APK voor motoren

21 jan 2011 21:45 #81 door Huib
Beantwoord door Huib in topic APK voor motoren
NICE!!! Waar is dat Pim/Brom? Maar dat is niet met de twin/alp gedaan..... kost veel moeite om zo'n duin op te knallen met de twin...

Toch eens wat aan het vermogen en tandwiel verhouding, cilinders op laten boren naar 840 cc, andere nokkenas, sproeiers, uitlaat,naalden, luchtfilters..........

Of..... zou ik dan niet door de keuring komen  ???

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 22:21 #82 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren

..NICE!!! Waar is dat Pim/Brom?..


PimW op een G650 X-challenge en ik op de G450X. Op Erg Chebbi in Maroc.

(kan jij ook zijn Huib, anders mail je maar even..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2011 22:41 #83 door Huib@1100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2011 01:08 #84 door Erik
Beantwoord door Erik in topic APK voor motoren
Getekend!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2011 09:20 #85 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
en ik ook

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2011 12:05 #86 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren
Wij Nederlanders zijn gelukkig niet zoals de Duitsers. Ook niet qua regelgeving zoals bijvoorbeeld de tuv. Een apk voor motoren zal eruit gaan zien zoals die van een oto zoals dat op z'n Hollands gaat. Ik ben niet bang voor 'tuv-praktijken' in die zin.

(de link heb ik nog niet bekeken, sorry)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 09:11 #87 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren

Tja jullie weten mijn antwoordvast wel ..
vreemd dat de MAG niet wil weten wie er wel voor is...alleen maar tegen
struisvogel politiek.... ?

Ik heb ze ook niet gehoord  toen menig cross terrein opgedoekt moest worden
ook weinig gehoord met de nieuwe rijbewijzen  structuur.
vind het een raar cluppie

hoe serieus kun je je zelf als gespreks partner presenteren en roepen dat je spreekt namens de motorrijder ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 09:48 #88 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic APK voor motoren
Ik snap die rumoer niet helemaal.

We leven in een druk bevolkt landje. Om dat en beetje in leefbare/goede banen te leiden heb je afspraken nodig anders zijn straks alleen de haantjes de baas en geld alleen het recht van de sterkste of gemeenste.

Bij invoering van de APK voor auto's werden een fiks aantal onveilige wrakken van de weg gehaald.
Heel vaak chauffeurs die alleen maar goedkoop wilden rijden en maling hadden aan hun eigen veiligheid en die van anderen, en soms nog onverzekerd ook.

Met die APK is het naar mijn mening een klein stukje veiliger geworden.
Ik heb dat nog niet met motorrijders meegemaakt, die spenderen soms meer aan hun motor dan aan hun vrouw/vriendin/vriend.
Veiligheid voor alles, juist omdat ze weten dat ze een heeel korte kreukelzone en kwetsbaar zijn op die twee wielen. Slecht onderhoud of slechte staat van de motor is slecht voor je leven/gezondheid.
Ik zou zeggen, als er dan toch nog een paar rotte motoren tussen zitten laat ze die dan opruimen, toch?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 09:51 #89 door Peter
Beantwoord door Peter in topic APK voor motoren

vind het een raar cluppie


Hoewel ik wel lid ben, kan ik me erg goed vinden in deze stelling. Ik heb ook steeds meer moeite met de persoonlijke hobby's van de actieve leden van de MAG die via de MAG hun weg vinden. Zo heb ik nooit begrepen waarom een 'Motorrijders Actiegroep' hondenbrokken naar een asiel moet brengen. Hoe goed deze acties ook kunnen zijn, waarom richt je daar niet een 'Hondenbrokken naar het asiel brengen actiegroep' voor op? Maar goed dat is off topic (sorry).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 12:01 #90 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic APK voor motoren
Voor alle twee kanten van het verhaal is wat te zeggen.

Ik hoop wel alleen dat ze meer nadenken over de regels als bij de auto's

Steeds veranderende regels over voorruiten - ene jaar geen klein scheurtje - ander jaar veel
scheuren mag als ze maar geen vertakkingen zijn ??? ???
enz. enz.

Regels bij motoren kunnen zijn :  ;D ;D ;D ;D

Geen scherp uitstekende delen - Offroad voetsteunen weg
Geen losse delen op de motor - Tailbag en tanktas weg.
Geluid volgens fabrieks gegevens - weg alle Aftermarket uitlaten
Verplicht ABS op motoren en storingslamp mag niet aan (dus niet uitschakelbaar - lekker in de blubber)
enz. enz. wie kan er nog meer verzinnen.

Als je je motor niet toppie heb ben je zelf als eerste naar de "eeuwige jachtvelden"

Er zijn altijd voor en tegenstanders en iedereen heeft recht op een mening  :)) :))

Grtz, marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 22:23 #91 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren
Ik ben vóór een APK (onder voorwaarden). Mijn voorwaarden zijn... dat alle 'gebiedsverboden' voor motorfietsen (zoals we ook tijdens het afgelopen Buitenlandweekeinde hebben kunnen zien) per DIRECT komen te vervallen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2012 22:39 #92 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
hier dus ;) maar dat gaat niet gebeuren TP dus op naar Brussel

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 09:25 #93 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic APK voor motoren
Even los van het feit van zinvol of niet, hoe worden de keuringen uitgerold?

Je hebt hier in Apeldoorn nog maar 1 motorzaak die zou voldoen om te mogen keuren, dat is BDM-Simako een BMW dealer. Wat ga je krijgen dat alle overheids fietsen als eerst gekeurd moeten worden en dat is hier met het mekka van politie en marechaussee heel wat BMW's  ::)
Ik zie het al gebeuren " zou meneer Diemers u wilt uw Honda Africa twin en Xr600r laten keuren door ons? eeh we hebben nog 5000 BMW's te keuren komt u over 6 maanden maar terug. Maar u heeft Honda's he, daar moeten we eerst de documentatie nog van binnen krijgen" 
Ik ben bang dat het wel een jaar gaat duren (of langer)om mijn motoren gekeurd te krijgen, en dus niet kan rijden omdat mijn motoren niet gekeurd zijn. >:(

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 09:38 #94 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
wie zegt er dat je vlak bij je woonplaats zou moeten keuren? als je nu voor een RDW keuring moet is het voor veel mensen ook aardig kilometers rijden

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 10:43 #95 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren

Even los van het feit van zinvol of niet, hoe worden de keuringen uitgerold?

Je hebt hier in Apeldoorn nog maar 1 motorzaak die zou voldoen om te mogen keuren, dat is BDM-Simako een BMW dealer. Wat ga je krijgen dat alle overheids fietsen als eerst gekeurd moeten worden en dat is hier met het mekka van politie en marechaussee heel wat BMW's  ::)
Ik zie het al gebeuren " zou meneer Diemers u wilt uw Honda Africa twin en Xr600r laten keuren door ons? eeh we hebben nog 5000 BMW's te keuren komt u over 6 maanden maar terug. Maar u heeft Honda's he, daar moeten we eerst de documentatie nog van binnen krijgen" 
Ik ben bang dat het wel een jaar gaat duren (of langer)om mijn motoren gekeurd te krijgen, en dus niet kan rijden omdat mijn motoren niet gekeurd zijn. >:(


Lijkt me een beetje ver gezocht, Maurits.
Ik kan mijn auto ook bij iedere garage APK laten keuren en ben daarvoor niet afhankelijk van de (merk-) dealer. Zelfs bij de automaterialen-speciaal zaak (zoals Automat of Brezan).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 13:16 #96 door Anne
Beantwoord door Anne in topic APK voor motoren
Elke autozaak kan volgens mij ook prima een motor APK-keuren. Dat zal wel helemaal niks gaan voorstellen mocht het ooit zover komen.

Het belachelijkste vind ik dat de auto-apk is ingevoerd om het aantal ongevallen terug te dringen.
Vervolgens bleek dat dat niet het geval was. De minister in kwestie heeft toen letterlijk gezegd;
"ja, maar als we hem nu afschaffen, is dat een ramp voor de automobiel-sector".
En nu overwegen ze dus een motor-apk in te stellen.

Dan zeg ik; kom eerst met je business-case, en je verwachtingen. Toets die na een korte periode, en beloof afschaffing als de kosten niet opwegen tegen de baten.
Lijkt me realistisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 13:43 #97 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren
Het probleem met dat hele gezever, Anne, is Zuid Europa. Hier zijn in verhouding ontzettend veel ongevallen met (lichte) motorscooters en motorfietsen terwijl West- en Noord Europa in de statistieken alleen maar dalingen laten zien, die door - mede - onverantwoord gedrag in het Zuiden (alcohol, veilige kleding, etc) teniet worden gedaan.

In plaats nu in te zoomen op de problemen in Zuid Europa, moet heel Europa bloeden. Dat heet 'Europese Eenheid'. Een protestritje tegen een voorgenomen APK voor motorfietsen (die er overigens in Duitsland (TüV) en Engeland (MOT) allang zijn) slaat de spijker dan volkomen mis. Of ze dat nu bij de MAG snappen, denk ik niet. De MAG zou haar pijlen moeten richten op het onverantwoordelijke gebruik in veel zuid- Europese landen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 16:01 #98 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic APK voor motoren

In plaats nu in te zoomen op de problemen in Zuid Europa, moet heel Europa bloeden. Dat heet 'Europese Eenheid'. Een protestritje tegen een voorgenomen APK voor motorfietsen (die er overigens in Duitsland (TüV) en Engeland (MOT) allang zijn) slaat de spijker dan volkomen mis. Of ze dat nu bij de MAG snappen, denk ik niet. De MAG zou haar pijlen moeten richten op het onverantwoordelijke gebruik in veel zuid- Europese landen!


Het is helder dat je niet veel op hebt met de MAG maar wie begrijpt het nou niet? Ik zeg de EU en niet de MAG. De EU is er voor om regels te maken en geld uit te delen wat ze ergens anders vandaan gehaald hebben. Wanneer wij, het volk van Europa,  politici de verantwoordelijkheid geven tav  het maken van regels is ze het aan het volk verplicht goed onderzoek te doen anders kunnen we net zo goed direct de macht aan de multinationals geven (lees bv Dekra belanghebbende en opdrachtgever voor onderzoek naar het nut van APK). Wanneer de problemen voornamelijk in Zuid Europa zouden zijn zou de EU haar pijlen daarop moeten richten. Das niet een taak van de MAG maar van de EU of is de MAG een democratisch gekozen orgaan binnen de EU?

Ik ben blij dat er groepen mensen zijn die opkomen voor de belangen van het volk want er zijn een hoop lobbyisten van bedrijven die constant proberen geld proberen te verdienen aan ons. Daarnaast proberen ze regels tegen te houden die hen geld kost.

Hoe komt het, denk je, dat de tarieven van de tandartsen ineens vrijgegeven werden? Lobby! En helaas was er geen Tandartspatienten-Actie-Groep.

Laten we helder zijn we zijn allemaal prutsers en op iedere ideologische groep is wel wat aan te merken maar wees blij dat er mensen zijn die de politiek controleren, ook tussen het stemmen door. Democratie kan niet zonder!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2012 18:28 #99 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
Als ik lid zou zijn van een vereniging zoals de MAG is dat omdat ik de denkwijze van deze vereniging deel en daarmee hun een mandaat bied om deze mening uit te dragen.
Op welke manier dat zij dit zouden moeten doen  kunnen we van mening verschilen maar ik heb weinig positieve gevoelens om dit in collone te doen  en naar brussel te kachelen
Een leuke stunt voor radio en tv naar verder weinig echt  nieuws.

Ik persoonlijk hecht waarde aan goed onderzoek en zodoende een fundament te creeren waarmee bepaalde beslissingen gesteund worden.
echter onderzoeken doe je met een bepaalde beeldvorming  waardoor het resultaat beinvloedbaar kan zijn.

zowel tegenstanders als voorstanders hebben geen correcte gegevens waaruit hun gelijk of ongelijk naar voren komt.
Ik persoonlijk vindt dat ook niet van belang.
Normaal gesproken mag je stellen dat een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid draagt maar wil jij met iemand op stap die daar anders over denkt.
maw. zijn zaakjes niet op orde heeft tav van zijn of haar motorfiets
simpel weg aannemen dat het hiermee wel snor zou zitten is op dit moment een aanname die werkelijk nog nergens op getoetst is.


tav het motorrijden zijn er inmiddels veel dingen gebeurt waardoor het motorrijden er zeker niet populairder op is geworden.
afsluitingen en beperkingen zijn een duidelijk resultaat van ons eigen handelen als motorrijder zowel individueel  en als groep.
bedenk dat vele rijden met open uitlaat.. en ja dat is ook een technisch aspect of rijden met allerlei blitse lampjes of  andere vreemde zaken die technisch nog steeds niet toegelaten zijn
een controle dient waarschijnllijk  meerdere doelen...



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2012 07:47 #100 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren
@ Len_Tour,

Toen ik bestuurslid van deze mooie vereniging was, wilde de MAG graag dat de TCN zich aan zou sluiten. Met een contributie die verrekend moest worden aan de hand van het aantal leden. Lees: TCN sluit zich aan bij de MAG, en de MAG turft in de statistieken mooi +800 sympathisanten (onze TCN leden). Never nooit niet!  >:(

Dus als het over een 'money-machine' gaat, weet de MAG hier zeker over mee te praten.

Als idd iemand individueel lid wil worden van de MAG (of welke club dan ook), is dat prima. Maar om 100% van de leden van een aangesloten vereniging een lidmaatschap op te dringen, zijn praktijken die uit een tijd stammen die ver, heel ver achter ons ligt. Das echter wel de werkwijze van de MAG.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden