×
De Transalpclub op de Motorbeurs van 20 t/m 23 februari 2020. (21 feb 2020)

De Transalpclub staat dit jaar weer op de Motorbeurs voor iedereen die geïnteresseerd is in onze clubactiviteiten, toertochten en clubmotoren.

Kom langs voor een kop koffie, een goed gesprek of puf even uit op een van onze bankjes. Dit jaar staat er weer een motor van een een lid op de beurs en misschien staat er wel een tweede bij. Kom snel de Alp van TransalpGhost bekijken!

We hebben een nieuwe beursgadget voor leden en een geweldige actie voor nieuwe leden! Klik snel verder!

Het grote kleine klusjes topic...

24 dec 2019 10:53 - 27 dec 2019 23:21 #1301 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het grote kleine klusjes topic...
kijk ander even hier altijd handig voor naslag werk als de tips even wat langer kunnen duren dan je wilt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2020 17:44 #1302 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag samen met Frank gezellig bij Waffie geweest.

Ad heeft mijn Prolink mechanisme weer gefixed, waarvoor hartelijk dank !!



De bout van de schokbreker zat muurvast. Deze heeft Ad er met een klein beetje hulp van mij uitgehaald waarna het lager er in volledig verroeste delen uit kwam vallen.

Ad had gelukkig nog nieuwe vervangende onderdelen dus inmiddels is het Prolink deel weer helemaal in orde. Ook heb ik een vervangend oor voor aan de schokbreker mee dus ik kan de boel weer gaan opbouwen !


Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda NX250 Dominator (MD21), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS (SC26).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2020 21:24 #1303 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Doe je er af en toe een lik vet in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2020 21:28 #1304 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vanaf nu wel ja !
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het tot nu toe misschien niet gedaan was :-)

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda NX250 Dominator (MD21), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS (SC26).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2020 21:34 #1305 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Hier ook roodbruin vermoeden van niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 14:02 #1306 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Beste techneuten,

Ik heb een AT RD07-XRV750 uit 1996 met motorbloknummer RD04E-2601814 (bloknummer niet door mij te vinden op xrv.org….) met grote schade aan de uitgaande as zoals ik eerder beschreef.
(Cms.nl 1996 northern europe Germany: Fly wheel comp productnumber 31110MAY621 en de Stator comp. productnumber 31120MY1004 en de CDI productnumber 30410MAY621))

In de motorfiets uit 1996 wil ik het motorblok inbouwen van een RD04-XRV750 uit 1992 met motorbloknummer RD04E-3201080. (op xrv.org staat Germany: Engine Nos: RD04E-3200001 to 3201605 for 1992).
(Cms.nl 1992 Netherlands: Fly wheel comp product number 31110MV1004 en de Stator comp. productnumber 31120MV1004 en de CDI productnumber 30410MV1003.

Je ziet dat de productnumbers anders zijn.

Ik las in een oud topic dat ‘brom’ een blok had overgezet, maar dat een blok van een RD04 aangepast moest worden v.w.b. de pick-ups (aan de koppeling-kant) en ook het vliegwiel. Met betrekking tot het vliegwiel ben ik wat verbaasd. Maar als ik kijk op de site van CMS dan zie ik inderdaad verschillende productnumbers....

Maar, enkele jaren geleden heb ik een zilverkleurig TA600 blok (met oorspronkelijk 1 CDI) in een TA600 (verrot zwartkleurig blok) uit 1986 (met 2 CDI's) gezet en toen heb ik alleen de pick-ups verwisseld en verder niets en starten lopen ! Dat hoop ik dus weer te doen.

Heeft hier iemand een tip? (Ja, even uitproberen dat begrijp ik, maar ik heb straks nog de twee blokken naast elkaar in de auto liggen....). Ik bouw liever het vliegwiel niet om als niet nodig lijkt. De stekkers die uit het blok komen vanuit de kant van het vliegwiel zijn i.i.g. identiek.

Ik denk dat het overzetten van de pick-ups voldoende is, mede op grond van mijn 'Transalp motorblok-ombouw' ervaring. Maar in het ergste geval start-ie niet of, veel erger, blaas ik de cdi op?

Wat is jullie advies ?

Alvast bedankt.

mvg
Steven

AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2020 15:49 #1307 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Het grote kleine klusjes topic...

James Bond schreef : Beste techneuten,
........ De stekkers die uit het blok komen vanuit de kant van het vliegwiel zijn i.i.g. identiek. ............


Even 'hardop' denkend:

Als de stekkers hetzelfde zijn, dan hoeven we, volgens mij, verder toch niets om te zetten ?
De pick-up geeft het signaal naar de CDI voor de ontsteking. Dat signaal wordt gegenereerd op basis van de positie van de krukas. Maar dat geheel hoort dus allemaal bij het blok waar het in zit.

Waar Brom het dan volgens mij over had, was het blok van een RD04 in een RD07 lepelen. En dat is dan wel heel anders... (NOTE: RD04 als complete motor, niet als blok#)
De RD04 heeft maar 1 pickup en dus een enkele (twee draads) stekker, en daarmee dus een andere aansturing.
De RD07 heeft 2 pickups, en dus een vier aderige stekker. Dus als jij een 4-aderige stekker hebt, dan hoeft er volgens mij niets omgezet te worden.
Als je daartussen dus iets wisselt, zul je of de pickups mee moeten wisselen, of ook de hele cdi aansturing e.d.

(Product nummers van Honda willen sowieso nog wel eens afwijken, voor gelijke onderdelen... maar wel een andere prijs :D )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2020 17:13 #1308 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Zo, 120pk extra ingeladen.....

AT 1996 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2020 18:48 #1309 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Wat ben je van plan joh
Wordt het een VFour 😂😂

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985


En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2020 22:50 - 24 jan 2020 22:51 #1310 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik was vanmorgen naar Rob. Kleppen laten stellen en onderdelen kopen. Nu kan ik de Japanse legpuzzel in de garage langzaam proberen op te lossen. Ik zal in het wph kijken hoe het blok erin te krijgen zonder dat het shocking klem komt te zitten. Misschien een soort takel maken in de garage.

En een Transalpclubkentekenplaat-dinges gekocht!

AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2020 09:58 - 25 jan 2020 09:58 #1311 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik denk dat je door de manier waarop het blok in het frame zit weinig hebt aan een takel. An sich is het blok er in tillen niet zo moeilijk. Even die stang aan de onderkant van je frame er af halen, en vervolgens (het liefst met 2 man) het blok er in draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2020 18:35 #1312 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Yes, het goed blok hangt erin!! De grote ' achtervorkasbout' zit op de goede plek. Nu kan ik het verder in mijn eentje afbouwen.

De truc bij het erin zetten is om het blok zover als mogelijk omhoog te tillen zodat de achterkant in de goede positie komt en die grote bout door het blok te duwen. Met 3 man gedaan.

AT 1996 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden