APK voor motoren

03 juli 2013 00:26 #161 door Cas
Beantwoord door Cas in topic APK voor motoren
Amen  ;)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2013 05:23 #162 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
De bemoeizuchte en regelgeile mensen krijgen de overhand omdat die die schijnbaar grootte groep weldenkende lieden dit toestaan en het dus eigenlijk wel goed vinden.
dus juist die groep moet zich schamen niet collectief in verweer te komen om zo het tij te keren
tenzij  het toch een minderheid blijkt te zijn en ook in het luidruchtige kippenhok niet veel in te brengen hebben.
Dus breng de boodschap beter over !!! echter de meeste laten dat altijd over aan die ander
echt een staaltje van blaffende honden
De pessimisten doen het daarin tegen vaak beter omdat ze minder opvallen en met ellebogen gedrag net iets meer bereiken dan waar ze ooit op gehoopt hadden
Voor niets gaat de zon op:
maar we hebben vrije keuze..
Als je bereidt bent om aan alles het schijt te hebben, nergens aanspraak op te willen maken en nooit de drang hebt iets te willen bereiken nog verantwoordelijkheid te willen dragen moet je dat zeker doen.
Je zult verbaast staan over het resultaat
en cas.... laat amen er maar af want dit klinkt alsof berusting de beste oplossing bied.
als een deel van het  volk wil mokken moet ze dat doen maar ze doet het te vaak van het zijlijntje waar het niemand opvalt om na verloop van tijd weer keurig met de massa mee te lopen

ps:
het was juist evolutie waardoor bleek dat het individu zonder samenwerking  vaak niet in staat was om te overleven.

03 juli 2013 07:53 #163 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren
Ik ga een motorfietsenapkkeuringstation beginnen!  ;D

Om over 3 jaar falliet te gaan omdat de EU de regeltjes tóch weer nét ff anders gaat uitleggen als aanvankelijk bedoelt...  :P

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

03 juli 2013 08:12 #164 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic APK voor motoren
dat we nog niet allemaal electriese motors MOETEN rijden C:-) C:-) C:-) C:-)
of thuis achter de geraniums moeten zitten en alles aan andere moeten overlaten (of we zelf de staat van de motor niet herkennen)

03 juli 2013 08:24 #165 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic APK voor motoren

de wegen belasting voor motorfietsen van € 72,- naar € 100 per jaar is gegaan (bijna 30 % verhoging !!!)
de oldtimer regeling flink is gewijzigd in het nadeel van de kleine verzamelaar

dan is die apk wel van de baan maar van al die andere pluk ze acties was niet veel tegenstand
nederland Bv naait je nog steeds en hard

Ik verbaas me steeds weer hoe snel de inzet van een topic als dit een heel andere wending krijgt.
Het is niet Nederland bv, maar EU criminelen waardoor je genaaid wordt en de beste manier om er iets door te drukken is nog steeds de komkommertijd.
Laten we vooral doorgaan op deze manier, dan hebben we over 5 jaar geen nagel meer om aan onze eigen reet rug  te krabben

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

03 juli 2013 08:35 #166 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic APK voor motoren
en waarom de fietsen dan niet heb je de staat van die wel eens gezien.
en laat eerst eens de scheuren in de wegen maken daar betalen we toch ook voor .
voorkomt ook ongelukken.

03 juli 2013 08:58 #167 door Two Plugs

Ik verbaas me steeds weer hoe snel de inzet van een topic als dit een heel andere wending krijgt.
Het is niet Nederland bv, maar EU criminelen waardoor je genaaid wordt en de beste manier om er iets door te drukken is nog steeds de komkommertijd.
Laten we vooral doorgaan op deze manier, dan hebben we over 5 jaar geen nagel meer om aan onze eigen reet rug  te krabben

Niet eens. Wij NEDERLANDERS mogen stemmen voor het Europees parlement. In 2014 (volgend jaar dus) alweer voor de 8e keer. Zolang het Nederlandse electoraad deze verkiezingen massaal boycot (in 2009 een laagterecord met 36%) moeten de thuisblijvers vooral één ding doen: Zich hééél snel hééél erg stil houden >:( . Ik heb vooral niet de ilusie dat we veel aan de Europese politiek kunnen doen (zoals de 2-maandelijkse massale verhuizing van het voltallige parlement van Brussel naar Straatsburg om de Fransen een spreekwoordelijke vinger in hun bevallige derriëre te stoppen) maar thuisblijven bij een verkiezing (en daarmee een blanco toestemming verlenen aan alles wat ons tegen kan zitten) is zeker niet de oplossing.

www.europarl.europa.eu/aboutparliament/n...mst-(1979-2009).html

Nu ben ik zeker niet voor die éne club in Nederland van onze blonde vriend, maar deze club spreekt voor wat betreft de (ver-)houding Europa - Nederlandse politiek wel een klein beetje uit mijn spreekwoordelijke hart. Ga volgend jaar mijn stemvoorkeur dan ook serieus overwegen.

en waarom de fietsen dan niet heb je de staat van die wel eens gezien.
en laat eerst eens de scheuren in de wegen maken daar betalen we toch ook voor .
voorkomt ook ongelukken.

Eens. Maar daar hoor je bv de ANWB als 'wielrijdersbond' en de Fietsersbond totaal niet over. Al helemaal niet gerelateerd met het forse toename van ongevallen onder oudere fietsers omdat ze de snelheid van hun E-Batavus niet onder de knie krijgen zonder dat ze überhaubt (van een EU keurmerk) voorziene veiligheidskleding en valprotectoren aan hebben...  :P

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

03 juli 2013 09:12 #168 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic APK voor motoren
Hoe je het ook keert of draait Bernard, genaaid worden we zowieso.
En democratie  >:(

Ik heb vooral niet de ilusie dat we veel aan de Europese politiek kunnen doen

Heeft iets met percentage te maken toch  ;)

Zo gaat het in ons eigen clubje ook namelijk.'
De "thuisblijvers" bij een verkiezing/stemming hebben achteraf ook altijd het grootste woord toch !

Ik beschouw dit soort zaken als bijverschijnselen van een poging tot eenheid binnen de EU, waar een paar malloten ergens een puntje willen scoren om vooral hun zetel te kunnen blijven behouden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

03 juli 2013 09:16 #169 door Two Plugs

Hoe je het ook keert of draait Bernard, genaaid worden we zowieso.
En democratie  >:(

Heeft iets met percentage te maken toch  ;)

Zo gaat het in ons eigen clubje ook namelijk.'
De "thuisblijvers" bij een verkiezing/stemming hebben achteraf ook altijd het grootste woord toch !

Dacht al dat ik een DeJaVù gevoel had, Rien!  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

03 juli 2013 12:55 #170 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic APK voor motoren

De bemoeizuchte en regelgeile mensen krijgen de overhand omdat die die schijnbaar grootte groep weldenkende lieden dit toestaan en het dus eigenlijk wel goed vinden.
dus juist die groep moet zich schamen niet collectief in verweer te komen om zo het tij te keren

Hmm. Kan jij me dan aangeven hoe ik tégen de enorme geldverkwisting stem, maar wel vóór samenwerking waar dat efficient is (op Europees niveau)?

Er bestaat binnen Nederland (voor zover ik weet) geen politieke partij die tégen Europa is. Nee, zelfs de PVV niet. Die overigens wel zulke uitingen doet, maar ondertussen hypocriet net zo goed geld aan het opschrapen is in die bizarre taferelen die zich afspelen tussen Brussel en Straatsburg. Misschien is het voor sommigen tijd om ook de andere kant van Europa te zien voorbeeldje

De 'weldenkende lieden', zoals jij ze noemt, hebben misschien wel moeite met het systeem. Je kan natuurlijk roepen dat ze zich niet laten horen, of alleen maar vanaf de bank thuis gemakkelijk zitten te blèrren. Maar is dat ook zo? Of zou het misschien kunnen zijn dat de drempel véél en véél te hoog is voor Jan met de pet. Vergeet niet, nationaal er is geen partij die duidelijke standpunten heeft tegen het EU-beleid en beleidsvoering. Dus moeten die mensen dat maar zelf oprichten? Denk je écht dat zoiets gaat werken?

Ik denk dat wij met z'n allen verantwoordelijk zijn voor de politiek, inclusief alle ingewikkelde drempels die daarin aangebracht zijn. Alles begint met respect voor elkaar en elkaars standpunten. Heeft niets te maken met kippenhokken, blaffende honden, pessimisten, etc.

De vrije keuze, dat heeft er volgens mij wél mee te maken, maar die wordt ondergesneeuwd door allerlei personen in strak pak die er alle belang bij hebben om moeilijk begrijpbare taal te spreken, in het belang van persoonlijk gewin. Dát is wat er gebeurt in zowel Nederlandse en Europeese politiek.

Als voorbeeldje, in Nederland is het salaris beperkt van ministers (en hun hulpjes), de ware kermis speelt zich af in Brussel/Straatsburg. Daar kraait geen enkele politieke partij over. Dat zal op den duur vanzelf wel veranderen, daar heb ik alle vertrouwen in. Het duurt me alleen te lang, daarom reageer ik soms ff... ook al doet een APK'tje mij niet zoveel, ik vind het gewoon belachelijk dat ze dit zonder goede basis invoeren, terwijl de jeugdwerkeloosheid een verschrikkelijk groot probleem is. Dat zijn namelijk wél de mensen die in het door óns gekozen stelsels, ónze oude dag gaan betalen (omdat wij dat ook voor onze ouders hebben gedaan).

Het rammelt. Hard. Misschien is het tijd voor een APK'tje voor de EU zelf.

ps:
het was juist evolutie waardoor bleek dat het individu zonder samenwerking  vaak niet in staat was om te overleven.

Toch bijzonder dat het hele EU-bolwerk in stand gehouden blijkt te worden op basis van invidueel belang. Bekijk de filmpjes. Leef je in, in de kritiek. Misschien verandert het je beeld. Je hoeft niet tegen te zijn, kritisch is al genoeg.

“Never Stop Exploring”

03 juli 2013 13:37 #171 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
Hmm. Kan jij me dan aangeven hoe ik tégen de enorme geldverkwisting stem, maar wel vóór samenwerking waar dat efficient is (op Europees niveau)?

nee dat kan ik nog niet.... Op het moment dat het voor de meeste allemaal wat slechter lijkt te gaan zien we alleen datgene wat ons niet bevalt.
dit is misschien wel de normaalste eigenschap die we hebben.
een alg volksopstand en daarmee de hervorming die voor een aantal dan broodnodig is....kan oplossing zijn voor de korte termijn
echter hollanders gaan vaak voor opportunisme en zeker die in de politiek zitten

ze moeten wel
Dat vind ik soms pijtig maar de  realiteit niet accepteren is ook niet goed
maar als het geloof in democratisch handelen zoek is moet er wat gebeuren
dus totaal afbreken kan dan een optie zijn
ik weiger te geloven dat de lat te hoog ligt
mensen (jan met de pet) twijfelen zelf aan hun eigen macht
stemmen is indirect hun grootste macht maar tegelijk kan het ook de grootste valkuil zijn want kun je de mensen vertrouwen die deze macht dan mogen gebruiken.
schijnbaar kun je daar vraagtekens bij zetten.
gewoonten en rituelen verander je maar zeer moeizaam.... en misschien dat de werkwijze van de eu  vol zit met kleine kanker cellen
of misschien wil onze eigen regering dat ons heel graag laten geloven
je houdt dan tenminste je eigen handen schoon.. altijd handig voor als je  zelf verder wilt

die zul je moeten verwijderen.. maar realiseer dat je altijd weer nieuwe krijgt
je moet roeien met de riemen die hebt..  en telkens op tijd onkruid wieden
en zelfs dat blijft terug komen

03 juli 2013 18:42 #172 door dropken
Beantwoord door dropken in topic APK voor motoren
Heb 5 motorfietsen, net is er bij 2 de belastingvrijstelling af gegaan dus extra onkosten onvoorziene uitgaven zogezegd nu komt daar 5 keer een apk bij nog meer onvoorziene onkosten wat zegt moeders de vrouw die de knip in beheer heeft teveel onvoorziene onkosten dat moeten we bezuinigen dus er moet maar wat van dat spul weg.
gevolg moet met verlies een paar motoren verkopen, heb ineens geen hobbymateriaal meer of in ieder geval veel minder en dat doet me wel pijn dat dit het toekomst beeld moet zijn.
Onze regeerders of dat nu in het Haagse of Brussel is hebben het in hun handen mij mijn hobby af te nemen, iets wat je zelf met eigen handen in jarenlange arbeid hebt gerestaureerd zal nu weg moeten want het alpje wil ik wel houden en de andere honda ook dan zullen de ouderen moeten gaan waaronder mijn allereerste motorfiets en dat doet me dus zeer. Maar weet nu al wel dat dit het toekomst beeld is en dan verdienen ze aan mij ook maar van een paaar motoren.
Volgens mij heeft het weinig met veiligheid te maken want wie gaat er op een motor rijden die niet goed remt of waar wat aan kapot is eigenlijk niemand want je bent niet levensmoe dus dat zal nioet de hoofdreden zijn.
Weet dat er in Duitsland oldtimer bezitters zijn die twee motoren hebben een voor de TUV en een om mee te rijden dus beide motoren hebben dezelfde nummers en kentekens.
Dus wat heeft het dan voor zin om een APK te hebben ????

03 juli 2013 20:54 #173 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic APK voor motoren
Nou nou, Binnen één dag zoveel mensen, zoveel meningen.
Laat het wel duidelijk zijn dat ik veiligheid voorop stel en
de basis best een goed idee vind. ;D Waar ik me wel aan stoor is
dat de mensen die alle tijd en energie er in stoppen om zichzelf ten koste van
anderen willen verrijken en maatschappelijk gezien overal schijt aan hebben.
(europarlementariers die 's avonds nog inklokken en 350 euro cashen voor die
dag en geen flikker uitvoeren.) Deze mensen moeten het goede voorbeeld geven.
Eigenlijk is het gewoon legale maffia.

Ik heb mijn korte leven niet om anderen het zuur te maken.
Ik wil graag plezier hebben en dat delen met anderen.

APK laat maar komen. Zonder ervoor te betalen (gebruik maar het kwartje van Kok hiervoor)
Laat maar de mensen bij het RDW deze voertuigen keuren. Is het ook onafhankelijk.
Dan kunnen we weer enkele werkelozen van de straat afhalen.

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

04 juli 2013 19:29 #174 door Peter
Beantwoord door Peter in topic APK voor motoren
Het is nu aan het Nederlandse parlement om het al-dan-niet in te voeren. Ik heb geen idee hoe de verhoudingen daar liggen. Er is in ieder geval geen Europese APK en het is nu aan de individuele landen om aan de minimale eisen te gaan voldoen. Dat kan ook nog bestaan uit bijvoorbeeld een eigen verklaring. Grap is dat er geen enkel feitelijk argument voor is, enkel meningen. Zolang de mensen met financiële belangen zichzelf blijven herhalen en geloven dat ze een goed argument hebben bedacht is er blijkbaar vanzelf iemand die het gaat geloven.

Hoe dan ook, het parlement heeft de oren weer eens laten hangen naar de commercie in plaats van de redelijkheid. De commissie stemde het af, maar de nitwits in het parlement moesten weer wat belangen van vrindjes bij Tüv, Bovag, etc. veilig stellen.

ja ik  was en ben nog steeds voor en daarmee heeft mijn lobby partij het waarschijnlijk beter gedaan dat al die andere groepjes die schijnbaar met minder zeggende argumenten hun zaak hebben willen verdedigen.

Ja, we weten wel dat jij de aanvraagformulieren om keurmeester te worden al onder je kussen hebt liggen  8) .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

14 juli 2013 21:55 #175 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic APK voor motoren
Om op het geluid te keuren is onzin, dan monteer je de originele uitlaat of stopt de db killer er in als je een E-keur uitlaat hebt.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015

Transalp 600

14 juli 2013 23:39 #176 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic APK voor motoren

Om op het geluid te keuren is onzin, dan monteer je de originele uitlaat of stopt de db killer er in als je een E-keur uitlaat hebt.

En zoals ik eerder al noemde is het bijna niet haalbaar om een doorsnee keuringsstations goede metingen te doen. Mag nagenoeg geen omgevingsgeluid zijn, geen harde vlakken die het geluid terug kunnen kaatsten, etc. Dat is voor de meeste motorzaken maar ook auto apk stations niet haalbaar.

14 juli 2013 23:47 #177 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
waarom zouden ze geluid gaan meten? er wordt gewoon gekeken of er een E keur nummer in je uitlaat zit, en dan door naar de volgende ronde.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

15 juli 2013 22:30 #178 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic APK voor motoren
Dat wordt nog wat met mijn cb450s daar zaten half ronde kokers om de demper (om het er optisch wat beter uit te laten zien).
Deze zijn verwijderd omdat er heel veel roest onder zat en ik 1 van de 2 dempers heb moeten lassen. Het zijn dus de originele demper maar de E-keur zit dus in de koker.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015

Transalp 600

16 juli 2013 05:00 #179 door Two Plugs
Ik lees in de Motoplus altijd errug graag het voorwoord van Erik Bulsink. Niet in de laatste plaats omdat het geschreven is door een op- en top motorrijder in plaats van een 'editor' of redacteur die het jaarlijkse gemiddelde van 1.500 km nog niet eens haalt...  ;D

Ik begrijp uit zijn laatste voorwoord, dat de APK voor motoren nog steeds géén gelopen 'race' is.
Zoals eerder al een keertje vermeld... 2014 zijn er weer Europese verkiezingen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

15 mrt 2014 15:06 #180 door dropken
Beantwoord door dropken in topic APK voor motoren
APK voor motoren gaat  niet door pas over 5 jaar kan er weer over gepraat worden in europees verband, voorlopig zijn wij ervan verlost.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden