Een APK is geen garantie dat er geen slechte motoren op de weg rijden!
Er is geen wetenschappelijk of statistisch bewijs dat de technische staat van motoren bijdraagt aan ongelukken of het terugdringen hiervan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je niet wil geloven dat eea in min of meerdere mate door te trekken is naar motorfietsen zou ik zeggen: droom lekker verder Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het is natuurlijk veel interessanter om te kijken waarom ongevallen met motorfietsen gebeuren, zonder alleen naar het stukje APK te kijken.
Hier is zo'n rapport: www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Motorrijders.pdf
Oorzaak door technische mankementen komt in zijn geheel niet voor.
Interessant is wel:
50% van de ongevallen met motorrijders is botsing met een personen/bestelauto (~36% hiervan omdat de motorrijder niet gezien werd)
40% van de ongevallen is enkelvoudig (~80% hiervan door verkeerde inschatting motorrijder en niet op een kruispunt)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
zonder enige verdere controle rond mag blijven rijden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar zolang verreweg de meeste ongelukken ontstaan door menselijk handelen
iedereen die zijn/haar rijbewijs wil verlengen aan zo'n test onderwerpen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je intussen meer dan 45 jaar hebt gereden hoef je aan de ervaring niet te twijfelen.
Statistisch gezien worden de meeste ongelukken veroorzaakt door de veel minder ervaren bestuurders.
En nieuwe regels worden duidelijk kenbaar gemaakt.
Ik hoef geen APK voor mezelf elke 10 jaar.
Volgens mij haal je een rijbewijs, om daarna pas te leren rijden en is het papiertje alleen maar een bewijs dat je in staat wordt geacht om aan het verkeer te kunnen/mogen deelnemen. Het fenomeen "beginnend bestuurder " is daarom een heel goed alternatief. Het zou een betere oplossing zijn als je toch wilt APKén om die beginnend bestuurders na een jaar nog eens te laten afrijden.
Bijspijkeren, ..........Helemaal mee eens, maar dat is niet helemaal wat de TS bedoeld.
"zo'n test" En daar ben ik dus tegen omdat het geen hout snijd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je intussen meer dan 45 jaar hebt gereden hoef je aan de ervaring niet te twijfelen.
Statistisch gezien worden de meeste ongelukken veroorzaakt door de veel minder ervaren bestuurders.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
er zijn veel jonge bestuurders die zich in de nesten werken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik hou het maar even kort.
Mijn "foutjes" lopen over het algemeen minder slecht af dan die van de bedoelde groep.
Met nadruk op dat "VEEL"
Hier is dus het meest te halen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is maar net hoe je er naar kijkt. De meeste mensen halen het rijbewijs rond het 20ste levensjaar.
De categorie 20-30 jaar (leeftijd) is goed voor 106 verkeersdoden in 2012. De overige 550 verkeersdoden (5,5x zoveel!) vallen in alle overige leeftijds categoriën.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik rij nu 26 jaar voor mijn werk ongeveer 150 km per dag, 5 dagen per week door de bebouwde kom en dan nog de nodige kilometers daarbuiten, wat opvalt is dat ouderen vaak niet in de gaten hebben dat ze iets verkeerd doen, maar dat ze op die momenten geen botsing hebben omdat ze "gered" worden door de andere verkeersdeelnemer. En die jongeren rijden niet slecht maar worden vaak in beslag genomen door andere dingen, reactie tijd voorkomt vaak een botsing. iedere 5 jaar een verplichte theorie en praktijk opfris cursus houd je wel bij de les denk ik. Ik ben er ook wel voor dat iedereen voor zijn examen eens met een vrachtwagen/bus/motor aan het verkeer zou moeten deelnemen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
En die overige categorieën zijn?
Ik gok even op 0-10, 10-20, 30-40, 40-50, 50-60, 60-70 en 70+. Klopt dat?
Dan tel ik 7 overige categorieën, dus gemiddeld 'slechts' zo'n 78 doden per categorie
Leuk hè statistieken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.