Rijd baar doorlopen projectje

12 mei 2020 17:14 - 12 mei 2020 17:33 #181 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Angezien aan de achter brug geen eer te behalen was( en veel werk ) en er nog een paar had , dus de mooiste uitgezocht ontvet geschuurd en in de filler gezet

geschuurd en natuurlijk eerst weer verf gehaald en zelf maar de spuit hanteren dat wel weer even wennen na wat jaren het niet gedaan dat kwam ik wilde 2 k
lak en eigenlijk geen blanke lak erover maar dat kon niet .bleef dan mat

dan zouden 1 x verf en 1x blanke lak worden maar blanke lak had ik nog dus dan allen verf :)

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 17:19 - 12 mei 2020 17:24 #182 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
verf erop 20 min wachten en daarna de blanke lak erover nu klaar uitlaten harden en morgen maar is kijken of het zooitje na wat schoonmaken en polijst werk weer in mekaar kunnen

de triangel heb niet gedemonteerd effe geen zin misschien later bij de grotere verbouwing ?

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 17:53 #183 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
En de laatste loodjes de boel weer in mekaar klaar na wat stomme fouten in of dingen vergeten in volgorde of niet ingezet :mrgreen: hahaha nu weer goed .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 22:09 #184 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zo weer is wat aan de transalp doen de benzine kraan die lekte onder het rijden naar Amsterdam
nou daar maar eens naar kijken dat was dus spontaan gestopt :silly: niet meer lekken gouw klaar dus .:mrgreen:

Dus dan toen maar eens de rest nakijken olie peil das vreemd er moest olie bij ?
ook maar eens naar de koelvloei stof ook daar miste ik wat tankje was leeg ook bij de radiateur moest bij er bij ?

Dan alles maar vernieuwen dus zie foto's maar nu komt het bij starten om het geheel rond te pompen kwam er rook uit de uitlaat eigenlijk niet verklaar baar maar maar moet nog een stukje rijden voor een goede controle .

Maar ben bang voor een inwendig iets en denk stiekem aan een lekke koppakking nu achter zien te komen welke ? cilinder

Sta open voor suggesties voor meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 22:23 #185 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ook nog bezig geweest voor een stuur maken vind de transalp iets te laag en wil hoger . hier even een beginnetje :)

Ook een begin met de val beugels van even wat restje voortent stangen van de aan hanger uns bien zunig .om in te komen

Maar dat kost me even te veel tijd en ruimte moet verder af van de werkbank kan niet goed draaien dus meer na het midden
laat het even voor wat het is begin wel eerst met de midden bok van het bruine geval die er geen 1 hebt .

Heb daar wel alvast 6 meter staal voor gekocht om met alles te beginnen nu eerst de ander motor afmaken heb nog even voor het seizoen weer begint :cheer: en dan doorschuiven tzt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2020 23:09 - 30 dec 2020 23:14 #186 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
zo ben ook weer even bezig geweest olie ververst dat was even nodig na de benzine repartie .
ook maar meteen de uitlaat kap opgeknapt

en kwam dit tegen op het motor blok wat nr weet iemand wat dat kan beteken ?:) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2020 08:25 #187 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rijd baar doorlopen projectje
Die nummers is maar ff gissen.
Vermoed dat het blok uit een andere motor komt, en/of al eens open geweest is...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2021 13:29 #188 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Rijd baar doorlopen projectje

honda2x schreef : En de laatste loodjes de boel weer in mekaar klaar na wat stomme fouten in of dingen vergeten in volgorde of niet ingezet :mrgreen: hahaha nu weer goed .


Ik wil mijn rem en schakel pedalen middenbok ook weer mooi zwart maken, wat voor soort primer en aflak heb ik daar voor nodig? Eventueel spuitbussen, want een compressor om een en ander te spuiten heb ik niet.
Een leuk uitgebreid topic, mooi om ook zelf wat uit te proberen. Ik blijf dit zeker volgen:)
Groeten Hessel

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2021 16:01 - 01 jan 2021 17:47 #189 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
robgoesdakar

Eigenlijk zeg je wat ik ook al dacht :) en hoopte even wat meer aan informatie maar zal daar nooit achter komen dank voor het meedenken .


Drenth1964

Voor het snelle werk pak ik ook de spuit bus 1k en dat laat vocht en door maar blijft redelijk zitten voor een jaartje ofzo en wat langer voor het betere werk en langer wat professioneler 2 k is er ook in spuit bus maar moet je meteen opmaken dus goed plannen wat je allemaal wilt doen met 1bus
Daar had de voor vork poten mee gedaan om daar nou de hele verf spuit en rest voor allemaal te schoonmaken was me te veel werk .

Als onderlaag heb ik deze altijd in voorraad koop er 2 primer en grondverf in 1 dan altijd wat in huis en zet wat dikker op schuur je niet meteen doorheen .
al houd ik ook van de action verf dus de grond verf en kleurverf daarover heen weer de blanke lak

De zwarte matte verf was een foute kleur van onze hout kachel die bleef toen achter toen de goede kleur weer in huis kwam en komt nu goed van pas :mrgreen:

Straks heel veel later heb ik besloten gaat deze volledig uit mekaar om het frame aan te pakken en de rest .
maar jojo nog iets te veel dus ik gaat nog alle kanten op ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden