- Berichten: 169
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : zo te zien zitten er ook geen slangen klemmen op.
Dat zou ik toch wel ff doen.....
Maar nieuwe kan nooit kwaad
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Jasper schreef : @Wilco.Cwx
Bedankt voor je reacties. Inmiddels draait de motor weer stationair en heb ik weer wat gezien waarmee ik waarschijnlijk verder kan.
Ik heb al eerder de rubbers van de carburateur gecheckt en er kwam toen geen reactie uit. Gisteravond ging ik het internet een beetje over en toen vond ik een topic waar iemand hetzelfde probleem had. Bij hem zat het wel in de inlaatrubbers. Vandaag ben ik daarmee nog eens aan de slag gegaan. Motor starten, gaat allemaal wat lastig maar als die wat warmer wordt dan draait die wel. En dan draait die ook stationair.
En toen remreiniger tegen de rubbers aan gespoten en dit gaf reactie. Hogere toeren, uitvallen of vertragen. Ik heb de carburateur eraf gehaald en de inlaatrubbers en inlaat op de cilinders goed schoon gemaakt en toen de boel weer elkaar gezet. Vervolgens nogmaals de test gedaan. En ik kreeg zelfs meer reactie. Als ik nu remreiniger op de inlaatrubbers spuit slaat de motor af. Er zit daar iets niet goed. Ik heb de rubbers dus gecheckt en ze zijn niet gaar, geen scheuren en zien er goed uit. Wellicht zijn ze wel te hard, te stijf en zorgt dat ervoor dat het mengsel na de carburateur ''vervuild'' wordt met teveel lucht. Dit kan ook verklaren dat wanneer ik gas geef de motor direct afslaat. Het backfire zou kunnen komen dat niet alle brandstof verbrand wordt waardoor kleine restjes bovenin blijven zweven die dan door de hitte van de motor ontbranden. Maar dit is gewoon het denkproces van een amateur zonder monteurs opleiding in een oude schuur;)
In ieder geval ik heb 2 nieuwe inlaatrubbers gekocht en deze ga ik erop zetten. Wanneer ze binnen komen kan ik kijken of dit nu eindelijk mijn probleem verhelpt. Het zou wel een grap zijn want in het begin van dit topic oppert iemand dat het waarschijnlijk een simpel probleem is. Dit moet nog blijken, maar ik hoop het wel;)
In het eerste filmpje zie je het de remreiniger op de voorste inlaatrubber gespoten worden en op het tweede filmpje op de achterste cilinder. Zou dit het probleem zijn? De levertijd kan 9 dagen zijn.. En in zijn beste geval 2. Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes jasper
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.