Krijg mijn alpje niet goed

11 mei 2020 22:19 #21 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed

Oldtimer schreef : Bij verkeerde pickups zou de steker niet passen op de kabelboom. Kun je uitsluiten dus.


Oke, bedankt.

Wat denk je? Blokje uit elkaar halen of carb. uit elkaar halen? Nouja als je er niet aan wil branden. Wat zou jij als eerste doen? haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 07:03 #22 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Krijg mijn alpje niet goed
Zijn je bougiekabels fris? Of 'lekken' ze? Soms te zien als je het pikke donker maakt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 08:40 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Krijg mijn alpje niet goed
Ik zou de kop eraf trekken en de kleppen bekijken. Of met een camera erin.
Lijkt op verbrande klep

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985


En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 14:22 #24 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed

Oldtimer schreef : Ik zou de kop eraf trekken en de kleppen bekijken. Of met een camera erin.
Lijkt op verbrande klep


Ga daarmee beginnen dan. Carbs doe ik dan wanneer ik eerst dit heb gedaan. Mooi lockdown klusje haha. Zal jullie hier op de hoogte houden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 14:54 #25 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Krijg mijn alpje niet goed
Als er een klep verbrand is zou de compressie ook slechter moeten zijn, misschien een idee om die eerst te meten voordat je de complete cilinderkop eraf haalt ?

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda NX250 Dominator (MD21), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS (SC26).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 00:57 #26 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Krijg mijn alpje niet goed
beste,

alles nog eens door gelezen,
en ik ga met iets komen........

Je hebt het motorblok gewisseld en wat ik me nu afvraag

staat de boel wel op tijd ?

ik zelf kan niets zeggen over de geschiedenis van het wissel blok maar als dit een blok is waarvan we juist niets weten zou ik me afvragen of bijv de nokkenassen wel op tijd staat

zeker omdat de symptomen erg vreemd zijn maar al wel vanaf het begin aanwezig zijn, namelijk slecht starten en niet boven de 2000 rpm te krijgen

zonder carb en rechtstreeks gevoed met ether moet het ding ver boven de 5000 rpm te krijgen zijn
en dit schijnt niet te lukken

check dit eens

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 12:03 #27 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Het gekke, af en toe krijg ik hem dus wel boven de 2000 rpm. Ik heb zelfs al gereden en als ik hem boven de 2000 rpm krijg en dan koppeling los laat heeft het blok ook gewoon normaal de power.

Hij loopt stationair ruk en als ik gas geef dan krijg ik backfire. Maar als het lukt om voorbij de 2000 rpm te komen (Dit lukt soms als ik lang vol gas in houd) dan backfired die nog steeds maar wel minder.

Ik ga het blok eruit halen en schroef de kleppendeksel eraf en zie wel wat ik aantref. Ik zal hier fotos in plaatsen;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 10:35 #28 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Krijg mijn alpje niet goed
toch maar weer terug naar de carb's... Heb je de flotterhoogte wel goed staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 10:42 #29 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Krijg mijn alpje niet goed
Zoals je de carb's hebt 'schoon gemaakt' zou ik er niet op blind varen dat dat dan ok is. Je hebt het over duizendsten van mm's. Alleen ultrasoon-reinigen geeft garantie dat het schoon is, mits professioneel uitgevoerd. Verder krijg ik de indruk dat je sleutelen wat te licht opvat. Ik heb al eens eerder gezegd tegen iemand dat motormonteur een serieus beroep is. Er zijn ook hele goeie hobby monteurs. Misschien moet je daar maar eens in de leer om plezier te krijgen in de hobby van het sleutelen misschien?
Overigens ben ik heel nieuwsgierig hoe jij je gaat ontwikkelen op dit vlak. Het gaat vast wel goed komen!

Dirk uit Doesburg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 19:59 #30 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Hoi Dirk,

Ik check morgen even de compressie, als die niet goed is zijn het niet de carbs. naar mijn weten.
Ik zal het hier af en toe plaatsen. Ik heb al een keer eerder zuigerveren en klepseals vervangen ook wel koppelingsplaten. Volgens mij is iedereen een monteur het hangt er alleen af hoeveel tijd je hebt haha;) En hoe goed je vragen op het forum worden beantwoord uiteraard!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 20:28 #31 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Krijg mijn alpje niet goed
En hoe goed vragen gesteld en symptomen beschreven worden :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2020 22:27 #32 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Krijg mijn alpje niet goed
;) ;)

robgoesdakar schreef : En hoe goed vragen gesteld en symptomen beschreven worden :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2020 23:02 #33 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Compressie is goed.
Ga nu nog eens kleppen stellen en dan draaien. Als die dan nog hetzelfde toe, dan trek ik het blok eronder weg.

Hou jullie op de hoogte. Wellicht staan de kleppen niet goed.. Maar kan me bijna niet voorstellen. Heb het via Haynes gedaan en heb het al eens eerder gedaan... Morgen weer update;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 20:32 #34 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Inmiddels weer een zaterdag erop zitten.
Heb eerste de kleppen nog eens gesteld en dit maakte, zoals ik al verwachte geen verschil. Toen heb ik een carburateur erop gezet om te kijken of het probleem dan opgelost was. Ik had nog een oude liggen die er niet best uit ziet maar hij deed het en ik had dezelfde problemen.

Toen besloten om het blok eruit te halen en beginnen met open maken. En jawel de timing van de voorste cilinder stond niet goed! Maar omdat ik bezig was en toch een nieuwe pakking moet hebben dacht ik om direct de kop eraf te halen om te kijken hoe de kleppen waren. En die zien er niet heel netjes uit maar niet kapot. Ik vond trouwens wel aanslag tussen de cilinder en de holte daarom heen. Jullie enig idee wat dit is?

De achterste cilinder heb ik de timing niet gecheckt en direct eraf gehaald en naar de kleppen gekeken. Deze waren ook niet heel slecht.

De beide zuigers zien er nog oke uit en de cilinderwand vertoon geen krassen of duidelijke strepen.

Nu pakkingen bestellen, kleppen trekken en schoonmaken de boel weer in elkaar zetten (met de juiste timing;)) en kijken of ik het probleem heb opgelost;)

Foto 1: Nokkenas streepjes horizontaal en verticaal staan juist
Foto 2: Je ziet dat hij niet juist getimed staat met het vliegwiel FT marker (je kan deze niet eens zien)
Foto 3: Voorste cilinder
Foto 4: Kleppen voorste cilinder
Foto 5: Aanslag in het blok?
Foto 6: Achterste cilinder
Foto 7: Kleppen achterste cilinder
Foto 8: Werkplaats discipline

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 20:33 #35 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Vervolg bericht voor de foto's;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 20:35 #36 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
de foto met aanslag;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 22:03 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Krijg mijn alpje niet goed
Aanslag van het koelsysteem. Rondom de cilinderwand wordt de koelvloeistof rondgepompt.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985


En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 23:06 #38 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed
Aah bedankt! Wat tegen doen? Of lekker laten zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 23:14 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Krijg mijn alpje niet goed
Als je straks de boel in elkaar hebt zitten gewoon doorspoelen. Tuinslang op de pijpjes 😉

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985


En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 23:19 #40 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Krijg mijn alpje niet goed

Oldtimer schreef : Als je straks de boel in elkaar hebt zitten gewoon doorspoelen. Tuinslang op de pijpjes 😉


haha dat klinkt wel als iets wat bij mij past;) Hoe vind je de rest eruit zien? Ik ga kleppen eruit halen (maatje heeft zo'n tool ervoor) alles licht opschuren en dan nieuwe pakking en in elkaar. Denk je dat ik nog meer kan doen. Klepseals wellicht? Heb ze nog niet gezien..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden