2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

22 mrt 2012 07:59 #241 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Tja, zowel de Tiger Explorer als de Crossdresser zijn op schaal uitgevoerd. Daarnaast is het design veel te veel gebaseerd op weg/racemotoren. Uiteindelijk kom ik helaas steeds meer tot de conclusie dat de enige opvolger voor mijn Dero de 1200GSA zal blijken. Ik hoop dan ook van harte dat mijn Dero nog heel erg lang mee zal gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 08:28 #242 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Tja, zowel de Tiger Explorer als de Crossdresser zijn op schaal uitgevoerd. Daarnaast is het design veel te veel gebaseerd op weg/racemotoren. Uiteindelijk kom ik helaas steeds meer tot de conclusie dat de enige opvolger voor mijn Dero de 1200GSA zal blijken. Ik hoop dan ook van harte dat mijn Dero nog heel erg lang mee zal gaan.

Menno, je weet hoe ik over BMW denk. Maar ik denk ook hetzelfde. Helaas voor Honda. Reken maar dat de nieuwe vloeistof gekoelde GS die voor volgend jaar op het programma staat, de vloer (wederom) aanveegd met de Tiger. De Crosstourer heeft bij voorbaat al geen schijn van kans.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

22 mrt 2012 08:57 #243 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Je kan nog vele vele jaren varadero rijden want de laatste nieuwe zijn nog steeds te koop en er is een behoorlijke voorraad gebruikte motoren. Met een alp of AT van 88 kun je nu ook nog rijden en onderdelen voor kopen. En als dan over 25 jaar echt alles op is dan zien we weer wel, en dan ben je zelf waarschijnlijk niet meer in staat om die dero van de jiffy te duwen ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 mrt 2012 16:20 #244 door Two Plugs

Je kan nog vele vele jaren varadero rijden want de laatste nieuwe zijn nog steeds te koop en er is een behoorlijke voorraad gebruikte motoren. Met een alp of AT van 88 kun je nu ook nog rijden en onderdelen voor kopen. En als dan over 25 jaar echt alles op is dan zien we weer wel, en dan ben je zelf waarschijnlijk niet meer in staat om die dero van de jiffy te duwen ;)

Correctie: de Dero op z'n middenstandaard te zetten...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

22 mrt 2012 17:35 #245 door xrvtuur

Correctie: de Dero op z'n middenstandaard te zetten...  ;D ;)

uhhh nee hoor geen correctie nodig, ik bedoelde gewoon van de jiffy te duwen, dus van je af duwen als hij op de zij standaart  staat. (niet iedereen heeft een middenbok)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

22 mrt 2012 18:56 #246 door Two Plugs
;D ;)

Vandaag in de nieuwe moto+ overigens wel een heel errug postieve test van de NC700X... Score: 9,6 van 10!

Die NC700X vind ik overigens qua doelstelling en karakter veel dichter bij de Transalp Club staan als die Crosstourer.... Zou eigenlijk nét ff iets meer offroad moeten zijn (de NC dus).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

22 mrt 2012 19:40 #247 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Wat niet is, kun je maken. ;D

22 mrt 2012 20:13 #248 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

KTM werkt idd aan een 1200 opvolger van de 990.

En de Tiger een alternatief... Heb je er op gezeten op de beurs in Utrecht? Da's net een dikke brommert man. Zou ik (veel) eerder voor de 800XC gaan.

Voor mij vind ik de dikke plus van de Dero (en vooruit, ook van een GS1200) dat die er zo enorm onbeholpen groot en dik uitzien. Dat mis ik enorm bij de Crosstourer en de Tiger Adventure.

Ja ik heb erop gezeten Bernhard en mij past tie goed .kijk jij bent 2 meter 8  ikke maar 180 met korte pootjes vind de Dero hemels maar wel  ietsie hoog en ietsie breedt.Dus voor ukkies denk wel een alternatief tzt.

23 mrt 2012 08:49 #249 door Two Plugs

Ja ik heb erop gezeten Bernhard en mij past tie goed .kijk jij bent 2 meter 8  ikke maar 180 met korte pootjes vind de Dero hemels maar wel  ietsie hoog en ietsie breedt.Dus voor ukkies denk wel een alternatief tzt.

Valt mee hoor, ben Menno niet... Slechts 2,04 metertjes...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

15 juni 2012 21:50 - 15 juni 2012 23:05 #250 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
HALLO VOLGENS PROMOTOR VAN JUNI IS DE CROSSTOURER DE NR 2 NA DE GS!
EN ALS ALLROAD NOG WEL!
HET VERBAAST ME DAT NOG NIEMAND HEEFT GEREAGEERD.

((IK HEB EEN ALLROAD MEEGEDAAN MET ANWB OP EEN VARADERO ZONDER NOPPEN EN DAT VIEL AL NIET MEE.
IK KWAM DUS NIET HELEMAAL HEEL THUIS. BEN OVER MIJN SCHERM HEEN GETUIMELD.
EN TOEN METEEN EEN AT GEKOCHT MET NOPPEN.

15 juni 2012 22:19 #251 door xrvtuur
tja de promotor....daar noem je wat op ook, als er een rollator had mee gedaan met de test had die waarschijnlijk gewonnen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

15 juni 2012 23:04 #252 door Edxrv
lol

15 juni 2012 23:14 #253 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik neem die crosdinges helemaal niet serieus al een allroad motor, het is duidelijk geen opvolger van de TA&AT. (jaja natuurlijk kan je met elke motor onverhard rijden)

Dus waarom nog verder reageren op elk promotie-dingetje waar die motor in voorkomt?

Hoe journalisten een product indelen interesseert me verder niet zo veel. Journalisten zijn ook niet te vertrouwen op hun mooie blauwe ogen.

P.S. is het CAPS-LOCK DAY ?

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

16 juni 2012 09:35 #254 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

HET VERBAAST ME DAT NOG NIEMAND HEEFT GEREAGEERD.

Mij verbaast dit niet. Onze leden zijn nog te jong om dit blad te lezen. Daarnaast is het toch heel erg een bmw-blaadje.

16 juni 2012 17:19 #255 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Ik val dus precies in de doelgroep  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

16 juni 2012 18:27 #256 door Edxrv

P.S. is het CAPS-LOCK DAY ?

Nee en ik kom ook niet uit Enter. (dat ligt tussen Backspace en Shift .

16 juni 2012 19:20 #257 door Two Plugs
;) Humor!

Aan de andere kant... Mooi toch... en dat een Honda net zo goed is als een BMW wisten we al langer...  >:D

Vandaag de Dero weer afgehaald (ff voorzien van nieuw schoeisel). Kwam er nog een klant z'n KTM Adventure weer ophalen, die had gisteren de hele dag op de NC700X gereden.
Kerel met mijn postuur, je had z'n gezicht moeten zien toen 'ie z'n helm afzette, hahaha! Sprak boekdelen.

Tja. Honda is écht wel het spoor bijster. Persoonlijk vind ik de Crosstourer best mooi. Maar een TCN clubmotor? NEVER.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

16 juni 2012 22:44 - 17 juni 2012 08:07 #258 door visserken
Beantwoord door visserken in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...

Zo. De eerste 200 km met de Crosstourer zitten er op. En moet eerlijk toegeven... Mijn aanvankelijke pessimisme over deze nieuwe dikke Honda, is omgeslagen in een voorzichtig positivisme.

Nope...: het is geen 'off/all' road zoals de Twin of Alp. Het is meer 'all/on' road, met nadruk op 'ON'. Is dat erg? Nope. Het is een 'Crossover'. Dus een kruising, een hybride.

Ff los van het absurde benzineverbruik (de NC700X laat zien dat het ook anders kan!) van gemiddeld 8 liter over een totale testrit van 200 km is het eigenlijk best wel een dijk van een motorfiets...

Maar meer Pan European dan Varadero. Ook dat is niet erg. De Transalp werd in 1986 een 'zandhaas op lakschoenen' genoemd. De Crosstourer is dan een 'Zandhaas in Armani maatpak'. Maar (veel) meer zand dan de NC700X of dat zielige geval dat ze bij Honda Crossrunner noemen, u weet wel, dat misgeboorte uit een ongelukkige paring tussen een Honda VFR800 en een Honda silverwing scooter... ;)

Testverslag volgt in de komende Transalper - en voor de Engelstaligen staat 'ie inmiddels op www.varadero-international.com onder 'Honda News'.

Eneh, voordat we weer gaan dat 'ie zo klein lijkt... ff een vergelijk met mijn Dero. We zijn immers niet allemaal 2,04m als ik, of 2,12 als Menno. De gemiddelde Nederlander past er uitstekend op!

Is die motor nu te klein op die rijder er op te groot?

16 juni 2012 22:45 #259 door visserken
Beantwoord door visserken in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
vind dit maar een klein miezirig ding , geef mij maar de oude stoere dero.

17 juni 2012 06:34 #260 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic 2012 Honda Cross Tourer: THIS IS IT...
Deze week bij de dealer: de NCX700 vliegt de deur uit, er stonden er 4 en waren alle verkocht "ze mogen er direct nog 10 brengen" volgens de dealer; De crosstourer verkoopt ook goed volgens hem. Volgens mij lijkt de crosstourer idd klein (voor zijn gewicht dan). De NC lijkt bijna even groot, ziet er ook goed uit en kost (minder dan) de helft dus. Heeft er niemand een foto van de twee naast mekaar?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden