Rijd baar doorlopen projectje

17 apr 2018 21:15 - 17 apr 2018 21:26 #161 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Even weer aan de motor werken het mooie weer komt er aan  :)

dus aan het stukende  ruit gewerkt  daar zit een barst in  en dat is een hoge  ruit en dat vind ik wel prettig en er tevens mooier uit zien dan de kleine maar meer  turbulentie op je helm

dus de scheurtjes aan gepakt en maar eerst  10 cm naar buiten gezet  eehh gebogen met de hete lucht  föhn was 14 cm van de plank nu nog maar 5 ongeveer  dus stuk verder naar buiten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 21:20 - 17 apr 2018 21:30 #162 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Daar zit nu door de hitte een mooie  spoiler op  ;) persoonlijk vind ik het wel wat hebben  >:D

daarna de stukken onder de lint zaag weggezaagd das een lekker fijne zaag en toen langs de bandschuurmachine gehaald 
schuurpapiertje erlangs  en even passen over de kleine heen .

en er toch maar meteen opgezet morgen is even rijden  of dat een prettige verschil is of net zo klein maken als de rest word vervolgd

de rede wilde wat anders kon er toch niet veel aan per pesten dacht ik en kijken of dat kleine spoiletje en dat kleinere stukje flip over een verschil uit kunnen maken  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 16:10 #163 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic Rijd baar doorlopen projectje
Als ik dit geweten had, had ik mijn oude uitlaat bewaard  :o

Blok zit er strak uit :) zo schoon krijg ik hem niet. :-X

Maar elke zomer gaat ff de uitlaat eraf voor een nieuwe paint beurt. Ik had er 1 via ebay op de kop getikt voor € 35,--, en € 50,-- verzendkosten. dus voor € 85,-- was ik met wat verf (€ 15,00 en klein martiaal) weer ff "boven Jan" so to speak.

en af en toe ook  eens stukje bos weg mee kunnen pakken

en dat niet alleen!  ;D ;D ;D
  :D

JohnvL
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2018 23:08 #164 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
ik zet het maar even hier neer  zoals jullie weten  waarschijnlijk  staat het witte geval te koop
en wil het niet in de verkoop zetten  een dus maar hier in mijn project .

het motor blok heb ik nu gevuld met de benodigde olie en  koelvloei stof
alles aangesloten aan elektriciteit .

dashboard verlichting  die werkt  carbs  niet nodig  ;) de rubbers zijn zo hard daar gooi je iemand een gat in zijn hoofd mee ook met fohn  niet zacht te krijgen dus dan maar met remmen reiniger

motor is los gaat goed rond op de startmotor  :))  zuigers gaan lekker op en neer maaar
totaal geen vonk  op alle bougies  logiesgewijs  alles na gekeken  .

uiteraard ook mijn cdi  voor de benodigde vonken regen en dus rem en koppeling  hendel en zij standaard is  geen schakelaar  en natuurlijk spanning regelaar aan gesloten maar dood en geen vonk  is iemand die me een beetje op weg kan helpen .  ;D  waar ik verder kan zoeken om de vonk te voorschijn kan toveren

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2018 00:09 #165 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zit er een killswitch/contactslot aan en heeft dit model normaal gesproken een zijstandaard startonderbreker? Kan ik uit je post niet opmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2018 15:20 - 20 juni 2018 15:28 #166 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
pim  ;D

beetje laat  dat wel  maar dank voor het meedenken heb hem verder gesloopt en aan de kant gezet  >:D  toen een beetje druk met div in en om het huis .

Maar nu weer even meedenkers  gevraagd maar dan met het blauwe geval  ;D het volgende

ik zit met een uitdaging met de motor  start wel  en loopt  beroerd  draait stationair  maar zodra ik gas geef slaat die af  en knallen dat is zins een paar weken dat die tijdje stil heeft gestaan  hij knalt er wel lekker op los .

Eerst  de benzine kraan nagekeken op vacuüm en werking en benzine met de spuit .  En de benzine  loopt als een tieren lier  als je aan de spuit trekt

Ik had de carburateur  al eens uitmekaar gehaald  en nu maar eens voor de 2se keer  twijvelde aan mezelf of het de vorige keer wel goed had gedaan  weer eens gedaan . Nu weer eens Minuscuul bekeken Maar wederom  kan daar niks vinden alles brand schoon ook dat kleine filtertje daarin .

Dus wat ik heb ik nog meer gedaan hebt achterste bobine gewisseld  met het witte geval  geen verschil  lees verder
benzine kraan gewisseld en goed  geen verschil
cdi gewisseld met die motor van mijn dochter en ook omkeert  ook daar geen verschil
die cdi van mij lopen op de motor van mijn dochter perfect

Nu ben ik erachter na lang zoeken dat de achterste cilinder niet meekomt  hij vonk
mag aanemen dat die benzine krijgt  voorheen altijd goed gelopen .

Maar bij het lostrekken van de bougie kap  van 1 van de bougies achter
is er geen  terugval van toeren of uitvallen  die doet dus niet goed mee  maar hij vonkt wel  voor werkt goed  !!! ook daar de kap afgetrokken en meteen terug vallen

En nu ben ik het even kwijt  vonken  in mijn ogen benzine krijgen ?  maar niet meedoen
knallen in de achterst  carberateur back fire dus ?

Wie o wie  zet me even in de goede zoek functie  wil graag weer een op uit .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2018 15:21 #167 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
nog meer
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 21:29 #168 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo me topic eens uit het stof halen :) heb me uitlaat maar eens opgeknapt daar zaten wat rotte plekken en roest .
eerst een weekje in de schoonmaak azijn .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 21:32 #169 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
toen van de bocht de oude bouten nippels eraf slijpen dat uit boren ging ik niet eens proberen B)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 21:34 #170 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
dan zelf maar een pijpje maken en die erop lasen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 21:36 #171 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
lassen en spuiten teven ook een stuk op de ander uitlaat gezet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 17:42 #172 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rijd baar doorlopen projectje
[Heel netjes . En gelukkig kon je nog er aan lassen. Meestal brand je nog meer gaten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 20:58 - 22 mei 2019 21:21 #173 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Jazeker :( dat ging ook wel goed de pijp -- toen nog de uitlaat zelf maar er kwam meer oldie de uitlaat moest ook nog , dacht snel even te kunnen spuiten na het opzetten van dat mond stukje

Maar er kwam meer aan bij het schuren en kloppen kwam dit te voor schijn dus kon weer aan de slag .:( nou was het een beetje schijten af en toe veel stevig heid aan goed materiaal op sommige plekken maar is Dicht :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 21:01 #174 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Maar ook dat is weer gelukt hoor alle gaten zijn gedicht heb weer een mooi stil uitlaatje B) echt beschaaft
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2019 23:41 #175 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ook hier maar eens verder een nokje van me zij kap was kapot nou heb ik tijdje terug ooit is een kleine oude draaibank gekocht voor het kleine werk met werk en veel roest en geen motor die is nu opknapt en doet zijn werk voor aluminium en kunstof prima te doen .


Nok je maken :mrgreen: aardig gelukt schroefje door en draad getapt in het kunstof eeehh nylon en een beetje sikaflex 221 en boutje en het sluit weer aan bij de tank

Achteraf gezien kun je het ook doen met een boorkolom of boorstandaard die je dwars kan zetten en vijl of beitel voor die gene die het wil proberen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2019 23:05 #176 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo weer even verder aan de motor om te beginnen de buddy zit die zit fantastisch geen geschuif meer hoef ook niet constant te verzitten maar mag nog wat platter maar geen haast .B)

Heb de top koffer opgeknapt en het rode reflector maar eens een grote beurt gegeven die was helemaal mat .
dus geschuurd met waterproef 2000 en toen en gepolijst en gepoetst

ook een opzet ruitje gemaakt 50 cm breed bij 30 hoog paar stukjes aluminium van de buurman gehad paar gaten geboord door en door draad getapt en inbus boutje erin .

\Ook dat beviel lekker uit de wind tot 100 km nog met helm vizier open kunnen rijden maar me kuip schem die vond dat niet prettig :? die ging naar binnen staan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2019 23:16 - 17 juli 2019 23:25 #177 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dus maar wat kleiner gemaakt nu 30 cm breed bij 25 hoog en dat ging uitstekend je kunt het wel bedenken maar of het werkt ?? :mrgreen: .altijd afwachten maar

Ook 2 gleuven gemaakt van 5 cm hoog dus schuifbaar 5 cm met kleine inbus sleutel fluitje van een cent .
dus maar meteen in facet geplaatst en de hoeken rond gemaakt en gleuven onder kant waar de wind onder door kan
en tevens een ritje gemaakt van 220 km mag zeggen tot op heden geslaagd kan er net over heen kijken zit goed uit de wind .

wil nog eens de alum blokjes nog wat schuiner zetten eeehhh maken kijken of dat nog uit maakt maar dat komt na een rondje eifel in begin augustus

De Heidenau voorband maakt behoorlijk wat lawaai begin te storen komt via de kuip na binnen dat wil ik .tzt veranderen van de winter

Maar benzine\ verbruik is prettig 213km gereden 10,44 liter getankt dus 1 op 20,4 lijkt me niet verkeerd :mrgreen:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 21:35 - 25 feb 2020 21:39 #178 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo weer eens me topic bijhouden :mrgreen: had een tijdje geleden ijzer gehaald zowel voor mijn tig een kar en meteen maar een wiel balanceer geval gemaakt .

die teven dienst doet als motor blokdraaier tzt is verstelbaar naar binnen en buiten en voor andere blokken . moet alleen nog afgewerkt worden .

voor steun als het blok erin zit en toch mocht kantelen kan ik er nog extra steun punten bij zetten en verijdbaar maken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 21:52 #179 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ook maar de motor aangepakt ander voorwiel met een beter band en velg en een betere schijf en goede blokken de heidenau band die beviel niet maakt met rijden te veel lawaai kwam binnen via de voorkant kuip .

Dan ook maar meteen een ander achterwiel met een zeer goed band en beter remsegmenten kijk als het spul heb liggen van de ander 2 motoren hou je wel wat over B)

buddy zit bevalt nog uitstekend nog steeds inmiddels 3000 km afgelegd in de ijfel in 3 dagen sturen en gaf geen klap verkeerd gemiddeld 1 op 24 ,4
en de 50.000 km inmiddels gepasseerd

mag zeggen gaat lekker de camper maakt ook vorderingen daar mag die straks achterin wil nog steed de col van papilon mee rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 17:02 #180 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo ook maar is even aan de slag nu dat bijna alle motoren de deur uit zijn behalve deze ga ik maar een beetje opknappen .:)

het was al jaren een doorn in het ook de achter brug roest lelijk en natuurlijk controle dus slopen de boel . zoals ik bij ander wel eens lees hoe vast iet kan zitten was bij mij niet het geval .:mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.231 seconden