2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

22 feb 2012 23:08 #201 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Gemiddeld verbruik 1:12,5 ??
Hard en ruig gereden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2012 23:13 #202 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
huh  1 op 12,5

1 op 25 bedoel je zeker ???
200 km op 8 liter  :o

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

23 feb 2012 10:09 #203 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

huh  1 op 12,5

1 op 25 bedoel je zeker ???
200 km op 8 liter  :o

Ja, zo las ik het eerst ook, en dacht 1:25 is toch zuinig ipv absurd. Maar ik had iets over het hoofd gezien en interpreteerde het toen anders.
Ff los van het absurde benzineverbruik (de NC700X laat zien dat het ook anders kan!) van gemiddeld 8 liter over een totale testrit van 200 km.
Verbruik wordt meestal aangegeven met X liters / 100km.
Lees dus 8l/100km gemiddideld verbuikt op een rit van 200km. Maar Bernard kan uitsluitsel geven, wat het nu was.
Als het idd 1:25 is ipv 1:12,5.....hmmm, ga ik zeker een proefrit maken !

23 feb 2012 10:20 #204 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
nou maak je toch wel een grapje he? een 1200cc met een pktje of 130 loopt op een intensieve testrit natuurlijk geen 1 op 25. 1 op 12,5 zal wel meer in de buurt komen. Maar ik vermoed zo dat als ze straks in de winkel staan dat ze wel een wat armere afstelling hebben, en na het inrijden wordt het ook wel wat zuiniger.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 feb 2012 10:34 #205 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik kan jullie uit de droom helpen. Het is krap 1:12  :-\ :(

23 feb 2012 12:32 #206 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
maakt honda weer de zelfde fout als met de eerste varadero's, alleen kost de benzine nu wat meer, als die triumph explorer straks 1:17 loopt, is het een bekeken zaak voor de cross tourer, die kom je dan alleen nog tegen in de showroom.
Ik begrijp hier echt niks van, bij honda zitten toch wel wat knappe koppen die zo'n motor zuinig kunnen krijgen. en dan ook nog een relatief kleine tank, dus een actieradius van niks en dat op een super reis motor... :'(

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 feb 2012 12:47 #207 door V-Twin
Wacht de komende Transalper maar eens af  ::)

23 feb 2012 20:34 #208 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Vandaag met de mannen van Triumph gesproken. De Tiger Adventure ziet er goed uit, maar is in het echt toch veel compacter van bouw als de foto's doen vermoeden. Hij is zeker NIET groter dan de Crosstourer. Triumph claimt overigens wel een verbruik van 1:18 tot 1:20 wat ik eigenlijk ook verwacht van een nieuwe, moderne reismotor anno 2012. Inmiddels loopt de reservering voor een testrit om te kijken of dit reëel is (de CT stond op gelekte techspec bladen van Honda Duitsland op gemiddeld 1:16)

De CT doet (deed) tijdens de intro rit idd 8 liter / 100 km. Over een totale lengte van 200 introductiekilometers was de motor niet zuiniger te krijgen dan 1:12,5 (8 liter dus). Dit wordt oa ook bevestigd in het verslag van Kevin Ash en Visordown... Maar wacht idd het verslag in de TA af.

Verbruik is in toenemende mate een belangrijk issue; vooral in een tijd dat benzine zo ongeveer 2 Euri de liter kost. En vooral op een motorfiets die gemaakt is om lange afstanden af te leggen.

Tel daar bij op (zowel voor de Triumph als de Crosstourer) dat ze met een benzinetank worden uitgerust met de inhoud van een pinda; blijft er van een redelijke brandstof / afstand verhouding bar weinig over...

De GS(A) mag 28 liter meeslepen, de Stelvio NTX zelfs 32 liter. De Honda slechts 21,5 (minder dan een Africa Twin die wel 1:17 haalt, of de Varadero met 25 liter die (met injectie) op z'n sloffen 1:17 doet), de Triumph slechts 20 liter.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

24 feb 2012 10:55 #209 door ikkyo
Beantwoord door ikkyo in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Gister op de motorbeurs geweest. Stond versteld van de introductieplaats van de nieuwe crosstourer.
Ergens aan de zijkant van de stand zonder enige opmuk. Erg duister.

Moeten maar eens een voorbeeld nemen van Triumph, daar stond de nieuwe adventure wel op een voetstuk.

25 feb 2012 07:13 #210 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Dan heb je niet helemaal goed gekeken. Aan de voorkant van de stand stonden op een voetstuk een witte en rode crosstourer als pronkstukken van de stand . Op de stand zelf een grijze en een zilveren exemplaar.

Ik had de hoop dat of de crosstourer of de Tiger Explorer over een paar jaar een waardige opvolger zou zijn voor mijn Dero, maar helaas is dat niet het geval. Met gepaste tegenzin moet ik bekennen dat er nog steeds maar 1 motorfiets is die dit wel kan en dat is de BMW GSA. In de hoogste stand en met wat aanpassingen van Wunderlich is dat gewoon de enige motorfiets die aan alle criteria voldoet behalve op get gebied van betrouwbaarheid. Dus ben ik weer terug bij af en ga ik mijn Dero maar heel erg groot onderhoud geven dit jaar.

25 feb 2012 22:35 #211 door Fred
Beantwoord door Fred in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Wacht de komende Transalper maar eens af  ::)

Wachten....?    >:(  Ik kan niet wachten..... :D

26 feb 2012 12:23 #212 door Two Plugs
Kevin Ash heeft inmiddels een testverslag van de nieuwe tiger gepubliceerd...

BEEMER BEATER!

En a passant ook nog ff een tikje uitdelen naar de CT waarop 'ie vorige week heeft gereden.

Menno... Voor jou is de enige keuze een Goldwing (als je naar postuur kijkt). Het is niet anders... zelfs je Dero lijkt onder je een brommert... ;)
Helaas voor  mannen zoals jij en ik... het lijkt 'mode' te worden dat standaard motoren in de krimpregio zijn beland. Letterlijk en figuurlijk...

Goldwing Cross Tourer wellicht?  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

26 feb 2012 13:30 #213 door V-Twin

Menno... Voor jou is de enige keuze een Goldwing (als je naar postuur kijkt). Het is niet anders... zelfs je Dero lijkt onder je een brommert... ;)
Helaas voor  mannen zoals jij en ik... het lijkt 'mode' te worden dat standaard motoren in de krimpregio zijn beland. Letterlijk en figuurlijk...
Goldwing Cross Tourer wellicht?  ;)

Ho ho deze bewering is niet correct. Motorfietsen worden sinds de jaren '70 steeds hoger. In de Motorplus van januari staat er juist een heel artikel over. Jij heb toch een abo op dat blad? Moet je het niet ongelezen in de allesbrander gooien hè als er eens een keer geen testverslag van een Honda in staat  :-* of een afbrand artikel over een BMW  ;)

27 feb 2012 09:19 #214 door Two Plugs

Ho ho deze bewering is niet correct. Motorfietsen worden sinds de jaren '70 steeds hoger. In de Motorplus van januari staat er juist een heel artikel over. Jij heb toch een abo op dat blad? Moet je het niet ongelezen in de allesbrander gooien hè als er eens een keer geen testverslag van een Honda in staat  :-* of een afbrand artikel over een BMW  ;)

NB... heb het niet over de zithoogte, maar de algehele uitstraling. Een MK1 Varadero 'ziet' er grover uit als een MK2 injectiedero. Een Triumph Tiger 900 uit 1995 ziet er grover uit als iedere tiger die erna kwam. Een Moto Guzzi Quota ziet er (veel) grover uit als een Stelvio (zelfs grover als de NTX). En last but not least... de oer-alp 600 ziet er grover uit als de 650 en de 700 Alp. Die uitstraling is ook belangrijk!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

27 feb 2012 22:25 #215 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
En de grofste aller groven is de..........

;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

28 feb 2012 07:48 #216 door Two Plugs

En de grofste aller groven is de..........

;D

Moto Guzzi met hangtieten. Nu, daar zitten we op te wachten...  ;D 8)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

28 feb 2012 17:56 #217 door madero
Beantwoord door madero in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Met zijn allen lekker keuvelend over mooie brommers gooi ik mijn mooiste bericht van de beurs er nog maar ff in. Oorsponkelijk gepresenteerd als model "ter inspiratie" nu vanaf maart as (beperkt) leverbaar. Als dit de offroaders niet aanspreekt weet ik het ook niet meer ! Ik meen zelfs begrepen te hebben dat er TCN-ers zijn die er 1 hebben besteld  ;)
Voor mij onbetaalbaar maar leuk om over weg te dromen......................
Mss toch eens een proefritje aanvragen?

Grof genoeg, dacht ik zo!

28 feb 2012 18:09 #218 door Bono
Beantwoord door Bono in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
;D

-- Han --

28 feb 2012 18:33 #219 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Naast de Goldwing is er nog een motorfiets die lekker lomp is en dat is de BMW GS in de Adventure uitvoering. Deze vervolgens in de hoogste stand van ESA en het zadel en je bent lekker op weg. Vervolgens een setje van Wunderlich om de steppies naar beneden te brengen en het is toch echt de beste optie.

Alleen die betrouwbaarheid en het feit dat het geen clubmotor is weerhoudt me er nog van. Denk alleen dat dat nog maximaal 3 jaar gaat duren.

28 feb 2012 18:52 #220 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Als dit de offroaders niet aanspreekt weet ik het ook niet meer !

Als dat apparaat net zo veel weegt als dat het oogt wil ik er niet mee op vakantie.
Althans, niet als bestuurder.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden