Het grote kleine klusjes topic...

25 mei 2018 14:38 #921 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Het grote kleine klusjes topic...
oja dat ander heb ik zo opgelost :)

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2018 23:22 #922 door arjenh9
Beantwoord door arjenh9 in topic Het grote kleine klusjes topic...

oja dat ander heb ik zo opgelost :)


Keurig!! ;D. Na wat speuren hier op het forum heb ik een scheur in een kap gefixt door wat kantenband (in kleur) op te lossen in aceton en dat laag voor laag op te kwasten (en dan vooral aan de binnenkant)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2018 07:02 #923 door alain
Beantwoord door alain in topic Het grote kleine klusjes topic...

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=282972771439&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2018 12:40 - 27 mei 2018 12:45 #924 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mn Twin lag opnieuw uit elkaar i.v.m. vastgelopen krukaslagers (serieus, hoe?). We kunnen gaan beginnen met het opbouwen, maar deze keer frissen we de boel rondom ook even op:

De lijst met gebruikte kleuren per model, kun je vinden in de onderdelencatalogus: NH-138 (wit), R-134 (rood), NH-5 (mat zwart), en ga zo maar door. In dit geval NH-146m (Accurate Silver). Daarna begint de queeste om een verfmenger te zoeken die deze kleuren kan mengen. In mijn geval was dit Heining Hobby hal in Amsterdam.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2018 22:36 #925 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Het grote kleine klusjes topic...

Jij bent toch ook Oosterling ( Doesburg als thuishaven  ;D )
Elke eerste donderdag van de maand zitten we gezellig op het terras bij Stammtisch Oost. Daar treffen we elkaar.
Uiteraard ben je daar ook welkom.
De eerstvolgende is op donderdag 7 juni.
Cafe de Tol in Duiven
Rijksweg 19

Kom gewoon lekker aan brommen en je bent op de hoogte van alle nieuwigheden (dus ook nokjes )

i.d.d. Oosterling. Was laatst op de juiste tijd aan de rijksweg 19 bij café de Tol en sprak daar met twee clubleden en deelnemers van een toen zojuist gereden toertocht. Zij vertrokken, moe en voldaan van hun toertje, huiswaarts. Verder geen brommers of gelach, dus weer opgestapt en lekker verder gereden door het reichswald (mit pomfriet, wiener schitsel und kartoffelsalat) en een fraaie krul terug naar Doesburg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2018 23:53 #926 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het grote kleine klusjes topic...
een schroeven draaier gemaakt om de  Stationair en CO afstellen kun  je nu aan de kleuren zien hoeveel keer je moet  draaien minder vergissingen voor mij dan  :))

Hoesje ook provisorische  gemaakt  en schoongemaakt  ;D  toch maar een een betere maken .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2018 16:10 - 11 juni 2018 16:12 #927 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...
De AT van een mattie stond van de winter in Frankrijk gestald.

Daar is daar een rivier die 1.30m hoog buiten haar oevers trad met dat ding er een week of 3 in tot het water weer was gezakt. Hij heeft er sindsdien al die tijd zo gestaan, tot ik er afgelopen week de hand aan stak.

Het is niet fraai, een jonge 07A met nog geen 30k op de klok. Schroot. Het blok stond via de uitlaat tot de bougies vol met water. Er kwam eerst een liter helder water uit het carter, daarna pas de olie. Ik heb hem op z'n kop gezet om het water uit de cilinders te laten lopen ;D

Met de zitmaaier daar was het niet veel beter en die draait ook weer als een dolle. Is een hoop werk, dat wel. Dit wordt ook weer een nette AT, die misschien op termijn aan een ander blok toe kan zijn. We gaan het zien. Hij maakt even veel kans als die maaimachien..


Nu is het toch een sloper.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2018 17:30 #928 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Het grote kleine klusjes topic...
Pffff van zonde zeg, parkeer hem volgende keer in een bootje oid??

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2018 17:52 - 11 juni 2018 21:52 #929 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Geen sloper toch Bram . Harm
Zonde.
Voor de sloopprijs neem ik hem wel over ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2018 21:32 #930 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...

De AT van een mattie stond van de winter in Frankrijk gestald.

Daar is daar een rivier die 1.30m hoog buiten haar oevers trad met dat ding er een week of 3 in tot het water weer was gezakt. Hij heeft er sindsdien al die tijd zo gestaan, tot ik er afgelopen week de hand aan stak.

Het is niet fraai, een jonge 07A met nog geen 30k op de klok. Schroot. Het blok stond via de uitlaat tot de bougies vol met water. Er kwam eerst een liter helder water uit het carter, daarna pas de olie. Ik heb hem op z'n kop gezet om het water uit de cilinders te laten lopen ;D

Met de zitmaaier daar was het niet veel beter en die draait ook weer als een dolle. Is een hoop werk, dat wel. Dit wordt ook weer een nette AT, die misschien op termijn aan een ander blok toe kan zijn. We gaan het zien. Hij maakt even veel kans als die maaimachien..


Nu is het toch een sloper.


Houd ons op de hoogte Harmen. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat tegenkomen door al dat water en hoe je van deze sloper weer een pareltje gaat maken.
Succes, Janno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2018 21:39 #931 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...
USB aansluiting aangesloten, dan werkt mijn telefoon/navi tenminste weer. En elektra zo aangesloten dat deze uitschakelt als contact uitgaat, want heb geen zin in een lege batterij :'(
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 00:12 #932 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ziet er goed uit. Heb je via relais geschakeld? Zoja dan wel diode gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 00:17 #933 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Pffff van zonde zeg, parkeer hem volgende keer in een bootje oid??


Jaa dat verwachtte hij ook niet. De Saone treedt wel eens een béétje buiten haar overtjes, maar zó hoog niet meer sinds 1955..

Op een fotootje valt het wel mee, maar met het eigen oog is het ronduit hartverscheurend. Alles waar continue-stroom op stond, helemaal weggevreten. Op alle stekkers staat kopergroen. Overal roest. Afgezien van het blok, wat dacht je van de remmerij, binnenkant velgen, wiellagers, pro-link, voorvork, benzinepomp en noem maar op..! Gelukkig is de cdi waterdicht!

Hij moet helemaal uit elkaar en opnieuw opgebouwd. En dat blok? Van waar ik sta, dicht laten, goed spoelen met olie en gewoon laten draaien. Als hij op den duur teveel olie gaat verbruiken een ander er onder hangen. De schade die hij heeft (en hoeveel dat is weet niemand) heeft hij al opgelopen. Daar verander je niets aan.


Hij moet nog naar Afrika, begreep ik  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 00:29 #934 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

Ziet er goed uit. Heb je via relais geschakeld? Zoja dan wel diode gebruikt?


Ik begrijp van Janno dat hij simpelweg zijn voeding ná het contact heeft gekozen.

Een relais schakelt hoge stromen om de contacten in de gebruikte schakelaar te ontlasten. In zijn geval niet nodig, want hij gebruikt USB-contacten die niet bedacht zijn om hoge stromen door te laten.

Als je vóór je contact [met een relais] zou willen werken is een diode wel handig want alles kan kapot. Maar, eigenlijk wil je niks vóór je contact hebben, want alles kan kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 07:22 #935 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Het grote kleine klusjes topic...
Relais kun je ook schakelen met bv stadslicht. M.i. is het voordeel van gebruik van relais dat je een gescheiden, apart gezekerd circuit hebt (schakelen gebeurt elektromagnetisch via inductiespoel). De diode dient er voor om eventuele inductiespanning bij schakelen af te voeren. Echter blijven de 2 circuits gescheiden, kortsluiting in de 1 kan dan nooit tot schade in het andere leiden. + je kunt de aansluiting voorzien van dikker draad = meer vermogen. Maar we hebben het over USB dus waar heb ik het eigenlijk over ☺

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 08:57 #936 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...
Leuk die reacties  ;D

Ik heb geen diode over de spoel van het relais geplaatst (correct EvW1985), want de (af-)schakel stroom is maar minimaal met enkel (op dit moment) een USB lader. In de toekomst wil ik de mist/dagrijlampen en de handvatverwarming daar ook mee schakelen en dan moet er wel een afschakeldiode geplaatst worden.

De Crosstourer (maar ook de Transalp 700) heeft een auxillary plug waarop je dit soort zaken direct kan aansluiten, zonder een extra relais o.i.d. te hoeven plaatsen.
Echter kan ik net niet bij de plug op de Crosstourer; die zit achter de linkerzijkap, en die zijkap kan ik net niet ver genoeg eraf krijgen om daar bij te komen vanwege de linker valbeugel. En de valbeugel krijg ik er niet af  :(

Gelukkig was er een extra draad al getrokken direct vanaf de accu naar voren toe en daar heb ik een extra relais tussen geplaatst. Dat relais wordt geschakeld via contact (onder het zadel zit een diagnosticplug met geschakelde voeding en die 'misbruik' ik nu).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 09:14 #937 door kees
Beantwoord door kees in topic Het grote kleine klusjes topic...

EvW1985 heeft zondermeer een sterk punt, maar ik baseerde me op"USB".

Ik heb zelf ook 2 extra relais' in de kabelboom zitten, om dezelfde reden.


Maar Janno, ik begrijp dat jij de relais er nu al tussen hebt zodat je de geplande zwaardere verbruikers vlot kunt aansluiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 09:43 #938 door Eivogel1985
Beantwoord door Eivogel1985 in topic Het grote kleine klusjes topic...
Haha, dat maakt zo'n forum leuk, dit soort praat ☺ De inductiespanning is niet afhankelijk van je verbruiker aan de andere kant van het relais. Het wordt aan de schakelkant opgewekt, dus door de +12v diagnostic plug bij afschakelen contact. Dit kan oplopen tot piekspanningen van honderden volts, wat lelijke gevolgen kan hebben voor je boordapparatuur. Zou er dus alsnog een diode overheen plaatsen (85 en 86), of een autorelais nemen met ingebouwde diode/weerstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 09:45 #939 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...

EvW1985 heeft zondermeer een sterk punt, maar ik baseerde me op"USB".

Ik heb zelf ook 2 extra relais' in de kabelboom zitten, om dezelfde reden.

Maar Janno, ik begrijp dat jij de relais er nu al tussen hebt zodat je de geplande zwaardere verbruikers vlot kunt aansluiten?


Ja en nee: relais is geschikt om voldoende gebruikers aan/uit te kunnen schakelen, maar voornaamste doel is om alles uit te schakelen als ik het contact uit zet. Ik heb met de transalp twee keer een lege batterij gehad, nadat ik was vergeten om de handvatverwarming uit te zetten.  En er is iets als een gezegde met een ezel en stoten aan dezelfde steen ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2018 09:49 #940 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Het grote kleine klusjes topic...

Haha, dat maakt zo'n forum leuk, dit soort praat ☺ De inductiespanning is niet afhankelijk van je verbruiker aan de andere kant van het relais. Het wordt aan de schakelkant opgewekt, dus door de +12v diagnostic plug bij afschakelen contact. Dit kan oplopen tot piekspanningen van honderden volts, wat lelijke gevolgen kan hebben voor je boordapparatuur. Zou er dus alsnog een diode overheen plaatsen (85 en 86), of een autorelais nemen met ingebouwde diode/weerstand.


Klopt, mijn fout. Het is idd de inductiestroom door de spoel van het relais. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden