2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

22 nov 2010 12:46 #61 door Mense
Beantwoord door Mense in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
wel Marc, ik denk dat ik wel meer doe dan een stukje camping rijden, maar je moet de beperkingen van je machine kennen en dat zijn voor de Varadero en ook voor de Crosstourer mul zand en natte blubber, gewoon al door hun gewicht. Maar neem van mij aan dat ik er rustig de Col du Tende mee ga rijden. Steenslagwegen zijn ook voor de Varadero en nog minder voor de Crosstourer een probleem.
En de overige rest is waar en daar ga ik voor vermits de prijs enigzins binnen de perken blijft en ik hard genoeg kan sparen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2010 21:01 #62 door Rob
Beantwoord door Rob in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Deze fiets heeft natuurlijk niets meer te maken met All road....maar deze fiets heeft met de wortels van de transalp en de twin weinig meer te maken....

Klopt.. dus die nieuwe rommel nooit toelaten bij de club en de Varadero's er alsnog uit  ;) ::)  :))

Alias raceneus..

22 nov 2010 21:06 #63 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Klopt.. dus die nieuwe rommel nooit toelaten bij de club en de Varadero's er alsnog uit  ;) ::)  :))

Met zo'n instelling is het snel afgelopen met de TCN  :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

25 nov 2010 17:15 #64 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik ben op slag tot over m'n oren verliefd.....en ga als de tering sparen.....al is het het laatste wat ik doe in m'n leven, die crosstourer komt er!
....naast m'n Varadero!  ;D

Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

26 nov 2010 08:21 #65 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Ik ben op slag tot over m'n oren verliefd.....en ga als de tering sparen.....al is het het laatste wat ik doe in m'n leven, die crosstourer komt er!
....naast m'n Varadero!  ;D

Marc

Die truuk had ik ook al bedacht... Met 80.000 km op de klok krijg ik er toch geen drol voor terug en hij rijdt nog veel te lekker!  ;D

(PS: Raceneus droomt stiekum van een Dero... Ontkenning is een kenmerk bij iedere vorm van verslaving...  ;D ;) )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

26 nov 2010 10:09 #66 door xrvtuur
zou het ook niet zo kunnen zijn dat de varadero gewoon in het honda aanbod blijft, van 800cc  naar 1200 cc is best een gat.... fantasietje, je zou de dero wat ruiger kunnen maken naast die twee nieuwe tourmachines

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 nov 2010 10:12 #67 door Two Plugs

zou het ook niet zo kunnen zijn dat de varadero gewoon in het honda aanbod blijft, van 800cc  naar 1200 cc is best een gat.... fantasietje, je zou de dero wat ruiger kunnen maken naast die twee nieuwe tourmachines

Gat is zelfs groter... Eigenlijk zit er tussen de XL700V Transalp en die Crosstourer helemaal niets...
Productie van de Dero is naar verluidt al gestaakt. Men levert jaargang 2011 uit voorraad...
Vanavond weet ik meer (overleg Honda NL)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

26 nov 2010 12:11 - 26 nov 2010 12:26 #68 door Bono
Beantwoord door Bono in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik bekijk de plaatjes, de filmpjes. Ik lees de postings. En zowel de Runner als de Tourer maken eerlijk gezegd totaal niks los in mij. Maar smaken verschillen gelukkig.

Zoals Marc Lenssen stelt:

Deze fiets heeft natuurlijk niets meer te maken met All road, behalve als je een onverhard stukje op de camping all road noemt. verder vind ik het wel een mooie fiets.....en een v-4 is gewoon lekker.....in de nieuwe vfr doet dit blok het goed....lekker veel vermogen en soepel. De dero is ook al geen echte all road meer dus als vervanger vind ik hem mooi geslaagd. lekkere hoge comfy zit en comfy geveerd, genoeg vermogen om met passagier en bagage op pad te gaan.....niks mis mee....maar deze fiets heeft met de wortels van de transalp en de twin weinig meer te maken

marc

En dan begrijp ik ook de reactie met een lach en een knipoog van Raceneus:

Klopt.. dus die nieuwe rommel nooit toelaten bij de club en de Varadero's er alsnog uit  ;) ::) :))

Dan begrijp ik xrvtuur al helemaal niet:Edit:Ik begrijp hem wel, maar ben het niet met hem eens...

Met zo'n instelling is het snel afgelopen met de TCN  :-\

Want als in de statuten staat: "...die in het bezit zijn van een Honda allroad motorfiets zoals nader benoemd in het HRR...", dan vraag ik me af:
  • Wat is dat nou eigenlijk, een allroad motorfiets? Wat zijn de criteria?
  • Hoe gemakkelijk (of niet) kan een ander type Honda motorfiets worden opgenomen in het HRR? Want benoemd in het HRR is een motorfiets een clubmotor!
  • Hoe gaat dat met de Runner en de Tourer? Gaan we die net zoals de Varadero benoemen als allroadmotorfiets en toelaten binnen de TCN?
Hoe allroad zijn we als TCN? Hoe allroad willen we zijn? Hoe allroad willen we blijven?

Han.

-- Han --

26 nov 2010 12:30 #69 door Two Plugs
Bono... Het antwoord op je laatste vraag (vwb HHR) is heel eenvoudig:

- IEDER LID (dus niet de partner van een lid  ;) ) kan op de ALV een voorstel indienen voor een nieuwe clubmotor. Zo is het gegaan met de Africa Twin (die helemaal niets meer van doen heeft met de Alp), zo is het gegaan met de XLV750R (eigenlijk idem) en zo is het ook gegaan met de Varadero.

Dus... heb je ideeën hierover, kom naar Maarn in Januari. Meer details over hoe, wat en wanneer etc aan te leveren (schriftelijk via het secretariaat) volgen in de eerstvolgende Transalper en natuurlijk alhier op het Forum en de site!  ;)

Persoonlijk ben ik van mening dat iedere Honda die intern niet meer als "XLV" wordt aangeduidt de spreekwoordelijke brug te ver is: Zie XL600V, XL650V, XL700V, XLV750R, XL1000V, etc.

Enige uitzondering is de "XRV" omdat de 650 uitvoering een duidelijk derivaat is geweest van de XLV (XL600V Transalp) door gebruik te maken van eenzelfde frame en (opgeboord) motorblok.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

26 nov 2010 12:49 #70 door xrvtuur
Bono wat ik eigenlijk bedoel te zeggen; wat heeft het laatste model transalp meer met allroad te maken dan een varadero? mi. niks. dan zou je die op grond van wel/niet allroad ook moeten weigeren, maar ja een transalp weigeren bij een transalpclub is ook een beetje vreemd. in de toekomst lijkt een overstap van een huidige clubmotor naar een runner/tourer best wel een logische stap als je honda trouw wilt blijven, zou je al die mensen dan uit de club moeten zetten? ik denk van niet.

en bernard, de xrv750  van 90,91 en 92 (rd04) hebben ook een frame als de oorspronkelijke alp, pas bij de rd07 is dit echt anders geworden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 nov 2010 13:39 #71 door Bono
Nee, het gaat me beslist niet om mensen uit de club te zetten. Ik wil ook voorop stellen en met klem benadrukken, dat het niet persoonlijk is bedoeld of tegen personen is gericht.

De "logische overstap" waar je het over hebt, snap ik best wel. En zoals ik al zei: smaken verschillen. Zelf ben ik gecharmeerd van de Alp XL600V en de AT. En het nieuwe model Alp? De 650 en 700 Alp trekt mij niet, maar het gaat wel over een Transalp.

Blijft de vraag die mij bezig houdt: Wat is dan een allroad motorfiets? Waar ligt de grens en wat zijn de criteria? In de statuten wordt immers gesproken over een "allroad motorfiets"...

Misschien is het mijn angst of gevoel, dat de TCN - zeker als het er van komt dat de runner / tourer worden toegelaten als clubmotor - gaat neigen naar een toerclub. Zo'n club van mensen met een motorfiets i.p.v. een club van motorrijders.

-- Han --

26 nov 2010 14:36 #72 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Tuur, helemaal gelijk :-)

Mijn eerste twee liefdes hadden hetzelfde frame....

Bijlage:

Maar ik moet inderdaad bekennen dat ik met mijn Injectie Dero geen all roader ben...te zwaar en te duur om te fixen als ik omkuukel.....

Op de camping prima, en een colletje hier en daar, maar een halve rit door de blubber.....I don't think so...

Dus de vraag wat een all roader is is een goede. is het de fiets die het bepaald of is het de berijder?

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

26 nov 2010 15:51 #73 door xrvtuur
wat is allroad? als je het letterlijk gaat vertalen lijkt mij " alle wegen" het meest de lading dekken. de woestijn valt dus af..... met al onze clubfietsen kun je denk ik "alle wegen" wel aan. Wil je echt mul zand gaan rijden dan is een crossmotor/enduromotor een veel betere keuze en daar heb je dan ook veel meer rij plezier mee. En bijvoorbeeld Col du Tende met je Varadero rijden zoals Mense is dan een hele mooie uitdaging, en daar gaat het toch uit eindelijk om, als je zo een col zo snel mogelijk wilt rijden heb je aan een alp en een twin ook niks. koop dan een 1 pitter ktm ofzo.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 nov 2010 17:09 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hmmm  waar heb ik die Alp met die aparte kleurstelling meer gezien.
Liep daar niet ergens een draadje over of de kleuren wel origineel waren ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

26 nov 2010 20:22 #75 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

wat is allroad? als je het letterlijk gaat vertalen lijkt mij " alle wegen" het meest de lading dekken. de woestijn valt dus af..... met al onze clubfietsen kun je denk ik "alle wegen" wel aan. Wil je echt mul zand gaan rijden dan is een crossmotor/enduromotor een veel betere keuze en daar heb je dan ook veel meer rij plezier mee. En bijvoorbeeld Col du Tende met je Varadero rijden zoals Mense is dan een hele mooie uitdaging, en daar gaat het toch uit eindelijk om, als je zo een col zo snel mogelijk wilt rijden heb je aan een alp en een twin ook niks. koop dan een 1 pitter ktm ofzo.

Als je localen vraagt loopt er gewoon een "weg" door die woestijn hoor  :))

Volgens mij ligt de beperking bij de berijder. Want waar een wil is, is een weg!  ;D

26 nov 2010 21:08 #76 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Klopt als een bus Pim. iemand ooit de films van nick sanders gezien?

Prachtige all road fietser... :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

26 nov 2010 21:22 #77 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Sjaak r1 ?  ???

www.sjaaklucassen.nl/

26 nov 2010 21:25 #78 door Bono
Ja, heel mooi allemaal. Maar zoals jullie redeneren, ligt het dus aan de berijder of een motorfiets valt onder allroad of niet en maakt het niet uit met welke motor gereden wordt. Dus kan ik de VFR ook voordragen als clubfiets, omdat ik voldoende bedreven ben hiermee van het asfalt te gaan? M.a.w. nog steeds geen antwoord op mijn vraag...

En stiekum merk ik dat nu ook het draadje van DannyE hier doorheen verweven zit: Zandhappen met een ander...

Zo. Mijn vraag blijft, maar ik heb nu genoeg hierover gezemeld.

-- Han --

26 nov 2010 21:32 #79 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

27 nov 2010 11:29 #80 door Rob
Beantwoord door Rob in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

(PS: Raceneus droomt stiekum van een Dero... Ontkenning is een kenmerk bij iedere vorm van verslaving...  ;D ;) )

Forget it but Two Plugs, van een Dero en die laatste mislukking krijg ik hooguit nachtmerries !

Alias raceneus..

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden