Het grote kleine klusjes topic...

07 mei 2018 21:55 #881 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Jazekers. Met thinner gaat het ook, maar langzamer.

Handschoen aan, schoon t-shirt en wrijven maar. Duurt even eer het oplost, maar gewoon stug doorgaan, je ziet het wel.

Daarna even oppoetsen met wat was. Als je het nou eens per, zeg, 2 jaar doet is het zo gebeurd. Ik moest natuurlijk weer zowat 9 jaar wachten om het weer eens te doen  ;D


Nee hoor Horse, als nieuw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2018 21:58 #882 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Thanx! Ik ga het een keer proberen  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2018 22:44 #883 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt  :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 07:14 #884 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Het grote kleine klusjes topic...
Dat is het betere knutselwerk Pim, leuke hobby!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 08:40 #885 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt  :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)


Hoi Pim, dat ziet er netjes uit.

groeten, Janno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 20:35 #886 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Het viel me op dat mijn alp achter nogal laag stond als ik er op zat. In het begin zocht ik er niet zo veel achter, maar het jeukte toch om even te gaan kijken.

Dus maar even de accu en accubak er uit getrokken. Door wat ik daar achter aan trof werden mijn vermoedens bevestigd. De stelringen op de schokbreker waren volledig omhoog getikt. Wellicht om te compenseren voor de (ontbrekende) lengte van de vorige eigenaar.

Dusss, ringen weer verder naar beneden getikt. Hij staat nu weer lekker hoog, zoals het hoort.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 22:14 #887 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Gaat-ie ook een stuk beter van rijden. Well done!


Dat grauwe AT-spatplastic wat ik in stapjes ging reinigen, Klaar!

Ben ik daar ook voorlopig 9 jaar vanaf  ;D


Lekker hoor, die zwoele, haast zomerse sleutelavondjes  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 23:12 #888 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Het grote kleine klusjes topic...
En dan geen foto van het eindresultaat? :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 00:12 - 09 mei 2018 00:14 #889 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Jewèèèèl..


De aceton lost de vuile poeierlaag op en dat neemt de doek op..


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 08:51 - 09 mei 2018 09:13 #890 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Het grote kleine klusjes topic...
'Netjes, das wel iets om te onthouden.  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 13:31 #891 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
CB50 uit 1976 van mijn zoon is uit elkaar. Moet hoognodig nieuwe lak op. (Motip-Zwart). Heeft-ie de afgelopen 2 jaar 15dkm mee gereden, verbruik ca 1:50. Roest is een belangrijk item....
On-topic: t.z.t. rijdt hij ook op een clubmotor !!.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 14:00 #892 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Het grote kleine klusjes topic...

CB50 uit 1976 van mijn zoon is uit elkaar. Moet hoognodig nieuwe lak op. (Motip-Zwart). Heeft-ie de afgelopen 2 jaar 15dkm mee gereden, verbruik ca 1:50. Roest is een belangrijk item....
On-topic: t.z.t. rijdt hij ook op een clubmotor !!.

Daar is ook een club voor: https://www.hondavereniging.nl/ .
Afgelopen jaar en ook deze zomer ga ik het verkeerregelen tijdens de jaarlijkse Honda dag . 250+ door elkaar rijdende 4 takt brommers (sommige op motorkenteken, kun je A'dam nog in.) in goede banen leiden.  :P

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 00:43 #893 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

(..) Roest is een belangrijk item.... (..)


Afhankelijk van jullie doel, maar Zink Schooperen kost, na zandstralen, als tussenbehandeling een beetje extra maar dan roest-ie nooit meer  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 17:59 - 10 mei 2018 18:01 #894 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Heb er vandaag maar een klusdag van gemaakt  :) Mijn nieuwste aanwinst had wat aandacht nodig, maar dat wist ik van tevoren!

Allereerst aan de teller begonnen, die deed het niet. Ik had van Jan al het bekende witte kunststof tandwieltje mee gekregen, hij had zelf geen tijd gehad het te monteren.
Helaas bleek het probleem niet in het tandwielje te zitten, maar is de kabel zélf gebroken, die had ik nou nét niet meer liggen  :( dus daar moet ik effe achteraan.

Door naar het 2e klusje, de koppelingskabel. Voor mijn gevoel ging deze erg zwaar, dus kabel losgemaakt en van bovenaf wat smeermiddel er in laten lopen. Nu voelt hij weer een stukje soepeler.

Verder nog een ontbrekende bout bij 1 van de voetsteunen weer gemonteerd en van mijn oude Alp de SW Motech alu carterbeschermer over gezet.

Oh ja, ik had nog een oude Garmin 60 Csx liggen (ooit met iemand geruild voor t één of ander), die heb ik er maar op geknutseld  :) Nú nog eens uitvinden hoe dat ding werkt  ;D

Niet alles kunnen doen wat ik wilde, maar toch niet ontevreden. Waar ik iig wel blij van werd is dat ik nog geen vastgerotte boutjes of moertjes ben tegengekomen! Niet gek voor een motor van 18j oud, die ook nog eens als woon/werk paard in weer en wind gebruikt is. Een teken dat er netjes voor deze motor gezorgd is  8)

Binnenkort weer verder  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 00:25 #895 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het grote kleine klusjes topic...
horsie laat je nieuwe aanwinst is even zien  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 00:54 #896 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Het grote kleine klusjes topic...

Helaas bleek het probleem niet in het tandwielje te zitten, maar is de kabel zélf gebroken, die had ik nou nét niet meer liggen  :( dus daar moet ik effe achteraan.


Rene, heb je een opnemer bij de naaf waarbij je de kabel met een schroefje moet vastzetten?
Dan heb ik een kabel voor je liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 12:42 #897 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Idd, is met een schroefje ja  :) Ik zal effe een foto maken, want ik meen dat er tóch wel wat verschillen in de bouwjaren zijn  :-\
Zou mooi zijn als je een kabel hebt voor me  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2018 12:48 #898 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Déze aansluiting is het Bram  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2018 22:21 #899 door arjenh9
Beantwoord door arjenh9 in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt  :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)


Met dat boek constructieprincipes op de achtergrond moet dat goedkomen! (beetje overkill misschien.,,)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 16:07 #900 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nah das mechanies, voor elektriek heb ik de bijbel van Horowitz en Hill  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden