We gaan groen..

25 juni 2018 21:32 #121 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
En nog wat klusjes gedaan, achterbrug nogmaals gespoten (primer), steun voorscherm geschuurd en in de doorzichtige antiroest + primer gespoten (had in de winkel niet gezien dat het doorzichtig was,,,). En in het kader van zinloos maar leuk, even het voorscherm gepoetst, verder de wielen geschuurd en de plek gevuld met wat hars.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 12:04 #122 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic We gaan groen..
Ben erg benieuwd hoe dat met die wielen gaat worden.. :) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 20:12 - 26 juni 2018 20:16 #123 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Benieuwd naar de wielen..ha ha ik ook. Vandaag had ik willen overwerken maar ik was mijn ww vergeten  :-\ dus kon ik niet aanloggen. Dus maar verder aan de klus en morgen vroeg(er) weg om eerder te starten met werk.
Vandaag gedaan, achterbrug wederom gespoten, steun, geleider km kabel en boutje + moertje zwart gespoten ( na deze foto zal niemand het steuntje ooit meer zien). Het voorwiel geschuurd en ontvet en de binnenzijde in de zinkspray gezet, gezien het etiket van de bus zinkspray heb ik een enorme aanslag gepleegd op het milieu, maar ik denk dat het ook eeuwig op de velg blijft zitten, mijn vrouw kwam net thuis en rook de zinkspray al bij de auto, een afstand van een meter of 100...Ik ga nu eens kijken hoe de achtervelg erbij staat.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 20:18 #124 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Achterbrug nu 2 x gespoten, etiket zinkspray,,,gelukkig ben ik geen vis

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 22:02 #125 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Het achterwiel staat ook in de zinkspray, ik begin nu te twijfelen of ik het complete wiel niet in de zinkspray zal spuiten en daarna in de definitieve kleur zal spuiten. Ik heb inmiddels wat spaken zwart gemaakt maar vind het resultaat niet fraai. Morgen maar eens nadenken wat ik ga doen. Beste optie: compleet wiel in de zinkspray inclusief spaken, daarna de buitenzijde goud 2 lagen en vernis erover, en de spaken matzwart spuiten. Dat is wel een flinke klus vwb afplak werk maar ik denk dat het eindresultaat het fraaist is. Ik heb overigens niet de illusie dat de velgrot volledig is te stoppen, er zijn zoveel randjes waar vuil tussen zit, het is haast niet schoon te krijgen, maar het zal hopelijk wel zorgen voor een vertraging.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2018 23:03 #126 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic We gaan groen..
De binnenkant van het voorwiel zag er nog top uit als ik zo de foto zo zie, dus ik denk dat die velg nog een eeuwigheid mee kan hoor  8)


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2018 08:11 #127 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic We gaan groen..
En de velgen en de spaken zwart spuiten ?. Zoals de TA650/700 modellen ook hebben. Wel gaaf.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2018 19:12 - 27 juni 2018 19:36 #128 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Ja dat kan ook, maar wat doe ik dan met die 2 spuitbussen goudverf....in mijn haar?  >:D Ik heb de gouden wielen altijd mooi gevonden, het heeft iets chiques dus ik denk dat ik bij mijn oorspronkelijke plan blijf, dus wielen goud en spaken zwart, alleen moet iets verzinnen om de spaken mooi zwart te krijgen.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2018 21:34 #129 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Vandaag gedaan: gewerkt, teveel overleggen en koffie gedronken. Thuis voetbal gekeken en gehuild (Duitsland fan...), gegeten en toen maar aan de motor gewerkt.Weet iemand hoeveel spaken erin de voorste velg zitten???? Wel, ik nu wel, ik schilder ze stuk voor stuk zwart, en dat allemaal 2 of 3 keer..het zijn dus 36 spaken, of het mooi wordt of niet, daar mag iedereen iets van vinden. Ik hoop van het weekend de velgen goud te gaan spuiten, ik ben benieuwd.
Project achterbrug, deze is klaar voor de definitieve laklaag maar die komt er pas op als het frame ook wordt gespoten, het achterspatbord heeft al een minimudflapje, maar ik ga onderzoeken of ik doorzichtig folie op de aangeven plek kan plakken, ik heb zoiets wel eens gezien op de achterschermen van een auto, baat het niet dan....

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2018 21:56 #130 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic We gaan groen..
Hahahaha mijn collega's hier ook allemaal aan het huilen. Ik wreef het er nog maar eens in dat het karma was door het onsportieve gedrag tegen Zweden.... ;D
Ik geloof dat ik hier niet meer terug mag komen..... :)) :angel:

Back on topic.... met die wielen gaat het wel goedkomen zo te zien. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 11:43 #131 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Daar gaan we weer, na een paar rustdagen wil ik vandaag de wielen spuitklaar hebben, alle spaken in de hammerite en daarna afplakken en goud erover.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 16:43 #132 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Morgen ben ik exact 1 maand bezig met het groene geval  ::) en zover gaat het allemaal redelijk. Ik hoop morgen de wielen een kleurtje te kunnen geven, momenteel ben ik gestart met de vetvrij maken van het frame, en eh nee dat is geen leuk werk (vieze bagger). Wat heb ik vandaag gedaan: spaken voor-en achterwiel zwart gemaakt, plastic kapje voorwiel gespoten, ja in het goud. Mooi of niet, ik vind het wel lollig staan, kan het tzt altijd nog origineel zwart maken, schroefjes matzwart gespoten. Radiateurdop een hip kleurtje gegeven en dus gestart met het frame, zo ziet een frame er dus uit na 24 jaar, niet goed en niet heel slecht maar er mag flink worden geschuurd en met alle aanwezig haakjes en gaatjes is dat een flinke klus.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 16:45 #133 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Nog wat foto’s van het frame, ik gebruik een tandenborstel voor de hoekjes, enne nee die gaat vanavond niet meer naast de wasbak...

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2018 17:47 #134 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic We gaan groen..
Ik vind dat je goed bezig bent.  Blijf het met plezier volgen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 12:15 #135 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Vandaag is het precies 1 maand geleden dat ik ben gestart met het groene project. Vandaag gedaan: uitgeslapen, koffie gedronken en ontbeten. Aan de motor: voorwiel gespoten, spaken afgeplakt (helaas is er toch wat nevel op de spaken terecht gekomen, les geleerd) en het wiel in grondverf gespoten, 2 uur wachten voordat de 2e laag erop kan, daarna de definitieve laag. Ik ga nu met het achterwiel aan de slag, zelfde proces maar nu zorg ik dat alle spaken zijn afgedekt, want een ezel stoot zich geen.....

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 12:59 #136 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic We gaan groen..
Gewoon rietjes gebruiken. openknippen en stukje tape onderkant

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 14:26 #137 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Het achterwiel 1 x in grondverf gezet en het voorwiel voor de 2e keer, de herstelde plekken blijven wel iets zichtbaar, maar goed beter zo dan dat het door blijft rotten. Ik ben overigens niet te vreden over de spaken, ik denk dat ik ze na het spuiten een keer opschuur en ze matzwart ga maken.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 14:27 #138 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Ja dat is een goeie tip, zal ik aan denken voor de volgende keer, nu enorm lopen klooien met tape en kranten.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 16:24 #139 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Bezig met frame, wat een vette bagger, en het voorwiel zijn eerste laagje goud gegeven, 2e laag volgt en dan blanke lak erover, helaas blijf je de vullingen wel zien (vullingen: vloeibaar metaal en hars) maar een kniesoor die erop let, mij stoort het in ieder geval niet. Als de wielen klaar zijn kunnen ze naar Rob voor de montage van de banden ( wel heeeeel voorzichtig). De banden zelf zijn nog goed genoeg voor wat kilometers.
Oh ja tussendoor was er tijd voor ontspanning in de vorm van quacemole en bier.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 16:26 #140 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic We gaan groen..
Nog wat foto’s van het frame.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden