Het grote kleine klusjes topic...

09 juni 2016 13:28 #321 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Klopt, als je één mooi negatief trekt van die kuip kun je vervolgens een of meerdere positieven trekken. En het is ook niet zo moeilijk, je moet gewoon geduld hebben ;D
Dat is wat mij er tot nu toe van weerhoud denk ik.

Frame staat met de tank in de werkplaats hoor Marien. Maar voor ik het blok overlepel wil ik de tank afmaken en daar moet ik plaatstaal voor hebben. Heb een andere remschijf op de USD zodat ik de remklauw pas kan maken, maar die moet ik nog pasmaken...

Tussendoor heeft mijn woonwerk Alp een nieuwe kettingset nodig en ga ik daar tock ook maar eens de kuip van aanpakken.
Voetsteuntjes ligt ook nog te wachten op een resumee (ik kan geen rvs strip vinden vooralsnog).

Tussendoor beetje studeren en werken ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:11 #322 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Het grote kleine klusjes topic...

Als je achter niet verlaagd hebt dan lijkt me die doorsteek van 3.5cm aan de voorkant wat teveel van het goede. Je voorvork zal veel steiler komen te staan. Hij zal beter in de bochten vallen maar ook veel nerveuzer zijn op het rechte stuk. Met name bij hogere snelheden. Een stuurdemper zou een optie kunnen zijn.

Mijn Dero is aan de achterzijde 3 cm verlaagd en was aan de voorzijde 3.5 cm verlaagd.
De combinatie Varadero versus Conti is erg goed in de bochten, zelfs hele korte bochten zijn nu een fluitje van een cent :)) maar op de snelweg bagger.
Om te kijken of het ik het gedrag op de snelweg kon verbeteren heb ik de doorsteek van de voorvork van 3.5 cm verminderd naar 2 cm.
Dit is inderdaad een verbetering, het bochtengedrag is nog steeds licht, strak en neutraal en op de snelweg is er nu goed mee te rijden.
Rijden met mijn 48 liter topkoffer is niet mogelijk, bij 100 km/u begint de hele boel eng te slingeren maar rijden met alleen de zijkoffers is geen probleem. Ik heb er 150 km/u mee gereden en dat ging prima.
De Michelins zijn op de snelweg stukken beter maar weer veel minder in de bochten.
Voorlopig vind ik het prima zo, ik ben het experimenteren ff beu, laat de boel zo lekker staan en ga binnenkort bergpassen rijden in de Pyreneeën. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:20 #323 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb wel eens busjes en auto's gezien die een automatische hoogteverstelling hebben Cas, misschien is dat wat voor op jouw Dero. Rij je binnendoor zet je de motor wat op zijn neus en ga je de snelweg op komt hij voor weer omhoog.

Accelerometer zit tegenwoordig bijna overal in, dan kun je dat mooi automatiseren op basis van hoek en versnelling etc ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 20:21 #324 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...


Zojuist het stuur van de AT 3 cm hoger gezet d.m.v. deze blokjes, niet de mooiste oplossing.... maar wat een. Verademing met mijn 1,96.

Morgen maar eens uitgebreid testen met de jaarlijkse motortoer van de zaak.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 20:52 #325 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Prima oplossing zo hoor Dennis  :) Mooie inbusbouten  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 22:00 #326 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Het grote kleine klusjes topic...
Geen problemen met kabels en leidingen?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 22:25 #327 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...

Geen problemen met kabels en leidingen?

Nee, past allemaal. Was eerst een beetje onzeker of de bekabeling naar de linkerkant van het stuur het ging halen, maar ook dat gaat goed.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 22:35 #328 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer de orginele remleiding heb.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2016 22:48 #329 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag de voorremmen van de AT eens aangepakt na 50000km met de nodige offroad waren de schijven echt wel op. Ik denk dat sommige niet originele blokken hier ook wel debet aan zijn.
Dus in Engeland maar een paar originele schijven en blokken gescoord en vandaag de boel vervangen.
Ging bijna probleemloos op een vastzittende geleidepen van de blokken na...Grrr met wat kunst en vliegwerk toch losgekregen, daarvoor moest ik echter wel de remklauw van de motor verwijderen, dus moest er ook ontlucht worden. Nu was ik toch al van plan om de remvloeistof te vervangen.
Remvloeistof heb ik vervangen door met een grote injectiespuit van 60ml via de ontluchtingsnippel de oude vloeistof en lucht er uit te trekken. Gewoon nieuwe vloeistof in het reservoir kieperen en zuigen maar tot er geen lucht meer komt en alleen heldere nieuwe vloeistof, ging prima remhendel is weer lekker hard.
Morgen maar eens voorzichtig testrijden.

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 22:33 #330 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Klem klapspiegeltje was gebroken. Maar Brom iz on a budget  :-X

Rommelbakkie omgegooid. Wel een spiegelnippel rechtse draad links, maar met linkse draad boven. Geen contramoer, en weinig draadlengte. Moer in tweeen geflext, contramoer. Plaatje op nippel gelast. Gaatje met m6-draad getapt, los klemplaatje. Klapspiegeltje ertussen  :)

Remleiding verlengd, want cdi zit nu in het kuipje en die leiding roste met inveren langs de stekker.




Brominators  :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 22:36 #331 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nog zo'n handige sodemieter. :-*


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 22:48 #332 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
En de tuin is inmiddels opgeruimd, zoals je ziet  ;D


Ik heb ook nog bolt-on kofferrekjes aan dat nieuwe bagagedragertje gemaakt. Keurig kleine zijtasjes eraan.



Heb ik een grote Africa Twin voor grote tochtjes, en een kleine Africa Twin voor de kleine tochtjes  :)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 22:58 #333 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ook leuk fietsje geworden Harm

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 23:10 #334 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zeker mooi geworden!

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 23:28 #335 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Thanks!

Ja hij is leuk geworden he! Ik begon enkel met hekkenverf dat frame te schilderen want dat zag er zó shabby uit. Daarna ben ik mezelf een beetje verloren. En toen kreeg ik er ook nog schik in dus ja als m'n fantasie dan losgaat.. Het is een combo van spuitbus en schildersverf, dus dat gaat niet heel lang mooi blijven. Nu vind ik dat een beetje zonde dus ik spins op een laag blanke lak maar dat gaat nu heel lastig worden daardoor.

Maar ik heb een bekijks met dat ding joh! Dus ja zal binnenkort dan ook wel wéér gepikt worden  ???


Als Léon terug is krijg ik nog een paar witte ori handkappen van hem. Die verzaag ik weer zoals die rooie nu, en dan is dat daarboven ook fris wit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 23:52 #336 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zéker een gaaf én fris ogend ding geworden ja  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 23:58 #337 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Het grote kleine klusjes topic...
8) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2016 21:24 - 18 juni 2016 21:37 #338 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Dominators zijn halve Alpen, ze hebben ook geen 'hugger', zo'n spatlap die de rommel van je achterdemper houdt.


Brom kwam laatst al tijdens een struintocht naar iets anders een pot ouwe hars en glasvezel tegen. Hoe dat hugger-probleem op te lossen had ik ook al een paar keer onverrichterzake naar geloerd. En ik zag laatst dat PimW zijn kuip ermee had gerepareerd. Dus ja, dat brengt Brom op ideeen ;D


Ik had nog een surplus hugger van de Kawa, maar ja dat past nooit niet. Oh wacht. Toch wèl  :)



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2016 21:26 #339 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Handige sode........  ja, ik blijf aan de gang. :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2016 09:57 #340 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zo ik heb vandeweek een hele grote knoop doorgehakt!

Ik had altijd naast de transalp nog mijn eerste motor, mijn yamaha FZR 750. Die staat al een jaar met de carburateurs ernaast in een hoekje van de garage....

Die motor gaat er nu echt de verkoop in (dat was de grote knoop) ik had het er al tijden over, nu ben ik het er zelf ook echt mee eens! Heb gewoon geen behoefte meer om erop te rijden, heb veel meer plezier op de transalp en zou er ooit wel een XR600/XR400  bij willen hebben ofzo.

Maargoed, klein klusje, hij kan pas de verkoop in als hij weer rijdt (vind ik) dus de carburateurs moeten weer terug, helaas is stilstand achteruitgang, dus de remmen klemmen een beetje, de hydraulische koppeling moest ververst worden (geen druk meer....) waarschijnlijk klein lekje...

Accu plat (uiteraard...)

Bijlage:

Bijlage:


Met auto accu eraan heb ik hem weer aan de praat, echter gaat het beestje meteen naar 12 000 toeren zonder dat ik mijn gashandel aanraak. Dus er zit iets niet helemaal lekker!!! Maargoed, dat kan nu alles zijn van een verkeerd gemonteerde gaskabel tot iets in de carburateurs... We vogelen het wel uit!!!

Het is nogal een olieboot die FZR, kan je nagaan na een jaar stilstand wat ie uitbraakt als hij meteen bruut naar de 12000 toeren wordt gejaagd... (bah stinken!!! Ik kon mijn motor niet meer zijn van de rook!)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden