Het grote kleine klusjes topic...

23 mei 2016 23:24 #261 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mooi zadel Arne! Zelf ingekort en opnieuw bekleed?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 23:49 #262 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nee, het hele spul komt van GSAPaul. Maar het was allemaal wat meer getordeerd en een stuk krommer dan ik had gedacht. Het is nog niet helemaal 100%, maar het zit er nu wel op. Nou alleen de Givi houder voor de topkoffer nog...
Zadel had hij laten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 19:07 #263 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ziet er wel mooi uit vind ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 20:14 #264 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Nee, het hele spul komt van (..). Maar het was allemaal wat meer getordeerd en een stuk krommer dan ik had gedacht.


Ik ken de achtergrond niet, maar het valt me op dat [ook via het web elders] de nieuwe norm is geworden dat je gewoon troep kunt verkopen of er glashard over word gelogen.

Die (..) mag voor kromme rekken, die nog krommer blijken dan verwacht, niet eens geld vragen. Die zijn daarmee afgeschreven en daarmee waardeloos.

Ik had voor de Brominator bijvoorbeeld, hooguit een loop/sloopprijs moeten hoeven betalen. Dan heb je het over 150 euro of zo. Zelfs dat niet eens. Ik heb gvd letterlijk bijna het hele land ervoor op een neer moeten rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2016 23:27 #265 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...
Toch even wat rechtzetten Brombeer. Ik wist al wel dat het een klus zou worden om de rekken op de Alp te zetten, maar ik vond het model leuk en er zat een ingekort en opnieuw gevuld en bekleed zadel bij. Dat was mij geld waard. Het had er in een keer op gekund, afgezien van het feit dat het ergens opgeslagen was geweest en was verbogen. Als je niet precies weet hoe iets is verbogen, is het meer werk om het weer recht te krijgen. Dat kostte moeite. Stralen, lassen en spuiten was mijn keuze. Maar goed, dat was mijn investering, gewoon omdat ik het een gaaf rek vond/vind. En GSAPaul's eerste aanbieding was, om met de TA naar hem te rijden en dat hij het rek dan op de TA zou monteren. (Met al het werk dat daar bij zou komen.) Dat had mij leuk geleken, maar ik had er geen tijd voor. 2 uur heen, 2 uur terug, plus de tijd van het werk. Achteraf gezien had ik dat misschien beter gedaan. Maar goed, dit allemaal maar om GSAPaul niet in een verkeerd daglicht te stellen. Wat dat verdient hij niet. We hebben besproken wat er aan de hand was en ik wist waar ik aan begon. (Anders dan bij jouw Bromminator volgens mij)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 09:15 #266 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Oh nou gelukkig maar  ;)

Ik kan zelf de dingen ook nuanceren natuurlijk, maar die uitkomst blijft het zelfde. Dus ja.


Het scheelt als je vaardigheid en motivatie uit één potje kunt tappen. Dus ik heb er gewoon wèl wat aan gedaan  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 10:31 #267 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Het grote kleine klusjes topic...
Het aanbod om de zaak naar behoren te monteren/richten geldt nog steeds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 12:30 #268 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...

Het aanbod om de zaak naar behoren te monteren/richten geldt nog steeds.

Dat weet ik Paul. Ik kom er misschien ook nog wel eens mee langs. Of ik pas het weer verder aan. :)


Het zit er in ieder geval op en het ziet er stoer uit. Nog niet op kunnen rijden, maar wel even buiten gezet voor de foto. (Givi plaat is zodat ik de topkoffer zowel op de Tiger als op de Alp kan gebruiken.

@Brombeer Kijk, daar spreken we dan zeker dezelfde taal. Motivatie om iets te willen laten werken is gewoon belangrijk. Soms de helft van de frustratie, meestal de helft van de lol. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 14:10 #269 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
Jaa leeeeuke brommert geworden  :)


Jij bent inderdaad ook van best ver gekomen met deze  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 16:49 #270 door Ger
Beantwoord door Ger in topic Het grote kleine klusjes topic...
Staat goed hoor.  8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 17:02 #271 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ermax ruitje gemonteerd. Moet zeggen dat deze best wel acceptabel is.
Hiervoor getest met MRA verhoogd, daar later weer een x-creen bovenop en ingekort originele ruit. Het was allemaal niet wat.
Deze is ook veel sterker dan die zwakke MRA zooi. 140 gaat goed zolang er geen auto voor me zit :/
Echter, met een auto voor je is het nog steeds ruk . Ook met 120 :(




Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 20:55 #272 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Het grote kleine klusjes topic...
Autos horen ook achter je te rijden ;)

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 00:09 #273 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...

Jaa leeeeuke brommert geworden  :)


Jij bent inderdaad ook van best ver gekomen met deze  8)

Bedankt. :) Ik heb nog best een lijstje met dingen die ik wil doen, maar het loopt nu wel lekker, dus kan ik er in ieder geval op 4 juni de bossen mee in. Ergens erna moet er wel weer wat uit elkaar, want mijn lijstje is nog langer. Maar daar zitten ook dingen bij, waar ik me in mijn eentje nog niet zo comfortabel over voel. Zo voel ik geen speling of gedoe in de lagers van de swingarm, maar als ik de verhalen lees, wil ik hem er eigenlijk wel eens uithalen om het zeker te weten. Maar dat vind ik dan weer een behoorlijke stap. Net als het achterste klepdeksel, want daar zweet hij wat. Ach, zo blijft er wat om te leren. Ik trek een motor nog niet tot het frame uitelkaar, maar ik heb in de afgelopen 4 jaar motorrijden al wel een hoop geleerd. (Grotendeels vanuit die combinatie van frustratie en enthousiasme.)

Staat goed hoor.  8) 8)

Dankje. Vond ik ook. Direct een hogere stoerheidsfactor. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 01:03 #274 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Autos horen ook achter je te rijden ;)


..en motormeisjes laat je veel te lang vóór je rijden  ;D

Ik heb nog best een lijstje met dingen die ik wil doen (..) mijn lijstje is nog langer. Zo voel ik geen speling of gedoe in de lagers van de swingarm, maar als ik de verhalen lees, wil ik hem er eigenlijk wel eens uithalen om het zeker te weten. Maar dat vind ik dan weer een behoorlijke stap. (..) Ik trek een motor nog niet tot het frame uitelkaar, maar ik heb (..) al een hoop geleerd. (Grotendeels vanuit die combinatie van frustratie en enthousiasme.)


Wij spreken niet 'elkaars' taal, jij spreekt de taal van jouw motor. Op sommige punten is ze superblij, en dat motiveert je. Op andere punten klaagt ze tegen je. Je bent gevoelig en dat frustreert je. Er zit in de basis niet zo heel veel verschil tussen een mechanische of een sociale relatie. Voor beide moet je het gevoel (leren) hebben  ;D

Die swingarm (naald)lagers zelf zijn doorgaans het probleem niet. Die zitten toevallig door hun plek goed afgeschermd van vuil en vocht d.m.v. keerringen. De as zelf is niet op op die manier beschermd en daar kan vocht wel bij komen. Meestal zit de as (eigenlijk een heule lange bout) vastgeroest in de bussen waar de naaldlagers omheen draaien. Dat is wat jij wilt weten. Zorg dat de as (en wat dat betreft iedere bout op je motor, kort of lang) schoon van roest is en gesmeerd met een dun laagje vet. Bellray heeft groen (vrij stroperig) waterproof grease. Prima voor assen of balhoofdlagers. Keenol grease van Duckham's (Waffie) is een dun, ook zoutwaterbestendig marine-vet. Fijn voor alle andere dingen dan assen want is heel soepel. Loopt in de regen ook niet snel van je ketting af.

De dag komt vanzelf dat je motor tot op het frame kaal is. Al dat sleutelwerk op zich ging het niet om. Je keek dieper. Want je spreekt de Taal  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 07:34 #275 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zo, dat is nog eens een filosofisch begin van de dag. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:35 #276 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ermax ruitje gemonteerd. Moet zeggen dat deze best wel acceptabel is.
Hiervoor getest met MRA verhoogd, daar later weer een x-creen bovenop en ingekort originele ruit. Het was allemaal niet wat.
Deze is ook veel sterker dan die zwakke MRA zooi. 140 gaat goed zolang er geen auto voor me zit :/
Echter, met een auto voor je is het nog steeds ruk . Ook met 120 :(




flinke zijkoffer heb je erop

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 12:59 #277 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Klusje van gisteravond, maar dan van de ktm exc.



Spelingen van de krukas en de uitgaande as zijn weer op orde, nu de rest nog opbouwen.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 21:15 #278 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Het blok is vrij klein eduardxrv.............

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 22:37 #279 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Van de TA 1987: Gister 1 voorvorkkeerring vervangen (linkerpoot). De nwe vorkolie spoot eruit bij hard duiken....
Tevens alle dashboardlampjes vervangen. De oude uit 1987 waren allen kapot !
Vandaag olie en oliefilter en oliedopcarterring gekocht bij Ten Kate in Nieuwleusen. Wat een fraaie AT-s staan daar !!!

Dit jaar nog in planing: nwe tandwielen en kettinh op de AT1997.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2016 11:01 #280 door arne
Beantwoord door arne in topic Het grote kleine klusjes topic...
Stepje losgemaakt, omdat ik wat opgestuurd had gekregen dat niet voor de TA was, maar wel zou moeten passen. Helaas. Dus weer terug.

Iemand ideeën voor alternatieve brede voetsteunen voor de TA ('87) die niet meteen de wereld kosten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden