer Bakker?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden