We gaan groen..

01 juli 2018 19:37 #141 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Het achterwiel in de eerste laag goud gespoten, morgen krijgen het voor- en achterwiel de definitieve 2e laag en daarna nog een laag vernislak. Het frame wordt de klus voor de komende weken, eerst ontvetten en daarna schuren, zinkspray, primer en de definitieve kleur en vernis.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 20:34 #142 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Weinig spannende zaken vanavond, beide wielen voorzien van een 2e laag goud, morgen komt de laag vernis erop en dan maar eens kijken hoe de spaken eruit zien, ik denk dat ik ze lichtjes ga opschuren en ze ga voorzien van een strak(ker) laagje verf. Voor wat de wielen betreft ben ik niet ontevreden, nu is het afwachten hoe het zich op termijn houdt. Ik ben nog even bezig geweest met het frame maar durf niet te eel stof te maken ivm de gespoten wielen, morgen ga ik met het frame aan de slag, de boormachine met schuurtol ligt al klaar. Zag overigens op een sticker dat de motor 86DB mag produceren bij 4.000 rpm.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 19:39 #143 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Snotverkouden en keelpijn  >:( niet ideaal maar toch gewerkt en mijn collega’s aangestoken  >:D. Vandaag gedaan het voor- en achterwiel in de vernislak gespoten, gisteren nog wat aan het frame gewerkt maar ivm het risico van stof op de wielen gaat dat vanavond even niet. Morgen weer vol aan de slag met de wielen, spaken controleren en herstellen en eventueel verder met het frame. Dan een afspraak maken voor de montage van de banden, de boel weer in elkaar schroeven (tandwiel en remschijven) en dan is er weer een bladzijde klaar. Volgend project is het frame schuren, roestvrij maken, in de antiroestprimer en aflakken tegelijk met de achterbrug. Daarna is de techniek (lees: motor) aan de beurt, maar dan zijn we wel wat weken verder.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2018 22:11 #144 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Zo inmiddels ben ik redelijk uitgesnotterd dus vanavond kon ik weer aan de slag. Ik ben begonnen om het frame te lijf te gaan met de schuurtol (sorry buren...), rond 21:00 uur vonden mijn dochter en vrouw dat ik maar eens moest stoppen met &##@ herrie...Daarna al het tape van het voorwiel gepulkt, volgende keer ga ik ook maar met rietjes aan de slag. Op de foto de voorvelg, ik wil de spaken nog een keer goed lakken, ben namelijk niet tevreden. Op de foto’s is het lastig te zien maar ze zijn niet overal goed gedekt en er zit wat nevel op sommige spaken. Voor de foto heb ik het gouden dekseltje er even op gezet, en voor de kleurcontrole een paar foto’s naast de originele kleur velg, de kleur is iets lichter. Ben ik tevreden over het project velg? Ja redelijk, ik zou een volgende keer de spaken ook willen spuiten en ik had de gevulde plekken gladder moeten schuren, het is nu nog teveel zichtbaar, maar ach voor een amateur vind ik het niet slecht. In de loop van de tijd gaan we wel zien of de lak goed blijft zitte.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2018 22:12 #145 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Nog een paar foto’s

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 21:19 - 05 juli 2018 21:21 #146 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Vandaag het achterwiel tapevrij gemaakt, dwz een uur zitten pielen om al het tape eraf te halen, daarna de spaken gelakt en het frame geschuurd, een paar foto’s van het achterwiel.

Er is nu vast wel iemand die nu denkt: ‘fock ik moet mijn wielen ook maar eens opknappen...’

Vraag: met welke korrel kan ik het frame het beste schuren om het gereed te maken voor de laag primer?

Het doel van dit weekend: wielen klaar voor montage banden en het frame spuitklaar, uitdagend maar we gaan het proberen.?

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2018 14:33 #147 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic We gaan groen..
Hi Chris.

Krassen e.d. uitschuren met 240 droog en daarna het frame schuren met 320 droog.
Dan zou je een mooi resultaat moeten krijgen met primer.

Steffie

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2018 16:55 #148 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Hi Steffie, bedankt voor de informatie, ik ga dit weekend aan de slag.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2018 17:41 #149 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic We gaan groen..
Nogmaals: wat een gaaf project en respect voor hoe je dit doet. Ben benieuwd om het morgen allemaal in het echt te zien !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 21:52 #150 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Zaterdagochtend begonnen met het lakken van de spaken van het voorwiel, morgenochtend ga ik de remschijven monteren en zijn de wielen klaar, dwz de banden moeten nog worden omgelegd. In de middag een gezellig bezoek gehad van Arvid (clublid Garfield), onder het genot van koffie en taart motorverhalen gedeeld en nader kennis gemaakt, we hebben het project besproken en sleutel hints en tips uitgedeeld.
Vanmiddag nog een paar uur aan het frame gewerkt, het is meer werk dan ik had verwacht, dat komt met name door de vele hoekjes, bochtjes en gaatjes van het frame. Morgen ga ik weer verder. Ik heb wat foto’s van het frame toegevoegd.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 11:38 #151 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Zondagochtend dus ik ben maar niet begonnen om op 09:00 uur de dremel op mijn frame te zetten...het frame staat wel klaar voor het vervolg. Wat kleine klusjes gedaan, remschijven gemonteerd, tussen stukje frame geschuurd en in de doorzichtige primer gezet (2 uur drogen), ook de boutjes in de primer. Daarna rechter stepje en rempedaal gereinigd, as schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet. Nu koffie en daarna ga ik verder met het frame.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 13:36 - 08 juli 2018 17:34 #152 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Achtervelg met gemonteerde schijf. Ik heb nog een plaatje en boutjes in de zinkspray gespoten, verder bezig met het frame

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 16:57 #153 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Tijd voor ontspanning, nog wat kleine onderdeeltjes gespoten, beugeltje dat onder het zadel zit die heb ik maar zwart gespoten om oude spuitbussen leeg te maken, er is toch geen hond die dat beugeltje ooit ziet. En ook een klein beugeltje van het frame in de grondlak gespoten. Het frame is meer werk dan ik had verwacht, mijn tip voor wie dit ook wil gaan doen: laat het frame stralen aangezien je zelf nooit alle hoekjes goed glad en geschuurd krijgt. (mooie leerschool voor het volgende project).

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 17:18 #154 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic We gaan groen..
Frame laten stralen kan alsnog toch?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 17:21 #155 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic We gaan groen..

Achtervelg met schijf, plaatje en boutjes in de zinkspray gespoten


Velg lijkt me meer de definitieve lak Chris.
Wat voor lak gebruik je trouwens

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 17:33 #156 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Ha ha ja de zin is wat krom, de velgen zijn klaar en in de definitieve Action lak gespoten, ondergrond is zinkspray. Ja ik zou het frame nog kunnen laten stralen, twijfel twijfel....

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 20:13 - 08 juli 2018 20:15 #157 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic We gaan groen..
chris 

ik zou hem weg brengen je hebt al verschrikkelijk veel voor werk gedaan  het ergstre is al weg  maar stralen en coaten kost je ongeveer 150 euro .

toen ik zelf de verf haalde grond verf en  2k  verf en dan de blanke  lak was ik ook al  ruim 100 euro kwijt 
daar kun je zelf niet voor klooien !
  eeehhh ja het kan wel  >:D  moet je wel willen

zo deed ik het voor die tijd  dat gaan ik dus niet meer doen  ;)  uiteindelijk toch weg gebracht  zie de onderst fotos  bij de coater zo laten doen . strak en mooi
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 20:36 #158 door dropken
Beantwoord door dropken in topic We gaan groen..
Had zowiezo laten stralen met dat zelf proberen krijg je nooit alle roest weg en dan is er voor je lak ook geen goede hechting en is alle moeite en tijd voor niets geweest. Soms een harde leerschool.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 21:58 #159 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Tja het ziet er wel heel mooi uit. Maar goed vanavond lekker een stukje wezen touren met mijn vrouw en een pizza wezen eten in Vleuten.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2018 21:38 #160 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Zo 2 dagen rust gehad maar dat wil niet zeggen dat ik niks heb gedaan, tussendoor bezig geweest met het frame, erg veel gewerkt en in de avond voetbal gekeken met het gezin. Vanavond het ik het frame 2 x in de rust converter/primer gespoten waaruit iedereen de conclusie kan trekken dat ik toch besloten heb om het niet uit te besteden. Dus geen stralen, poedercoaten of andere professionele activiteiten. Mijn motivatie is dat ik het leuk vind om alles zelf te doen, ik dus ook gewoon eigenwijs ben, en ik een gezonde afweging heb gemaakt tussen de kosten (investering) en wat ik uiteindelijk met de motor wil bereiken. Goed nog wat foto’s, nadat ik het frame had gespoten ben ik begonnen met de linker deksel van het blok schoon te maken en te ontdoen van oude pakkingsresten, vervolgens de binnenkant gereinigd (nutteloos maar ach het ligt nu open en het staat gewoon netjes) en daarna een beginnetje gemaakt met het schuren van de buitenkant. Het spuiten van het blok zou ik het liefst met VHT lak (very high temperature) lak willen doen maar zoals al meer te lezen is geweest is daar als niet ondernemer wat lastig aan te komen, ik ga het nog wel proberen via via en anders ga ik Motip hittebestendige zilveren lak gebruiken. Morgen en van weekend ga ik het frame in de definitieve lak zetten en verder met de kappen van het blok.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden