Het grote kleine klusjes topic...

13 mrt 2020 17:37 #1341 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Oh verrek, nou zie ik het !
Ik heb zelf ook Mitas E07 erop liggen maar ik herkende ze echt niet.

Op jouw foto leek het net of de noppen de verdiepte stukken waren, dus een precies omgekeerd reliëf zeg maar.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2020 00:14 - 15 mrt 2020 00:15 #1342 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mijn kleine klusje is afgerond: na blokwissel zaterdag een 100km testrit gereden, en dat is goed verlopen.
Het blok is stationair stiller dan de vorige: geen gerammel van de koppelingskorf. Verder houdt ie olie en water goed binnen. Pfff, blij om. Later deze week de kappen maar weer monteren.

Vlak voor de testrit: had ik de achterwielmoer al aangedraaid? Ff checken. Nee dus!!!

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2020 10:15 #1343 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Fijn dattie het weer doet James Bond B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2020 12:49 #1344 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Het grote kleine klusjes topic...
Gisteren de Heed valbeugels gemonteerd op de CRF1100. Ik had eerst gekeken wanneer die van Outback leverbaar zouden zijn echter daar is nog geen uitzicht op. Dus maandag in Polen besteld en donderdag al hier. Het er onderzetten duurde ongeveer 2,5 uur mede omdat de handleiding niet erg duidelijk is in mijn optiek.
Hieronder de fotos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 18:35 #1345 door Ate
Beantwoord door Ate in topic Het grote kleine klusjes topic...
Na de inspectiedag in Elburg:

Achter en voorwiellager, balhoofdlager, voorvork olie ververst, nieuwe ketting+tandwielen en enkele kuipdelen(de 'vingers' die in de gaten in de tank zitten) gerepareerd volgens de lego blokjes methode van Pim, kuip opnieuw gespoten. En ,net na de winter, handvatverwarming erop gezet.

JagerB, je hebt een AT carterbescherming op een TA650 gezet, wat voor aanpassingen moest je daarvoor doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 18:55 #1346 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik stuur je een pb :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 19:53 #1347 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Het grote kleine klusjes topic...
Toen ik bezig was met de kvs lekkage meteen de inlaat rubbers vervangen, er zat wat uitslag op de motor waaruit bleek dat ze wat lekte. Tips
die eerder hier gegeven zijn over vaseline waren goud waard!

Daarna electra aangelegd voor wide beams op relais, zodat ze alleen aangaan als de sleutel er iig in zit en stadslicht vervangen, peertje was stuk

Sinds afgelopen week heb ik een scotoiler bij Waffie opgehaald (nogmaals merci voor de hulp) omdat alles toch uit elkaar lag ook ff bij het voortandwiel gekeken en wat bleek, de beschermkap zat helemaal vol met zwarte tattie. Zeker een halve kilo aangekoekt smeer en zooi weggeschraapt, is dat normaal?

Morgen gaat het project verder met de voorvorken
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2020 20:45 - 26 mrt 2020 20:47 #1348 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Het grote kleine klusjes topic...
de beschermkap zat helemaal vol met zwarte tattie B) , betekent in ieder geval dat de ketting regelmatig? ingevet is geweest en dat het daar het (net) aangebrachte vet en ook vuil door de centrifugaal krachten naar buiten heeft geslingerd en Op de beschermkap terecht is gekomen

regelmatiger ook daar schoon maken ,vind je er ook niet zoveel troep ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2020 10:22 #1349 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Het grote kleine klusjes topic...
Is inderdaad wel normaal, dat wordt vaak niet schoongemaakt. Dasty is je vriend, samen met een plamuur mes ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2020 11:47 #1350 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Eérst zoveel mogelijk met een schroevendraaier oid lospeuteren, pas op het laatst met Dasty of een andere ontvetter aan de gang.
Als het nog enigszins 'droog' is krijg je het er het makkelijkste uit aan het begin.

Als het één keer schoon is: je ketting met olie smeren, bijv. met een (semi-)automatisch systeem.
Als je (weer) met vet gaat smeren dan krijg je die troep gewoon weer terug :-)

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2020 01:23 #1351 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Het grote kleine klusjes topic...
Merci voor de tip heren, zal het onthouden. Vandaag heb ik de voorvorken eruit gehaald en de olie vervangen (god wat was die smerig, vieze grijze drap was het). dit was vrij simpel met de motor op de bok en 20kg aan halters achterin.

Wat me opviel is dat op internet iedereen waarschuwt bij het demonteren van de vorken dat de veren onder spanning staan, en je bij het openschroeven van de vorken bovenaan je goed druk moet houden omdat je anders de bus voor je harses krijgt. Nu is het bij mij zo dat er totaal geen druk achter stond en de ik de doppen er zo af kon pakken / terugzetten. Zijn mijn veren dan versleten? Ik heb achteraf gelezen dat ik ze had moeten opmeten om het zeker te weten, maar hindsight is altijd 2020
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2020 11:50 #1352 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb recent mijn originele veren vervangen door Hyperpro.
De originele veren gaven totaal geen druk op de doppen.
De Hyperpro veren zijn 1.5 cm langer en daarbij moest ik de dop 'onder druk' aandraaien.
Dus jouw motor lijkt net zo normaal als de mijne :-)

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2020 13:19 - 29 mrt 2020 13:39 #1353 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Je kunt de voorspanning wat groter maken door er busjes op te plaatsen.
Ik heb daar standaard ringen voor van 1 cm dik

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 18:04 #1354 door PimW
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 18:55 #1355 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mooi hoor B) Is het dan nog belangrijk dat beide even lang zijn?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 19:08 - 13 apr 2020 19:09 #1356 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
In principe wel maar door een klein verschil tussen de headers kun je ook de motorloop iets beinvloeden en bijvoorbeeld versoepelen.

In dit geval mn best gedaan ze evenlang te maken.

Eigenlijk zou ik iets dunnere buis moeten hebben maar ach weet je, ik kan hier aan komen en ga maar es ff kijken hoe t loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 19:41 #1357 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ziet er goed uit Pim :) mijn complimenten vind die aan hechting- aan sluitingen ook niet verkeerd op het frame zoiets wil misschien ook nog eens maken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 21:41 #1358 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Het grote kleine klusjes topic...
Pim, met iets dunnere buis, doel je dan op de diameter of de wanddikte?
Diameter zou ik maximaal mogelijk tov uitlaat kanaal willen hebben.
De CRF1000L heeft af fabriek ook een vernauwing bij de aansluiting uitlaatkanaal en uitlaatbocht ivm milieueis. De aftermarket bochten uit Italië hebben dat niet en daar loopt een CRF toch net weer ff wat fijner op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 22:26 #1359 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het grote kleine klusjes topic...
Je wilt een bepaalde stroomsnelheid van de uitlaatgassen realiseren en dat doe je door diameter van de buis en lengte van de header. Je speelt met de weerstand op het stromen zegmaar.

Dat hoor je weer af te stemmen op het toerental waar je het meeste vermogen wilt hebben.

De buis die ik nu heb sluit mooi aan op de uitlaatpoort maar wat ik er zo een klein beetje aan gerekend heb hadden ze het in de jaren 90 bestwel bij het goede eind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2020 17:30 - 07 juni 2020 01:36 #1360 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag nieuw speelgoed binnengekregen, morgen eens monteren:lol:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden