2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

17 juni 2012 13:02 #261 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Deze week bij de dealer: de NCX700 vliegt de deur uit, er stonden er 4 en waren alle verkocht "ze mogen er direct nog 10 brengen" volgens de dealer; De crosstourer verkoopt ook goed volgens hem. Volgens mij lijkt de crosstourer idd klein (voor zijn gewicht dan). De NC lijkt bijna even groot, ziet er ook goed uit en kost (minder dan) de helft dus. Heeft er niemand een foto van de twee naast mekaar?

Vraag die je moet stellen...: Gebruiken die nieuwe eigenaren die NC700X nét zo als wij onze reis-enduro's?
Kan me voorstellen dat de NC700X voor woon-werk verkeer uitstekend geschikt is; of voor een drukke binnenstad bv...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2012 15:41 #262 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Met de nieuwe fiscale maatregelen inzake woon werk, denk ik dat de vraag naar de NC700X alleen maar zal toenemen. De aanschafprijs is keurig en het verbruik netjes laag. Ik ben het met Stikkie eens dat deze motor wat minder geschikt zal blijken om lange reizen mee te maken. Maar je weet het natuurlijk nooit...

17 juni 2012 17:48 #263 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Och, ook dat is allemaal relatief Menno  :-\  Vraag maar aan deze man hoe je ook lange reizen kunt maken  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

17 juni 2012 19:52 #264 door Bono
Beantwoord door Bono in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Hj flikkert in ieder geval niet om met dat ding  :D  zoals ikku...

-- Han --

17 juni 2012 20:04 #265 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
In die aanhanger heeftie vast een reserveblok + onderdelen voor zo'n royal enfield  >:D hij durft wel om met zo'n machien op pad te gaan ::)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

17 juni 2012 20:05 #266 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Vraag die je moet stellen...: Gebruiken die nieuwe eigenaren die NC700X nét zo als wij onze reis-enduro's?
Kan me voorstellen dat de NC700X voor woon-werk verkeer uitstekend geschikt is; of voor een drukke binnenstad bv...

Wil je comfortabel over asfalt reizen dan denk ik o.a. aan een Varadero een FJR, RT's etc. Ik had tijdens onze trip in de Balkan etc respect voor Martin die met de Varadero ook de paden en de spaghetti wegen niet schuwde waar wij met de AT's overheen gingen. Het lijkt mij sterk dat je achter op een NC700X geen rol kan vastbinden en een enduro zadeltassenset van Ortlieb kan hangen. Binnen de club zijn er toch ook zat die heel Europa doortrekken met een Transalp met amper 50 pk, we kennen er zelf één die er een zijspan aan vast geknoopt heeft. Dus wat nu niet geschikt ...... larie koek. Ik denk dat een beetje motorrijder op een NC700X in de Dolomieten een geoefende Varadero rijder het snot voor de ogen rijdt.
Een NC700X rijder zal inderdaad niet in 1 ruk over de snelweg naar bijv het VIM in Spanje rijden  ::) ik trouwens ook niet met mijn AT  ;)

Bovendien er zijn toch ook zat motorrijders die op een 1-cilinder de wereld rondreizen. Is een kwestie van handelen naar omstandigheden en het stellen van realistische verwachtingen. Ik denk ook dat die motorrijders niet met minder plezier rijden. Als het maar even kan zie je mij niet op de snelweg, heb dan ook geen Varadero nodig voor die anderhalve keer dat ik een stukje snelweg neem.

18 juni 2012 06:09 #267 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Deze week bij de dealer: de NCX700 vliegt de deur uit, er stonden er 4 en waren alle verkocht "ze mogen er direct nog 10 brengen" volgens de dealer; De crosstourer verkoopt ook goed volgens hem. Volgens mij lijkt de crosstourer idd klein (voor zijn gewicht dan). De NC lijkt bijna even groot, ziet er ook goed uit en kost (minder dan) de helft dus. Heeft er niemand een foto van de twee naast mekaar?

Heb ze gisteren naast mekaar gezien! Scheelt ongeveer overal 10 cm. Does size matters?

18 juni 2012 09:10 #268 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Does size matters?

Ik denk het wel  >:D 10 cm is nogal wat. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

26 juni 2012 11:57 #269 door visserken
Beantwoord door visserken in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
:-* Ja heb net een half uurtje met de 1200  crostourer mogen spelen , dat was me een leuk halfuurtje lekker veel power en licht om hem geen en weer te zwieren .

26 juni 2012 14:45 #270 door Two Plugs

Wil je comfortabel over asfalt reizen dan denk ik o.a. aan een Varadero een FJR, RT's etc. Ik had tijdens onze trip in de Balkan etc respect voor Martin die met de Varadero ook de paden en de spaghetti wegen niet schuwde waar wij met de AT's overheen gingen. Het lijkt mij sterk dat je achter op een NC700X geen rol kan vastbinden en een enduro zadeltassenset van Ortlieb kan hangen. Binnen de club zijn er toch ook zat die heel Europa doortrekken met een Transalp met amper 50 pk, we kennen er zelf één die er een zijspan aan vast geknoopt heeft. Dus wat nu niet geschikt ...... larie koek. Ik denk dat een beetje motorrijder op een NC700X in de Dolomieten een geoefende Varadero rijder het snot voor de ogen rijdt.
Een NC700X rijder zal inderdaad niet in 1 ruk over de snelweg naar bijv het VIM in Spanje rijden  ::) ik trouwens ook niet met mijn AT  ;)

Bovendien er zijn toch ook zat motorrijders die op een 1-cilinder de wereld rondreizen. Is een kwestie van handelen naar omstandigheden en het stellen van realistische verwachtingen. Ik denk ook dat die motorrijders niet met minder plezier rijden. Als het maar even kan zie je mij niet op de snelweg, heb dan ook geen Varadero nodig voor die anderhalve keer dat ik een stukje snelweg neem.

Beetje een stigmatiserende opmerking, Bram. Kaatje en ik zijn bv de volledige 3.800 km naar- en van het VIM binnendoor gereden. Mense en zijn schoonzoon ook. Net zoals 90% van de VIM deelnemers.
Een beetje Africa Twin rijder gaat ook niet achter in een dichte bus naar het ITT in Griekenland ...  ;D >:D Toch doen ze het.
En ik denk dat de meeste TCN leden gewoon via de snelweg naar de startlocatie van onze toertochten gaan; terwijl dat in ons kikkerlandje ook prima binnendoor gaat (ben je alleen iets langer onder weg).

Alle gekheid op een stokje...

Die NC700X is gewoon niet geschikt (en ook niet bedoelt) voor dat soort werk, Bram. Het is een commuter motor puur-sang. En daar is op zich niets mis mee. En in de bergen maak ik me alleen maar druk over Transalps (die zijn in krappe hairpins gewoon in het voordeel). Maar of de NC700X een echte 'Gipfel-Störmer' is... Never niet. Daarvoor mist 'ie botweg het koppel van een Vtwin. What's in a name...  ;D

Los van alle pro's en Con's... Kwam overigens vanmorgen een Crosstourer 'in het wild' tegen. Valt toch niet zo heel erg tegen moet ik toegeven...  ???

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

04 juli 2012 21:58 #271 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Och, ook dat is allemaal relatief Menno  :-\  Vraag maar aan deze man hoe je ook lange reizen kunt maken  :)

Het boek van deze man heb ik net gelezen, deze motor heeft al 400000km achter de kiezen, maar omdat alles to simpel is kun je deze motor met wat je op straat vind repareren. een aanrader om te lezen :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 juli 2012 11:12 #272 door Anne
Beantwoord door Anne in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Welk boek is dat?

05 juli 2012 12:35 #273 door xrvtuur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 juli 2012 07:49 - 02 sept 2012 20:31 #274 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Die ga ik komende vakantie lezen in Le Marche Italia.
Is een super boek!!!!

02 sept 2012 20:29 #275 door Edxrv
toch ff een plaatje van de engelse wiki pedia
Bijlagen:

02 sept 2012 20:37 #276 door PimW

02 sept 2012 20:53 #277 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Dus......

Dé ultieme dual-sports is de Transalp  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

02 sept 2012 21:24 #278 door Two Plugs

Dus......

Dé ultieme dual-sports is de Transalp  :)

Zélfs leverbaar in... Wit!  >:D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

02 sept 2012 22:40 #279 door Edxrv

Dus?

Dus de Engelsen zien de cross.... als dual

02 sept 2012 22:50 #280 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Wikipedia is nou niet echt waterdicht. Iedere lamlul kan dat veranderen...

Ze zijn er daar gewoon nog niet achter dat het verkeerd erop staat  >:D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden