Het grote kleine klusjes topic...

01 dec 2017 21:50 #761 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Het grote kleine klusjes topic...

Met een beetje mazzel zit eind van het weekend je subframe ook weer op zijn plek :)

Houd ik als het goed is nog wat buis over voor een koffer rek.


Dat gaat ineens rap! Grappig.. ene deel een halve motor mee opgebouwd en het andere houdt de koffers op één plek. Toch tof dat je dat allemaal kan man!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2017 23:30 #762 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nog niet helemaal naar mijn zin maar gaat de goede kant op.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2017 08:43 #763 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Het grote kleine klusjes topic...
:)) Dat ziet er al goed uit! Heel benieuwd naar de vervolgstappen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 23:25 - 11 dec 2017 23:31 #764 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ik heb een AT- blok op de kop getikt. Voor erg weinig  :)

Niet dat ik er nu ene neudig heb, maar ik dacht zo: die blokken worden ook steeds schaarser en die AT zit ook maar als lijm aan me vast, dus zal ooit wel aan z'n vierde blok toe zijn  ;D

Is een '93-er RD04 (24 jaar!) met -naar zeggen- 78.000 op de klok. Maar zo ziet die er niet uit. Optisch zou ik dat ding nog geen 20.000 zeer schone zon-kilometers geven, waarna steeds binnenshuis gestald onder een elektrisch dekentje.


Maar hij heeft wat onder de leden... Naar men vermoed -blok is nog niet open geweest- een uitgelopen big-end lager  ::)







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 23:36 #765 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ziet eruit alsof je hem net uit de originele verpakking gehaald hebt, op dat brandstofspoortje na dan.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 23:51 #766 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ja hij heeft flink brandstof gelekt, gezien die vergeling. :o


Ik ga hem maar es open maken en kijken wat er nou echt aan scheelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 11:19 #767 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...
RD04 is er maar tm '92. Bij een RD07 begint de motorcode ook met RD04. Waar je het aan kan zien is de lengte van de dynamo kabel, die is bij een 04 langer dan bij een 07 (omdat de SR rechts zit ipv links)
Ik vond het altijd wel stoer dat jij nog met je nieuw gekochte AT reed met 240000km op de klok, maar nu lees ik dat je al 3 blokken verder bent, dan klinkt het toch ineens anders ???

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 13:34 #768 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ach de één is zuiniger op zijn spullen dan de ander  ;)

RD04 heeft die bronzen motordeksels, bij RD07 zijn die eenkleurig meegespoten. Hij kan makkelijk pas in '93 zijn eerste toelating hebben gehad.


Ik vind vooral ook het serienummer wel opvallend!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 20:23 #769 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...
ja natuurlijk die mooie brons kleurige deksels, ik heb zilverkleurige op mijn RD04,das net ff wat minder. maar mooi blokje heb je daar. hopen dat de carterhelft niet kapot is. krukas door de lagerschaal heen het alu aangevreten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 20:39 #770 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Snap jij wat van dat serienummer, Tuur? Die 5000-nog-wat..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 21:06 #771 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vond deze site waar uitleg staat.
Kom alleen niet echt verder met de download van de PDF

itstillruns.com/read-honda-motorcycle-en...-number-6772758.html

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 21:34 #772 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...
ik kom ook niet verder dan dat het een sequential production number is, geen idee wat het betekent. mijn RD04 staat momenteel dusdanig geparkeerd dat ik niet naar het motor nummer kan kijken

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 23:54 #773 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...


Mja ik heb wat zitten grasduinen bij CMS, maar van '90 t/m 2000 beginnen al die serienummers -na RD04E- met een 2....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 05:57 #774 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...
maar omdat je je RD07 een beetje origineel wil houden ga je er natuurlijk zilverkleurige zij deksels opzetten en die bronskleurige aan mij verkopen toch :-* :-*

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 07:55 #775 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik zie vooral in Duitsland op ebay AT blokken te koop staan.
Met mijn door-en-door vastgelaste voortandwiel (speling nul), hou ik hier een schuin oog op. Ook op xlv700blokken.  Nog ca 2-3 jaar dan moet het voortandwiel vervangen worden.....

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 12:48 #776 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Het grote kleine klusjes topic...
Grrr, de rits van motorbroek is los. T runnertje hangt aan 1 kant. Iemand een goed adres rond Den Haag om nieuwe rits erin te laten naaien?  >:(

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 17:45 #777 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Wat je doet:

Het begin van de rits zit bijeen met een metaal dingetje. Knip de runnerlengte daar vanaf de overliggende rits door. Rits de rits weer aan elkaar. Met een stukkie garen de 2 ritsdelen waar geknipt is weer aan elkaar naaien. Dat vervangt dan dat metalen stoppertje waar je niks meer aan hebt.


Works every time!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 17:49 #778 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

maar omdat je je RD07 een beetje origineel wil houden ga je er natuurlijk zilverkleurige zij deksels opzetten en die bronskleurige aan mij verkopen toch :-* :-*


Voor wat ik al gezien heb, wil ik dat blok helemaal nergens in bouwen. So be careful wat you wish for Christmas, Tuur  ;)

(..) Nog ca 2-3 jaar dan moet het voortandwiel vervangen worden.....


Geldt ook voor jou, 007  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 20:09 #779 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...

Voor wat ik al gezien heb, wil ik dat blok helemaal nergens in bouwen.


Kat in de zak Brommie ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 12:11 #780 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Kat in de zak Brommie ???


Nee hoezo, ik wist het toch? Was beetje een judgement call. En ik heb er niet veel voor betaald.


Ik heb van de week eerst de cilinders eraf gehaald en op de hemden van zuigers zitten wat sleepsporen. Nooit een goed teken. De cilinders en koppen zelf zijn verder heel netjes, hoonsporen zitten er nog in.

Ik heb het blok gister gesplitst, inderdaad een uitgelopen big-end lager, vermoedelijk vanwege te weinig olie. Naargeestige aanblik. Carter vol met metaalsplinters. De glijlagers zitten normaal in de drijfstang, deze zaten vastgeperst op de kruktap. Nadat ik die daar vanaf had gepeld zaten op de tap zelf ook loopsporen.


De rest van alle andere onderdelen is in prima staat. Ik zet ze op MP. Ik verdien mijn geld wel weer dubbel terug.



Als-tie nou een Verklikkert aan boord had gehad was dit misschien niet gebeurd..   ::)


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden