Rijd baar doorlopen projectje

01 nov 2017 17:33 #141 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
effe  wat nieuws  tijd voor groter onderhoud  kwam niet van het wilde rijden  ;D dus nu maar eens wat spullen aan geschaft
te beginnen met een vers olie filter en schone olie .

lucht filter is besteld die komt er aan  tijd om maar eens kleppen te stellen en de  uitlaat daar kwam weer wat roest op dus geschuurd en geschilderd.

Ook maar de zij standaard schakelaar terug geplaatst probleem inmiddels gevonden en was niet dit die kon weer op zijn plaats 
de prut weggehaald  ziet er allemaal eigelijk goed uit .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 17:40 #142 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
de bak olie was wel nodig  en uitlaat weer knap .

dat je kleppen moet stellen oke maar om nou een halve motor te slopen  mehaa  :( dus  had al gelzen dat je behoorlijk wat moest slopen .

Omdat het de eerst keer is voor mij bij dit soort motoren is ruimte belangrijk dus meer slopen . ;D
dus leeg lopen radiateurs eraf  was een slecht dus nu ook maar stralen en nieuwe verf .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 17:50 #143 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
toen de deksels eraf dat had ik gelezen  1 dus wel de andere ging dus dus niet te weinig ruimte .

de grote moeren waarmee je de kleppen zou kunnen stellen zaten schrikbaren  dat men niet even de moeite  neemt om er een nieuwe kering op te zetten is mijn een raadsel  afijn 

de grote dop idem om  de krukas te draaien daar moest zelf de brander aan te pas komen om heet te stoken die zat me en partij vast  >:(  is er ook niet mooier op geworden en beschadigt  maar wel los .

kan nu kleppen stellen .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 21:26 #144 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rijd baar doorlopen projectje
De achterste klepdeksel kan er af als je het motorblok gewoon naar voren kantelt.
Dat kan als je de voorkant gewoon los maakt en de ruimte gebruikt die er ontstaat tussen blok en frame.
Wel een beetje draaien met de deksel, maar het gaat echt,
Vergeet niet de linker bout waar de deksel mee vast zit er van tevoren in te doen voordat je het deksel er weer opzet.
Krijg je er anders niet meer in.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 22:56 - 05 nov 2017 23:27 #145 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Marien  ;D

beetje laat dat zal je wel  begrepen hebben maar toch bedankt natuurlijk voor het meedenken het motor blok laten zakken is me teveel werk . komt wel bij het andere project  heel lang daarna

heb er een blokje hout tussen gedaan zoals hr  Headless  zegt en gedaan heeft is ook gelukt  :)

kleppen zijn gesteld heb gemerkt dat als je de voeler maat ertussen laat zitten kun je de moer aandraaien en blijf dan makkelijker op zijn maat staan zonder verlopen gecontoleeerd met  015 / 020 en 020 en 025 .

intussen ook radiateurs  gestraald en gespoten  en alles gemonteerd  met nieuwe keringen waar nodig was .

accu gevuld en tevens op geladen meer uit zekerheid dan eigenlijk nodig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 23:07 #146 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
achterste bougie zijn iets zwarter dan voor  liep daarvoor niet echt lekker daar voor maar na kleppen stellen is het af wachten .

nou heb zins 2011 al een compressie set gekocht die kon ik meteen is even uit proberen
aangezien ik niet kon vinden welke bougie gat het moest steken  ;) heb ik alleen de buitenste bougie gaten genomen .

nou weet ik van mijn leer meester brom ;D  dat het met warme motor moest  maar toch koud even gedaan om dat toch het meest klaar daarvoor stond

maakte de fout bij eerst meting zonder gas gegeven
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 23:13 - 05 nov 2017 23:30 #147 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
daarna  met gas geven  alle cilinders

en daarna met gas en ook met een schuitje olie zoals beschreven  :)

daar kwamen waardes  ;D  die steeds beter werden 

lijkt mij dat het er gezond uit ziet en geen verbrande kleppen  heb . wat doet het dan met warme motor  straks zal ik nog een doen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 23:23 #148 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
toen dat klaar was proefrit gemaakt richting motor zaak  om de lucht filter op te halen die er was

daar bij omdat het bijna zijn tijd was en aan het einde van zijn werkdag als 3 ouwe lullen effe lopen kletsten over alles  en nog wat vroeg hem over het synchroniseren van de carbs  .

liep meteen mee naar de motor en liet me zien waar alle in moest en wat er gedaan moest worden
daar op ik zij ik heb geen y tutje kreeg die meteen gratis mee .

omdat die prachtig vond om die oud motoren lopend te houden  had ik vragen meteen terugkomen
zou die me helpen .

volgende dag maar een geprobeerd en walla  8)

motor klaar goedlopend maar daar na nog geen proef kunnen maken was laat klaar en ik moe .
eten en hangen voor de tv >:D

word vervolgd  groetje Frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 23:39 #149 door kees
Beantwoord door kees in topic Rijd baar doorlopen projectje

Netjes hoor!  8)


Gaat je motor ook veel lekkerder van rijden  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2017 22:52 - 08 nov 2017 22:57 #150 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
in dit geval niet brom ;)    ---  :( drama gisteren dus lekker weer denk lekker een proefrit maken maar  slecht lopen knallen dacht weer aan mijn zij standaard paar keer bewegen maar nee .

Uiteindelijk wel willen lopen maar alleen op choke  dus wat nadenken wat is er verandert  dat is dus --  kleppen -- synchroon af stellen en nieuwe lucht filter

Begin met de lucht filter zet de oude er weer even in  wand na de kleppen stellen heb ik met de motor het lucht filter op gehaald
toen liep die nog goed    synchroon  dat laat ik even voor wat het  is . 

heeft het nog zin om  om toch het nieuwe lucht filter te laten zitten  en de mengsel schroeven uit te draaien  afijn begin eerst met oude filter  word vervolgt  :-\  wat een weerstand  zou dat dan geven ??

ben dus aan het zoeken geweest en deze gevonden voor in en outs .

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13976.0

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13665.0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2017 22:27 #151 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
zo de motor rijd weer een vreemde combinatie van  carb die niet goed in het rubber zat geschoven valse lucht aanzoog en een goed filter en luchtmengsel schroef die uit gedraaid moest worden .

en nog wat zaken waar ik nog steeds niet echt me vinger op kon liggen maar het draait nu goed morgen een ritje plannen .

tevens lees voer aangeschaft wat echt nodig is .

Het zwarte geval in winter stand gezet door alle benzine eruit te halen in de blauwe gedaan  en de zwarte gevuld met 3 liter aspen benzine om de winter en nog  langer door te komen even laten draaien  om de vlotter kamers te vullen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2017 22:18 #152 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
effe verder  de motor loopt nu weer uitstekend  lekker knallen en weer vol power  . 8)

En na aan leiding met het gesprek met pimw  toen over  niet luie schakel lui kunnen rijden toen ! had ik een tijdje geleden met het zwarte geval gereden  en gek genoeg .deed die het wel kon dus rustig tokkelen in zijn 4 a 5 versnelling  en pakte  die wel goed op .

Daarom heb  nog van de oude sloop motor een tandwiel over  die er erg goed uit zag compleet nu op de blauwe gezet alleen achter , dus alleen  van 35 naar  37  tanden voor moet dus nog ---mede na  van brombeer gelezen had dat de voortand sneller slijt dan achter .
meteen een uitgelezen kans om dat volgen jaar maar eens te doen en er 1 te kopen tzt .

nu vooralnog de groetjes    :)) allemaal  ik en ben weer druk bezig met me bus motor project  dus meld me wel weer .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 20:07 - 21 feb 2018 20:09 #153 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo even update  de motor even van stalling gehaald en tot leven gewekt na een paar maanden dus even vlotterkamers  afgetapt door het schroefje los te draaien voor het eventuele  water wat er in kan zitten .

Starten ging redelijk  ;D  nou moet ik echt aan een paar andere knipperlichten  wand deze hangen op half 11  ;D maar even meteen ijzerdraadje en wat plakband erom heen voor tijdelijk werk .

Tevens ook een knappe uitlaat voor het zwarte geval te pakken weten te krijgen dochter blij  .

groet Frits
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2018 23:00 #154 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
En ook maar meteen mijn eigen uitlaat gedaan de grijze verf beviel toch niet zo dus mijn uitlaat ook maat aan gepakt  geschuurd en toen kachel verf erop kan 600 graden hebben ,

Straks als de kou weg is door even rijden dan brand het verder goed in
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2018 07:26 #155 door Frank-M
Beantwoord door Frank-M in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ziet er goed uit. Maar zien wij daar een dikke motor conversie in een T3 op de achtergrond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2018 15:18 #156 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Klopt frank  ;D

Motorblok van een Audi met automaat  ingebouwd van een A6 --2.6 --V6


Zo me uitlaat is klaar  wachten tot het wat beter weer is dan kan die eronder gezet worden .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 11:29 #157 door Frank-M
Beantwoord door Frank-M in topic Rijd baar doorlopen projectje

Klopt frank  ;D

Motorblok van een Audi met automaat  ingebouwd van een A6 --2.6 --V6


Dat kan ik wel waarderen  :D
Stuur maar eens een foto als het wat af is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 14:16 - 28 feb 2018 14:19 #158 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Hij is eigenlijk al af  ;) maar aangezien mijn kennis van draadje wat aan de krappe kant is er iemand die dat zou doen .
en die zou deze maand komen dus zou ik kunnen rijden ? maar na een naar geval in de familie kring word uitgesteld  .

3  foto's meer niet ander krijg ik ruzie  >:D  en krijg ik een mod terug naar de motor fietsen ?


groetjes Frits
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 15:11 #159 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Rijd baar doorlopen projectje
C:-) terug naar de motorfietsen  >:D

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2018 23:22 #160 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Rijd baar doorlopen projectje
ze zijn wel streng hier  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden