2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

03 sept 2012 07:47 #281 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Engelsen hebben het vervolgens óók over 'Dual Sport' of 'Big Trail Bikes'.
Het Duitse 'Reisenduro' dekt de lading - vind ik - nog het beste.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2012 17:06 #282 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Nee het is een rij-instrukteurs motor.

Niks offroad/trail/enduro aan. :)

06 sept 2012 22:57 #283 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Idd net zo offroad als mijn Mitsubsihi ASX "Active" Sport Crossover. Kom je volgeladen niet eens een steil grindpad mee op in Italie. Wel veel ruimte onder de motorkap.

06 sept 2012 23:40 #284 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
tja 117 pk en 1300 kg`dat wordt bijvoorbaat al niks 8)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

07 sept 2012 07:46 #285 door Two Plugs
Ff een heleboel offtopic...

Hebben jullie gisteren de nieuwe Motoplus gezien...?

DIE NIEUWE KTM IS ÉCHT SUPER TE GEK MAN!!!!!

En... dan toch... Triumph snapt het óók: Er komt wel degelijk een 'gepaakte' XC versie van de dikke 1200 Triumph Tiger Adventure!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

07 sept 2012 07:48 #286 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Engelsen hebben het vervolgens óók over 'Dual Sport' of 'Big Trail Bikes'.
Het Duitse 'Reisenduro' dekt de lading - vind ik - nog het beste.

Waarvan Dual Sport vooral in de US wordt gebruikt.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

22 okt 2012 11:33 #287 door Rudolf
Beantwoord door Rudolf in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Afgelopen zaterdagmiddag heb ik een (uitgebreide) proefrit gemaakt met de NC700X en deze heeft mij zeer aangenaam verrast. Op papier lijkt de machine niet erg krachtig, maar door alleen maar naar de cijfers te kijken doe je de machine echt te kort. Ik heb tijdens de rit geen moment het gevoel gehad maar 50pk ter beschikking te hebben gereden (ik rijd momenteel een Fireblade met 130pk en zoek wat met een zithouding i.p.v. lig houding  ;D) en dit terwijl ik flink sportief heb gereden.

Het heeft mij dusdanig verrast dat dit volgend (voor)jaar zeer waarschijnlijk de opvolger voor de Blade gaat worden. Nette en mooie motorfiets met een fijn motorkarakter en dat voor een hele nette prijs.

Ik zou een ieder willen aanraden om er eens mee te gaan rijden alvorens men een oordeel velt, je zult dan waarschijnlijk ook versteld staan hoe lekker/goed de NC700X rijdt.

22 okt 2012 12:15 #288 door xrvtuur
heb je wel eens met een clubmotor gereden? en ik vind de "heb factor" van een nc700x ook wat lager als van een blade

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 okt 2012 19:56 #289 door Rudolf
Beantwoord door Rudolf in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

heb je wel eens met een clubmotor gereden? en ik vind de "heb factor" van een nc700x ook wat lager als van een blade

Yep, heb met zowel de Dero als de Alp gereden. Ook met de V-Strom en Triumph XC800 overigens.

23 okt 2012 09:38 #290 door Two Plugs
Heb Rudolf idd zien rijden op de NC700X en idd, 'In the Flesh' smoelt 'ie eigenlijk best goed (die NC700 dus!)
Maar Rudolf is géén 2,04 m X 105 kg...  ;D Met mijn postuur is de NC700X hetzelfde als roeren met een tandenstokertje in een grote pot met erwtensoep..
Wilde eigenlijk een andere vergelijking schrijven, maar die is wat minder netjes...  ::)
Blijf voorlopig dus nog maar ff een kilometertje of 100.000 op de Dero rondtuffen...  ;)

Motorgeluid is ook best gaaf, zo'n staande twin. En idd, aan het vermogen gaat het ook niet liggen. Die is nml nagenoeg het zelfde als de Transalp - alleen het koppel (en daar gaat het immers om!) is vele malen beter als bv op een Alp 600. Vermogensafgifte is weer wat minder, omdat je 'm veel meer op toeren moet jagen als een Alp.

Dat de NC700X minder geschikt zou zijn voor afstanden, moet ik denk ik ook herzien...  :-[ Lees het verslag van Erik Beulsink (hoofdredacteur Motoplus) er maar eens op na. Hij is er niet alleen mee in de Alpen geweest, maar... Is er ook naar toe gereden én terug!

toch ff een plaatje van de engelse wiki pedia

Nog ff het plaatje opnieuw bekeken. Hiervan uitgaande, zou de Dominator dus tóch een ideale clubmotor zijn; terwijl de Africa Twin en de Varadero (1000) het beste van beide werelden combineren...

De 'Crossdressers' komen niet eens in de buurt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

23 okt 2012 21:55 #291 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Tijdens de zoektocht naar mijn nieuwe motor heb ik trouwens ook effetjes op de CrossTourer gereden. Vond 'm heeeeeerlijk soepel, en erg makkelijk te rijden. Opstappen en wegwezen dus  :)  Gewenningstijd van ongeveer 0,3sec  ;) Typisch Honda dus  8)

Maar goed, kwa uitstraling vond ik 'm dan weer niet echt wat hebben  :-\  En zélfs voor mijn lengte (1,80) wat aan de kleine en lage kant.

Afijn, het is 'm niet geworden  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

11 jan 2013 22:10 #292 door Wim De Saeytyd
Beantwoord door Wim De Saeytyd in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hoewel deze thread over de Crosstourer gaat wordt er hier blijkbaar meer geschreven over de veel kleinere en lichtere NC700X.

Soit, ook ik heb al enkele malen met de Crosstourer gereden en met mijn 1,81 meter zit ik daar perfect op.
Wat ik niet goed begrijp is het feit dat deze motor vandaag nog niet is opgenomen als clubmoto.

Uiteindelijk is hij de opvolger van de Varadero (die nog steeds een dijk van een motor is, maar uit productie) en is hij even goed een "hoogpoter" met trail allures, dat bewijzen overigens zijn prestaties.
[youtube]
[/youtube]

12 jan 2013 00:10 #293 door xrvtuur
om dezelfde reden als dat de dominator geen clubmotor is? geen V Twin blok.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

12 jan 2013 10:44 #294 door Wim De Saeytyd
Op de keper beschouwd is dat juist Tuur  ;)
Hoewel een dubbele V-twin toch wel een V-motor blijft.

Maar dan rest de vraag of zij die clublid zijn met een Varadero en evolueren naar een Crosstourer dan hun lidmaatschap moeten opzeggen? Ik hoop van niet.

12 jan 2013 10:55 #295 door xrvtuur
Bij het Varadero international forum is de Crosstourer gewoon ingelijft, mag wat mij betreft hier ook wel, zo te zien in je filmpje kun je er ook offroad nog aardig mee uit de voeten en past hij er wat dat betreft goed bij hier en inderdaad is het ook een V blok.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

12 jan 2013 14:18 #296 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Van mij mag tie e ook bij de club ,vind hem juist wel uitstraling hebben maar goed smaken verschillen.
Vanavond is de algemene leden vergadering dus misschien gaat er iemand een balletje over op gooien.
Voor mij is het in ieder geval een eventuele opvolger,en ja dan blijf je geen lid meer van de Alp club.

13 jan 2013 01:48 #297 door Wim De Saeytyd

Net terug van de  ALV

We een inmiddels een oldtimer club zijn (geen model meer in productie)

Ik het jammer vind dat er geen animo is om andere honda modellen bij de club toe te laten(crosstourer ed )

Hoe geen model meer in productie??? Telt mijn Transalp 700 ook niet meer?

Met respect voor wat de ALV in groep beslist... maar toch zou ik graag via deze weg eens willen weten waarom een normale evolutie van de ene motor naar de andere, clubleden die wensen te vernieuwen moet uitsluiten?
Ik vind het een uiterst rare redenering maar sta open voor onderbouwde argumenten.

Met open oor en bril uitkijkend naar de reacties van de contra's, waarvoor uiteraard dank.

13 jan 2013 08:57 #298 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Hoe geen model meer in productie??? Telt mijn Transalp 700 ook niet meer?

Met respect voor wat de ALV in groep beslist... maar toch zou ik graag via deze weg eens willen weten waarom een normale evolutie van de ene motor naar de andere, clubleden die wensen te vernieuwen moet uitsluiten?
Ik vind het een uiterst rare redenering maar sta open voor onderbouwde argumenten.

Met open oor en bril uitkijkend naar de reacties van de contra's, waarvoor uiteraard dank.

Nu er geen nieuwe Transalps meer van de band rollen zijn we een automatisch een oldimer club geworden.
Wat men niet beseft nu er geen nieuwe types bij mogen dat we over 10 jaar alleen nog stok oude motoren hebben en de gemiddelde leeftijd van de leden dan zo rond de 60 zal zijn?  Niet dat een oldtimerclub zo vreselijk is maar wil iedereen dat wel ,ik denk dan ook dat de discussie over dit onderwerp de komende jaren alleen maar groter zal gaan worden.
Dus misschien  tijd voor een algemene rondvraag onder de leden?
Dus bij deze :  wie is voor (nieuwe types bij de TCN)
                      wie is tegen(nieuwe types bij de TCN

13 jan 2013 12:39 #299 door Wim De Saeytyd
Over 10 jaar gemiddeld iedereen 60 jaar?
Poike wordt binnen enkele maanden 63 dus binnen 10 jaar 73 als hij het geluk van leven heeft.  :angel:
Poike zal zich in deze discussie dus beter terugtrekken en niet de moderne jongen proberen uit te hangen.  ;D 8)
Overigens merk ik nu pas dat de Transalp uit productie genomen is, nu jij het zegt.

Als gepensioneerde ingenieur blijf ik toch permanent open staan voor evolutie in de techniek.
Als nog aktieve filmer zal ik blijven rijden en filmen. 2012 was overigens een aktief jaar voor me. Mijn Transalp 700 bracht me naar de Orkney-eilanden en naar de voet van Italië. Met mijn 3 Hepco & Becker Explorers, aangepaste achtervering met regelbare ingaande en uitgaande demping, heb ik nog steeds een voldoende krachtige fiets om Europa goed bepakt en in duo af te reizen.

Dat de club wat clubmotoren aangaat maar beslist wat ze zelf het beste vindt, maar idd je hebt gelijk, toekomstgericht denken naar nieuwe types zou geen slecht perspectief zijn, zeker niet voor de jonge generatie van clubleden.

17 jan 2013 12:08 #300 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
honda allroad club

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden