Het grote kleine klusjes topic...

16 feb 2018 21:00 - 16 feb 2018 21:07 #821 door SylAlp
Beantwoord door SylAlp in topic Het grote kleine klusjes topic...
Wat een mooi schoon blok, Marien. Prachtig. Was het mijne maar zo schoon (ik heb mn stickers, die bij de ketting, per ongeluk eraf gespoten toen ik de hoge druk iets te enthousiast gebruikte, ben nu veel voorzichtiger geworden met schoonmaken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 21:36 #822 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Blok is 5 jaar geleden helemaal ontvet en opnieuw gespoten met speciale lak..
Bytheway,
De stickers kun je gewoon bestellen bij msl.
Hogedruk spuit zou ik zowiezo nooit gebruiken maar ieder zijn ding. ;)


www.cmsnl.com/honda-xl600v-transalp-1994...F__2100.html#results

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 23:34 #823 door SylAlp
Beantwoord door SylAlp in topic Het grote kleine klusjes topic...
Heb nog een foto waar de originele stickers op staan en zag ze op de site die je noemt. Ga ze morgen bestellen. Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 15:42 #824 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Deze komen binnenkort op de markt, dus ik poets ze maar vast op voor jullie  ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2018 10:29 #825 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nieuw luchtfilter, kleine moeite, groot plezier!
Ik ben filters gewend van 30 jaar oude brommers dus toen ik een jaar geleden voor het eerst het filter van de alp bekeek vond ik het allemaal reuze meevallen. Even de spinnenwebben er af blazen en gaan met die banaan.
Nu heb ik heb ik die banaan toch maar eens getrakteerd op een nieuw filter. Oude filter was echt wel vies en mistte het schuimrandje geheel (???!!)
Is dat een soort poging tot modificatie?

Pakt meteen beter op als je plots gas geeft en de hele brommer voelt wat lichter aan.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2018 15:12 #826 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Van V-Twin wat AT-spulletjes overgenomen, w.o. een lelijke tripmaster met een mooie printplaat. Mijn behuizing heb ik laatst opgeknapt, maar op mijn print zaten al een stuk of wat 'jumpers', doorverbindingen vanwege slechte printbanen. Doet 't nog wel, als reserve. Die lelijke behuizing knap ik ook op en verpats ik weer.

Mijn achtertuintje-met-schuurtje ligt zuid-west, dus in de windstilte, daar al heerlijk voorjaar!




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 17:47 #827 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ik heb mezelf een weekje vorstverlet gegeven. Er zijn werkgrenzen  :D


BS natuurlijk, want in me schuurtje is het ook mooi min 9. Maar, ik heb een projectje en dat kan dan mooi deze week. Ik heb hier een set naven staan die ik wil opknappen. Ik laat ze stralen en daarna de keuze: nat lakken of poedercoaten.

Eerste item: al die gietnaden en bramen eraf. Wat een beestenwerk zeg  ???. Er blijft altijd van dat mat zwart vuil achter die randjes steken en dan heb je es de rotmoeite genomen met je spons tussen je spakies te komen, is het nog niet netjes schoon.

Tweede item: welke kleur..? Ik vind dat zwart qua kleur altijd al een beetje armoedig, maar op zich wel handige kleur. Voor mijn gevoel wil ik de naven liever licht, zoiets als de (onbewerkte) mat grijze naven zoals op endurootjes en crossers. Ziet er gewoon fris uit. Maar, ik kan eens pekel oppikken en dat is dan de doodsteek voor dat spul. Eigenlijk wil ik dus wanna-be enduro naafjes die lekker wel beschermd zijn. Tall order!

Ik ben bij de autospuiter geweest en bij de poedercoatert. Die laatste had toch wel iets gaafs. Das een beetje vaag grijzig spul met iets giltterigs erin. Voelt ruw en ziet er mat uit als gestraald alu, maar het oppervlak is wel degelijk gesloten. Ze verzekeren me dat het goed schoon te houden is.


Ik slaap er nog es over..  ::)




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 18:42 #828 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Hmmmm, hoewel het er mooi uit ziet, zou ik tóch oppassen met die ‘ruwe’ lak  :-\. Per definitie: hoe gladder het oppervlak -> des te minder aanhechting van vuil.
Heb je je hélemaal suf staan te vijlen, frezen, schuren bij -9 om die naven glad te krijgen, ga je ze weer ruw maken  ;D

Ik heb bij 1 van de Alpen de tandwieldrager grijs laten poedercoaten (naaf nog wél zwart) en dat ziet er niet slecht uit  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 22:43 #829 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Mjaaa ik ben er ook niet helemaal zeker van.

Voelt als schuurpapier, maar in close-up echt wel dicht:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2018 11:49 #830 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Dat spul werkte toch niet echt. Zwarte kwak kettingvet erop en ik moest het er echt wel afboenen. En dan bleef er nog een lichte vlek achter. Naven zijn inmiddels naar de poedercoater, gewoon weer zwart, lekker makkelijk.

Velgjes doorgestuurd naar de anodiseerder  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2018 13:42 #831 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Goeije beslissing denk ik! En slim om het op dat proefstukje even te testen  ;D
Word het mat zwart, of glimmend zwart?
En bedoel je de oude velgen naar de anodiseerder? Die nieuwe exel’s hebben dat toch al?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2018 20:56 #832 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Goeije beslissing denk ik! En slim om het op dat proefstukje even te testen  ;D
Word het mat zwart, of glimmend zwart?
En bedoel je de oude velgen naar de anodiseerder? Die nieuwe exel’s hebben dat toch al?


Mat. Maar bij poedercoat neigt dat eerder naar zijdeglans.

Ja ik vind dat goud van nu wat iedereen zo hip vind maar niks. Ik heb een bedrijf gevonden die iedere gewenste kleur kan maken. Dus ze gaan ze weer de-anodiseren en dan Bromgoud ervan maken. En het kost verder niks!  [duhh, not  ???]

Wat wel weer lekker was, de lagers uit die naven halen. Of eigenlijk niet halen. Een naaf krijg ik nog wel de oven in en bij 120 graden vallen ze er vanzelf uit  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2018 17:00 #833 door Meloenie
Beantwoord door Meloenie in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nadat ik afgelopen week een gebroken gas kabel had heb ik de twee gaskabels vervangen. Prventief ook de koppelingskabel maar gedaan. Wel rot klus omdat tank eraf moest, maar ze zitten er weer in.
Kom ik bij de inspectiedag enigsinds goed voor de dag :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2018 21:22 #834 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Naafjes terug van de poedercoater  :)

Poedercoaten is eigenlijk een beetje te lompe aangelegenheid voor dit soort kleine dingen met allemaal pasvlakjes en draad en het levert urenlang opschoonwerk op. Maar, het loont wel heel erg in eindresultaat, vind ik.

Op alle pasvlakken een dun laagje vet, ook rond de spacer bussen in de naaf. Nieuwe lagers de vriezer in, naven de oven in. Ze vallen er daarna zó in. Ik smeer ook altijd die kiertjes overal tussen dicht met wat vet, dat, als er toch vocht binnen zou komen, het niet verder kan. Nieuwe keerringetjes erop en klaar!

Ik geloof dat mijn nieuwe nu gouden velgjes ook weer terug onderweg zijn.


Next stop: Haan Wheels (again  ;D).

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 10:09 #835 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nedjus Brommie.  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 12:39 #836 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Het grote kleine klusjes topic...
Dat gaat iets heel moois worden

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 20:43 #837 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Naast die naven had ik van V-Twin ook een paar valbeugels overgenomen. Mankeerde qua poederlak niet zoveel aan, maar er was wat aan gelast en daar zat niks.

Waterproof mat geschuurd, beetje zinkspray op die paar kale plekkies en 2-K zwart erover. Hecht als een dolle op die poedercoat! Wat fijn is van de spuiter lak laten mengen: in dit geval kun je zelf bepalen hoe zwart, en hoeveel glans. Zijdemat voor mij (foto is bedrieglijk, het is bijna mat).


Voor zover ik zwarte valbeugels mooi kan vinden, zijn ze erg knap zo.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2018 20:24 #838 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Velgjes weer thuis, nu door naar Haan!


::) ::)    ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2018 18:45 #839 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vanmiddag de Varadero na máánden stilstand  :-\ weer in elkaar geknutseld  :) Was nog een heel gedoe het ding weer gestart te krijgen, wsl de carbs hélemaal droog en dan duurt het bést effe voor er weer brandstof door is en hij weer een beetje fatsoenlijk lopen wilde  :(

Klein rondje gemaakt, tank met verse brandstof aangevuld, hij is er weer klaar voor  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2018 20:12 #840 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Gisteren mijn nieuwe valbeugels erop geknutseld, vandaag genoeg licht voor een foto.


Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.568 seconden