Het grote kleine klusjes topic...

20 dec 2020 22:24 #1421 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Wat een übergave Figaro heb je daar staan Jef B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2020 22:30 #1422 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Die is niet van mij helaas (nouja...). Hij is toevallig wél te koop!

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2020 23:34 #1423 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Een errug leuke auto moet ik zeggen :cheer: maar helaas ben ik op ‘t moment ook niet in de positie nieuw speelgoed aan te schaffen :( Bovendien heb ik garage vól motorfietsen staan :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2020 18:59 #1424 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Een klein klusje aan de Alp gedaan vandaag:

Een paar maanden terug hing 1 van de raw’s in ene wat laag :(




Nou helpt een stukje ductape wel een tijdje, maar niet permanent .....
Vandaag kwam ik bij het opruimen van de garage nog een héle verse richtingaanwijzer tegen, dus gelijk maar even uitgewisseld, dan kan het weer een kleine 30j mee ;)


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2020 20:01 #1425 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Haha Rene, volgens mij heb je die 2 jaar geleden hier meegenomen.:P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2020 20:26 #1426 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Haha, neeee dát setje is op de Anniversary Alp tercht gekomen die naar Sebastiaan gegaan is :P
Deze knipper vond ik in de doos met onderdelen die ik van Tim overgenomen heb B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2021 11:44 #1427 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
De spaken van het achterwiel van m'n RD10 (met 107.000km op de klok) zijn aan vervanging toe. 3.000 km geleden stonden ze ook los, en zijn ze nog aangespannen (wat best een gedoe was, aangezien de nippels zo vast zaten dat de spaken mee draaiden). Gister heb ik het achterwiel gedemonteerd, en een auto geleend (die heb ik zelf niet) om het wiel naar een omspaker te brengen, 40km verderop. Onderweg bij een bandenboer gestopt om de band van de velg te halen.

Bij thuiskomst heb ik het achterwiel uit m'n PD10 gehaald, en het in de RD10 gestoken (de RD10 is namelijk m'n dagelijkse vervoersmiddel). De PD10 is toch in winterslaap - die wordt bespaard van pekel.

Pas toen kreeg ik het lumineuze idee om de staat van de spaken van het voorwiel ook maar eens te controleren... Bleek dat ook die behoorlijk los staan. Dan laat ik het voorwiel liever ook meteen omspaken. Kan ik vandaag weer opnieuw een auto te leen zoeken, en weer dezelfde toer doen. Volgende keer van in't begin goed nadenken:P

TA RD10 '00 / TA PD10 '98
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2021 10:08 #1428 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Aangezien m'n beide alpjes momenteel toch stil staan, heb ik de remklauwen maar eens gepoetst (zonder de klauwen te demonteren weliswaar). Remzuigers schoon gemaakt, klauwen en plaatjes schoon gemaakt, glijpennen ingevet, enz.

De remzuigers van de RD10 heb ik best schoon gekregen met remreiniger, tandenborstel en doekjes (ik had meer roest verwacht, gezien ik al 2 winters door rijd).

TA RD10 '00 / TA PD10 '98
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2021 10:13 #1429 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
... bij de PD10 is de roest op de remzuigers hardnekkiger. Daarvoor ben ik nog aan't bedenken met welke "zwaardere" middelen ik ze schoon ga maken. Messing borsteltje/wet'n'dry met heeeeel lichte korrel (2000?) of commandant 4. Ik ben wat bezorgd dat al die producten de goudkleurige coating gaan beschadigen, en zo de zuigertjes roestgevoeliger gaan maken. Misschien moet ik maar gewoon aan de slag, en de zuigertjes beschouwen als slijtonderdelen die op termijn sowieso toch vervangen moeten worden. :)


TA RD10 '00 / TA PD10 '98
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2021 16:02 #1430 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic Het grote kleine klusjes topic...
Da's misschien het enige nadeel van de PD10, veel meer remzuigers (5 i.p.v. 3 of 2) :)

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2021 18:18 #1431 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik ga mijn voorophanging / gewei naar de poedercoater brengen, maar heeft iemand een idee hoe je dit soort rubbers er heel vanaf krijgt?
Of hoe je dan de nieuwe er weer op bevestigd?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2021 19:30 #1432 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
metalen bus eruit duwen en dan rubber verwijderen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2021 20:03 - 15 feb 2021 20:57 #1433 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Het grote kleine klusjes topic...
De metalen bus heb ik er al uit. Of bedoel je met een metalen bus het eruit duwen?

Edit: Al gelukt, truuk was verwarmen met een fohn (niet teveel) waarna ze zachter worden en zonder scheuren er uit geforceerd kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2021 17:19 #1434 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vorige week progressieve veren geplaatst en vandaag testrit gemaakt. Is toch een hele verbetering tov de originele veren. Samen met een nieuwe kettingset , olie en filters : lijkt wel een nieuwe moto:) .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2021 15:11 #1435 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Nieuw dashboard geknutseld voor de Quasimodo-Alp! Iets andere lay-out gemaakt en een wat modernere GPS er op :cheer:






Het oude was wel aan vervanging toe, ik had het al eens gerepareerd:


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2021 14:28 #1436 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Bezig met het laatste klusje van deze lockdown :)

Er zat (al een poosje :dry: ) een ‘knak’ in het balhoofd bij het draaien van het stuur. Niet altijd, maar soms en dan ook nog eens met véél weerstand, ik moest ‘m er echt wel eens doorheen trekken, alsof er een kabel klem liep of ergens achter bleef hangen!

De boel maar eens open gemaakt en wat ik al vermoedde, de balhoofd lagers kapot. Zonder stuur aan de kroonplaat was hij al niet meer te verdraaien, zo zwaar ging het :silly:

Niet verwonderlijk als je dit ziet:




Rob is intussen al bezig nieuwe lagers mijn kant op te krijgen B)
Maar wat me op viel is dat er halverwege de balhoofdpen nog een gat zit en bovendien is hij boven en onder ook gewoon open, dus water kan via dat gat zó bij het onderste lager komen :(




Ik vraag me af, zou het kwaad kunnen als ik dat gat dicht maak? Of heeft dat een functie?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2021 16:33 - 02 mrt 2021 16:35 #1437 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Het grote kleine klusjes topic...
Welnee man, even met remmenreiniger schoonmaken, schuurpapiertje eroverheen, nieuw vet erin en doorrrrrr :-) :-)


Wacht even, ik zie dat je ook nog een serieuze vraag stelt.
Dat het onder en boven open is, is altijd zo. Soms zit er een plastic dop op de bovenkant.
Maar dat gat halverwege weet ik even niet, dat is voor mij ook nieuw - ik snap je zorg ....

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2021 18:23 - 02 mrt 2021 18:24 #1438 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Het grote kleine klusjes topic...
Gat is voor een stuurslot, en vaak zit er bovenin inderdaad een rubberen dop of zo.
Bij de alp heb je die afdekdop die boel dicht, weet even niet of die toevallig ook op jouw xr ombouw gaat passen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2021 22:20 #1439 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ah, dat vermoeden had ik intussen al dat het wellicht voor een stuurslot is ja :)
De dichte dop van de Alp vork past er ook gewoon op, maar ik laat mijn tankontluchting in de bovenkant van de balhoofdpen uit komen, dus een dichte dop is dan weer onhandig.

Ik ga het gat wat halverwege zit wel dicht maken als het onderste lager op zijn plek zit, een stuk ductape er over of een stukje krimpkous ofzo, dan is het ook afgesloten en probleem opgelost B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 00:27 #1440 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ik heb dit weekend storingsdienst en kan dus niet ver van huis.

Dan ga ik maar met de Alp aan de gang. Beugeltje hier.


Beugeltje daar.


Testfit.


Ziet er goed uit, die carterbak van Pim. B)


Gelijk ook maar een lager ruit gemonteerd, maar de bevestigingsschroeven moet ik nog een keer vervangen. Waar haal je die?


Gelijk ook de accu gedemonteerd en binnen aan de Optimate gehangen. Ondanks maanden niet rijden met de Alp is de accu gewoon nog in orde en geladen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden