Het grote kleine klusjes topic...

14 jan 2018 16:49 #801 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Aha. Logisch. Thanx.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2018 21:09 #802 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik rijd met verzaagde en met glasvezel aangepaste zijkapjes rond om plaats te bieden voor de grote tank en het AT zadel. Daarvoor waren die nokjes al een keer of twee losgebroken en weer gerepareerd.

Nu is het onderste boutje losgebroken (nu als in 2,5jaar geleden  :-X ).

Blijft wel zitten maar is niet echt mooi  ???.

Heb ze laatst weer in mijn handen gehad en kon mezelf er niet toe verzetten ze weer te repareren. Is inmiddels ook weer te koud voor epoxy. Maar ik wel wél nog wat aluminium plaat liggen en daar krijg ik het warm van  ;D


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 13:31 - 20 jan 2018 13:34 #803 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb donderdag een afspraak in sprundel, om dat wat efficient te laten verlopen alvast even de valbeugels en dergelijke gedemonteerd. Ook een klusje die ik al wat lang aan het uitstellen was, de mooie rvs uitlaatbochten zaten niet lekker, de achterste bocht schuift collector vanaf de voorste bocht in, maar deze zat er niet ver genoeg in (lekkage daar dus)

De hele boel maar eens gedemonteerd flink verder in elkaar geschoven en weer gemonteerd. Dit had wel wat "motivatie" nodig (zijn daar slimme trucs voor?)

uiteindelijk is het allemaal gelukt, en de alp klinkt al stukken beter, lijkt ook iets netter te lopen al.



Het was wel effe bikkelen in de kou buiten, brrr maar fijn als het dan gelukt is. Kappen met knipperlichten wel weer even teruggeplaatst, sprundel is toch wel een uurtje rijden. Wel zo veilig

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 19:25 #804 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag remklauwen gereviseerd en meteen nieuwe remleidingen erop gezet. Mag wel na 20 jaar  ;D
Nu zijn de banjobouten M14 en kan ik ze met een sleutel niet aandraaien in de remklauw. Kan ik de oude banjo bouten gewoon gebruiken, of is dit niet aan te raden?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 19:36 #805 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Lijkt mij wel Sandor, ik heb ze iig nog nooit vervangen (leidingen wél overigens). Nieuw ringetje is wel aan te raden!
Maar waarom kun je de nieuwe bouten niet aandraaien? Mis je een passende sleutel, of klopt de maat niet?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 19:57 #806 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Het grote kleine klusjes topic...
Oja nog een klusje! Heb even een tip nodig!!!

Mijn zus haar motor had een probleempje (yamaha fazer 600) het handvat met handvat verwarming zat helemaal los. Lijm losgelaten.
Handvat ligt er al naast, dus effe ontvetten en weer vastlijmen en klusje is dan zo geklaard. Maar nu de grote vraag, welke lijm?

Origineel doe je handvat verwarming met een secondelijm. Dat heeft hier duidelijk niet gewerkt. Ik nijg naar een blijvend flexibele lijm, (gewoon een dotje kit ofzo)  Iemand een goede tip? (gashandle deel waar handvat op moet, ziet en voelt er heel erg als teflon uit, lijm hecht er duidelijk niet goed op, iets lekker kleverigs als kit lijkt me wel passen, vandaar)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 21:33 #807 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Het grote kleine klusjes topic...
Headless
De oude banjo is M12 en de nieuwe M14. M14 is te groot om met een sleutel aan te draaien, omdat de banjo "binnen" de behuizing van de remklauw valt

Xl600 PD10
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2018 21:52 #808 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ah, nu begrijp ik het ja! Nieuwe ringetje(s) overzetten op de oude bout en klaar  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 12:59 #809 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Het grote kleine klusjes topic...
Een goede 'slanke' dop 14 past net, heb er al zat geplaatst ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 15:16 #810 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Het grote kleine klusjes topic...

Oja nog een klusje! Heb even een tip nodig!!!
Mijn zus haar motor had een probleempje (yamaha fazer 600) het handvat met handvat verwarming zat helemaal los. Lijm losgelaten.
Handvat ligt er al naast, dus effe ontvetten en weer vastlijmen en klusje is dan zo geklaard. Maar nu de grote vraag, welke lijm


Goedontvetten, met schilderstape een paar slagen maken om het teflon deel zodat de ruimte minimaal wordt. Dan twee componenten lijm van Bison die warmte bestendig is of Renthall lijm dat wordt in de cross veel gebruik, is niet specifiek voor handverwarming maar werkt wel goed.

Je zou ook ff langs de dealer kunnen rijden die gebruiken een soort 'cement'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 20:34 #811 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Het grote kleine klusjes topic...
goed plan! Ben donderdag ook bij ad, die heeft vast ook wel een goed lijm idee ;)

een tweecomponenten epoxy lijkt me wat overkill, dan zit het zo goed vast dat je het nooit of te nimmer meer los krijgt (de motor gaat wel verkocht worden, maar doe dat de nieuwe eigenaar toch liever niet aan)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 21:40 #812 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Het grote kleine klusjes topic...

een tweecomponenten epoxy lijkt me wat overkill


Zeker geen overkill en ook dat is weer los te krijgen, geen probleem maar het gaat niet los bij normaal gebruik en dat is wat je wilt. De lijm die dealer gebruiken zoals dat 'cement' is overigens ook 2-componenten dus zo overdreven is dat niet.  ;)
Succes d'r met  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 23:01 #813 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ik heb zo'n verwarmd handvat nog nooit in handen gehad, maar

Dat nylon van de gashendel heeft een heel glad oppervlak. Het rubber van het originele handvat is, eenmaal smetteloos ontvet, een beetje sticky.

Er is geen lijm nodig. Wat je doet is het handvat van binnen en de gashendel ontvetten met alcohol. Als je het gaat monteren doe je rijkelijk alcohol op binnenkant handvat en hendel. Dan glijdt het handvat er zó op. Als de alcohol er tussenuit verdampt is, zit het muurvast.


Maar, dat geldt i.i.g. voor originele handvatten en onbeschadigde hendel oppervlakken.


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2018 09:36 #814 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ja klopt!

Verwarmnde handvatten hebben echter vaak een metalen binnenhuls (deze in ieder geval wel) En de diameter is in dit geval net iets aan de ruime kant.... (hij schuift gewoon vrij, met speling over het nylon)

Eigenlijk gewoon een stom ontwerp, maargoed kloddertje lijm gaat de truc wel doen 8)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2018 18:39 #815 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zo, de winter is grotendeels voorbij en ik heb zin in de lente. Vandaag nieuw voorband, oliefilter, olie. Kappen vastgetrokken (er bleek eea te missen aan boutjes), lampjes in de dash en koplamp gefikst.

Ook de voetsteunen van Pim erop.. Allee  kan ik nu niet meer op de rem trappen... Hmm. Is dat Belangrijk?  :o

Alle draaipunten weer gesmeerd.. 

Dit alles onder auspiciën van Waffie, dus 't is weer vakwerk.

Lekker!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2018 00:05 #816 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Maar je kunt de hoogte van het rempedaal afstellen op je nieuwe step, toch..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2018 08:54 #817 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Het grote kleine klusjes topic...

Maar je kunt de hoogte van het rempedaal afstellen op je nieuwe step, toch..?


Yup, gewoon even aan de achterkant loshalen, iets verzetten en weer vastzetten. En oh ja, de schakelaar van de remlicht dan ook even aanpassen op deze nieuwe stand.....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 14:13 #818 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Klein klusje is het niet echt maar wel noodzakelijk soms.
Lekkage van de klepdeksel pakking waarvan natuurlijk de achterste, waar je het slechts bij kunt het meeste lekt.
Er zit maar 1 ding op.  Vervangen dus.

Nu wordt beweerd dat dat niet lukt zonder het blok uit te bouwen, maar het kan. Hier is het bewijs.

Wat moet je ervoor doen:
Demonteer de radiateur aan beide kanten en zorg dat alles aan de voorkant van het blok vrij is tot aan de vierkante framebuis voor.
Haal de voorste bouten los van het blok maar ondersteun het blok vooraf met blokjes.
Demonteer de voorste deksel eerst geheel.

Kantel dan het blok ( dus zonder de as van de achterbrug te lossen ) naar voren tot het blok tegen het frame rust.
Nu kun je prima de achterste deksel demonteren.

Het monteren gaat in omgekeerde volgorde uiteraard.

Alle vloeistoffen uiteraard weer vervangen en alles weer eens grondig gecontroleerd.



Ziezo. Mijn Alpje van 24 jaar staat er weer fris bij. Goed voor veel mooie km's




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 17:34 #819 door Meloenie
Beantwoord door Meloenie in topic Het grote kleine klusjes topic...
24 jaar alweer..... zie je er niet aan af zeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 20:04 #820 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Het grote kleine klusjes topic...
Staat er knap bij zeg, dat zie je wel eens anders hier. top

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden