Rijd baar doorlopen projectje

09 juni 2016 19:42 #21 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Toptip Oltimer  dank  ;D 

heb even gegoogeld op choke plunjers  onder afbeeldingen  nu weet ik waar ze zitten  nou  :( duidelijk een gevalletje achter staling onderhoud .

ik denk dat de foto's voor zich spreken vuil 1 kabel  niet in spoor .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 19:48 #22 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
dus alles schoon maken door blazen inspuiten div spuiten erop losgelaten  .

1 veer was door de roest dusdanig aangetast  die had  te weinig veerkracht  dus even in mijn veren doos gekeken
en zelf een veertje gemaakt cq aangepast 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:02 - 09 juni 2016 20:08 #23 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Na dat alles weer goed was en gemonteerd  even een proef rit gemaakt  ;D 8) :)) top kon meteen me
stationaire afstellen tot een aanvaard baar niveau .

Nogmaals  dank  oldtimer

Maar nu het volgen de probleem dien zich aan na dat ik  proefrit van weer _+ 40 km maakte  even lekker door een terreintje
gerost  ;) en een reserve sleutel heb laten maken .

begon die weer oops weer op  1 pit te lopen ook ondanks de benzine kraan weer div. keren gedraaid had bleef het probleem aanwezig

thuis komen met lopende motor 1 bougie kabel eraf getrokken waar je makkelijk bij kan  achterste cilinder
zakte die meteen in toeren toen de voorste cilinder  daar gebeurde niks  daar !!!!  zit dus iets wat niet goed is .

nu verdenk ik de  CDI graag weer iemand die meedenkt zou ik in de goede richting kunnen zitten
heb al fotos gevonden met  soldeer nippels opnieuw solderen  of zijn er nog andere dingen waar ik aan zou kunnen denken  bedankt alvast  :))

het ene is nog niet opgelost of het ander dien zich aan moet ik toch nog nadenken op mijn oude dag  >:( ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:05 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rijd baar doorlopen projectje
Zou ook zomaar een bobine kunnen zijn hoor.
Wissel de cdi eens om en kijk of het probleem zich dan bij de andere cilinder voordoet.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:06 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rijd baar doorlopen projectje
CDI is een veel voorkomend euvel inderdaad. Bij de Transalp word van één van de CDI kastjes de informatie afgesnoept voor de toerenteller. Door de CDI's even om te wisselen kun je door naar de toerenteller te kijken zien of er eentje stuk is.

Doordat de CDI's tot ~1994 verticaal onder het zadel gemonteerd werden drukte het zadel nog wel eens de stekkerverbinding stuk. Het beste scoor je een ophangrubber van een later bouwjaar zodat je de CDI's liggen kunt monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:12 #26 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dank heren ga meteen even kijken het gebeurd dus als die dus goed op temperatuur is  ga even kijken of die nu weer start en goed loopt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 20:59 #27 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
ben terug  ;D

test 1  motor starten liep weer gewoon  mooi rond op cilinders bij de voorste cilinder de bougie dop eraf hoorde hem lichtjes tikken  das goed  dus cdi is afgekoeld

zoals ik heb bekeken zo goed als het kan zien de buddy zit leunt niet op de cdi  zit beneden in het rubber al dan niet dat het vroeger is gebeurd . goed puntje om rekening te houden  ;)

test 2  stekker van de achter staand  rechter cdi  eraf gehaald motor starten bougie dop eraf bij lopende motor
geen tikken van bougie  dat zou dus de boos doener kunnen zijn weet iets meer

zoektochtwordvoorgezet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 21:11 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rijd baar doorlopen projectje
Je CDI's staan nog omhoog, later liggen ze overdwars tussen je framebuizen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 22:47 #29 door arne
Beantwoord door arne in topic Rijd baar doorlopen projectje
Een origineel houdertje van Honda voor het neerleggen van je CDI's is nog geen twee tientjes. Betere investering dan nieuwe CDI's. Dat zadel blijft niet zo netjes op die afstand van de CDI's hangen als je een flinke hobbel pakt bijvoorbeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 23:47 - 15 juni 2016 00:42 #30 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Arne dank voor de tip heb inmiddels iets anders gemaakt als afstandhouder  zodat ik de originele kan gebruiken .  ook meteen maar in de verf  en  ;)kussentjes erop 

dik 4 mm staal  die de buddy zit ondersteunt  met gaten om eventuweel nog aan de buddy vast te zetten
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 00:02 - 15 juni 2016 09:50 #31 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Nu ook een update  na een rondje met een vriend  begond weer de ellende na een rare combinatie  van carbs leeg rijden en weer starten
en te weinig benzine over gaan op reserve  en daarna tanken wilde bij het benzine pomp niet starten compleet dood .

Ook niks meer op het dashboard  dan proberen aan te rennen  :))  vergeet het maar zelf in ze 3 niet  + en  geen conditie  ;D

Dan proberen met  met de motor van die vriend vasthouden en snelheid maken tot 60  km  verget it  dus bij de dichtbij  gekomen boerderij
maar eens vragen of die daar een nachtje mocht overnachten dan zou ik hem de volgende dag komen ophalen met auto en aanhanger dat mocht .

Maar met de vraag op die toevallig een acculader had jaaaa zo een zware  nou  proberen maar kwam rond een paar verschrikkelijke knallen zijn we maar gestopt en de motor achtergelaten en de volgend morgen opgehaald  .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 00:09 #32 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
toen die binnen stond toch maar eens proberen  in 1 keer lopen he , nou schiet mij maar lek  :-\  ik weet het niet meer

later div nog een nageken en  kwam ik dit tegen ja nou snap ik het  2 stekkers van de spanningsmeter volledig  doorgerot na even aan raken
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 00:29 - 15 juni 2016 09:44 #33 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Na het lezen op forum  over een  doormeten van acculader  en spannings meter heb ik het  met de meter  maar is  zelf eens geprobeerd
nou hoop dat ik goed doe van stroom en iets doormeten daar heb ik totaal geen kaas gegeten  :-[

dus  de + op + van de accu gezet  en de -op de Min van de accu  daar gaf die  12.1  aan  bij het starten en stationer lopen  14. nog wat aan heb toen koplamp knipper licht en rem licht en groot licht aan gezet  gaf die 15 ...... volt aan

Heb ik het zo goed gedaan als leek  ???  ook bij het gas geven  tot 4000 toeren gebeurd er niks er komt niets meer  bij .

Nou is mijn vraag als de spanningsmeter  door de slechte stekkers  niet kan werken  en dynamo het toch doorlaad waar gaan dan de stroom na toe ? misschien een domme vraag maar toch ook nieuwsgierig  nou begrijp ik waarom mijn accu leeg was  en daarom    12 uur aan de acculader gehangen .

En heeft gebeuren ook  nog invloed op de  cdi  ?? in de hoop dat de cdi niet stuk is mannen bedank alvast voor het medenken  als stroom digibeet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 19:43 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rijd baar doorlopen projectje
Helemaal niks mis mee, alleen staat de onderste meter op 14 volt toch !!!
Zolang de boel niet boven de 15 volt komt is er niks aan de hand.

Antwoord op jou vraag:
Wanneer er geen belasting is, zal de dynamo niet leveren. Simpel toch

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 19:57 #35 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
Dank je wel oldtimer dan ben ik gerustgesteld  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 23:26 #36 door kees
Beantwoord door kees in topic Rijd baar doorlopen projectje
Ik zie die onderste meter toch echt op 13,5V staan. En dat is veel te weinig.

Die 12,1V van je accu is ook niet goed. Je zult de accu eerst moeten opladen en daarna de laadspanning opnieuw meten.


Of ik interpreteer jouw pics niet goed  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2016 01:22 #37 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Rijd baar doorlopen projectje
Bij de middelste foto lijkt je meter op ampère testaan...

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 17:40 - 22 juni 2016 18:06 #38 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
brombeer

de accu isvolledig  opgeladen  ;D 

transalpghost

dat lijkt maar zo ---had de knop al  juist goed gezet die stond iets uit het midden .

even weer lekker bezig geweest  die moest nog afgemaakt worden en ook maar

meteen  div gestraald en in de poedercoat gezet  die waren spullen die er toch af waren wanwege de uitlaat toen

de roestige delen lagen een weekje in de schoon maak azijn .  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 17:45 #39 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
hitte schildje daar zat een klein scheurtje in die is dus gelast geslepen en gestraald en toen in de poedercoat

de rest aan asjes en ringen gestraald en toen maar meteen verzinkt hopelijk roest dat ook niet meer  ;D

daarna even met de blauwe borstel nabortelen en dan polijsten  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 17:48 - 22 juni 2016 18:00 #40 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rijd baar doorlopen projectje
alles netjes gemonteerd  en ook maar meteen dat kleine beugeltje bij de rem dat was 1 bonk roest die kon nog meteen even bij  8)

Nu nog wel de rest dat ziet er niet zo netjes uit  maar dat ja !!  komt wel als ik de veerpoten moet gaan doen en tevens olie  en keeringen
zal vernieuwen de voor wiel lager wand daar zit me een speling  :-[ daar zeg je uw tegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden