- Berichten: 3712
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
zal in mijn ogen alleen zijn om de verboden uitlaten en mini knippers van de weg te halen en dat soort dingen..
idee is opzich niet verkeerd maar ja ze lopen met nog te veel dingen achter.. motor op gas kennen ze ook niet.. overigens wel goedkoop rijden dan
Groetjes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Klein puntje nogmaals voor wat betreft het zgn 'herrie uitlaten' verhaal :
Ik denk dat het niet mogelijk gaat zijn om de motorfietsen op 'herrie' te controleren, terwijl ze dat voor auto's óók niet doen.
Voor auto's geldt simpelweg dat de uitlaat GASDICHT moet zijn (behalve dat ene grote gat aan het einde ) ) en of er wel of geen midden of sportdempers onder zitten en of het ding oorverdovende pestherrie maakt is niet iets waar de gemiddelde APK keurmeester een probleem van maakt, simpelweg omdat het geen vereiste is.
Het is dus heel goed mogelijk dat je onderweg terug naar huis van je APK door een sjaggo agent een bon krijgt wegens een ondeugdelijke uitlaat, en als hij érg veel herrie maakt, wordt het kentekenbewijs ingenomen en dient het voertuig herkeurd te worden door de RDW volgens de originele waarden.
Het is dus nog steeds gewoon strafbaar/verboden/illegaal/stout en ondeugend enzow, alleen heeft het gewoon geen bips met de APK te maken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als de motorfiets branche c.q. de beleidsmakers van V&W aannemelijk kunnen maken dat de staat van onderhoud een belangrijke factor is bij verkeersongevallen, incl éénzijdige ongevallen, dan komt de APK voor motorfietsen er geheid. Zolang dat niet het geval is en de APK voor motorfietsen staat niet op het lijstje van harmonisatie van wetgeving binnen de EU dan is het m.i. vooral wish-full thinking van lieden met commerciële belangen.
Als de APK er komt hoop ik alleen het reële eisen worden op basis waarvan er gekeurd wordt. Een voorbeeld: Inmiddels al weer ruim 10 jaar gelden kocht ik mijn AT. Een duitser, afgekeurd door de TÜV ivm roest op de spaken. Het enige wat ik aan de roest gedaan heb is de nippels 2x per jaar invetten zodat die niet vastroesten en de spaken zelf 1x per 2 jaar in de kachelpoets. Nergens last van, wiel is nog steeds kaarsrecht. Ik bedoel maar :-\
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
maar zijn de meeste motorrijders geen lieverhebber die verstand van zaken hebben danwel willen leren.. dus met het onderhoud van de motoren zit het in mijn ogen wel goed..
de technische levensduur van een remleiding is 4 jaar en ben er al heel wat tegen gekomen die toch echt al ouder zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar is het werkelijk ongewenst dat dit door andere gecontroleerd mag worden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.