2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

17 jan 2013 12:50 #301 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
roept gelijk weer een vraag op..... wat is een allroad? volgens de owners manual van de varadero is deze motor uitsluitend ontworpen voor gebruik op de openbare weg. Sjaak Lucassen heeft bewezen dat een fireblade ook offroad kan. Wie mag er lid worden van de Honda Allroadclub?

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2013 13:21 #302 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Dat bepaalt de ALV van de "Honda Allroad Club" neem ik aan  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

17 jan 2013 13:26 #303 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Goh, alweer een discussie over de clubnaam....... Wanneer brengt iemand het nu eens echt in als agendapunt voor de ALV? Dat is nog nooit gebeurt voor zover ik weet...... (en nee ik doe het niet want van mij hoeft het niet)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

17 jan 2013 14:41 #304 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hmmm, allroad club is idd lastig vooral omdat er zoals ik het begrijp een hoop 'onlyroad' leden zijn... Honda adventure club? Ik zou zeggen wanneer je in je eentje je motor rechtopkrijgt mag je d'r bij  >:D

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

17 jan 2013 15:39 #305 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Hmmm, allroad club is idd lastig vooral omdat er zoals ik het begrijp een hoop 'onlyroad' leden zijn... Honda adventure club? Ik zou zeggen wanneer je in je eentje je motor rechtopkrijgt mag je d'r bij  >:D

Bepakt of onbepakt?

17 jan 2013 15:59 #306 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Bepakt of onbepakt?

Laten we zeggen onbepakt anders wordt het voor sommigen wel erg lastig en niet iedereen vindt dat bepakking betekend dat je zonder hotel op reis kan  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

18 jan 2013 09:05 #307 door Varadientje
Beantwoord door Varadientje in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Beste allemaal,

De leden hebben bij de enquête van afgelopen zomer aangegeven dat ze voor de crosstourer binnen de TCN geen plaats zien. Ieder lid heeft aan deze enquete deel kunnen nemen. Daarom is het op de ALV niet opnieuw ter stemming aangeboden; het is dus niet alleen een besluit van de ALV geweest!

Wilde dat toch eventjes rechtzetten!  ;)

Groetjes,

Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

18 jan 2013 10:39 #308 door xrvtuur
volgens mij heb ik ook ingevuld dat ik geen crosstourer in de club wil, maar van de zomer waren de alp en de dero nog leverbaar, nu niet meer en is er dus geen nieuwe aanwas meer, dat lijkt me niet goed. ook heeft het lezen van testen over de crosstourer mijn mening over die motor veranderd, als er nu weer een enquete zou zijn zou ik voor de crosstourer stemmen.  eigenlijk zou iedere honda met handkappen een clubmotor moeten worden. als er nu niks nieuws meer bij kan komen is de TCN ten dode opgeschreven.

Transalp RD16 2024

18 jan 2013 11:33 #309 door Jeroen

eigenlijk zou iedere honda met handkappen een clubmotor moeten worden.

Dat schept openingen! Repsol fireblade met handkappen......

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

18 jan 2013 12:16 #310 door xrvtuur
jeroen je schreef hierboven dat het voor jou niet hoeft, zou je dan ook geen plannen de grond in willen boren, uiteraard is jou fireblade voorbeeld als grapje bedoeld, maar ik meen het serieus, kijk maar eens welke honda's handkappen hebben....dat past toch prima binnen de TCN. Als het door gaat zoals nu houd de TCN toch op te bestaan.....hoe zie jij dat dan?

Transalp RD16 2024

18 jan 2013 16:04 #311 door Jeroen
xrvtuur,

die Blade met handkappen is meer een kwestie van financien dan een grapje, maar dat terzijde.Hoe ik het zie? Ieder jaar steekt dit geluid wel ergens de kop op, en ieder jaar ebt het weer weg. Maar ieder jaar klinkt het geluid wel harder, en op een dag zal het een meerderheid hebben. Evolutie van een motorclub heet zoiets. K0rtom ik zie de TCN niet uitsterven, maar het zal zich vanzelf oplossen en aanpassen aan andere modellen. Maar, da;s allemaal mijn privé mening!

18 jan 2013 16:23 #312 door Wim De Saeytyd
Beantwoord door Wim De Saeytyd in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik begrijp dat de discussie niet eenvoudig is en dus ook in permanente evolutie zal verder gevoerd worden zoals Tuur ook zijn evolutief denken reeds schetste.

Een club die zolang bestaat als TCN moet je niet van naam veranderen, voor zover mijn bescheiden mening. TCN is als club op het Nederlands grondgebied zeker een monument en nog geen klein ook. Als je bijna 800 betalende leden hebt, goed gestructureerd bent in commissies, zoveel evenemenen organiseert en bovendien ook internationale uitstraling hebt o.a. door vele deelnames aan ITT's e.a., een superaktief forum dat niet slaapt, dan kan motorrijdend Nederland niet naast TCN kijken.

En het is juist onze club is in sommige contexten wat conservatief (bekijk dat positief of negatief).... TCN heeft dus wat 'speciale' trekjes en daar is volgens mij niets mis mee. Zo worden de oudere types motoren zeer in eer gehouden. De meeste Transalpen behoren tot de eerste generatie (600XLV) en ook van de tweede generatie (650 XLV) bollen er héél wat. De derde generatie (700 XLV) is de club wat ontlopen, dat merkte ik toen ik op het 20-jarig bestaan op het NTT de 'feest'-film maakte. Er waren toen net geteld 4 laatste generatie Transalpen. En het is niet enkel binnen de Transalpclub dat er geen 700-ds bollen, in globo zie je er weinig op de baan. De laatste Transalp was zeker geen succes in de verkoop, hoewel ik er na 25.000 km zeer tevreden over ben.

En natuurlijk blijven de AT-rijders een niet onbelangrijk aantal in de club. Hoewel de productie nu al een hele tijd stop gezet is, rijden er héél wat juweeltjes van goed verzorgde en aangepaste AT's rond binnen onze club. En natuurlijk is dat niet enkel nostalgisch... deze origineel in Japan gemaakte motor blijft een dijk van een machine, beresterk, vlot inzetbaar en vlot zelf te onderhouden. En het kleinere deel Varadero's zijn toch meestal leden die het leeuwendeel van hun kilometers op asfalt afhaspelen.

Waarom er door de jaren heen zo traag of quasi niet ge-evolueerd werd naar nieuwere modellen is ook voor mij een vraag. Soms dacht ik "dit is een arme-mensen-club" maar natuurlijk is dat een verkeerde visie. Feit is wel dat iemand met een klein budget vandaag goedkoop een "goede" oudere Transalp of AT kan kopen en daar tonnen plezier kan aan hebben en bovendien kan genieten samen met gelijk gestemden binnen TCN.

En natuurlijk is het algemeen profiel van het gemiddeld TCN-lid lichtelijk anders dan dat van iemand in een Beemerclub, maar nog eens: "daar is niets mis mee". Het is waarschijnlijk de grote charme en het succes van TCN, zover is zeker.

Dan rest de vraag waarom nieuwere motoren die opvolgers en/of vervangers zijn van het huidige arsenaal momenteel toch nog afgehouden worden. Ik weet het ook niet en heb er net als zovelen onder jullie het gissen naar.

Moeten er nieuwere modellen toegelaten worden? Voor mij niet maar ik zou het toch wel aanbevelen. Wanneer mensen nu willen wisselen van motor kunnen ze ofwel een gelijkaardig (lees niet meer in productie) model aanschaffen ofwel gaan ze naar een nieuw model, maar dan sluiten ze zich naar de huidige normen uit de club. Dat laatste kan niet onze betrachting zijn. Oftewel blijft men stilzwijgend tolerant en kan vriend Jan VdB (om maar een voorbeeldje te geven) blijven mee bollen met zijn GS. Jan, voor alle duidelijkheid, mij stoort het geenszins.  ;)

Wat ik wel denk is het feit dat we stilaan op een momentum komen dat er klaardere wijn moet geschonken worden. En de enquete van vorig jaar was dan misschien relevant op dat moment maar is ze dat ook vandaag nog?

Dus laat ons verder nadenken of we vanaf nu een club van Honda trail oldtimers blijven, wat we nu zijn of dat we de weg openen naar nieuw speelgoed dat ook in de toekomst de verzuchtingen van TCN kan invullen.

zo maar eens hardop denken, dat was mijn ambitie, niet meer, niet minder, enkel en alleen omdat ik deze club graag zie.  :P

05 feb 2013 01:11 #313 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Beste leden
De NC700X is de op 2 na meest verkochte motorfiets van Nederland en ik voorspel dat er van de Crosstourer in
de toekomst ook wel een hoop verkocht gaan worden.
Dus dat worden weer een hoop nieuwe leden voor onze club ............Ach Sorry ik zit maar wat te dromen
de werkelijkheid is helaas anders!

05 feb 2013 09:47 #314 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Ik blijf me verbazen over deze posts. Mopperen op de vereniging is mopperen op jezelf! Je vergeet dan dat de vereniging bestaat bij de gratie van haar leden en niet andersom. De statuten zijn wat dat betreft heel duidelijk en spreekt van een clubmotor. De clubmotoren staan in het HHR en zijn derhalve eenvoudig te wijzigen door de ALV.

Ik heb voor de ALV van januari 2012 net buiten de termijn de volgende motoren voorgesteld: CrossTourer, CrossRunner en de Domi's. Helaas is dit niet doorgeschoven naar de ALV van 2013 en aangezien ik zelf mijn lidmaatschap heb opgezegd, heb ik het niet opnieuw ingebracht. Maar gebruik het juiste moment en pak de komende ALV om dit in stemming te brengen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het oeferloos mopperen op het forum gaat er echt niet toe leiden dat het bestuur dit zelf op de agenda gaat zetten, die verschuilen zich liever achter de uitkomsten van een niet representatieve en niet significante enquete.

05 feb 2013 09:56 #315 door Jeroen
I'm with stupid hier boven me! Zie ook mijn reactie in je andere post Ron.

05 feb 2013 14:02 #316 door ron overkleeft
Nee Menno ik zie het niet als mopperen maar als lobbien voor een goed doel,als je iets op de agenda wilt zetten
van ALV zal er ook draagkracht van de leden moeten zijn deze manier van (klagen) lijkt mij de enige wijze waarop ik de aandacht kan trekken, misschien weet jij en betere manier?

05 feb 2013 14:30 #317 door Jeroen
Draagkracht heb je nodig bij de mensen die op de ALV aanwezig zijn, niet bij de forumgebruikers an sich. Hoop dat je dat onderscheid ziet. de ALV bepaalt, niet de forumgebruikers. De ALV bestaat uit de daar aanwezige leden, niet uit de forumgebruikers. Heb ik al gezegd dat je niet bij de forumgebruikers moet zijn? Meer medestanders van het forum naar de ALV krijgen? Gratis bier beloven schijnt wonderen te doen. Of, en die kans schat ik wat groter in: vraag spreektijd, hou een vurig, liefdevol en warm pleidooi voor toelating van JAWA motoren en andere modellen en laat de ALV bepalen of de daar aanwezige leden (en niet de forumgebruikers) die mening met je delen.

En de hierboven ergens aangehaalde enquette uitslag heeft hier niets mee te maken, IEMAND moet het op de agenda van de ALV (en niet de gathering of forummers) laten zetten! doehetdoehetDOEHET!

05 feb 2013 15:04 #318 door ron overkleeft

Draagkracht heb je nodig bij de mensen die op de ALV aanwezig zijn, niet bij de forumgebruikers an sich. Hoop dat je dat onderscheid ziet. de ALV bepaalt, niet de forumgebruikers. De ALV bestaat uit de daar aanwezige leden, niet uit de forumgebruikers. Heb ik al gezegd dat je niet bij de forumgebruikers moet zijn? Meer medestanders van het forum naar de ALV krijgen? Gratis bier beloven schijnt wonderen te doen. Of, en die kans schat ik wat groter in: vraag spreektijd, hou een vurig, liefdevol en warm pleidooi voor toelating van JAWA motoren en andere modellen en laat de ALV bepalen of de daar aanwezige leden (en niet de forumgebruikers) die mening met je delen.

En de hierboven ergens aangehaalde enquette uitslag heeft hier niets mee te maken, IEMAND moet het op de agenda van de ALV (en niet de gathering of forummers) laten zetten! doehetdoehetDOEHET!

Je hebt wel gelijk maar hoe bereik ik de leden dan die op de AVL komen ?
Daar zal toch wel een groot deel van het forum toch wel eens bekijken? hoop ik.
Ik wil wel een pleidooi houden op ALV maar het zou leuk zijn als ik dan al weet dat er en deel het met me
eens is,ik kan ze niet anders bereiken als via het forum? Jeroen

05 feb 2013 15:24 #319 door Jeroen

Je hebt wel gelijk maar hoe bereik ik de leden dan die op de AVL komen ?
stuur een artikel in voor de transalper, met al je wensen inclusief toelichting/motivatie. Tip: doe dit niet gelijk maar voor de november of december transalper, dan is het "verser" in het geheugen van de lezers
Daar zal toch wel een groot deel van het forum toch wel eens bekijken? hoop ik.
wil ik rustig in twijfel trekken, ik denk minder dan de helft (note: niet onderbouwde persoonlijke inschatting)
Ik wil wel een pleidooi houden op ALV maar het zou leuk zijn als ik dan al weet dat er en deel het met me
eens is,ik kan ze niet anders bereiken als via het forum?
zie boven, via het clubblad. Maar als je over iets wilt spreken wat je raakt en waar je bij betrokken bent, waarom wil je dan op voorhand weten of je medestanders hebt? Het gaat over de aanwezigen op de ALV, die moet je overtuigen!
Jeroen
That's me! (en niet die andere Jeroen, die schijnt veeeel aardiger te zijn hoor ik regelmatig  :()

05 feb 2013 15:59 #320 door ron overkleeft
Bedankt Jeroen voor de nuttige info ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden