We gaan groen..

01 juni 2018 22:13 - 01 juni 2018 22:16 #1 door ChrisvdSchoot
We gaan groen.. werd gestart door ChrisvdSchoot
Ja we gaan groen, enne nee dit heeft niks te maken dat we van het gas af moeten en ons complete huis van zonnepanelen moeten voorzien. Het heeft betrekking op het gisteren aangeschafte groene klusobject. Het goede nieuws maar eerst: ik ben rijdend thuis gekomen, wel 12 km...dus het blok draait. Wel dat was het wel zo’n beetje. Wat mankeert eraan, cdi defect (denk ik) 100 meter voor mijn woning ging die over op 1 cilinder en viel de toerenteller uit, gaatje in de uitlaat, hitteschildje ontbreekt, voorrem zit vast (niet toen ik naar huis reed), oliepeil (te) laag, motor rookte de eerst 5 minuten zodanig dat de milieupolitie uitrukte...gelukkig stopte het ook weer vrij abrupt. Let wel motor heeft een paar jaar stil gestaan, verder, de koppeling plakt een beetje, volgens de vorige eigenaar is een stel schroef van 1 van de carburateurs dol. Oh de wielen zijn wel in orde op een plek van ongeveer 3 cm na op het achterwiel. Meegekregen, koppelingsset, extra tandwielen en ketting, voorwiellagers, extra windscherm en tanktas.
Wat is het plan, morgen PvA maken (plan van aanpak), even naar de Action om bakjes te kopen voor de gedemonteerde onderdelen alles stickeren en nummeren en dan aan de slag. Hier vast wat foto’s hoe hij is in ongedemonteerde staat.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2018 22:16 #2 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
En nog wat foto,s, btw km stand 93000.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 09:49 #3 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic We gaan groen..
Lijkt op een kapotte cdi en een verstopte carburateur. Zou met de carberateur begonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 21:39 #4 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Hi Guidonno, ik heb de cdi's even gewisseld en toen liep die nog steeds op 1 clinder maar dan de andere, dus ik heb zelf de indruk dat er 1 cdi defect is. Nu heb ik de luxe dat ik 2 TA heb. Morgen zet ik de cdi's van de andere TA even op het Groene Monster, als ze de motor dan wel goed loopt (dwz op 2 clinders) weet ik waar ik het moet zoeken. Wat overigens niet wil zeggen dat de carburateurs geen aandacht nodig hebben. Wordt vervolgd en bedankt voor je reactie.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 22:01 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic We gaan groen..
Ik zou voor ik die wissel deed even de laadspanning meten. Gewoon voor de zekerheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 22:22 #6 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Hoi Pim, goeie tip ga ik eerst doen, zou ook de SR kunnen zijn.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 22:45 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic We gaan groen..
Een stukkende SR kán de oorzaak van een kapotte CDI zijn en het zou lullig zijn als je je andere setje verkloot door ze uit te wisselen :)

Meten is weten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2018 23:04 #8 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Jup, zal ik morgen direct doen, ben benieuwd, laat het je wel even weten.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 12:08 #9 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Laadspanning bij stationair lopen (op 1 cilinder) en met een defecte accu, afgerond 13.40, moet goed zijn volgens de Honda voorschriften? Toch de CDI?

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 12:19 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic We gaan groen..
Met defecte accu ?????
Kan niet kloppen. Gemeten bij 5000rpm ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 12:31 #11 door Bruudmartijn
Beantwoord door Bruudmartijn in topic We gaan groen..
dat lijkt mij ook wat aan de hoge kant als de accu defect is en je draait stationair

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 13:36 #12 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
De zondag is geen handige dag om mijn motor op 5.000 toeren te zetten, zal morgenavond even kijken of dat lukt.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2018 16:40 #13 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic We gaan groen..
Hang er dan meteen een goede accu aan. Meten met een defecte heeft weinig zin.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 21:34 - 04 juni 2018 21:40 #14 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Wat vorderingen van de demontage, morgen verder met demontage tank, beugels en ander grut. Ieder schroefje en boutje wordt in een apart plastic zakje gedaan en gedocumenteerd. En ik maak van alles foto’s.
Tot nu toe geconstateerde gebreken: er ontbreken zo hier en daar schroefjes en boutjes, rechter kuipdeel is beschadigd (wel reparabel), de lak van de radiateurs laat los (prima zelf te herstellen), veel stof achter het dashboard, bij de bedrading achter zat een losse groene draad, rooster rechter kuipdeel was afgebroken (al gelijmd, moet nog met wat hars worden vast gezet.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 21:37 #15 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
En nog wat foto’s, oh de uitlaat was ook matig, dwz het achterste gedeelte is nog wel goed maar de aansluiting tussen het voorste en achterste gedeelte is slecht.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 22:20 #16 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic We gaan groen..
Gaaf project. Ben jaloers !!. Zilverkleurige bloktypes zijn de beste.
Ik volg dit topic !
(Ik zag op mp ook een gave witte ex-politie 650 staan....)

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 22:32 #17 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Ha dank je wel, het was wel even zoeken naar een juiste klusmotor. Met deze had ik mazzel vanwege de prijs en het feit dat die ‘om de hoek stond’ (afstand Utrecht-Zeist, 12 km), voor mij was ook een voorwaarde dat het blok zou draaien. De eigenaar had ook al meerdere biedingen ontvangen maar was wel zo sportief om de motor voor mij te reserveren, daarna was de deal snel rond gemaakt. Het is verder even afwachten wat ik op technisch gebied ga tegenkomen. Keep you posted.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 23:13 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic We gaan groen..
Die gave witte op mp.moet je mooi laten staan.
Is sloop motor en verbruikt 1 liter olie op 100 km.
Is van clublid geweest.
Niet kopen dus. Echt kat in de zak

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 22:29 #19 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Vandaag gedaan: tank gedemonteerd (benzine afgetapt), uitlaat gedemonteerd (voorste gedeelte), windgeleiders radiateur, voorscherm + beugel, voorste kap/koplampbehuizing, valbeugels. Wederom van alles foto,s gemaakt en alle schroefjes en boutjes in zakjes gedaan met daarop de beschrijving. Nu volgt (althans voor mij) het spannende gedeelte, verwijderen bedrading, accubak, luchtfilterhuis etc etc, koelvloeistof aftappen, radiateurs verwijderen.
Als laatste ga ik met de prolink aan de slag gezien de horrorverhalen ben ik benieuwd hoe eea in elkaar steekt, ik heb de kruipolie al rijkelijk aangebracht...afwachten
Iedere dag werk ik ongeveer 2 uur aan het project (na het werk), in het weekend uiteraard meer.
Het vervolg:
-Frame ontroesten en lakken.
-Motor in orde maken, kleppen stellen, check distributiespanner, koppeling vervangen, evt waterpomp en controle ketting oliepomp
- Schoonmaken alle losse onderdelen
- Plaat en kuipdelen, eerst scheurtjes en beschadigingen maken, daarna besluit nemen over de kleur
- Techniek overig, cdi(s) vervangen, spanningsregelaar vervangen, cdi horizontaal plaatsen
- Velgen check, rot plekje achterwiel vullen, daarna spuiten met zinkspray binnenzijde en daarna weer goud spuiten, spaken zwart lakken.
- Controle remmen voor en achter, schijf en blokken voor vervangen. remvloeistof vv, check leeftijd remleidingen
- Voorvorkolie vervangen (nog nooit gedaan dus hulp is welkom)
- Checkbalhoofdlager
- En verder....ik zie wel wat ik tegen kom

De compressor is nieuw en heeft zijn eerste klusje gedaan

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2018 03:17 #20 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic We gaan groen..
De oude compressor rechts in het 2e plaatje voldeed niet meer? ;) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden