M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

02 juni 2016 09:35 #61 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

Tja ook die kunnen best gaan vastzitten

En vooral als daar een RVS bout in wordt gedraaid wat vaak wordt gedaan.

Ook niet, dáár zitten wormwielekes  ;D

  grrrrrrr. Je hebt gelijk maar er zit er maar 1 dus geen wielekes maar wieleke  :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 10:20 - 02 juni 2016 10:23 #62 door alain
Beantwoord door alain in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Foutje... Ik bedoelde de kilometriek in plaats van de toerenteller.

"Grofweg reken ik het aantal toeren gedeeld door 100 maal 2. Zo kan ik mijn snelheid bij benadering berekenen als de toerenteller kilometriek voor de zoveelste maal defect raakt door een versleten nylon tandwieleke aan het voorwiel."

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 10:40 #63 door PimW
Beantwoord door PimW in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994



  grrrrrrr. Je hebt gelijk maar er zit er maar 1 dus geen wielekes maar wieleke  :P


De worm schroef is eigenlijk een wieleke maar dan wat bijzonder gevormd. In dat geval zijn het er toch twee  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 12:59 #64 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Nou voorlopig werkt de km en toeren teller gewoon perfect. Dus dat wormwieltje is nog operationeel  :D
Kwam net een mooi pakketje binnen met de post. Ben benieuwd!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 13:05 #65 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
ooooh yeahhh..  happy happy happy.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 22:29 #66 door kees
Beantwoord door kees in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

..er zit er maar 1 [..in de km-opnemer..] dus geen wielekes maar wieleke  :P

De worm schroef is eigenlijk een wieleke maar dan wat bijzonder gevormd. In dat geval zijn het er toch twee  ;D


Oldie  :P  :P  :P


:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2016 23:37 #67 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Even een vraagje weer !...
Is een uitlaat zoals bijvoorbeeld een Remus nu beter dan de originele uitlaat ? Buiten de looks dan  :o
En is dat dan een kwestie van overzetten, of moet je dan ook opnieuw afstelling e.d. ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 01:08 #68 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
met de originele uitlaat  heb je  een prima pijp  met accetable geluidsniveau
nadeel: ze is van staal en dat roest uiteindelijk door

een aftermarket is vaak van rvs of alu maar daar verdwijnt het dempingsmateriaal weer van en geeft uiteindelijk meer geluid

het is wat je graag wilt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 11:15 #69 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Check  ;) thanks.

Zojuist de valbeugels gemonteerd. Makkelijker kan bijna niet.
Alles strak erop, nog een keer alles goed nagelopen.
Ben zeer blij dat ze erop zitten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 11:18 #70 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Nu nog een paar tassen beugels en ik kan europa door crossen. Wat een fijne motor die TA.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 19:27 #71 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Weet iemand wat dit voor dingetje is ?
Zie foto - rode cirkel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 19:34 #72 door PimW
Beantwoord door PimW in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Dat is een diode die deel uitmaakt van de startonderbrekers (zijstandaard, koppeling, neutraal) en ervoor zorgt dat je in een bepaalde combinatie van genoemde schakelaars (aan/uit) wel of niet je motor kunt starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 20:03 #73 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Bedankt PimW, maar uuh hoort dat daar ook te zitten dan ?
Moet daar niet gewoon zo'n zekering in ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 20:31 #74 door PimW
Beantwoord door PimW in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Dat hoort daar te zitten ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 20:54 #75 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Super, dan is dat weer helder voor mij  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 22:19 #76 door kees
Beantwoord door kees in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Ze kregen daar zoveel vragen over, dat ze die later bij de AT ergens in de draadboom verstopt hebben  :angel:

Je mist wel een 10Ah zekering, direkt rechts van de diode. De bovenste vier zijn reserves en daar mist een 10Ah uit.


Is er iets aan jouw moto wat het nu niet doet..?  Of iets dat die 10Ah wel es doet doorbranden ? ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2016 22:51 #77 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Mmmhh... enige wat het niet deed was de claxon.
Zal dat morgen even kritisch gaan nalopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2016 16:03 #78 door kees
Beantwoord door kees in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Ik heb even zitten neuzen maar Inside the Fusebox wist Honda blijkbaar steeds niet zeker hoe ze het nou wilden. Door verschillende jaren heen werd met de zekering op die plek (D) iets anders gepowerd.

Onder je zadel hoort een witte sticker te zitten met daarop iets van: xl600v en daarna een letter. Die letter geeft aan welk bedradingsschema van toepassing is op jouw Alp.


In jouw geval zou het wel es om het parkeerlicht kunnen gaan (sleutel na 'contact uit' 1 tik extra tegen de klok in draaien). De toeter zit altijd op een andere zekering dan (D).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2016 17:30 #79 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Parkeer licht .. mmmhh.. daar wist ik niets van. Ga dat gelijk even controleren. Heb er een zekering in gestoken ivm het controleren vd claxon, maar niet gekeken naar een eventuele parkeerlicht.
Zojuist wel even gaan rijden... voordat hier code geel van kracht gaat hahaha... eerste beste offroad weggetje genomen, en dat was ff wennen. Gelukkig enkel grind en vrij hard zand. Ik merk dat de TA dan best zwabbert !? Misschien de banden wat te zacht !?... maar man man wat heb ik genoten zeg.... voelde als parijs dakar hahaha...
Onderweg nog even gestopt en mijn TA (weer) aan het bewonderen geweest.
Dus : parkeer stand controleren en banden spanning nalopen. Claxon werkt ook nog niet.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2016 17:32 #80 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
TA. Mooi stukje.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden