2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

05 nov 2010 21:49 #41 door Dannye4
Beantwoord door Dannye4 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Gossie zeg, zitten grotere terugkijkglazen op dan ik in mijn badkamer heb hangen.

Frau-lief even laten kijken en die ziet gelijk 2 hang-tieten (nee niet in die badkamer spiegel)
en zegt "dat is toch een BMW?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2010 10:23 #42 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Hier

  een praatje van de Honda-ing.


Het schijnt dat die Honda ingenieur in zijn EU vakantie een frontale botsing heeft gezien van een GS en een Varadero en naar aanleiding van de rond geslingerde onderdelen daar enkele foto,s heeft gemaakt.
En zodoende op het nieuwe ontwerp kwam.  >:D
Verhaal gaat verder ,dat het met de berijders goed is afgelopen. :)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 22:02 #43 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Paar nieuwe foto's, via het ADVriders.com forum:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 22:04 #44 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Het bevallige achterste nog een keer...:

Eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik 'm hoe langer hoe mooier ga vinden...

Toen ik de Dero voor het eerst zag (Intermot, München 1998) schold ik 'm ook uit voor walvis...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 22:51 #45 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Pas wel op voordat je dat ding aan gaat schaffen.


Voor je het weet ben je lid van de CrossDressersClub Nederland. En dat bekt toch iets anders dan TransalpClub Nederland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 23:12 #46 door kees
Beantwoord door kees in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Varadero die door 'n BMW is gepakt...?

:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 08:19 #47 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Pas wel op voordat je dat ding aan gaat schaffen.


Voor je het weet ben je lid van de CrossDressersClub Nederland. En dat bekt toch iets anders dan TransalpClub Nederland.


;D

Als partner van een TCN lid mag ik dan lekker toch gewoon mee blijven op m'n Xdress...  ;)

Voorlopig zit het 'm d'r niet in budgetair gezien (denk ik...  ::) ). Maar het is wel een hele goede kanshebber...

Eneh... voor degenen die 'm niet mooi vinden... Jullie keuze! Ik vind 'm echt prachtig. Precies wat ik had verwacht. DSG bak mag van mij overigens wel weggelaten worden...  :angel:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 12:11 #48 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik de CT ook mooi vind maar CR daarintegen vind ik te gelikt.

Helaas is er (nog) niet nieuws allroaderigs in het lichtere segment (lees 700-900cc) van Honda maar wie weet hebben ze nog ergens een aapje in een mouw gestopt!  :P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 14:43 #49 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik vind het ruitje wel geslaagd....beetje breder bovenaan zodat je niet zo'n kl*re herrie op je helm hebt....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 16:00 #50 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hey Danny kraak jij die motor nou zo af omdat Bernard hem wel mooi vind, ik vind dat jij er nogal negatief over doet, die Alp waar jij mee rijdt werd jaren geleden toen hij net uit kwam ook als een vreemd ding gezien, en kijk nou hoeveel mensen er nu nog blij mee zijn en hoe goed dat ding eigenlijk is , laten we met dat afbranden van die nieuwe Honda nog eens even wachten tot hij daadwerkelijk in de shop staat en er wat mensen mee gereden hebben.

grtjs

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 21:00 #51 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Tja... Danny heeft wel een punt als het gaat om 'meer gedurfde' ontwerpen.
Helaas gaan die allemaal verloren... Zie Buell wat gewoon de Str* is omgedraaid door die antiekboeren van HD...

Ook de Aprilia 6.5 is nooit een succes geworden. Zelfde geldt voor die BMW met riemaandrijving en helmlocker op de tank (type is me ff ontschoten, was op basis van het 650 ééncylinder blok)

Inzetten op techniek dan maar? Yamaha dacht dit ook met de GTS1000 met naafbesturing. Wederom geen succes. Honda zelf heeft ooit een CB uitgebracht met dubbele versnellingbak (incl lage gearing! Nog spijt van dat ik 'm destijds niet heb gekocht, kwam als 'oudje' binnen bij Mulders... wederom geen suc6

Fabrikanten spelen tegenwoordig op zeker. Fabrikanten die wél durf hebben, gaan kapot. Zie SsangYong (ofzoiets), maar ook bv die rare dingen die Nissan tegenwoordig produceerd... Leuk, vast en zeker ook goed en betrouwbaar, maar geen suc6.

Vind het trouwens met de Xtourer wel heel erg meevallen. Nog nooit heeft een motorfietsfabrikant een V4 in een allroad gestopt, of van DSG voorzien. Dus er zit wel iets van durf in, net zoveel als bv in de BMW K1600 die ik ook ongelovelijk mooi vindt; zowel qua techniek als design. Maar los van die mooie 6-cylinder biedt ook de K1600 niet veel bijzonder op gebied van estetica... So what?  ;)

Heb nog altijd Granny. En die is veel meer bijzonder als Betsie...  ;) En... Moeten wat de dromen houden, niet dan?


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2010 23:47 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Nou Danny ik vind 17000 euro niet echt Hema prijzen, maar ja mijn salaris is lager dan jou uitkering, dus ik doe het nog even met de RD04 ;)
Richting aanwijzers in de handkappen is natuurlijk geen oplossing, dat is voor kappers en meisjes. Je weet toch nog wel waar handkappen voor bedoeld zijn op je allroad.... >:D

En Honda is best wel vooruitstrevend met dit ding want waar iedereen maar met een 1 of 2 cilinder (uitgezonderd de tiger) bezig bleef krijgen we nu toch echt een 4 pitter in een all road, dat is best gedurfd want als iedereen net als jou denkt dat het te breed en te zwaar is wordt het niet verkocht, maar let op, ik wed dat het gaat als de brandweer. En waarom zou het niet kunnen in een allroad? lekker smeuig blokje denk ik wel. Kom op Danny niet zo bekrompen.....En het design, tja... we zien hem nu in het grijs op die foto's, als je dat toch eens in rood/wit/blauw neer zet, dan hebben we al een heel andere fiets. En zo vanaf de voorkant gezien, ik vind het wel een lekkere brutale smoel.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2010 00:49 #53 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

De creative geest van designers wordt afgeremd doordat uiteindelijk de verkoop bepaald of men nog langer bestaansrechts heeft
echter ik plaats wel vraag tekens of  4 cylinders en steeds grotere cylinder inhouden nog van deze tijd zijn.
ondanks dat haast alle merken (net zoals bij auto's) op elkaar gaan lijken met BMW als benchmark is honda er nooit in geslaagd een zuinigheids wonder te creeren en ik zal dat ook nu weer niet verwachten.
Ze maken wel mooie motorfietsen maar een ferrari vind ik ook mooi en die zie je ook niet iedere dag.
een mooi voorbeeld is wederom de VFR 1200 ..
Ik denk dat het tijd wordt dat men gaat down sizen
kleinere efficientere motoren die functioneel zijn waardoor deze voor een breed publiek aantrekkelijk kunnen worden.
alleen een zware is je ware was vroeger de lijfspreuk om op zijn minst of moet ik zeggen uiteindelijk  naar 1000 cc te gaan.
En dat is nu voor bij.
gaan we voor praktisch gebruik of gaan we voor exclusiviteit.
Hier kan ieder zijn eigen antwoord geven maar binnen onze club wordt voortdurend gesproken over te zwaar en dit kan dus alleen maar betekenen dat ook het nieuwe model wat mischien doorgezet zal worden slechts door een kleine groep gewaardeerd  cq aangekocht gaat worden.
Maar de groep die normaal gesproken in de markt is om te kunnen kiezen tussen de GS 1200, moto guzzi stelvio of zelfs een yamaha XTZ 1200 etc  is dun maar er is zeker  een goede reden erbij  om ook naar de honda modellen te kijken.

Een ware opvolger van de twin en of transalp is dit niet .. daar wordt deze te duur, te zwaar, te kwetsbaar etc etc  voor.
En tevens zal dus op termijn het clubmotoren bestand langzaam dunner worden  waarbij  we zullen ontwikkelen tot een heuse klassieker  cq oldtimer club.

tenzijn er een wonder gebeurt zodat er toch nog een waardig exemplaar verzonnen gaat worden die  perfect aansluit om  de transalp en africa twin  maar in mindere mate de varadero  op kan volgen
Dit mag dan niet meer gaan kosten dan max 10.000 euro en bij voorkeur een 2 cylinder zijn , max gewicht ca 220 kg met  een mooi vermogen van ca 75 pk mooie spaakwielen en een deugelijke (wind)bescherming
als dan het brandstof verbruik ook nog  ca 1 op 25 kan worden zou dit helemaal mooi zijn.

echt de power of dreams...




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2010 15:48 #54 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
@ Ad... dat 'downsizen' is al begonnen. Mooie voorbeelden zijn b.v. de F800GS van (weer) BMW, maar zeer zeker ook de nieuwe Triumph Tiger 800 XC. Stuk voor stuk prachtfietsen en heel, heel erg jammer dat Honda hier niet op in speelt (voorlopig... ik blijf 'wishfull' denken...) met b.v. een nieuwe 800 Africa Twin (of wat mij betreft een Africa Four). Het succes van de F800GS spreekt boekdelen en eerlijk is eerlijk: die BMW ziet er gewoon, ook vanuit offroad oogpunt, gewoon ontzettend gelikt uit met tal van (praktische) details die teruggrijpen naar de Cross. Neem bv de wijze hoe de ketting en tandwielen zijn gemonteerd, om een voorbeeld te noemen.

Lef. Lef is het als Honda die 'sjieke' Crossrunner nu eens gaat vergeten, en een kleinere, lichtere en betaalbare 800cc Crosstourer (vooruit, Africa Four) gaat uitbrengen op basis van dat (overigens prima) 800cc V4 blok van de VFR800i. Dat zou niet alleen lef zijn, maar ook getuigen van DURF!

Hebben jullie allemaal al de Honda enquête ingevuld?  ;D
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5214.0;topicseen

Bij Honda waait een andere wind. Niet meer dat hoog opgehevene (haast arrogante), maar men beseft eindelijk dat men naar de klant moet luisteren wil men competitief (en innovatief) blijven. Op het 10e VIM in Hongarije (inmiddels ook weer 2,5 jaar geleden) sprak ik samen met de voorzitter van de Hongaarse Varadero Club (Feca) met de mannen van Honda die te gast waren. We kregen ruim de tijd om met de mannen (waaronder de chiefdesigner en de chiefengeneer uit Japan) van gedachten te kunnen wisselen over wat het publiek nu zou willen zien in een Dero opvolger. Naast het gegeven dat we (nogmaals) hebben aangegeven dat een motor als de Africa Twin gewoon botweg ontbreekt in het huidige segment, zie ik toch erg veel zaken die toen ter tafel zijn gekomen terug in de Crosstourer concept.

De Crossrunner (das dat andere draadje hier op het forum) smoeld voor ons wellicht niet, maar reken maar dat 'ie in landen als Italië en Frankrijk razend populair gaat worden.

De Crosstourer speelt meer op 'zeker' en appelleert in mijn beleving toch aan een wat breder publiek. De motor is in die zin ook belangrijk voor Honda (volgens geruchten gaat Honda zelfs zo ver, dat de Pan ST1300 niet opgevolgd gaat worden, maar dat de Crosstourer ook deze 'bench' market gaat bedienen).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2010 20:23 #55 door olaf
Beantwoord door olaf in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Jammer voor mij maar ik hoop toch nog eens op een waardige twin opvolger van 180kg met een 80pk .
Zal wal dromen blijven .
Maar dit nieuwe concept spreekt me nog niet echt aan , behalve dat het waarschijnlijk en heerlijke asfalt vreter is .
Misschien wel als ik oud en wijs ben  ;D

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2010 21:45 #56 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
vindt het nix.
We blijven hopen.

grzt Rich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2010 23:04 #57 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Dit mag dan niet meer gaan kosten dan max 10.000 euro en bij voorkeur een 2 cylinder zijn , max gewicht ca 220 kg met  een mooi vermogen van ca 75 pk mooie spaakwielen en een deugelijke (wind)bescherming
als dan het brandstof verbruik ook nog  ca 1 op 25 kan worden zou dit helemaal mooi zijn.


De XL700 dus. Die 75 pk heeft ie niet maar 1 op 25 is mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2010 15:49 #58 door Mense
Beantwoord door Mense in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
iedereen mag zijn mening hebben en zijn wensen aangepast aan het voorgenomen gebruik.
de Crosstourer voldoet precies aan mijn wensen, meer kracht en Newtonmeters en naar waarschijnlijkheid weer het nodige comfort om weer vele lange kilometers in Europa rond te toeren, waarbij niet geschuwd hoeft te worden om een onverhard pad op te rijden. Het zal wel een duur masjien worden ben ik bang, maar ik begin vast te sparen. Ik heb overigens nog een Varadero met internationale ervaring in de aanbieding!
en mocht de Transalpclub deze nieuwe maschine niet acceptabel vinden als aanvulling op de bestaande, het zij zo, jammer dan, het zal mij er niet van weerhouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2010 07:37 #59 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

iedereen mag zijn mening hebben en zijn wensen aangepast aan het voorgenomen gebruik.
de Crosstourer voldoet precies aan mijn wensen, meer kracht en Newtonmeters en naar waarschijnlijkheid weer het nodige comfort om weer vele lange kilometers in Europa rond te toeren, waarbij niet geschuwd hoeft te worden om een onverhard pad op te rijden. Het zal wel een duur masjien worden ben ik bang, maar ik begin vast te sparen. Ik heb overigens nog een Varadero met internationale ervaring in de aanbieding!
en mocht de Transalpclub deze nieuwe maschine niet acceptabel vinden als aanvulling op de bestaande, het zij zo, jammer dan, het zal mij er niet van weerhouden.


Pee-Esje Mense... én heel geschikt om je Vlaamse maatje met die gepoetste GS om de oren te slaan...  ;D >:D :angel: Mag ik voorzichtig concluderen dat het dus geen GS meer gaat worden?  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2010 07:41 #60 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Deze fiets heeft natuurlijk niets meer te maken met All road, behalve als je een onverhard stukje op de camping all road noemt. verder vind ik het wel een mooie fiets.....en een v-4 is gewoon lekker.....in de nieuwe vfr doet dit blok het goed....lekker veel vermogen en soepel. De dero is ook al geen echte all road meer dus als vervanger vind ik hem mooi geslaagd. lekkere hoge comfy zit en comfy geveerd, genoeg vermogen om met passagier en bagage op pad te gaan.....niks mis mee....maar deze fiets heeft met de wortels van de transalp en de twin weinig meer te maken

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden