Het grote kleine klusjes topic...

07 mrt 2021 08:26 #1441 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mooi bakkie hoor B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 10:11 #1442 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...

Grubeater schreef : Ik heb dit weekend storingsdienst en kan dus niet ver van huis.

Dan ga ik maar met de Alp aan de gang. Beugeltje hier.



Beugeltje daar.


Testfit.


Ziet er goed uit, die carterbak van Pim. B)


Gelijk ook maar een lager ruit gemonteerd, maar de bevestigingsschroeven moet ik nog een keer vervangen. Waar haal je die?


Gelijk ook de accu gedemonteerd en binnen aan de Optimate gehangen. Ondanks maanden niet rijden met de Alp is de accu gewoon nog in orde en geladen.


Die schroeven voor je ruitje kun je in bulk bij Ali bestellen (als je een paar maandjes geduld hebt:cheer: ). Bij Louis hebben ze ze ook - dat zal wat sneller gaan.

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2021 20:31 #1443 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Geen foto’s van, maar de nieuwe balhoofdlagers gemonteerd vanmiddag! Stuurtje draait weer soepel B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 20:11 - 21 mrt 2021 23:00 #1444 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
En vandaag nog wat verder gesleuteld aan de Quasimodo-Alp :)

De afgelopen 5 jaar heb ik er nauwelijks mee gereden, hij wilde niet écht lekker lopen (érgens hier is daar nog wel een topic van), kwam niet boven de 100 km/u uit en zoop ong 1:13 terwijl een Alp makkelijk 1:18 a 19 moet kunnen halen.
Ik was ooit al wat aan het prutsen geweest met de carbs, zónder succes. Vervolgens stond hij incontinent in de garage (olie er uit gelopen) en belandde hij steeds verder in de hoek.

De olie lekkage had ik al eerder opgelost. Het brandstofprobleem bleek een brakke brandstofpomp (Mikuni vacuümpomp) te zijn. Vandaag een nieuwe er op gezet en even getest. Hij liep nu weer lekker en redelijk vlot naar de 140 km/u, dus dit probleem lijkt nu ook voor mekaar. Ik ben wel benieuwd wat het brandstofverbruik nu doet.

Ik kan er nu iig weer eens een keer een ritje mee doen B)


Zo staat hij er nu bij:


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 20:59 #1445 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
We gaan het zien Rene

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 21:05 #1446 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Ja psies Marien, weet je nog dat ik bij jou een ander setje carbs gehaald had?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2021 18:37 #1447 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Mocht je nog wat nodig hebben 😁😁

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2021 19:22 #1448 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het grote kleine klusjes topic...
Dán weet ik je te vinden uiteraard B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2021 21:23 #1449 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Hallo. Ik ben hier een tijdje niet actief geweest. We hebben namelijk in oktober een grijze 2cv6 gekocht die we opknappen. Maaaaar, de at750 (1996) en cb500 rijden nog steeds. Vorige nazomer weer in de Zuid Franse Alpen geweest en weer nieuwe onverharde passen gereden. Vraagje: zie mijn valbeugel bevestiging aan de voorkant, die is er niet (meer). Zonder snij en laswerk aan de beugel is dat niet goed te krijgen.
Kan iemand bevestigen dat een valbeugel van sw motech een betere passing heeft? Die pakt het voorframe boven de alu carter bescherming volgens mij. Alvast dank voor reactie.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 18:42 #1450 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Het grote kleine klusjes topic...
Wat vinden jullie van dames die rond hun 30ste een facelift ondergaan?

Ik denk persoonlijk dat zij dan ofwel knettergek zijn of goed misbruikt.

In mijn geval was misbruikt het goede antwoord.

'goedkoop opgelapt met 3d geprinte nokjes, het slechtste deel afgezaagd, barstjes dicht genaaid met een soldeerbout, opgevuld met abs/aceton, alle moeren opnieuw vast gelijmd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 19:01 #1451 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Het grote kleine klusjes topic...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2021 20:13 #1452 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Laatst bij Ad de pakking van het klepdeksel van de achterste cilinder los gemaakt en afgekit. Ze zweette al een tijdje, maar de laatste tijd was het erger geworden. Ik hoop in de zomer een reis van 20.000km te doen met m'n RD10, dus ik wilde graag dat dat in orde was. Op die 20.000km kan het nog veel erger worden.

Sindsdien had ik de indruk dat de motor veeeeeel beter reed. Betere gasaanname, beter toeren maken, enz. Niets verkeerds hoor. Maar ik vond het vreemd. Een lekkende klepdekselpakking kan daarop geen directe invloed hebben. Ik begon te twijfelen of ik al die slangetjes onder het luchtfilterhuis wel weer goed had vastgemaakt. Misschien kreeg de motor te veel lucht, en reed ze daarop beter.

Tank en luchtfilterhuis weer verwijderd om te dubbelchecken. Alle slangetjes zaten wel degelijk goed vast. Alles was dus toch in orde daar.

Pas de volgende dag besefte ik dat ik week voordien een flesje forte in de tank had gedaan (om de carbu's te reinigen). Misschien was het daardoor dat ze beter gas aannam en toeren maakte.

Wat het ook zij, ik ben blij.

Gelijk ook maar een laag windscherm gemonteerd dat ik voor een prikje kon kopen. Sinds ik een nieuwe helm heb, is de turbulentie van het hoge windscherm niet meer te harden. Met het lage windscherm is het veel beter. Meer suizen, maar minder donderen. En 't is ook veel frisser. Ideaal voor in de zomer!




TA RD10 '00 / TA PD10 '98
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2021 16:58 #1453 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag de nieuwe valbeugels van sw motech gemonteerd. Uiteraard vielen er moeren en een dopsleutel in de carterpan, dus die moest er ook af....
Mooie pasvorm, volledig spanningsloze montage!!!!. Zitten ook wat verder weg van mijn voeten en hoger bij het kostbare blik. Voordeel: bij een olie en oliefilter wissel hoeven de valbeugels er niet meer af.


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2021 17:42 #1454 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
Vandaag even bij de overbuurman geweest (die is een jeep aan't prepareren om deel te nemen aan een woestijnrally in Marokko) om een beugeltje te fabriceren om een voltmetertje aan't stuur te bevestigen.

TA RD10 '00 / TA PD10 '98
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2021 19:31 #1455 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Het grote kleine klusjes topic...
Moi warruk joh.👍

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2021 13:02 #1456 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...
De pennen/stiften waarop de remblokken vooraan liggen vervangen bij de RD10.

Bij gebruik van de voorrem schokt de motor sinds kort wat. Ik vreesde eerst voor kromme remschijven. Geen zin om ze te demonteren om het te checken. Dus uitvoerig getest door een eindje languit te remmen zonder de voorrem te gebruiken, en dan aan de remschijven te voelen of ergens warm waren. Dat was niet het geval.

De pennen/stiften die erin zaten, waren wat ingesleten (zitten er vermoedelijk al 110.000km in). ik vermoed dat de remblokken daardoor niet meer vlot konden schuiven, en dat dat het schokken veroorzaakte. De nieuwe pennen ingevet met keramisch vet en gemonteerd, en wezen testen. Probleem opgelost!

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2021 21:17 - 27 apr 2021 21:21 #1457 door alain
Beantwoord door alain in topic Het grote kleine klusjes topic...
Jef,
controleer eens de speling op je voorste wiellagers. Versleten wiellagers vooraan geven een schokkerig effect net voor je tot stilstand komt.Ik heb er destijds weken op gezocht.

transalpclub.nl/forum/techniek-transalp/...pvoets-rijden#117394

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2021 12:05 #1458 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...

alain schreef : Jef,
controleer eens de speling op je voorste wiellagers. Versleten wiellagers vooraan geven een schokkerig effect net voor je tot stilstand komt.Ik heb er destijds weken op gezocht.

transalpclub.nl/forum/techniek-transalp/...pvoets-rijden#117394


Hey Alain, dank voor je berichtje. Ik heb net het voorwiel even van de grond gekrikt. Geen speling te voelen. Als er speling op zit, zou ik een tik moeten horen en voelen, toch?

Ik denk dat jij trouwens een medebelg bent, niet?

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2021 18:49 #1459 door alain
Beantwoord door alain in topic Het grote kleine klusjes topic...
Belg Jawel. Ik woon in Watervliet op 1km van Zeeuws-Vlaanderen.

Zet je motor op de middenbok. Zet een blok onder het motorblok om je voorwiel van de grond te krijgen. Beweeg de band over weer van links naar rechts tussen de 2 vorkpoten. Daar heb je het beste gevoel zonder dat de beweging van de ganse voorvork interfereert. Er mag geen speling zijn.

Zo heb ik het ook ontdekt, maar mij heeft het een paar weken gekost om de juiste oorzaak te achterhalen.
De lagerslijtage was minimaal, maar voldoende om dat vervelend schokkerig gevoel te krijgen bij het remmen aan lage snelheid.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2021 19:05 #1460 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Het grote kleine klusjes topic...

alain schreef : Belg Jawel. Ik woon in Watervliet op 1km van Zeeuws-Vlaanderen.

Zet je motor op de middenbok. Zet een blok onder het motorblok om je voorwiel van de grond te krijgen. Beweeg de band over weer van links naar rechts tussen de 2 vorkpoten. Daar heb je het beste gevoel zonder dat de beweging van de ganse voorvork interfereert. Er mag geen speling zijn.

Zo heb ik het ook ontdekt, maar mij heeft het een paar weken gekost om de juiste oorzaak te achterhalen.
De lagerslijtage was minimaal, maar voldoende om dat vervelend schokkerig gevoel te krijgen bij het remmen aan lage snelheid.


Bedankt voor je antwoord. Zo heb ik het ook getest ja: motor opgekrikt om voorwiel van de grond te krijgen, en dan gecheckt op zijwaartse speling. Niks opgemerkt (maar ik ken de finesses ook niet echt).

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden