Krijg mijn alpje niet goed

14 juli 2020 14:41 #181 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Hoi allen,

De handdoek ligt nog niet in de ring;)

Ik heb zojuist de bobines doorgemeten. Alle bobines geven allemaal wel een hogere aantal ohms aan dan Hanyes dat zegt. Ik meet bij elke bobine meer dan 00.2 ohms. Tenminste als ik de meting goed interpreteer. Zie afbeelding.

De bougiekabel op voorste cilinder en daarvan ook de voorste bougiekabel (je weet wel die zo lekker achter de radiator zit). Is mijn meting heel wisselend in Omhs. Dus ik denk dat die bougie kabel niet goed is of de bougie niet goed. De andere bougiekabels zitten allemaal keurig op de juiste hoeveelheid Ohms. Zie afbeeldingen voor de normen.

Kan het zo zijn dat wanneer 1 bougiekabel of 1 bobine niet goed is dat het hele systeem ontregeld is waardoor je nergens een vonk krijgt?

Ik heb dit filmpje gebruikt om te leren hoe je bobines en bougiekabels doormeet. Is dit de juiste manier?


@robgoesdakar
Was het maar zo simpel;) De accu is goed, heb de accu ook aan de lader wanneer ik start dus die is niet leeg/zwak en geeft vol power.

Het wordt rustiger in dit topic haha maar zoals ik zei tips zijn altijd welkom!!!

Gr Jasper
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 16:42 #182 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Jaaa ik heb het elektrisch probleem opgelost.. Het was, ja schrik niet.. een kapotte zekering. Maar niet volledig doorgebrand. Dus bij mijn check heb ik deze als goed beschouwd. Omdat ik alles nogmaals ging nalopen kwam ik erachter dat deze toch wat anders leek dan de anderen. Even wisselen en klaar. (zie foto van de zekering).

Maaaarrr.. hold your horses. Nu mét de CDI van Ignitech hetzelfde probleem. Zie de filmpjes.

Ik heb dus echt een gouden tip nodig van iemand die enig idee heeft waar dit kan zitten. Timing, ontsteking, kleppen, nokkenassen, carburateur, bougie's, bobines, CDI's noem het maar op. Ik heb de boel gecheckt, maar geen idee waar dit nu kan zitten. Wie o wie heeft een tip en kan aangeven. Dit moet je echt nog testen/checken/lezen/uitzoeken.

Probleem:
-Motor heeft backfire.
-Loopt stationair goed (geen backifre).
-Bij gas geven valt die uit.
-Bij langszaam gasgeven dus heel rustig opbouwen, kan niet meer dan 3000 a 4000 rpm maken en backfire

Hoor het graag!!!

Hieronder de filmpjes van het probleem:



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 16:59 #183 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Het wordt rustiger in dit topic haha maar zoals ik zei tips zijn altijd welkom!!! :blink:

Het langste topic wordt moe denk ik:?
Eindeloos veel mogelijkheden :S

Voor het doormeten van bougiekap of bougiekabels gebruik ik inderdaad een ohm meter en ook een Midlock led Spanningtester - TE60 die ik eerder betrouwbaar vindt om.een vermoedelijke koolstofbreuk te vinden punt van de tester op het centrale punt in de bougiekap en krokodillen klem op een 12volt accu en de andere kant van de bougiekabel op de ander accupool contact laten maken ,gaat de led branden ,ook tijdens het bewegen van de kabel is deze verbinding over de koolstof geleider in orde ,brand de led niet is er een verbindings breuk, dus defect:blush:

De isolatie van de bougiekap of kabel kan ook defect zijn ,vaak in het donker prima oversläande vonkjes te zien
Of een planten spuit met water gebruiken om de hoogspanning delen op isolatie waarde te testen

Kan eventueel nog een stoomdraadje aan massa leggen en met de andere zijde langs de bougiekap/kabels halen
Ik gebruik dan meestal ook een goed geïsoleerde tang om dat draadje daar vast te houden.
(STROOM NEEMT GRAAG DE WEG VAN DE MINSTE WEERSTAND)

Een ohm meter MOET je wel in het juiste meetbereik instellen!

Nogmaals succes :kiss:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 17:30 #184 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Een vrij moderne zekering voor zo,n motorfiets ,problemen met ontsteken ,en een zekering die loopt te koeren in de midden door hoge ? Belasting ???
Wie is die hoge verbruiker ??? = mogelijkheden .
Stroomverbruik bobine,s meten ?
Cdi eindtransistor storing?
Anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 18:01 #185 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Krijg mijn alpje niet goed
Misschien mis ik het, maar heb je die bougiekabel nu vervangen?

Ik ben ooit eens gestrand met de kapotte bougiedop op de Col d'Iseran. Motor liep van het ene op andere moment op 1,5 cilinder.

Ala ik jou was zou ik de kabels en doppen zeker dubbel checken

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 18:16 #186 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Is het een losse ngk bougiekap?
Dan loshalen en proberen direct op de bougie aansluiting te plaatsen .

Zekering 10 ampère? Wat zit er origineel op? 10 of 15amp ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 16:49 #187 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
@Wilco.Cwx
Bedankt voor je reacties. Inmiddels draait de motor weer stationair en heb ik weer wat gezien waarmee ik waarschijnlijk verder kan.
Ik heb al eerder de rubbers van de carburateur gecheckt en er kwam toen geen reactie uit. Gisteravond ging ik het internet een beetje over en toen vond ik een topic waar iemand hetzelfde probleem had. Bij hem zat het wel in de inlaatrubbers. Vandaag ben ik daarmee nog eens aan de slag gegaan. Motor starten, gaat allemaal wat lastig maar als die wat warmer wordt dan draait die wel. En dan draait die ook stationair.

En toen remreiniger tegen de rubbers aan gespoten en dit gaf reactie. Hogere toeren, uitvallen of vertragen. Ik heb de carburateur eraf gehaald en de inlaatrubbers en inlaat op de cilinders goed schoon gemaakt en toen de boel weer elkaar gezet. Vervolgens nogmaals de test gedaan. En ik kreeg zelfs meer reactie. Als ik nu remreiniger op de inlaatrubbers spuit slaat de motor af. Er zit daar iets niet goed. Ik heb de rubbers dus gecheckt en ze zijn niet gaar, geen scheuren en zien er goed uit. Wellicht zijn ze wel te hard, te stijf en zorgt dat ervoor dat het mengsel na de carburateur ''vervuild'' wordt met teveel lucht. Dit kan ook verklaren dat wanneer ik gas geef de motor direct afslaat. Het backfire zou kunnen komen dat niet alle brandstof verbrand wordt waardoor kleine restjes bovenin blijven zweven die dan door de hitte van de motor ontbranden. Maar dit is gewoon het denkproces van een amateur zonder monteurs opleiding in een oude schuur;)

In ieder geval ik heb 2 nieuwe inlaatrubbers gekocht en deze ga ik erop zetten. Wanneer ze binnen komen kan ik kijken of dit nu eindelijk mijn probleem verhelpt. Het zou wel een grap zijn want in het begin van dit topic oppert iemand dat het waarschijnlijk een simpel probleem is. Dit moet nog blijken, maar ik hoop het wel;)

In het eerste filmpje zie je het de remreiniger op de voorste inlaatrubber gespoten worden en op het tweede filmpje op de achterste cilinder. Zou dit het probleem zijn? De levertijd kan 9 dagen zijn.. En in zijn beste geval 2. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes jasper



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 16:59 #188 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Krijg mijn alpje niet goed
zo te zien zitten er ook geen slangen klemmen op.
Dat zou ik toch wel ff doen.....

Maar nieuwe kan nooit kwaad ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 17:19 #189 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Smallere slangklemmen (berner , uit mijn hoofd) doen het beter dan brede (aba) slangklemmen
Dus even gepast shoppen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 17:50 #190 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed

robgoesdakar schreef : zo te zien zitten er ook geen slangen klemmen op.
Dat zou ik toch wel ff doen.....

Maar nieuwe kan nooit kwaad ;)


Er zitten wel slangenklemmen op hoor;) Maar zet er wel even nieuwe op straks.

Als ik er geen klemmen erom had dan was dat niet handig geweest, dan heb je denk ik sowieso een lek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 18:01 #191 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Krijg mijn alpje niet goed
99 % van je probleem is opgelost. Kijk ook even naar de juiste maat sproeiers.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 18:25 - 15 juli 2020 18:26 #192 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Als het op de budget manier zou moeten zou ik terug grijpen naar Curil
(DAT BRUINE goedje dat je neus niet snel zal vergeten :mrgreen: )
Vroeger in een potje met kwastje
2jaar geleden nog in een tubetje
Zat dezelfde lucht aan als xx jaren geleden :woohoo:

CURIL ORIGIONAL (NIET DE K2)
60ml
CUR-035.973

Blijft goed spul ,op inlaat pakkingen of inlaat spruitstuk aansluitingen ,midden blok pakking ook voor 2takten

Maar nieuwe soepele rubbers zijn altijd beter:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 19:12 #193 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Krijg mijn alpje niet goed
Nee alsjeblieft geen Curil of andere troep gaan smeren daar, dat is niet nodig. Doe het maar gewoon goed met nieuwe rubbers en de goede klemmen.

Je bent wel iets op het spoor denk ik.
Die reactie op dat beetje remmenreiniger is echt niet goed.

Ik weet niet of ik straks met je mee moet lachen of huilen als na al je werk dit de oplossing zou blijken te zijn :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 19:58 #194 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Krijg mijn alpje niet goed
Had eigenlijk verwacht dat de toeren zouden oplopen ipv uitval van de motor maar inderdaad vreemd gedrag, hoe dan ook. Vervangen lijkt me dan inderdaad een goed idee :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 19:59 #195 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Nee op nieuwe onderdelen geen troep smeren

Daar heeft garfield gelijk in :)

.MAAR!!

Als het op de budget manier zou moeten zou ik terug grijpen naar Curil

Als ik het oude spul dicht zou moeten maken voor bepaalde?? Tijd...B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 20:04 #196 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Had eigenlijk verwacht dat de toeren zouden oplopen ipv uitval van de motor maar inderdaad vreemd gedrag, hoe dan ook. Vervangen lijkt me dan inderdaad een goed idee 

Als het lek maar groot genoeg is lukt dat zeker wel met remmen reiniger :kiss:

Verklaard ook gedeeltelijk de backfire, die heeft graag arme mengsels
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 20:07 #197 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Krijg mijn alpje niet goed
Ja ik zou ook verwachten dat het toerental zou oplopen.

Ik moet dit nog even een beetje overdenken.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 21:04 #198 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Krijg mijn alpje niet goed

Jasper schreef : @Wilco.Cwx
Bedankt voor je reacties. Inmiddels draait de motor weer stationair en heb ik weer wat gezien waarmee ik waarschijnlijk verder kan.
Ik heb al eerder de rubbers van de carburateur gecheckt en er kwam toen geen reactie uit. Gisteravond ging ik het internet een beetje over en toen vond ik een topic waar iemand hetzelfde probleem had. Bij hem zat het wel in de inlaatrubbers. Vandaag ben ik daarmee nog eens aan de slag gegaan. Motor starten, gaat allemaal wat lastig maar als die wat warmer wordt dan draait die wel. En dan draait die ook stationair.

En toen remreiniger tegen de rubbers aan gespoten en dit gaf reactie. Hogere toeren, uitvallen of vertragen. Ik heb de carburateur eraf gehaald en de inlaatrubbers en inlaat op de cilinders goed schoon gemaakt en toen de boel weer elkaar gezet. Vervolgens nogmaals de test gedaan. En ik kreeg zelfs meer reactie. Als ik nu remreiniger op de inlaatrubbers spuit slaat de motor af. Er zit daar iets niet goed. Ik heb de rubbers dus gecheckt en ze zijn niet gaar, geen scheuren en zien er goed uit. Wellicht zijn ze wel te hard, te stijf en zorgt dat ervoor dat het mengsel na de carburateur ''vervuild'' wordt met teveel lucht. Dit kan ook verklaren dat wanneer ik gas geef de motor direct afslaat. Het backfire zou kunnen komen dat niet alle brandstof verbrand wordt waardoor kleine restjes bovenin blijven zweven die dan door de hitte van de motor ontbranden. Maar dit is gewoon het denkproces van een amateur zonder monteurs opleiding in een oude schuur;)

In ieder geval ik heb 2 nieuwe inlaatrubbers gekocht en deze ga ik erop zetten. Wanneer ze binnen komen kan ik kijken of dit nu eindelijk mijn probleem verhelpt. Het zou wel een grap zijn want in het begin van dit topic oppert iemand dat het waarschijnlijk een simpel probleem is. Dit moet nog blijken, maar ik hoop het wel;)

In het eerste filmpje zie je het de remreiniger op de voorste inlaatrubber gespoten worden en op het tweede filmpje op de achterste cilinder. Zou dit het probleem zijn? De levertijd kan 9 dagen zijn.. En in zijn beste geval 2. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes jasper




Als de nieuwe rubbers het probleem oplossen zou de poster van bericht 137 wel een biertje verdienen op het eerstkomende treffen ;)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 21:10 #199 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Krijg mijn alpje niet goed
Vindt het allemaal prima ;)
Zou toch mooi zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 21:22 #200 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Krijg mijn alpje niet goed
Hahaha @adriaan_XL700V !! Inderdaad !!

Ik stel voor dat we, als deze Alp straks gewoon weer prachtig loopt,
met z'n allen een drankje doen op één of ander treffen en nog eens
flink nagenieten van deze bijzonder interessante ontdekkingsreis.

Jasper kan straks trouwens blind en met één hand op z'n rug een Alp servicen :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden