- Berichten: 4276
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Echt goed meten zoals het boek aangeeft met, uit mn hoofd, 4500 rpm. 14.3v is ansich prima maar ik vind het stiekem ook hoog vanwege het licht aan en slechts stationair.Ja die laadspanning lijkt wel oké. Controleer ook altijd de laadspanning bij een hoger toerental: de dynamo levert dan een steeds hogere spanning en dan kun je zien of de regelaar dat ook goed...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Klopt, Timy, die reactie had ik ook bijna gegeven.
Maar, we weten niet om welk type motor het gaat.
Bij een 750 AT is die 14,3 met dimlicht aan, wat weinig. Maar, hij heeft stationair gemeten en één H4 halogeen koplamp trekt al 4A. Bij een 750 AT is dat dus al 8A die de spanning drukt.
Bij een 600 Alp is 14,3 met dimlicht 4A/statio i.d.d. alweer veel.
Dorus?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Van stuk roestvaste schroefas, rijp voor de oud ijzer bak naar............
Nu nog een tapje m10x1,25 zoeken en een nieuwe standaard maken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mooi!
Waarschijnlijk overbodige info maar:
Als je een zijstandaard maakt ga je geheid roest zien aan de onderzijde en dat vind ik niet mooi dus mocht je voor staal kiezen, neem een rvs voetje.
Wat ik ook heb gedaan is een paar lasnaden in een ruitpatroontje over de onderkant gelegd zodat die voet wat meer 'bite' heeft.
Dat slijt vanzelf in en dan heeft je standaard mooi vol contact met de straat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb een RD07A. Het gekke is als ik een hoger toerental (4500RPM) meet dat de laadspanning iets terug loopt naar 13,7V.
Accu is na nacht stil staan in de kou 12,5V.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat ziet er verrekte goed uit?!Kwam een boutje te kort, winkels waren al dicht. Dan maar zelf maken.
Kwaliteits klasse 10.9 schat ik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is echt te weinig. Moet zijn tussen 14-15V, maar door de bank genomen in de bovenste helft daarvan: 14.6-14.8.
Probeer anders een leen-regelaar te wisselen en vergelijk.
Dat is redelijk tot goed te noemen. Niet uitstekend. Maar, die rustspanning neemt steeds een tiende af in de loop van het accu-leven. In de zomer zal een 12.4-accu het prima doen, maar de winter daarop laat hij je misschien wel staan. Die rustspanning kun je als indicatief beschouwen voor de verdere levensverwachting.
Maar, jouw laadspanning is wel een dingetje. Je bent nog niet klaar.
Brom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nu vraag ik mij wel een beetje af waarom z'n lage laadspanning slecht is.. Is het slecht voor je accu? Want als ik met mijn dimlicht aan rond de 4500 RPM meer dan 13V overhoud dan laad mijn accu gewoon nog op toch?
Maar heeft hier iemand ervaring met de spanningsregelaars die ze op Ali aanbieden
Gwn ali doen
of moet ik nu weer iets van 150 euro uitgeven voor een originele met het risico dat die na 2 jaar er weer zo bij staat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.