- Berichten: 3713
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Helikees schreef : Hamvraag is natuurlijk:hoe komt die ene cilinder van tijd af?
Hoe zijn je nokkenaskettingen eraan toe? Hoe ver steekt de 'wedge' boven de kettingspanner uit? E vergelijk dat met de waarden uit wph.
Of iemand heeft het heel knullig in elkaar gezet, of je ketting is een tandje versprongen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wilco.Cwx schreef : kan gelijk aansluiting
inlaatspruitstuk /cilinderkop beoordelen of er ongelijke randen aanwezig zijn
als de inlaat diameter groter is dan op de kop heb je verstoring in het inlaat traject
andersom is minder erg .
mijn voorkeur is om ze glad aansluitend te hebben ,zonder randen (niet gepolijst )
als de inlaat klep sluit stuitert de lucht een paar keer heen en weer (tussen gasklep en inlaatklep meestal) waar bij de 2e plus het meest krachtig is
en de motor daardoor een hoger rendement kan leveren in een bepaald toerengebied ivm een betere vullingsgraad (terug te vinden/leiden in de wat hogere koppelkromme op een dynobank) minder lucht verstoringen onderweg is dan van belang
kleine moeite om ff te doen en groot plezier in het langere gebruik
(een lamelle schuurborstel op de boormachine kan uitkomst bieden )
als grapje wat cilinderkop inlaatpoort afbeeldingen ,en dat je er niet al te uitgebreid werk van moet maken ,een racer wordt het toch niet
er kan veel tijd en moeite in gaan zitten in het flowen van poorten ,ik kan het weten (en mijn vrouw ook)
dat van die tooled finish is mij nog niet gelukt ,vermoed dat er een bepaald zuur en een metalen rageborstel op de boor machine aan te pas is gekomen
blijft me wel boeien om eens uit te dokteren
en dat golfbal effect is ook een knappe interpretatie van wat zou kunnen werken ???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Helikees schreef : Er zijn twee dingen:
De hoogte van die grote wedge bepaalt de mate van slijtage. De rek van je ketting zogezegd. Als dat nog ruim binnen tolerantie is is er niets versleten. Daarvoor hoef je niets te doen behalve meten
De procedure waar jij naar verwijst met dat pinnetje is om de kettingspanner te ontspannen om te verwijderen. Je moet die grote wedge naar beneden drukken om de zaak ruimte te geven en dan de kleine omhoog trekken om 't pinnetje te plaatsen. Kan ongelofelijk tobben zijn ja. Ik kan me herinneren de hele kettingspanner verwijderd te hebben (bout aan buitenzijde vd cilinder) en het daarna op m'n gemak op de werkbank gedaan te hebben. Nadat je evt nieuwe kettingen hebt geplaatst is het wel zaak dat het pinnetje geplaatst is bij installatie van de kettingspanner. Als het op z'n plek zit haal je als laatste dat pinnetje eruit en ploept de wedge weer op z'n plek (en steekt dan veel minder ver uit....)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Helikees schreef : Dat klopt!
Als je 't op de juiste manier interpreteert staat 't overigens best duidelijk in dat WPH van je:
Eerst meten, en ' if it exceeds...' ga je pas tobben met een tangetje...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waffie schreef : nu heb je veel aangepakt maar datgene wat je in de praktijk altijd doet..... laat je liggen
cilinders meten , eventueel honen en nieuwe zuigerveren plaatsen
verkeerde zuinigheid is later dus een vraag waarop je teleurgesteld kan zijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.