Rijd baar doorlopen projectje

22 juni 2016 17:54 #41 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Heb ook de 2x cdi  open gemaakt  om na tekijken er zaten wat verdachte plekkjes die heb mijn  schoonvader zijn innmiddels gesoldeert

nog niet geprobeert omdat de motor even op de brug staat  de fotos komen later  vanavond of zo

En ijzer besteld  om mijn midden bok te gaan maken  moeders heeft de auto dus moest even wachten  :-\
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 20:47 #42 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Nou dit zijn de verdachte plekken  er zijn er meer ! maar dit is duidelijkste  gesoldeerd maar  nu straks afwachten met rijden of  dit het was

vingers crost  :-\ 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 21:03 - 22 juni 2016 21:06 #43 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rijd baar doorlopen projectje
Door het bewegen van de steker en temperatuur verschillen laten de onderdelen los in de soldering.
Wanneer ze even opnieuw gebakken worden is het probleem in 90% van de gevallen opgelost.
Zorg wel dat je wat juiste soldeertin toevoegt en niet alleen verwarmd.

Iets anders wat me zorgen baart is de bevestiging van je remcilinder op  de bracket en op de vorkpoot.
Beetje vreemde bouten gebruikt.
Lijkt me niet echt gezond.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 16:54 #44 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dank je voor de zorgen  ;) ben met je eens is niet de mooiste oplossing  maar gelukkig mankeer er niet aan  misschien iets als er gevallen word dat het een beetje bescherm is  ;D tzt veranderen .

de hoekjes voor de zij kappen gemaakt van 1mm alum  en vast gelijmd  ook maar meteen de  koplamp kuip iets gefatsoeneerd

met mek na het schoonmaken van de siliconen kit met roterende borstel  en onvet met mek  dan uitkrabben en vullen met de mek

lost  het plastic op en als het goed is----(heb het op deze grote schaal nog niet gedaan )  word het flink zacht en word het weer een homogeen geheel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 16:57 #45 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ook maar me ruitje gedaan dat was 1 bak mist  ;D  kan weer wat doorheen kijken
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 17:00 - 23 juni 2016 17:07 #46 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Het ruitje  was wel eerst verkeerd begonnen  :(  had beter  meteen met water proef schuurpapier  korrel 1500 moeten beginnen tijd niet meer gedaan moest weer even inkomen  8)
maar al met al is het  toch er knapper uitgekomen  .

de finesse komt wel als die erop zit .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 18:04 #47 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo! Wat smeer je daarop?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 18:15 #48 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
bedoel op de kuip of op het ruit  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2016 18:57 #49 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Rijd baar doorlopen projectje

bedoel op de kuip of op het ruit  :)


Op de ruit... Ik heb ook nog een ruit liggen waar je niet meer doorheen kan kijken.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2016 11:07 - 25 juni 2016 11:21 #50 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zeegie

Nou dit gebruik ik dus niks bijzonders  advies schuren 1500 of 2000 onder een zachtjes lopende  kraan .

en dan polijsten met de hand of nog beter met een machine ter voorkomen van schouder blessures .

de mek heeft zijn werk gedaan en uitgewerkt en uit gedampt en het geheel is weer zeer stevig

buiten kan ik nog een beetje vullen en bij werken met een lak stift .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2016 11:12 #51 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Steunen voor de zij kappen zijn ook klaar die kan na aanbrengen van de rubber ook weer gemonteerd worden

En aangevangen met me midden steun  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2016 11:13 #52 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
En nog wat  8) dat gaat ook lekker .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2016 12:29 #53 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2016 22:17 #54 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dank uw  en ook jij met die mooie pedaal voet steunen  :)) ziet er goed uit .

even verder bij het terug plaatsen van de kappen kon ik er niet even lekker tussen door  komen ik denk dat bij een val de steun iets naar binnen is gegaan .

Daarom maar de pers erop gezet en beide kanten wat cm naar buiten gedrukt  kan er nu tenminste weer een hand tussen komen .

En weer even met de midden steun bezig geweest die is nu bijna klaar  nog wat na loop werk en de druk plateau wat vergroten
doen zeer aan de voeten en het kantel punt veranderen kost te veel kracht .

ik denk dat door de voorvork komt  teveel ingezakt of door de keeringen en of te weinig  demping olie  geld eigelijk ook voor de achterkant zoekplaatje word vervolgt  ;D

moet niet te hoog worden ander kan me dochter niet leren rijden op dat ding  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 23:06 - 29 juni 2016 23:16 #55 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Vandaag een bezoekje aan de motor werkplaats om nieuwe  bougies te halen en vraag aan de monteur kijk jij is na de voorvork wat jij er van vind .

Nou het lijken wel 2 fietspompen  :)) okee dat dacht ik zelf ook al  graag dan 2 keerringen en vork olie    ;)

Dus aan de slag  vanavond binnen 45 minuten voorvork eruit  maar eigenlijk ! mankeert er niet aan olie is goed kwa kleur goed  ietsjes  meer dan een liter erin lekt ook niet  :(

dan maar iets meer olie erin en ook meteen een reden om de poten eventjes  lekker op te knappen en alles te controleren  misschien dat die na nieuwe olie wel wat stugger word ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 23:07 - 29 juni 2016 23:09 #56 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
morgen maar eens  verder kijken  ;D maar ook nieuwe voorvork harmonica rubber zien te zoeken liefst in kleur .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2016 09:36 #57 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dit zijn poten vaneen dominator toch? Zitten daar zwaardere veren in om de extra alp kilos op te vangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2016 11:23 #58 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Weet ik niet pim maar naar aanleiding van brombeer in de zoek funcie  kwam ik dit tegen en heb het zelf met de rolmaat me eigen veren opgemeten kwam  ik op 57 mm veren.  zal dan wel het standaart geval zijn  :)

Het korter worden van de veren gebeurt ook als hij altijd op de bok staat, zij het wat trager dan één die altijd op de zijstandaard staat.

De veren zijn onder spanning gemonteerd en die spanning neemt af. Zeker na 10 jaar. De kilometerstand heeft in die zin er niet zoveel mee te maken. Maar goed, dit kun je alleen maar vaststellen door de veren te demonteren en ze op te meten.. (wat je kán doen, want bij een oliewissel moeten je veren er toch uit... :angel:)

Voor Alpen 600V t/m 1999:

Veerlengte (nieuw)      : 612 mm
Veerlengte (versleten)  : 605 mm
Olietype (standaard)    : 5W vorkolie
Inhoud vorkpoot          : 549 cc
Vulhoogte (olie/poot)    : 125 mm (na ontluchten en zonder veer, met de poot ingedrukt)

Bron: Haynes Service & Repair Manual

Grtz, Brmbr ;)


Je hebt een 92'er zie ik nu. Was wat in de war met de '10 jaar' dat je hem zelf hebt.

De vrije lengte van de voorvorkveer is dan 571,5mm nieuw en 565,5mm 'versleten'.

Even ter rectificatie..
               

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2016 11:36 #59 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rijd baar doorlopen projectje
Sorry mijn fout ik haal verschillende opknap projectjes op het forum door elkaar (op mijn telefoon kan ik het soms niet zo goed zien ;D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2016 16:13 #60 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
zo maar eens aanvangen met de poten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.228 seconden