APK voor motoren

20 jan 2011 19:06 #61 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic APK voor motoren
Weet alleen maar dat Boano-kuipen, rally-kontjes, een KTM-voorvork monteren en andere zaken die je aan je fiets wijzigt (of verbetert) dan zomaar niet meer door de keuring kunnen...
Heel wat motorrijders (ook in deze club) gaan daar echt niet mee lachen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2011 21:26 #62 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren
Allemaal flauwekul. Er zijn richtlijnen waar dingen aan moeten voldoen. Ook nu zonder dat je het weet.

Knipperlichten bijvoorbeeld, moeten minimaal 18 cm uit elkaar staan op een motor. Dus je kunt prima je rallykont verbouwen, als je maar aan de eis blijft voldoen. En een kentekenplaat mag maximaal 30 graden uit verticaal gemonteerd zijn. Ook zonder APK-regel voor motoren krijg daar gelazer mee, namelijk met de jantjes.

APK is weliswaar een moment-opname, maar de wet op zich noopt tot periodiek onderhoud voor een veiliger verkeersdeelname. En of je zelf een wiellager erin gesleuteld hebt boeit niks. Het wiel mag geen speling hebben.

Niet zo doemdenken, Huib!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2011 21:41 #63 door Huib
Beantwoord door Huib in topic APK voor motoren
Het is ook een momentopname en onze engelse MOT broeders doen niet anders..... en die doen het onderhoud (en verbouwing) ook zelf. Maar daar zijn de regeltjes heel wat soepeler en vraag voor de gein eens wat het daar kost aan wegenbelasting en MOT...... dat gaat in dit regeltjes- en melkkoeienland niet lukken.

Hier gaat de keuring zeker 200 euro kosten.... als er niets aan mankeert uiteraard.

En kom op nou..... hoeveel ongelukken gebeuren er nou per jaar door mankementen aan motoren. En hoe vaak is daar een medeweggebruiker bij betrokken....?

Hoe vaak wordt een motorrijder door een auto aangereden?

Dan hebben die gele hessies meer zin....

Even een keuring voor motoren invoeren omdat omliggende landen dat ook doen......is geen reden.

Dan zijn er nog wel meer dingen die we over kunnen nemen die nergens op slaan....


Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2011 21:49 #64 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren

Even een keuring voor motoren invoeren omdat omliggende landen dat ook doen......is geen reden.

Dan zijn er nog wel meer dingen die we over kunnen nemen die nergens op slaan....


Ik geef je gelijk, maar op zich, los van alles, is die APK geen hele idiote gedachte (en APK voor voitures kost tegenwoordig soms maar 15 euro!)

Dan hebben die gele hessies meer zin....


Nou kappe Huib, anders heb ik er geen zin meer in! >:( :P :D

Brums

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 11:11 #65 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic APK voor motoren
Het fijne is dat we na deze motor APK een APK op gele hesjes krijgen, zijn de reflectiestrepen nog wel te zien ? Is het festje niet te veel vervuild?  ::)
Trouwens, klussers zijn de groep met de meeste ongelullen in- en om het huis. Ik voel een APK aankomen voor boor- en andere machines... :-\

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 11:56 #66 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
na de reactie van huib (er zijn er overigens meer die zo denken en praten)

buiten de kosten(die  nog nergens genoemd kunnen worden) van een dergelijke maatregel moeten we ons afvragen wat de meerwaarde er van  is.
anders gezegd.. wat is een mensenleven ons waard, welke regelgeving willen we hiervoor in het leven roepen om zelfs  het  huidige risico kleiner te laten worden.
bedenk dat de claim cultuur ook een aanval kan doen op die motorrijder waar toevallig nu net niet zijn remmen  van in orde waren voordat hij dat meisje op de fiets plotseling raakte ?
Natuurlijk blijft het een moment opname maar dat heb je met iedere inspectie.
En toch hechten we er als maatschapij waarde aan.
wie koopt er graag nog een auto zonder apk
hoeveel aspirant kopers van een motorfiets laten geen aankoop keuring uit voeren.
en ja.. ook alle electrische apparaten  (binnen een bedrijf) worden jaarlijks gecontroleerd op een correcte en veilige werking

Regels en wetten komen niet uit de lucht vallen omdat iemand zijn vinger opsteekt en denkt .. goh laat ik er vandaag maar eens verzinnen
dat wil niet zeggen dat ze allemaal correct uitpakken maar ze zijn wel in het leven geroepen naar aanleiding van.
als automobilist kan ik ook roepen dat ik de vangrail aanpassing onnodig vind voor die slechts 17 doden(cijfers 2010) per jaar onder motorrijders waarvan een groot deel niet eens is overleden aan die botsing met die vangrail.

In landen waar veel minder regels zijn zijn ook vaak veel meer problemen.  daar sta je totaal verloren in de maatschapij  al die regels en wetten dragen er aan bij dat het nog steeds prettig wonen is in Nederland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 13:19 #67 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
hey leuk, apk en gele vestjes 8), apk voor motorfietsen is onzin, geldklopperij. er is totaal geen relatie tussen technisch onveilig en motor ongelukken. en als je het zou willen om blerpijpen eruit te halen....haha, die gasten schroeven voor de keuring even de orginele erop en als ze weer terug zijn dan gaat de open pijp er weer onder. En als je een motor wilt kopen die je niet zo vertrouwd zou je een aankoop keuring kunnen laten doen,maar dat is dan in ieder geval eigen keuze. daar is geen apk voor nodig. Tja als je natuurlijk iets met een motor(banden)handeltje hebt is het wellicht interessant zo'n apk.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 14:07 #68 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic APK voor motoren
Ik begrijp van Tuur dat hij zich afvraagt of Ad niet voor eigen parochie preekt?
Ik kan me de gedachte voorstellen, maar als ik de argumenten va Ad lees, vind ik ze wel hout snijden, los van het gegeven of hij al dan niet in motorbanden handelt.

Daarnaast staat Ad niet alleen in zijn mening en is er kennelijk toch wel draagvlak voor een apk voor motoren.

verder denk ik niet dat je de zin of onzin van zo'n apk alleen op je eigen ervaring moet stoelen, maar op het grote geheel van motorrijders, waar je zelf ook deel van uit maakt.

Ik houd me altijd voor dat forumleden, zeker wanneer zij in enige mate actief zijn op een forum, over meer kennis mbt hun motoren beschikken dan een ander individu dat een motor heeft en een beetje raak rijdt, deze mensen zijn er ook en wellicht meer dan we denken.

Juist voor deze mensen kan een apk een zinnig gegeven zijn.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die uitlaten zullen omwisselen om door een keuring te komen, die mensen heb je ook waar het gaat om frauderen bij de auto apk. Als je goed nadenkt over waar je dan mee bezig bent.....

Dan natuurlijk de kosten. Die zullen er zijn, hopelijk niet teveel, wij hebben 3 motoren staan en dan wordt onderhoud/keuring al snel een dure grap. Anderzijds, er zijn goedkope apk keuringstations, die zullen er ook voor motoren wel komen (hoop ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 15:34 #69 door RP
Beantwoord door RP in topic APK voor motoren
APK voor motoren is volkomen bullshit, ongelukken gebeuren (bijna) nooit door technische gebreken. Een APK is bovendien een moment opname, dus bij keuring kan een lager goed zijn die een maand later speling blijkt te hebben.
Ongelukken gebeuren over het algemeen door (te) hard te rijden, dus zou een APK voor bestuurders een betere oplossing zijn. Voor veel mensen zal dit een reden zijn minder vaak een onderhoudsbeurt te doen, hij is immers goedgekeurd dus veilig.
Tenslotte is mijn auto wel eens afgekeurd op het simpele feit dat er een boutje door het keurmerkje op de nummerplaat zat, je had ongeveer een loep nodig om het te zien dus wat nou veiligheid......

Groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 15:49 #70 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic APK voor motoren
Michel welk argument van Ad snijdt dan hout? Hij schrijft zelf ook dat minder dan 1% van de ongelukken veroorzaakt wordt door een technisch mankement. En dan is nog maar de vraag hoeveel procent van die 1% je had voorkomen door een APK. Dit is geen eigen ervaring maar zijn vaststaande feiten. En toch koop ik mijn banden altijd bij Ad ;).

Verder geloof ik niet dat er motorrijders zijn die maar "een beetje raak rijden" en niks aan hun motor aan onderhoud doen/laten doen. Dat is ook hooguit minder dan 1%. Iedereen die op een motor rijd is zich wel bewust van zijn kwetsbaarheid, en dat bewustzijn ga je niet veranderen met apk. Een uitlaat wisselen heeft ook niks met veiligheid te maken, je zou nog eerder kunnen zeggen dat een herriepijp veiliger is want ze horen je eerder aan komen (maar dat mag ik op dit forum waarschijnlijk al niet meer hardop zeggen :angel:)


En jij hoopt dat het niet teveel gaat kosten....haha wat denk jezelf, Allerlei accesoires zullen ook duurder worden omdat ze aan bepaalde eisen voor de apk moeten voldoen.

En dan even een vraagje, wanneer ben jij voor het laatst een wrak van een motorfiets tegen gekomen? Inderdaad ik kan het me ook niet heugen.           

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 16:20 #71 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic APK voor motoren
Hoewel je een aardige vent bent moet ik het toch geheel oneens met je zijn.

na de reactie van huib (er zijn er overigens meer die zo denken en praten)

buiten de kosten(die  nog nergens genoemd kunnen worden) van een dergelijke maatregel moeten we ons afvragen wat de meerwaarde er van  is.
anders gezegd.. wat is een mensenleven ons waard, welke regelgeving willen we hiervoor in het leven roepen om zelfs  het  huidige risico kleiner te laten worden.

De meerwaarde is nihil, gezien de hoeveelheid ongelukken als gevolg van een technisch mankement.
Er zijn tereinen waar met een veel kleinere investering veel meer resultaat kan worden bereikt.
En in de tijd dat de APK werdt ingevoerd kon je elke week in consumentenprogramma's "het wrak v/d week" zien, dat was een reden tot de verplichte keuring, en terecht.

bedenk dat de claim cultuur ook een aanval kan doen op die motorrijder waar toevallig nu net niet zijn remmen  van in orde waren voordat hij dat meisje op de fiets plotseling raakte ?
Natuurlijk blijft het een moment opname maar dat heb je met iedere inspectie.

Een claim kun je nu ook al indiennen en zoals jezelf aangeeft het blijft een moment opname dus zegt het niets over de staat tijdens het ongeval. Dat zal na het oneval uitgezocht moeten worden en wordt volgens mij reeds gedaan.

En toch hechten we er als maatschapij waarde aan.
wie koopt er graag nog een auto zonder apk
hoeveel aspirant kopers van een motorfiets laten geen aankoop keuring uit voeren.
en ja.. ook alle electrische apparaten  (binnen een bedrijf) worden jaarlijks gecontroleerd op een correcte en veilige werking

Een APK is verplicht dus ben je gewoon dom als je een auto zonder APK koopt, zegt niets over de waarde van de APK keuring.
Het feit dat je een aankoopkeuring laat doen is een "verzekering" dat er geen ernstige mankementen zijn en vaak zullen deze mensen niet zelf sleutelen en het onderhoud dus bij een garage laten doen, die dan waarschijnlijk ook de APK zou doen.

Regels en wetten komen niet uit de lucht vallen omdat iemand zijn vinger opsteekt en denkt .. goh laat ik er vandaag maar eens verzinnen

Oh nee? ik roep "energielabel" voor huizen, bemoeizucht, nergens goed voor, niet werkbaar en geldklopperij.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 16:52 #72 door Huib
Beantwoord door Huib in topic APK voor motoren
Dag meneer ik wil graag een afspraak maken voor een motorkeuring.

Dat kan, dinsdag ochtend 8 uur langsbrengen

Prima, ik neem wel een ochtend vrij en ga wel met de bus naar t werk en kom hem de volgende ochtend wel ophalen. Dat zijn dan 2 ochtenden vrij.

Motor weggebracht. Telefoon gaat....

Meneer, luister..... ik voel een deukje in het balhoofdlager, er zitten een paar spaken los, voorband zijn de noppen een kant afgesleten, schijfrem voor is licht krom, uitlaat vertoont roestplekken, kleppen moeten gesteld worden, en er loopt olie weg bij de koppelings stift. Blah Blah.....Oh U heet Brombeer? Dan kunnen die zuigerveren echt niet meer met die kilometrage.......

Juist..... niet zo gek, ik rij op een allroad en vooral dat ALL road neem ik zeer ruim. Maarre.... ik kom em wel ophalen en dan repareer ik t zelf wel.

Nee meneer uw mag zo niet meer rijdend dus nieuwe dit nieuwe dat.......voorbandje 120 eurie, schijfrem 213 eurie, blah blah origineel honda blah blah pakkingen klein materiaal verwijderings kosten.......... eeeh voor 751.31 euro Excl. kunt u em ophalen... 


Net als bij de auto.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 17:18 #73 door Erik
Beantwoord door Erik in topic APK voor motoren

eeeh voor 751.31 euro Excl. kunt u em ophalen... 

Net als bij de auto.....


Dan weet ik niet waar jij je auto laat keuren  ???

Waar ik 'm breng wordt ie alleen GEKEURD, af- of goedkeur maakt niet uit. Ik krijg een lijstje met evt. mankementen die ik zelf oplos. Gewoon kwestie van goede afspraken maken.
Garage verdiend er ook geen cent meer aan als ze 'm afkeuren (behalve het keuringsbedrag) want ik haal zelf m'n onderdelen ergens anders  :angel:


Motor APK; onzin! Tenzij je zoals Tuur al aangaf een beetje handelt in banden en aanverwante slijtageonderdelen. Dan is zo'n verplicht APK natuurlijk een mooie stabiele inkomstenbron..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 17:22 #74 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
ik zal in volgorde beginnen,

arthur/

het uitvoeren van apk keuringen zijn voor ieder keuringsstation een werkelijke pain in the arse want je moet zowel de belangen van je eigen klant beschermen als die van de overheid die de eisen heeft vast gesteld.

zodoende ben ik van mening dat apk keuringen voor welk voertuig dan ook een overheids taak zou moeten zijn.
Jacqueline  zit er in iedergeval niet op te wachten (nieuwe chef)

in aanvang heb ik al aangegeven dat  de grondslag waarvoor een apk zou horen te zijn (de wrakken) er momenteel niet is en op grond daarvan ook nog wel een tijdje weg weg blijft
dat neemt niet weg dat andere net zo hinderlijke zaken er wel voor een deel mee aangepakt kunnen worden ook al is dat niet het direkte doel

kenny/

Als ongelukken de basis moet worden omtrend het invoeren van een periodieke keuring(lees nalopen)  moeten we ook accepteren dat we bereid zijn daar mensen voor op te offeren, hoe weinig dat er ook zijn

alle hedendaagse veiligheids sysytemen die we gebruiken zijn gebasseerd om zo veel mogelijk te  voorkomen.
en ten gevolge daarvan worden juist onderzoeken gedaan wanneer het wel fout is gegaan en zaken aangepast
zo komt men ook aan die ca 1 % waarvan men zeker weet dat de gebeurtenis te wijten is aan een technisch mankement.
als ik al 20 jaar schade vrij rij kan dat te wijten zijn aan mijn goede rijkunsten maar ook aan de oplettendheid van de andere bestuurders.
maw.. niet alles is vast te stellen maar we moeten er wel rekening mee houden
dat word door de hedendaagse maatschapij gewoon verwacht!!


Het feit dat mensen besluiten tot een aankoopkeuring geeft hun geen enkele garantie .
Er wordt enkel een beeld gegeven waarin de staat van het voertuig beschreven staat alsmede inzicht in de verwachte onkosten
waarop dan de koper beslist om het wel of juist niet te doen.
De meeste mensen die  op een  motorfiets rijden doen er zelf niets aan en vertrouwen hierbij op hun dealer
dat is tegenwoordig begrijpelijk want ook bij de motorfiets komen steeds meer technieken en diagnose apperaten om de hoek kijken.
De tijd van simpel is gewoon voorbij.

als ik aan jouw vraag waarom jij een wet of regel niet nuttig vind kan ik ook mensen vinden die dit wel nuttig vinden .ook het energie label
ieder individu wil graag weten wat ze kan verwachten.. ook dat is een luxe die we hedendaags graag op prijs stellen,

erik/
goed om te horen dat jij arthur steunt maar bedenk dat als er een apk voor motorfietsen zou komen en ten gevolge daarvan een voertuig afgekeurt wordt kun je het toch niet de handel verwijten
zij is enkel het verlengstuk van een wetgeving die volgens de motorrijder niet nodig zal zijn
dat er dan een discussie ontstaat over het feit waarom de overheid van mening is waarom het voertuig niet meer voldoet is dan een andere.
maar waar maken jullie je dan druk om.
het zal dan alleen maar bevestigen dat het goed gesteld is met al die motorfietsen

even resumeren

Ja ik ben voor een APK

ik heb niets te verbergen en ik onderhoud mijn motorfiets prima volgens voorschrift van de fabrikant en documenteer dit duidelijk in het boekje.
ook kloppen mijn km standen
Als mijn motorfiets betrokken zou zijn geweest bij een grootte crash staat deze enkele weken niet (weer) te koop  alszijnde top occasion
Ook ben ik in het bezit van de juiste kenteken papieren en kloppen alle nummers
dus onderdelen van dubieuze kanalen alsmede delen die er helemaal niet op horen zul je niet vinden .

en als er dan toevallig om wat voor reden dan  iets fout zit  mag ik hierop gewezen worden om te zorgen dat ik dit zo snel mogelijk in orde breng.

maar voorlopig zit het er nog niet in dus hulde voor de tegen stemmers :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 17:39 #75 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic APK voor motoren
Mocht een paar weken terug meemaken wat een Duits TCN lid moest doorstaan toen hij zijn 10 jaar jonge Varadero voor de jaarlijkse TÜV keuring moest langsbrengen bij de Duitse DEKRA keuringstation.

Voor alle niet originele Honda accessoires moet hij ieder jaar opnieuw een 'fahrzeugschein' laten zien. Zeg maar goedkeuringsbrief waarin de fabrikant van zowel het accessoire als Honda moet aangeven dat dit specifieke accessoire voor gebruik om dit specifieke bouwjaar en type motorfiets is goedgekeurd.

Nu zijn de eisen in Duitsland de laatste jaren wel iets meer los gelaten, maar goedkeuring gaat volgens Uwe nog steeds grotendeels gepaard met het feit of je een geschikte keuringsmonteur tegen het lijf loopt.

Als een APK voor motoren dit tot resultaat heeft, ben ik tegen.

Als het gaat om puur veiligheid... Twijfel ik. Op de weg kom ik motorfietsen tegen waarvan ik mijn terechte twijfels heb of deze wel verkeerswaardig zijn. Het gaat hierbij niet alleen om de veiligheid van de bereider, maar ook voor andere verkeersdeelnemers.
Het kan een toegevoegde waarde hebben. Toch denk ik dat het idd in Nederland (en West Europa in algemene zin) allemaal wel meevalt. De meeste motorongevallen worden nml veroorzaakt door mede-verkeersdeelnemers (automobilisten) of zijn eenzijdig. Idd, technische staat is slechts 1% van alle oorzaken...

Met echter het toenemen van complexiteit van motorfietsen (verplichting voor systemen als ABS, CBS, etc) neemt de kans op een technisch mankement ook toe... En niet iedereen is zo handig als Ad, of durft zelf te sleutelen, of heeft het geld om z'n motor ieder jaar richting de 'erkende' dealer te brengen voor een grote beurt. Dan kan een APK (tweejaarlijks als bij auto's, en in combi met een beurt) een goede, veilige controle zijn. En net als bij auto's is de APK tegenwoordig vaak gratis in combi met een onderhoudsbeurt.


Maar laat de overheid in hemelsnaam niet doorslaan... Als veiligheid de doorslaggevende factor is, moet Brussel (een APK voor motoren komt met name vanuit EU burelen) zich niet laten leiden door (te hoge) ongevallencijfers die met name uit Italiaanse / Griekse / Spaanse / Franse hoek komen.

Landen waar men totaal geen boodschap heeft aan veilige motorkleding of assertief rijgedrag.

Mocht een Europese APK voor motoren hierop gebaseerd zijn, ben ik volstrekt tegen.
Laat die in eerste plaats dan maar gelden voor alle landen die zuidelijk van de Alpen liggen.

Eneh ... Ad... is je mening nu idd toegedaan vanwege je economisch belang, of ingegeven als bestuurslid van de TCN?  >:D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 19:03 #76 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic APK voor motoren
Eneh ... Ad... is je mening nu idd toegedaan vanwege je economisch belang, of ingegeven als bestuurslid van de TCN? 

dat weet jij echt wel ........ :)) ik wil alleen nog maar veilige motoren volgens homologatie regelgeving  binnen de TCN zien
maar die ook  nog enkel bestuurt worden  door milieu bewuste mensen al dan niet voorzien van een kleurrijk vestje voorzien van het eco keur merk.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 20:38 #77 door Erik
Beantwoord door Erik in topic APK voor motoren



erik/
goed om te horen dat jij arthur steunt maar bedenk dat als er een apk voor motorfietsen zou komen en ten gevolge daarvan een voertuig afgekeurt wordt kun je het toch niet de handel verwijten


Ad, even een positieve draai want ik heb het gevoel dat je je aangesproken voelt;

Het lijkt mij dat als iemand z'n brood probeert te verdienen met  die APK best wel ziet zitten. Er zullen dan klanten naar z'n toko komen die vroeger niets of weinig aan onderhoud deden (motor staat meer stil dan er op gereden wordt) en nu verplicht worden gesteld hun motor ieder jaar bij een APK keuringstation te laten keuren. Het gros van deze mensen zal ook de mankementen daar laten verhelpen en zie; extra inkomsten voor de toko  :)


Ik maak me meer druk om het fiet dat een APK voor motoren de eerste stap is naar een TUV-achtige keuring, en daar pas ik voor.
Gelukkig heb ik wat dat betreft misschien het geluk dat ze de klassiekers (>30 jaar) zouden vrijstellen  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 20:42 #78 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren
Kanonne wat een lap lezen zeg..

..wanneer ben jij voor het laatst een wrak van een motorfiets tegen gekomen?..


Ehmm.. Tuur.. mijn XR kwalificeerde anders prima hoor! :'(  :D (en toen m'n twin uit de OER kwam, die trouwens óók).

..Oh U heet Brombeer? Dan kunnen die zuigerveren echt niet meer met die kilometrage....... [/i]


EY!! Niks over mijn zuigerveertjes. hè.. zijn juist mooi de scherpe kantjes vanaf! :angel:

..eeeh voor 751.31 euro Excl. kunt u em ophalen... 


Duh, de lambal die dat ooit tegen me kan zeggen moet nog gezaaid worden haha :P

..voorzien van een kleurrijk vestje.. voorzien van het eco keur merk..


Getverdemme. Ad ik krijg nu echt kriebel! Schei allemaal uit over die hesjes! :P

Pretsig weekend, jongens en meisjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 20:59 #79 door PimW
Beantwoord door PimW in topic APK voor motoren
Ik moet toegeven, er is ook een goede kant aan dit apk verhaal.

Ik vind het maar niks, hoewel er voor alle argumenten ongeveer wel wat te zeggen valt. Dat brengt mij op magische wijze tot de conclusie dat Nederland en de wereld te vol word/is.
Dat vind ik stom en dan realiseer ik mij toch dat ik pas net begin aan deze wereld en het alleen maar erger kan worden (ik vind het hele drukke aspect van Nederland negatief)! Ik lees in de krant dat er pillen op de markt komen om mensen nog ouder te laten worden en alles wat potentieel gevaar met zich meebrengt word uit onze handen genomen en aan regels gebonden om de menselijke factor maar zoveel mogelijk kwijt te raken.

Overal valt wat voor te zeggen en ik snap best dat het waarschijnlijk niet anders kan maar het staat me niet zo aan. Ik ben juist een beetje van het avontuurlijke en dat raken we steeds meer kwijt heb ik zo het idee.

Maargoed er was iets positiefs aan dit hele verhaal! Want zodra ik hierzo een beetje over begin na te denken dwaal ik automatisch af terug naar Afrika toen we met z'n vieren op het hoogste duin in de wijde omgeving stonden. En dan kan alle APK en gele hesjes onzin me weinig meer schelen!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2011 21:25 #80 door kees
Beantwoord door kees in topic APK voor motoren

..dwaal ik automatisch af terug naar Afrika toen we met z'n vieren op het hoogste duin in de wijde omgeving stonden. En dan kan alle APK en gele hesjes onzin me weinig meer schelen!  ;D


..EN ZO IS DAT!

ff gegoogled op 'Kapitein Roodbaard'.. :angel:

Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.277 seconden